כותרות TheMarker >
    ';

    גיור, כהלכה? או שמא כרצונך?

    41 תגובות   יום ראשון, 25/7/10, 17:08

    גיור, כהלכה? או שמא כרצונך?

     

     

    ''

     

     

    ''

     

    מיהו יהודי? זה שנולד לאמא קוראז ואבא קולאז'

    איך יהודי לומד את תורה על רגל אחת? הוא נכנס להתפלל בשדה מוקשים

    מיהו סיני ציניקן? בן שנולד לאמא סינית ולאבא מקאן

    מיהו  טיפש? מי שבולע מנטוס שותה דיאט קולה

    מיהו תם? זהו בן שנולד לאובמה ולאמא שמנה כמו תוף טמטם

    מיהו  נוצרי טוב? זה שנולד לאמא בתולה ולמציל בים המלח, ששוחה על החול בחוף

    מיהו הישראלי היפה? זה שאוהב שערבי בונה לו בית, משתין לו בחומוס ומכין לו קפה

    מיהו חכם? זה שנכווה ברותחין וקונה קפה ממכונה מקולקלת שפועלת על בעיטות

     

     

    ''

     

    המדינה וצה"ל, אקס וי טרמיני, אינם מוסדות דתיים או הלכתיים ולכן אינם יכולים לעסוק בגיור.

    אם אדם רוצה להתגייר כדי לחיות כיהודי, גיורו ייעשה על ידי אלה הבקיאים בהלכות גיור, והמוסמכים לגייר. לרוצה בגיור, מכל הסיבות האפשריות חוץ מאשר לחיות כיהודי, ישנן אפשרויות גיור אחרות. להיוולד בישראל או לשרת בצה'ל לא מקנה זכויות יתר. קשה לי להאמין שמישהו היה מתקבל לאיגוד הרופאים, או המהנדסים, רק כי הוא 'מרגיש' שייך (או כי אשתו רופאה או מהנדסת), עובר מבחנים קלים יותר ואח'כ מוסמך לרפואה או להנדסה.

    לא בכדי נאמר 'קשים גרים לישראל כספחת'. עיון מעמיק בנושא יכול לעזור בהבנת ה'מדוע'.

    ''

     

    וְהִנֵּה לִפְנֵיכֶם, רַבּוֹתַי, תַחִילְתַא דִּגְאֻלָּה

    הַחֲרֵדִים נִקְרָאִים לִפְרֹשׁ מִן הַמֶּמְשָׁלָה

    לֹא בָּרוּר אֵיךְ הֵם יִשְׂרְדוּ בְּלִי צִנּוֹר הַתַּקְצִיב

    זֶה שֶׁמְּמַמֵּן אוֹתָם עַל חֶשְׁבּוֹנֵנוּ, כָּעֵץ הַנָּדִיב

     

    אַךְ הָעִנְיָן הֶחָשׁוּב הוּא עִנְיֵן הַגִּיּוּר

    הַאִם גִּיּוּר קַל אוֹ שֶׁמָּא גִּיּוּר דֵּי חָמוּר

    לְאֹרֶךְ שְׁנוֹת דּוֹר הָיָה גִּיּוּר קַל וּפָשׁוּט

    הַיַּהֲדוּת פָּתְחָה שְׁעָרֶיהָ לְכָל מְבַקֵּשׁ רְשׁוּת

     

    דּוֹמֶה שֶׁהַהַקְפָּדָה עַל גִּיּוּר רַב שְׁלַבִּים

    הוֹתִירָה מוֹנוֹפּוֹל בִּידֵי רַבָּנִים נִלְהָבִים

    לִשְׁלֹט, לְנַהֵל וּלְהַחְלִיט אֶת מִי לְקַבֵּל

    וְעַכְּשַׁף הָרַבָּנוּת הָרָאשִׁית הִיא שֶׁתְּנַהֵל

     

    אֲנַחְנוּ בָּעַד לְהָשִׁיב לַמְּדִינָה אֶת כּוֹחָהּ

    שֶׁנִּמְסַר מִבֶּן גּוּרְיוֹן לְרַבָּנוּת נֶאֱלָחָה

    שֶׁהִמְאִיסָה עַל הַיְּהוּדִיִּים אֶת הַחַיִּים

    וְנִמְאַס לָנוּ מְמַנֶּה כְּבָר דֵּי הַרְבֵּה שָׁנִים

     

     

    ''

     

    מה ז'תאומרת גיור כהלכה על ידי מי? תבואי אצלי מיילד'ה אני אבדוק אותך אם עשו לך ברית מילה על פי ההלכה או שסתם זיינו אותך עוד פעם. בלי בגדים הבדיקה, בטח בלי בגדים זה בדיקה של הלכה, הלכה ההלכה. בואי, בואי הנה עם האצבע אני בודק אותך כמו גולבארט הגשש רגע, רגע, רגע שניה, אווו שניה, עוד פעם אווווווו, בדיקקהההההה.מי שרוצה גיור בא אצלי גורי המגייר גורים גרות וגרגורים. תבואי מחר עוד פעם. נבדוק עוד קצת.

    גיור על פי ההלכה. במדינה שהדת מופרדת מהמדינה זה לא מעניין מי גייר ולמה ומי שרוצה גיור שילך להלכה.

    בואי מיידל'ה.

    ''

     

    "מִיהוּ יְהוּדִי"? נִשְׁאֶלֶת הַשְּׁאֵלָה

    וּמִי יַהֲפֹךְ כָּל אָדָם לְכָזֶה?

    לְשֵׁם מַה הִתְגּוֹלַלְנוּ שָׁנִים בַּגּוֹלָה,

    אִם אֵין יְכֹלֶת לְהָשִׁיב אַף עַל זֶה?

                                                                                                                                                               

     

    וּמִי שֶׁיַּחְלִיט עַל דְּבָרִים שֶׁכָּאֵלֶּה,

    הַאִם רַק לְגוּף אֶחָד כָּאן הַזְּכוּת?

    טְרֵיפוֹת יֵשׁ הַרְבֵּה, וְיֵשׁ גַּם נְבֵיְּלֶה,

    וּלְמִי תִּנָּתֵן לְבַסּוֹף הַסַּמְכוּת?

                                                                                                                                                                       

     

    הָרֶפוֹרְמִים בְּעֵינֵי שַׁמְרָנִים, תּוֹעֵבָה

    וַחֲלִילָהּ לָהֶם עִם קִדְּמָה כָּךְ לִצְעֹד,

    וּלְהוֹצִיא מִידֵי מוֹנוֹפּוֹל הֲטָבָה,

    קָשֶׁה כְּמוֹ לְהַכְרִיחַ אֶת הַמֵּת, לִרְקֹד.

                                                                                                                                                                       

     

    אָז לִפְנֵי שֶׁתַּתְחִיל מִלְחֶמֶת אַחִים

    וְלִפְנֵי שֶׁיַּגִּיעוּ דְּבָרִים לַקָּצֶה,

    יֵשׁ לִבְחֹן הֵיטֵב, שְׁנֵי דְּבָרִים לֹא נוֹחִים,

    לֹא מִי יָכֹל, אֶלָּא מִי כְּלָל רוֹצֶה?...                                                                                                                                                                   

     

     

    לִהְיוֹת יְהוּדִי זֶה לֹא כָּזֶה לָהִיט

    לְפִיכָךְ אוּלַי,

    כְּדַאי רַבּוֹתַי,

    לָתֵת לְכָל אָדָם, הַזְּכוּת לְהַחְלִיט...

                                                                                                                                                                     

     

    ''

     

    לא זוכר מתי התחיל העניין שאני יהודי. אף אחד לא שאל אותי או הכין אותי לזה, והופ - נהייתי סטריאוטיפ. צמח לי אף, נחתך לי הזין, אנשים משונים בחליפות שחורות התחילו לקשור אותי ברחוב ברצועות שחורות תוך כדי מלמול לחשים, קיבלתי תנ"ך מהמדינה. אין לי מושג של מי הייתה ההחלטה: ההייתה זו מועצת חכמים שמצאה אותי כשיר, או איזו אינטואיציה של ההיסטוריה. לא מבין את הצורך של אנשים להיכנס לזה כאילו הם מתנדבים לאיזו יחידה מובחרת, אבל אינני רואה למה לעמוד בדרכם או להקשות עליהם. שהמדינה תאפשר להם. בלאו הכי המדינה היא הדת והדת היא המדינה. בלאו הכי תמיד נראה לי יותר מפתה לצאת עם גויה מאשר עם גיורת.

     

    ''

     

    מריץ' ורץ' יוצא ריצ'רץ', מש"ס וישראל ביתנו נולדת מוטציה, שמחייבת חישוב מסלול מחדש בשאלת האינטרסים. מצד ישי הכל ברור: שאיפה לשליטה מוחלטת של החרדים ב"מיהו יהודי". מה יוצא לצד הליברמני? ואל תגידו למה לחפור. במניעיו של פסיכופט מסוכן חייבים לחפור. להלן מסקנות ועדת החפירה:

    במישור הפשטני והמיידי, חוק הגיור הינו טלטול נוסף לספינת נתניהו השוקעת.

    ברמת הקונספירציה: הגדלת כמות פסולי-החיתון ברבנות תחזק את הצורך בחוק ברית הזוגיות. הדתיים תומכים בחוק; מי צריך גויים אצלנו. שאז, במשבר הקואליציוני הבא ישחיל להם הפסיכופט נישואים "מעורבים" אזרחיים.

    ובצד החצי המלא של כוס התרעלה, אולי מעז ייצא מתוק: חיסול ההגמוניה הרבנית יביא להגשמת הקמפיין הנושן החביב עליי: "יופסקו הנישואים בבני אדם". 

    ''

     

    מה היתה השאלה? גיור על ידי מי?

    מעניין את השלד העצמוני של הבן דוד המוזלמן שמת בקרון הבקר שהוביל אותו ממחנה ריכוז אחד למחנה השמדה אחר בחשכת המציאות הארורה של שנות ה-40 של המאה הקודמת באירופה.

     

    זו שאלה קלריקאלית. פוליטיקה פנים-דתית. ריב על כח וסמכויות בין רבנים חובבי שררה וכח.

     

    מצידי שלאף אחד לא תהיה אפשרות לגייר.

     

    ושנקבל פה הפרדת הדת מהמדינה.

     

    ושסוף כל סוף יהיה פה חופש מדת!

     

    ''

     

    אלוהי ישראל, מציג את עצמו כמי שאוהב גרים:

    ובעקבותיו עם ישראל מצווה לפחות פעמיים על אהבת הגר.

    "וַאֲהַבְתֶּם, אֶת-הַגֵּר: כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם." (דברים י' י"ט).

    "כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ--כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם:" (ויקרא פרק י"ט)

    זכות הגיור ניתנה לחבורה פטריארכאלית המחליטה מי לה' ומי יושלך כגוי החוצה?

    ומי אנחנו עמך בורים וחסרי קדושה שנבקש יחס שווה לכל מי שרוצה להתגייר?

     אם "גויים משתוקקים" להצטרף לעם הכי שנוא ונרדף, אז רק אותה אליטה תפסוק.

    אני מתנגדת לטקסים הפגאניים הכוללים:ברית מילה,נישואין וקבורה –המזעזעת ביותר מבין כל הדתות.

    מתי תופרד הדת מהמדינה?

     http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=1680646

     

     

    ''

     

    מהו גיור? המרת דת, לאום או קהילה? האם הצטרפות לדת היהודית פירושה גם הצטרפות לעם היהודי? האם הצטרפות לקהילה יהודית פירושה המרת דת? השאלות האלה מציגות את המורכבות של "המהות היהודית" על ארבע צלעותיה - אתנית, דתית, לאומית ותרבותית.

    גיור אתני יכול להיעשות ע"י נישואים והולדת צאצאים. גיור דתי ע"י לימוד וקבלת עול מצוות. אבל איך עושים גיור לאומי ותרבותי? והאם גיור צריך להקיף את כל ארבע הצלעות?

    כיום תהליך גיור מבוצע במסגרת דתית ע"י כל פלג דתי לפי דרכו, כאשר הכרת המדינה בגיור, לצורכי חוק השבות ומעמד אישי, מעניקים את הנופך הלאומי. לא מושלם, אבל כל עוד יש יהודים בגלות אין דרך אחרת.

     

    ''

     

    גיור כ"הלכה": מהלך אנטי ציוני  

    האורתודוכסיה שולטת על משאבים פוליטיים, כלכליים ואידיאולוגים.
    חוק שייתן סמכות גיור לאורתודוכסים (גיור "כהלכה"), יסגור סופית את השער בפני שאר הזרמים היהודיים ויוציאם מן היהדות "הנורמטיבית".

    משום כך תסתור הזכות לגיור "כהלכה" את העקרון הבסיסי של הציונות: ישראל היא מדינת כל היהודים בארץ ובגולה.  

    הגיור בישראל - אחד ממקורות השייכות לעם ישראל ומקנה אזרחות ישראלית. ראוי שהמדינה תהיה אחראית על  הגיור באמצעות משרד הפנים. הועדה המגיירת תכלול נציגות שווה לזרמים השונים, לעדות, לגברים ולנשים.
    בנוסף, יתקבלו באופן שווה החלטות הגיור של כל יתר הזרמים היהודיים בחו"ל, כפי שהדבר היום.

    כך יש לנהוג כדי לשמור על הבסיס המאחד של הציונות כולה.

     

    ''

     

    לא מבין על מה התלונות. מדינת ישראל מנסה להשתלב במרחב. למה לה להרחיק מערבה עד מדינות דמוקרטיות להפליא כמו אנגליה ומדינות סקנדינביה (למעט שבדיה) – בהן לא רק שאין הפרדה בין דת למדינה, אלא מתקיימת כנסייה רשמית בתוקף החוק, ועדיין למרות שאין הפרדה באותן דמוקרטיות, מובטח חופש הפרט בענייני דת?

     

     במקום זה המדינה, מטעמי שכנות טובים, כמובן, עוברת תהליך של "דתיזציה" כמו המשטרים הערביים המכריזים על האסלאם כדת המדינה ונותנים מעמד רשמי לשריעה המוסלמית. ככה בונים יחסי שכנות וקירבה. עם פנאטיות אורתודוכסית.

     

    תדע כל בת כשרה בישראל המנסה לפלרטט עימי, על פי הגיור היהודי, הכולל שמירת מצוות ואמונה באלוהים, אינני יהודי כל וכלל. ראו הוזהרתן!

     

    ..

     

    הערה: חברי הפרלמנט אינם רואים זה את דעתה של זו וכל רעיון דומה הוא תולדה של מוחות גדולים החושבים את אותו הדבר. באנגלית זה נשמע יותר טוב, ובטח שבטח באידיש.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (41)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/7/10 01:42:

      "על אמת ידי השמאלית חקוק המספר של אושוויץ; קצר הוא לקריאה מן החומש ומן התלמוד, ובכל זאת יש בו מידע ממצה יותר. הוא אף מהימן יותר בתור נוסחת יסוד של הקיום היהודי. כשאני אומר לעצמי ולעולם, כולל ליהודים דתיים ולאומיים, שאינם רואים בי אחד משלהם, כשאני אומר 'אני יהודי', אני מתכוון בכך אל העובדות והאפשרויות המקופלות במספר של אושוויץ".

       

      זה ז'אן אמרי, אינטלקטואל ואיש רוח אירופי, יהודי ממוצא גרמני. כתב את זה בשנת 1966, במסה "על הכורח ואי האפשרות להיות יהודי". 12 שנים מאוחר יותר הוא התאבד. ממש כמו פרימו לוי ותדיאוש בורובסקי, שאת שניהם הכיר באושוויץ.

       

       

      צטט: זונות פוליטיות 2010-07-28 08:48:09

      ברוטוס:   בדרך כלל מדובר בהגדרה עצמית, הלא כן, חץ?

       

       

      נטוס:      זה נורא להשתמש בהגדרות של תורות גזע נאלחות?

       

       

      ברוטוס:   למה שלא נחליט שלאום יהודי יינתן לכל מי שזכאי לאזרחות לפי חוק השבות?

       

       

      נטוס:      והדת, הבה נותיר אותה לכל מי שיבחר בה על פי דרכו

       

       

       

       

      ..

      צטט: חץ עין נץ 2010-07-28 02:04:57

      או איך לא חשבתי על זה קודם. זה טוב זה הפתרון לבעיה (אולי)

      יהודי שגויייר כהלכה הינו כל אדם אשר על פי חוקי נירנברג היה נחשב ליהודי או ספק יהודי או יהודי לחלקים או נשוי ליהודי...
      מה שטוב להיטלר? בטח טוב לנו לא?

       

       

        28/7/10 14:51:

      צטט: dafone 2010-07-27 22:17:59

      "אָז לִפְנֵי שֶׁתַּתְחִיל מִלְחֶמֶת אַחִים

      וְלִפְנֵי שֶׁיַּגִּיעוּ דְּבָרִים לַקָּצֶה,

      יֵשׁ לִבְחֹן הֵיטֵב, שְׁנֵי דְּבָרִים לֹא נוֹחִים,

      לֹא מִי יָכֹל, אֶלָּא מִי כְּלָל רוֹצֶה?...                                                                                                                                                                   

       

       

      לִהְיוֹת יְהוּדִי זֶה לֹא כָּזֶה לָהִיט

      לְפִיכָךְ אוּלַי,

      כְּדַאי רַבּוֹתַי,

      לָתֵת לְכָל אָדָם, הַזְּכוּת לְהַחְלִיט..."

       

      אני עם יסמין.

      דפנה.

       

      ומי שאתי,

      אני אוטומטית אתו. או איתה.

      ככה אני,

      קלה.

        28/7/10 08:48:

      ברוטוס:   בדרך כלל מדובר בהגדרה עצמית, הלא כן, חץ?

       

       

      נטוס:      זה נורא להשתמש בהגדרות של תורות גזע נאלחות?

       

       

      ברוטוס:   למה שלא נחליט שלאום יהודי יינתן לכל מי שזכאי לאזרחות לפי חוק השבות?

       

       

      נטוס:      והדת, הבה נותיר אותה לכל מי שיבחר בה על פי דרכו

       

       

       

       

      ..

      צטט: חץ עין נץ 2010-07-28 02:04:57

      או איך לא חשבתי על זה קודם. זה טוב זה הפתרון לבעיה (אולי)

      יהודי שגויייר כהלכה הינו כל אדם אשר על פי חוקי נירנברג היה נחשב ליהודי או ספק יהודי או יהודי לחלקים או נשוי ליהודי...
      מה שטוב להיטלר? בטח טוב לנו לא?

       

        28/7/10 02:04:
      או איך לא חשבתי על זה קודם. זה טוב זה הפתרון לבעיה (אולי)

      יהודי שגויייר כהלכה הינו כל אדם אשר על פי חוקי נירנברג היה נחשב ליהודי או ספק יהודי או יהודי לחלקים או נשוי ליהודי...
      מה שטוב להיטלר? בטח טוב לנו לא?
        28/7/10 02:01:

      צטט: lexis 2010-07-26 10:55:27

      מעניין לראות את כמות האנשים שחושבים ש"זה לא עניין שלנו", גם בין הכותבים בפרלמנט וגם במגיבים. שיעשו מה שהם רוצים, אלה עם השטריימל. מעניין, ומן הסתם זו גם היתה המחשבה הראשונית שלי. אבל הגיור הוא כמובן רק קצה הקרחון.

       

      יש כאן מנגנון משולב של חוק השבות + חוק האזרחות שהופך כל מי שאינו יהודי לאזרח סוג ב', או אזרח סוג ז' ערל, אם תרצו. גם אם היינו כולנו מסכימים שזו צריכה להיות מדינת היהודים ואלה בלבד (ולא כולנו מסכימים אבל נעזוב כרגע), האפלייה הבוטה בין יהודים שיכולים לומר בפשטות "זה לא מעניין אותנו" לבין אלה שצריכים לחרוק שיניים כדי לזכות למשל בביטוח בריאות נורמלי, מנוגדת לכל הגיון ואין כל דרך חוקית להסביר אותה.

       

      אנשים מתגיירים בד"כ לא מאהבת השם והמולדת, אלא מאהבה. הדבר הראשון שחוק הגיור מתנקם בו הוא הזכות הלגיטימית של כל אדם לבחור את הבן-זוג שלו. לפעמים גם את זכותו להעניק לילדיו חיים תקינים (תנסו להיות גבר שאם ילדיו היא ברזילאית מבטן, כמו חבר אחד שלי, אזרח פשוט ונורמטיבי רוב הזמן).

       

      אבל זו רק דוגמה קטנה. הדוגמאות בסקאלות היותר-גדולות הן כל ה"יהודים-חלקית" או "נכדי היהודים" שהגיעו הנה מחבר-העמים. גם איתם בטח יוצא לנו להתערבב פה ושם, אם לא בנישואים אז בטח בבית-הקברות. כלומר לא להתערבב, להפרד. אפילו בחלקה הצבאית הם "לא משלנו".

       

      לקבוע איזה סוג של יהודי יהיה המתגייר, מגיע מהר מאוד גם אלינו, היהודים החילוניים או האתאיסטים או מה לא. יש דברים שפשוט צריך להיות בהם קצת פחות סובלניים.

       

       

      ועל כן צריך להפריד את הדת מהמדינה ואז זה לא מעניין מי מגייר את מי. וכל פשרה או התחכמות אחרת אינה מעניינת ודי בוודאות תביא לנזק יותר מאשר כל תועלת בדיוק כמו המצב הנוכחי שהוא תוצר של אין סוף פשרות והתחכמויות.

       

        27/7/10 22:17:

      "אָז לִפְנֵי שֶׁתַּתְחִיל מִלְחֶמֶת אַחִים

      וְלִפְנֵי שֶׁיַּגִּיעוּ דְּבָרִים לַקָּצֶה,

      יֵשׁ לִבְחֹן הֵיטֵב, שְׁנֵי דְּבָרִים לֹא נוֹחִים,

      לֹא מִי יָכֹל, אֶלָּא מִי כְּלָל רוֹצֶה?...                                                                                                                                                                   

       

       

      לִהְיוֹת יְהוּדִי זֶה לֹא כָּזֶה לָהִיט

      לְפִיכָךְ אוּלַי,

      כְּדַאי רַבּוֹתַי,

      לָתֵת לְכָל אָדָם, הַזְּכוּת לְהַחְלִיט..."

       

      אני עם יסמין.

      דפנה.

        27/7/10 18:53:

      צטט: כמעין המתגברת 2010-07-26 15:50:56

      צטט: ה.גדול 2010-07-26 00:36:48

      קודם כל, אני בעד שכל בחורה אטרקטיבית תוכל להכנס אוטומטית לעם היהודי. כוחנו בישראל הוא במגוון האתני הנפלא של הנשים הפרושות על חוף הים בתל אביב, אנחנו ארץ זבת נשים וגז וצריך לעודד זאת.

      מעבר לכך, הדוסים יכולים לעשות את טקסי הוודו שלהם כרצונם, מבחינתי יהדות היא לאום ותרבות, ולא רק דת. אנחנו צריכים לגבש דרכים לכניסה לאומית לעם היהודי, ואם הדוסים לא יראו בכך גיור, שילכו לחפש תקציב, לא מהמיסים שלי!

       

       

      ומי שלא כל כך אטרקטיבית?

       

      אז חבל

        26/7/10 17:56:

      אמה לזרוסאנגלית: Emma Lazarus;‏ 22 ביולי 1849 - 19 בנובמבר 1887) הייתה משוררת אמריקאית ששימשה מופת לנשים יהודיות שנתפסו להתעוררות יהודית.

      לזרוס נולדה בניו יורק למשפחה יהודית אריסטוקרטית בעלת מורשת מעורבת - ספרדיה ואשכנזיה - ובגיל צעיר התגלתה כמשוררת רגישה, אך מעולם לא קיימה קשרים הדוקים עם הקהילה היהודית. האנטישמיות והגל הראשון של מהגרים יהודים ממזרח אירופה זעזעו אותה מאוד. ב-1882, בפרץ של אנרגיה יצירתית, הופיעה כמגינה נאמנה של זכויות היהודים, כמשוררת הלאומית של ההתעוררות היהודית וכתומכת הבולטת ביותר ב"תנועה היהודית הלאומית" ששמה לה למטרה להקים מדינה יהודית חופשית. שירה המצוטט "הדגל היהודי" שחובר באביב 1882, החל במלים "עורה ישראל, עור" והסתיים בנימה לוחמנית:

      Cquote2.svg "הו אל תדמה כי גוועה אש הקרב,

      אל תאמר כי כבה האור הטמיר! עם תורת משה ונבל דוד, כוחך העתיק עוד ישוב להאיר. עזרא חדש עוד יקום ויהי להניף את הדגל היהודי".

      Cquote1.svg

      באיגרת ליהודים היא קראה להם "להעמיק ולזרז את מקורות ההתלהבות היהודית" בתגובה לכך שהיהודים נמצאים עתה ב"עין הסערה של ההיסטוריה שלנו". בתוך זמן קצר קשרה אמה לזרוס קשרים הדוקים עם המוציא לאור של ה-American Hebrew, שבו הופיע חלק גדול מעבודתה, והחלה ללמוד עברית. עיקר העניין שלה היה בשימת הדגש על נאמנות לכלל ישראל ובהדגשת סגולות האחדות, המשמעת והארגון למען ההתחדשות היהודית הלאומית.

      מאחר שהושפעה מסופרים כגון ג'ורג' אליוט, לורנס אוליפנט ולאון פינסקר, נטשה את הספקנות הקודמת שלה לגבי הלאומיות היהודית – ההתיישבות המחודשת בארץ ישראל, והפכה לאחת החסידות המסורות ביותר לאמונה החדשה. היא דבקה בה כאילו הייתה דת בוגרת ובשלה, ובעשותה זאת הבינה שאינה לבד: "במו עיני ראיתי אנשים שעברו במהירות ובדבקות דומה לשלי לאותה אמונה, בנפשותיהם של אנשים בוגרים ומחושבים, אנשים זהירים ורציניים, שאינם נוטים להיגרר אחר התלהבות מקרית ותעמולה המונית, הכתה האמונה הזאת שורשים עמוקים, ובמקצת המקרים שינתה ללא הכר תאוריות והרגלי חשיבה של שנות נצח".

      עם מותה בטרם עת, בגיל 38 ממחלת הודג'קין, הפכה לזרוס למעין קדושה ליהודים שנתפסו להתעוררות של שלהי המאה ה-19. גיליון מיוחד של ה- American Hebrew הנציח את זכרה בדברי הוקרה של "אנשי הספר הבולטים ביותר בתקופה" וחיבורה "איגרת ליהודים" שפורסם כקונטרס ב-1900 המשיך להופיע בדפוס במשך שנים רבות על ידי הפדרציה הציונית של אמריקה.

        26/7/10 17:54:

      "The New Colossus" is a sonnet by Emma Lazarus (1849-1887), written in 1883 and, in 1903, engraved on a bronze plaque and mounted inside the Statue of Liberty.

       

      The New Colossus

      Not like the brazen giant of Greek fame,
      With conquering limbs astride from land to land;
      Here at our sea-washed, sunset gates shall stand
      A mighty woman with a torch, whose flame
      Is the imprisoned lightning, and her name
      Mother of Exiles. From her beacon-hand
      Glows world-wide welcome; her mild eyes command
      The air-bridged harbor that twin cities frame.
      "Keep, ancient lands, your storied pomp!" cries she
      With silent lips. "Give me your tired, your poor,
      Your huddled masses yearning to breathe free,
      The wretched refuse of your teeming shore.
      Send these, the homeless, tempest-tossed to me,
      I lift my lamp beside the golden door!"

      Emma Lazarus, 1883
        26/7/10 17:52:

      צטט: lexis 2010-07-26 10:55:27

      מעניין לראות את כמות האנשים שחושבים ש"זה לא עניין שלנו", גם בין הכותבים בפרלמנט וגם במגיבים. שיעשו מה שהם רוצים, אלה עם השטריימל. מעניין, ומן הסתם זו גם היתה המחשבה הראשונית שלי. אבל הגיור הוא כמובן רק קצה הקרחון.

      ברור שזה עניין שלנו! אם זה הובן כך אז משהו היה כאן לא ברור!


      יש כאן מנגנון משולב של חוק השבות + חוק האזרחות שהופך כל מי שאינו יהודי לאזרח סוג ב', או אזרח סוג ז' ערל, אם תרצו. גם אם היינו כולנו מסכימים שזו צריכה להיות מדינת היהודים ואלה בלבד (ולא כולנו מסכימים אבל נעזוב כרגע), האפלייה הבוטה בין יהודים שיכולים לומר בפשטות "זה לא מעניין אותנו" לבין אלה שצריכים לחרוק שיניים כדי לזכות למשל בביטוח בריאות נורמלי, מנוגדת לכל הגיון ואין כל דרך חוקית להסביר אותה.

      בדיוק סיבה טובה להפרדת הדת מהמדינה.

      בדיוק סיבה טובה לכונן אזרחות אזרחית. רק סוג אזרחים אחד - וכל האזרחים שווים בפני החוק והממשל. (כן- אני יודעת. באספמיה.)


      אנשים מתגיירים בד"כ לא מאהבת השם והמולדת, אלא מאהבה. הדבר הראשון שחוק הגיור מתנקם בו הוא הזכות הלגיטימית של כל אדם לבחור את הבן-זוג שלו. לפעמים גם את זכותו להעניק לילדיו חיים תקינים (תנסו להיות גבר שאם ילדיו היא ברזילאית מבטן, כמו חבר אחד שלי, אזרח פשוט ונורמטיבי רוב הזמן).

      בדיוק סיבה להפרדת הדת מהמדינה (כבר אמרנו?)

      לאפשר נשואין בלי קשר לדת.

      הלאה חוק העדות העותומני - שהבריטים קיבלו והמדינה ירשה. הגיע הזמן לעשות משהו בנדון!!!!

       הלווווו! אפילו העותומאנים כבר שכחו את התקופה העותומאנית!


      אבל זו רק דוגמה קטנה. הדוגמאות בסקאלות היותר-גדולות הן כל ה"יהודים-חלקית" או "נכדי היהודים" שהגיעו הנה מחבר-העמים. גם איתם בטח יוצא לנו להתערבב פה ושם, אם לא בנישואים אז בטח בבית-הקברות. כלומר לא להתערבב, להפרד. אפילו בחלקה הצבאית הם "לא משלנו".

      רגע רגע, הפרדת הדת מהמדינה כבר אמרנו???

      אז אולי נגיד: תנו לנו חופש מדת!


      לקבוע איזה סוג של יהודי יהיה המתגייר, מגיע מהר מאוד גם אלינו, היהודים החילוניים או האתאיסטים או מה לא. יש דברים שפשוט צריך להיות בהם קצת פחות סובלניים.

      אם ניתן לרבנים להכריע מיהו יהודי - הרי שהכרענו: יהדות היא דת.

      ולא לאום או עם או עמאיאת. ולכן יהודי חילוני זה אוקסימורון וגם יהודי אתאיסט.

      אם היהדות היא לאום - איך מצטרפים ללאום?

      איך נהיים צרפתים? גרמנים?

      אמריקאים? מקבלים אזרחות. נשבעים לדגל ולחוקה.

       

      אבל אין לנו חוקה. זה בגלל הסטטוס קוו?

      הדתיים מונעים מלכונן חוקה?

      אולי זו קנוניה של הממסד הרבני להשאיר בידיו את הכח להכריע מיהו יהודי?

       

      ולסיום רציתי להביא את הציטוט משירה של אמה לזרוס:

       

      הבו לי את בניכם היגעים

      והעניים ערב רב של המונים כמהים לנשום כבני חורין את הפליטה האומללה של חופיכם המשופעים שילחו אותם אלי, חסרי הבית וסחופי הסער בפנס אאיר בואם בשער זה.

       

       

        26/7/10 15:50:

      צטט: ה.גדול 2010-07-26 00:36:48

      קודם כל, אני בעד שכל בחורה אטרקטיבית תוכל להכנס אוטומטית לעם היהודי. כוחנו בישראל הוא במגוון האתני הנפלא של הנשים הפרושות על חוף הים בתל אביב, אנחנו ארץ זבת נשים וגז וצריך לעודד זאת.

      מעבר לכך, הדוסים יכולים לעשות את טקסי הוודו שלהם כרצונם, מבחינתי יהדות היא לאום ותרבות, ולא רק דת. אנחנו צריכים לגבש דרכים לכניסה לאומית לעם היהודי, ואם הדוסים לא יראו בכך גיור, שילכו לחפש תקציב, לא מהמיסים שלי!

       

       

      ומי שלא כל כך אטרקטיבית?

        26/7/10 15:50:

      צטט: lexis 2010-07-26 10:55:27

      מעניין לראות את כמות האנשים שחושבים ש"זה לא עניין שלנו", גם בין הכותבים בפרלמנט וגם במגיבים. שיעשו מה שהם רוצים, אלה עם השטריימל. מעניין, ומן הסתם זו גם היתה המחשבה הראשונית שלי. אבל הגיור הוא כמובן רק קצה הקרחון.

      לא כל כך מדויק לטעון ש'זה לא עניין שלנו' שהרי הנושא הועלה לדיון. לי, אישית, הדבר נוגע, ואפילו מאד. גם כי אני יהודיה (על כל המשתמע מכך), גם כי אני בחו'ל וחווה את בעיית הגיור והשלכותיה (גם על כל המשתמע מכך), וגם כי אני מודעת לבעייה עם הממסדים הדתים-רבניים בישראל. 

       

      יש כאן מנגנון משולב של חוק השבות + חוק האזרחות שהופך כל מי שאינו יהודי לאזרח סוג ב', או אזרח סוג ז' ערל, אם תרצו. גם אם היינו כולנו מסכימים שזו צריכה להיות מדינת היהודים ואלה בלבד (ולא כולנו מסכימים אבל נעזוב כרגע), האפלייה הבוטה בין יהודים שיכולים לומר בפשטות "זה לא מעניין אותנו" לבין אלה שצריכים לחרוק שיניים כדי לזכות למשל בביטוח בריאות נורמלי, מנוגדת לכל הגיון ואין כל דרך חוקית להסביר אותה.

      צריך אולי להתחיל בדיון על שינויים במגילת העצמאות?

       

      אנשים מתגיירים בד"כ לא מאהבת השם והמולדת, אלא מאהבה. הדבר הראשון שחוק הגיור מתנקם בו הוא הזכות הלגיטימית של כל אדם לבחור את הבן-זוג שלו. לפעמים גם את זכותו להעניק לילדיו חיים תקינים (תנסו להיות גבר שאם ילדיו היא ברזילאית מבטן, כמו חבר אחד שלי, אזרח פשוט ונורמטיבי רוב הזמן).

       

      אני לא יודעת מה אחוז האנשים שמתגיירים בגלל אהבת השם והמולדת, וכמה מתגיירים בגלל האהבה. אבל אני מעיזה לטעון שפרט לשני גיורים, שהייתי עדה להם (ועם אחד מהם חייתי במשך שנים רבות. נ.ב. ביקשתי את רשותו המפורשת להזכיר את העובדה שהוא גר צדק!) שנעשו בגלל אהבת היהדות, כל שאר הגיורים 'נולדו' בגלל אהבה ליהודי ('אתחתן איתך, אבל רק אם תתגיירי כי אני רוצה שילדיי יהיו יהודים').

      כאשר מישהו הולך אל הרב ומספר לו שהוא רוצה להתגייר, השאלה הראשונה שנשאלת: 'מדוע,?'.

      תשובה כגון: 'אני אוהבת את יוסי והוא רוצה שהילדים יהיו יהודים וגם יהיה לנו יותר קל כך לגדל את הילדים' נידחת על הסף. כדי לחנך ילדים כיהודים, אין צורך לעבור את תהליך הגיור הארוך והמייגע. כדי לחנך ילדים להיות אזרחים טובים, או אנשים טובים, אין צורך בגיור.

      כל אחד יכול לבחור את בת זוגתו מבלי שצריך להעביר אותה 'שיעורים ביהדות'.

      כפי שאני רואה זאת, הבעיה נוצרת בעיקר אצל הגברים היהודים, ולא הנשים, משום שילדינו יהודים לכל דבר ללא שום קשר למי האב.

      לגברים יהודים, משום מה, מאד חשוב שהגברת תתגייר, או שהילדים יתגיירו לפני בר\בת המצוה.

      לפעמים, אני שואלת את האחד, או השני, מדוע כל כך חשוב לך שהחברה תתגייר לפני הנישואין?

      התשובה היא תמיד: אני רוצה שהילדים שלנו יהיו יהודים.

      לא קונה. מצטערת.

      הילדים יכולים להחליט בעצמם לאיזו דת הם רוצים להשתייך.

       

       

      אבל זו רק דוגמה קטנה. הדוגמאות בסקאלות היותר-גדולות הן כל ה"יהודים-חלקית" או "נכדי היהודים" שהגיעו הנה מחבר-העמים. גם איתם בטח יוצא לנו להתערבב פה ושם, אם לא בנישואים אז בטח בבית-הקברות. כלומר לא להתערבב, להפרד. אפילו בחלקה הצבאית הם "לא משלנו".

      קשה לי להבין מדוע מישהו שאינו חי כיהודי, יתעקש להיקבר בבית קברות יהודי. אבל, אם מתעקש, ישנה אפשרות להיקבר בבית קברות יהודי, אבל בחלקה נפרדת.

      הייתי מקצינה ואומרת שמי שהיהדות אינה חשובה לו, הכללים הדתיים לא אמורים להזיז לו, או להדאיג אותו.

      יבוא מי ויגיד שהיהדות כן מהווה בעיה במדינה בגלל הממסדים הרבנים, והקשר שלהם למדינה. אוקיי, אז הבעיה אינה הדת עצמה, וכלליה, אלא הממסד עצמו וההשפעות שלו על החיים החברתיים. לכך אענה שישנן אפשרויות אחרות. 

       

      לקבוע איזה סוג של יהודי יהיה המתגייר, מגיע מהר מאוד גם אלינו, היהודים החילוניים או האתאיסטים או מה לא. יש דברים שפשוט צריך להיות בהם קצת פחות סובלניים.

      כשהדיון אינטלקטואלי, לאף אחד 'אין בעיה' אם הבן יתחתן עם גויה, אבל כשאשר הגברת מתחילה להתווכח על כריתת מילה, אוכל כשר, חגיגת חגים יהודים (אפילו באופן סימלי) ועוד, וגם מכניסה הביתה סממנים נוצריים...הבעיות הקטנות מתחילות. וטרם התחלתי לספר הבעיות הגדולות יותר.

       

      נ.ב על כל דוגמה 'להצלחה', אני יכולה להביא עשר דוגמאות ל'אי הצלחה מלאת בעיות'.

       

        26/7/10 11:00:
      פוסט מצויין!

      לא יצאתי מבולבלת בכלל!
        26/7/10 10:55:

      מעניין לראות את כמות האנשים שחושבים ש"זה לא עניין שלנו", גם בין הכותבים בפרלמנט וגם במגיבים. שיעשו מה שהם רוצים, אלה עם השטריימל. מעניין, ומן הסתם זו גם היתה המחשבה הראשונית שלי. אבל הגיור הוא כמובן רק קצה הקרחון.

       

      יש כאן מנגנון משולב של חוק השבות + חוק האזרחות שהופך כל מי שאינו יהודי לאזרח סוג ב', או אזרח סוג ז' ערל, אם תרצו. גם אם היינו כולנו מסכימים שזו צריכה להיות מדינת היהודים ואלה בלבד (ולא כולנו מסכימים אבל נעזוב כרגע), האפלייה הבוטה בין יהודים שיכולים לומר בפשטות "זה לא מעניין אותנו" לבין אלה שצריכים לחרוק שיניים כדי לזכות למשל בביטוח בריאות נורמלי, מנוגדת לכל הגיון ואין כל דרך חוקית להסביר אותה.

       

      אנשים מתגיירים בד"כ לא מאהבת השם והמולדת, אלא מאהבה. הדבר הראשון שחוק הגיור מתנקם בו הוא הזכות הלגיטימית של כל אדם לבחור את הבן-זוג שלו. לפעמים גם את זכותו להעניק לילדיו חיים תקינים (תנסו להיות גבר שאם ילדיו היא ברזילאית מבטן, כמו חבר אחד שלי, אזרח פשוט ונורמטיבי רוב הזמן).

       

      אבל זו רק דוגמה קטנה. הדוגמאות בסקאלות היותר-גדולות הן כל ה"יהודים-חלקית" או "נכדי היהודים" שהגיעו הנה מחבר-העמים. גם איתם בטח יוצא לנו להתערבב פה ושם, אם לא בנישואים אז בטח בבית-הקברות. כלומר לא להתערבב, להפרד. אפילו בחלקה הצבאית הם "לא משלנו".

       

      לקבוע איזה סוג של יהודי יהיה המתגייר, מגיע מהר מאוד גם אלינו, היהודים החילוניים או האתאיסטים או מה לא. יש דברים שפשוט צריך להיות בהם קצת פחות סובלניים.

        26/7/10 09:22:
      לייק יו:)
        26/7/10 08:49:
      קחו עוד פועל יוצא מאמונה פסיכית בטוטם, בצלם, בשבת.
      פועל יוצא שגם הורג.

      נשאלה השכנה של הילדים הנרצחים, ששמעה קולות בכי ותחינות של הילדים מהדירה הסמוכה, למה לא הזעקת את המשטרה?
      זה קרה בשבת. לא נוגעת בכלום בשבת.

      לפני כמה שנים, נמצאה תורמת למח עצם בעבור שכיב מרע. רק תרומתה עשויה הייתה להציל את המסכן על ערש דווי. התורמת סרבה בכל תוקף לתרום. התירוץ היה דתי. לא זוכר אפילו מה היה. המסכן מת.

      המלחמה צריכה להיות מלחמה כוללת בדת המוקצנת שהשתלטה עלינו. אז מי הוא יהודי, גיור כהלכה, או לא יסתדרו מעליהם.
        26/7/10 08:25:

      צטט: guitarwoman 2010-07-25 19:58:50

      הדיכוטומיה שנוצרה בעקבות ההתנגשות בין חוק השבות, מחד, לבין החלת ערכי היהדות האורתודוכסית, מאידך, יוצרת בעיות רבות ומיותרות. אנשים מגיעים לכאן, במיוחד לאחר גל העלייה האחרונה, ומתקבלים כאזרחי ישראל עפ"י חוק השבות, שמתייחסת ל"זרע ישראל" (אם הבנתי נכון את המושג...) הם גדלים בחברה יהודית, משרתים ב"צבא העם" שלנו, ובאחד הימים מקווים להקים חופה כפי שנהוג כאן בגלל אי הפרדת הדת מהמדינה. השיקולים הדמוגרפיים העומדים (לדעתי) בבסיס של חוק השבות מתנגשים עם ססטוס קוו דתי-אנכרוניסטי ולכן יש כאן הרבה מאוד אנשים מתוסכלים....אבל חוץ מזה - היהדות הרפורמית היא יהדות יפהפיה...למה להתעקש? למה לא לפתוח את הלב אל האנשים שזכות הבחירה בידיהם והם רוצים להצטרף?

       

      יתר על כן:

      אני יודע שבשנות ה50 - 60 עלו הרבה בני זוג מעורבים שהרבנות הראשית (שנשלטה ע"י המפדל עוד שהיתה תנועה דתית פתוחה ומודרנית ובעיקר - חכמה!!) גיירה אותם בקלות, וצאציהם היום הם והוריהם אזרחים מלאים התורמים כמו כל אזרח לא חרדי למדינה.

      ברגע שהגיור יהיה כ"הלכה" הסלקטורים למעט האנשים שרוצים להתיהד יעבדו כמו פקק.

        26/7/10 08:11:
      הקיטורים של חברי הפרלמנט המכובדים ושל חלק מהמגיבים קצת מעצבנים אותי.

      כבר כמה שנים אפשר לראות בעמי עם ישראל תהליך מואץ של וודוזציה. פתאום רואים בכוכבים הפכו להיות סלב והם אפילו מופיעים בפרלמנטים כל מיני. פתאום שמאנים, מכשפים אינדיאנים, עושים כסף בלי שירגישו. פתאום יש קבליסטים, ורנטגנים. פתאום אבנים חמות לסילוק אנרגיות זוכות לפירושים מדעיים. פתאום נומורולוגיה, קריאה בקפה, טארוט, קאוצ'ינג, מתקשרים, זוכים לעדנה מחודשת. כל עבודת הוודו הזאת, חפרה אצל חילונים פר אקסלנס. מכאן ועד חבישת כיפות גדולות, פרסיות, לבוש לבן והכותל המערבי, ושיחה מעוררת אצל רב גדול בשארלטנות, המרחק היה כפסע.

      גם הדת וגם הוודו החילוני חד המה. שניהם מאמינים בכישוף. הדת הולכת צעד אחד קדימה ומציעה לאנשי הוודו אמונה במכשף על. הם קוראים לו אלוהים. ולתפילות הם קוראים התעלות.

      החרדים והדתיים על כל זרמיהם עושים את מה שנדרש מהם. מיסיונריות פר אקסלנס. צאן מרעיתם, אנשי הוודו, שחזרו מהודו ומאר5צות המאיה, הוא לחם חוקם. ואיתם צברו כוח קרי: אנשים תומכים.

      כשיש להם כוח, חילונים לא יכולים לבוא היום בטענות אל איש חוץ מאשר אל עצמם. בעיקרון, נעשה כאן מעשה דמוקרטי לעילא.

      הפועל היוצא הוא שליטה של חרדים בנשמות של עם ושליטה גם בגיור ומי הוא יהודי.

      עדיין לא מאוחר. אפשר להחזיר את הגלגל לאחור.
      אפשר להוקיע מיד את המכשפים למיניהם. אפשר להוקיע מיד את החרדים. אפשר לפעול מיד בתוך השכבות שמצאו להם מכשף על. אפשר לפחות לנסות.

      כי כולם יודעים. מי שלא יודע שילך להיסטוריה. מדינה דתית מבוססת על כישופים ותפילות דינה נחרץ לכיליון. עם שבורר לעצמו מי הוא יהודי, ייעלם מעל פני האדמה.
        26/7/10 03:22:

      ב"ה / בס"ד

      למזלי הטוב, נולדתי צדקת גמורה {ברוך השם} אזי הדיון הנ"ל אינו נוגע בי

      לא כל שכן, אני נקבה ידועה, כך שאין חשש שיכריחו אותי בגילי המופלג לבוא בברית אברהם אבי{נו}

      ואומרת אמן.

        26/7/10 02:16:
      אני יהודיה כמורשת כמשהו שחייבת לאילו שנכחדו חד וחלק !
        26/7/10 01:41:
      נ.ב.
      אם דבריי מעצבנים את אלהים כל יכול, שישלח לי פקס וינמק את כעסו.
        26/7/10 01:39:

      הטענה כנגד גיור ש"לא כהלכה" היא, שזה יפלג את העם היהודי, משום שהחרדים לא יכירו ביהדותם של המגוירים וצאציאהם.

      .

      מול "סכנה" נוראית זו, יש לי תשובה פשוטה. העם היהודי כבר מפולג. חרדי שנושא חילונית או חרדית שנושאת חילוני - מוצאים מהקהילה ויושבים עליהם שבעה. אפילו חוזר בתשובה לא יבוא בקהלם.

      .

      אז מאחר שמחיר פילוג העם כבר שולם, הגיעה העת לגייר כל מי שרוצה לחיות עמנו, ומצדי הוא יכול להותיר את בולבולו ערל, ולהמשיך ליהנות מסטייק עסיסי של בקר נמוך.

      .

       

       

        26/7/10 00:36:

      קודם כל, אני בעד שכל בחורה אטרקטיבית תוכל להכנס אוטומטית לעם היהודי. כוחנו בישראל הוא במגוון האתני הנפלא של הנשים הפרושות על חוף הים בתל אביב, אנחנו ארץ זבת נשים וגז וצריך לעודד זאת.

      מעבר לכך, הדוסים יכולים לעשות את טקסי הוודו שלהם כרצונם, מבחינתי יהדות היא לאום ותרבות, ולא רק דת. אנחנו צריכים לגבש דרכים לכניסה לאומית לעם היהודי, ואם הדוסים לא יראו בכך גיור, שילכו לחפש תקציב, לא מהמיסים שלי!

        26/7/10 00:26:
      אטאיסטית גאה
        25/7/10 20:19:

      מה הקשר בין גיור לדת?
      תהיה התשובה למי הוא יהודי אשר תהיה, אין בה שום דבר שקשור לדת או קיום מצוות!
      רק שהדתיים הפכו את הגיור למנגנון חזרה בתשובה, הם מכריחים מתגיירים לשמור מצוות למשך כל התהליך מתוך תקווה שאולי כמה מהם יתדרדרו בתשובה, והתקווה הזו מבוססת ומגובה במנגנון שלם שנועד לקרב את המתגיירים ע"י מתיקות שפתיים, תמיכה, ויצירת תלות רגשית ואחרת.

      גיור צריך להיות תהליך בירוקראטי אזרחי, שאין בו שום קשר לדת!! (או לדת של האמא או האבא וכו')
      אני מדגיש, אין שום קשר בין התורה לדת וליהדות!
      דתיים ניכסו לעצמם את התורה, ואת האחריות ליהדות, והחילונים אפשרו להם את זה!

      בעיניי, זה אחד הדברים המשפילים שיש, שדתיים "יקבעו" משהו, גם אם השולי ביותר, בחיים שלי, שלנו, זה כמו לתת לאדם הקדמון לנהל לנו את החיים (בלי להעליב את הקדמונים).

        25/7/10 19:58:
      הדיכוטומיה שנוצרה בעקבות ההתנגשות בין חוק השבות, מחד, לבין החלת ערכי היהדות האורתודוכסית, מאידך, יוצרת בעיות רבות ומיותרות. אנשים מגיעים לכאן, במיוחד לאחר גל העלייה האחרונה, ומתקבלים כאזרחי ישראל עפ"י חוק השבות, שמתייחסת ל"זרע ישראל" (אם הבנתי נכון את המושג...) הם גדלים בחברה יהודית, משרתים ב"צבא העם" שלנו, ובאחד הימים מקווים להקים חופה כפי שנהוג כאן בגלל אי הפרדת הדת מהמדינה. השיקולים הדמוגרפיים העומדים (לדעתי) בבסיס של חוק השבות מתנגשים עם ססטוס קוו דתי-אנכרוניסטי ולכן יש כאן הרבה מאוד אנשים מתוסכלים....אבל חוץ מזה - היהדות הרפורמית היא יהדות יפהפיה...למה להתעקש? למה לא לפתוח את הלב אל האנשים שזכות הבחירה בידיהם והם רוצים להצטרף?
        25/7/10 19:49:

      צטט: מירי-ב 2010-07-25 19:34:52

      בהתחלה חשבתי לכתוב תגובה נורא מלומדת ו...ביקורתית (נו, בכל זאת צריך להצדיק את המשקפיים שעל החוטם בתמונת פרופיל החדשה...).  אבל "נשברתי" לחום יולי-אוגוסט ובכלל... אז במקום זה, הנה ה-TRAILER (כמדומני) של Jews in Space, של מל ברוקס. וכל אחד יפרש זאת איך שהוא רוצה...מגניב

      שבוע טוב,

      מירי

      ''

       מירי יופי של משקפיים כי את רואה אפילו רחוק ממני

      לגבי עתידנו היהודי...אחלה מל ברוקס בעצמו יהודי

      איש מאוד לא עדין באנדרסטייטמנט

      אבל מוכשר ומוטרף.

        25/7/10 19:34:

      בהתחלה חשבתי לכתוב תגובה נורא מלומדת ו...ביקורתית (נו, בכל זאת צריך להצדיק את המשקפיים שעל החוטם בתמונת פרופיל החדשה...).  אבל "נשברתי" לחום יולי-אוגוסט ובכלל... אז במקום זה, הנה ה-TRAILER (כמדומני) של Jews in Space, של מל ברוקס. וכל אחד יפרש זאת איך שהוא רוצה...מגניב

      שבוע טוב,

      מירי

      ''

        25/7/10 19:24:
      כבר יש גיור אחר, גיור רפורמי. אבל הוא לא נחשב
      גיור אחר = גיור ע"י הגדול בתורה יאיר לפיד או הצדקת מירב מיכאלי ?
      האם צריך בכלל גיור בימינו
      ראו נא את צ'לסי יקירתנו היא לא הולכת לעבור שום גיור. אבל סליחה שהזכרתי את החתונה בפני הפרלמנט, חוסר רגישות מצדי (:
        25/7/10 19:17:

      צטט: להב הלוי 2010-07-25 19:09:30

      צטט: החתולה של שרודינגר 2010-07-25 17:36:18


      ... מהצד הסובייקטיבי שלי, ברור שעדיף לגייר כרצונך ואם אפשר, כמה שיותר סקנדינביים...

       

       

      והנה ההזדמנות לברך את המפעל הקיבוצי לדורותיו. דווקא הם, האפיקורסים אוכלי השפנים, גיירו כל כך הרבה מתנדבות סקנדינביות, שרק בשביל זה כדאי להצטער על קריסת רעיון הקולחוז הציוני.

       

      אמת צרופה

      גם לי יש בני דודים שבדים

      כשבן דודי מקיבוץ גינוסר נישא לשבדית בשנות ה60 המאוחרות

      הרב גורן עשה לה גיור כהלכתו.

      נולדו להם ילדים יפים , תערובת שבדית הונגרית.

      הם שרתו ביחידות יוקרה

       ויהודים כשרים בני דת משה..

        25/7/10 19:09:

      צטט: החתולה של שרודינגר 2010-07-25 17:36:18


      ... מהצד הסובייקטיבי שלי, ברור שעדיף לגייר כרצונך ואם אפשר, כמה שיותר סקנדינביים...

       

       

      והנה ההזדמנות לברך את המפעל הקיבוצי לדורותיו. דווקא הם, האפיקורסים אוכלי השפנים, גיירו כל כך הרבה מתנדבות סקנדינביות, שרק בשביל זה כדאי להצטער על קריסת רעיון הקולחוז הציוני.

        25/7/10 18:42:
      הדת היהודית תמיד סבלה מתסמונת המועדון הסגור,
      מצד אחד הם די טריוויאלים וזניחים במישור הבינלאומי
      מצד שני זה נותן לחברים תחושה של נבחרי סגולה .
      בילדותי היה נפוץ המשפט
      "יותר משמרו ישראל על השבת, שמרה השבת על ישראל"

      ויש בזה משהו, הלכידות העדרית הזו עשתה את כולם שותפים לצרה,
      במונחים היסטוריים, אחרי מלכות שלמה , העם התפצל -(בגלל מלחמת אחים)ל 2 ממלכות
      מלכות יהודה ומלכות ישראל , מלכות ישראל היתה בעד השתלבות במרחב הגיאוגרפי ,ומלכות יהודה התבדלה והתכנסה בהר.
      רק מלכות יהודה שרדה
      מלכות ישראל - עשרת השבטים התבוללה ונעלמה.
      אז שכל אחד יחליט מה הוא מעדיף ומה חשוב לו יותר,
      אני החלטתי.
        25/7/10 18:02:

      http://cafe.themarker.com/post/1364970

       

      הנה הלינק המקורי שיביא אתכם ישר למקווה

       

       

       

        25/7/10 18:00:
      יש לי סיפור מדליק על גיור. הגיור שלי... דוקא היה נחמד אם לא הייתי כמעט טובעת.
      http://cafe.themarker.com/post/1364970/
        25/7/10 17:56:

      כל ההייאתולות[סרסורי אלוהים]

       ניזונים מהעיוות והנכות של מדינה חילונית ברובה

       אשר הסכימה להגמוניה הדתית שתחליט בשבילה

      מי יהיה יהודי ומהו גיור כהלכה ואיך אדם נקבר

      ועם מי הוא מתחתן ושולטת בציבור החילוני

      דרך רשימות שחורות.

      זה באמת גולם שקם על יוצרו ואנחנו מאפשרים זאת.

       

        25/7/10 17:56:

      הרב עמאר: "על החרדים לפרוש מהממשלה"

       

      ראש הממשלה מנסה לטרפד את חוק הגיור והרב הראשי מגיב בחריפות: הרפורמים לחצו על נתניהו עד שנכנע. ואת בג"ץ תקף: "אוכל אותנו שלב אחר שלב, פרוסה אחר פרוסה"

       

      קובי נחשוני

      פורסם: 

      18.07.10, 17:32

       

      http://www.ynet.co.il

       

      הרב הראשי לישראל שלמה עמאר קורא היום (א') למפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה במחאה נגד החלטת ראש הממשלה לטרפד את חוק הגיור של "ישראל ביתנו". עמאר, שהיה שותף בניסוח החוק, טען כי הרפורמים ניצלו את המצב המדיני כדי ללחוץ על נתניהו עד שנכנע. בנוסף, תקף הרב הראשי את

       

       

      בג"ץ, שלדבריו "אוכל אותנו שלב אחר שלב, פרוסה אחר פרוסה". 

       

      "אם הם היו שומעים לעצתי (חבר הכנסת החרדים), היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד ובלב אחד, ואומרים לו: או חוק הגיורת או שאנחנו עוזבים", אמר הרב עמאר בראיון לרדיו "קול ברמה", "לצערנו לא עושים את זה". הוא הסביר: "בג"ץ נתן זמן ואמר לממשלה שתגיד את דבריה, אבל כשהגיע שעת המבחן ראש הממשלה מפחד. צריך להעמיד לו מצב כנגד. אין ברירה. הוא צריך לדעת שאם הוא מפחד מהם - ממשלה לא תהיה לו".

       

      הרב עמאר טען כי השינויים שהחרדים הסכימו לבצע בחוק בתיווכו היו מרחיקי לכת לטובת הרפורמים, אך "הגענו עד קצה הגבול, אין עוד מה לדבר, אין עוד מה להוריד". הוא הוסיף כי כל מטרתו היא למנוע קרע בעם ישראל, וציין כי אפילו ישראל ביתנו, ש"אינה חשודה על חרדיות מדיי", הסכימה לחוק, משום שהיא מבינה שהוא מקדם את נושא הגיור.

       

       

       

      ברוטוס:   הרב עמאר אז אמר, אני בעד

       

      נטוס:      זוהי לי הפעם הראשונה להסכים איתו

       

      ברוטוס:   שאתה תסכים עם הרב? אחי!

       

      נטוס:      כן, כי מה שהוא אומר מקובל עלי

       

      ברוטוס:   שהחרדים יפרשו מהממשלה, למשל?

       

      נטוס:      אין טוב מזה. יזמינו את קדימה ותהיה קואליציה ציונית לשם שינוי ולא לשם שמיים

       

      ברוטוס:   ובעניין הגיור מה דעתך?

       

      נטוס:      כל מי שהוא שפוי ובוחר מרצונו להצטרף אלינו שיבורך

       

      ברוטוס:   אז אתה בעד גיור לקולא

       

      נטוס:      אני בעד גיור קל דרך ופשוט שלא דרך כהני דת והרבנות הראשית

       

      ברוטוס:   ואם הפלשתינאים יבקשו להתגייר?

       

      נטוס:      אני לא מבין מה הבעיה, אולי תיפתר כך הבעיה הפלשתינאית

       

      ברוטוס:   אז איזו מדינה יהודית תהיה לנו?

       

      נטוס:      התחלת טוב, תהיה לנו מדינה, מה שבהחלט איננו ברור כרגע

       

       

       

       

      ..

        25/7/10 17:52:

      פחחחחחחחח

      את דעתי הזונות באו לשאול?!

      דעתי לפי ההלכה הקדושה ,איננה כשרה.

      וכ"כ למה?

      אבא כורדי מאיראן ( כבר מכה גדולה) ממשפחה חרדית וחרדה

      הכיר לפני 60 שנים את אמא רוסייה (מכה איומה) ממשפחה נוצרייה טובה שסטלין כיסח

      שם זין על כולם

      על המשפחה והעולם

      הוריד את הכיפה

      אבוי לה לחרפה

      לקומוניסט הפך

      את ה"חדר" הוא שכח

      לישראל את אמא לקח

      אף אחד אז לא פשפש

      הייתה רק מעברה ועוד לא המציאו אש

      למי היה אכפת בכלל

      אם אתה יהודי או "גוי נבל"

      שכל הדוסים בתחת ישקו לי

      אני אתאיסטית וככה טוב לי

      איך אוכל להיות אחרת ?

      עם מישמש כזה ברבנות לא הייתי "עוברת"!

        25/7/10 17:42:

      אצלנו בשנות השבעים פתרו את כל הבעיות האלו אצל הרב שלמה גורן. היה לו זקן ארוך ולבן ועיניים עמוקות, והוא הבין שמה שצריך לעשות, מישהו הרי חייב לעשות - אז הוא עשה. הוא גייר וגייר בלי לעשות רעש. הוא גייר חיילים שפתאום מישהו העלה ספק באשר ליהדותם. הוא גייר פצועי צה"ל וחיילים ששבו מהשבי ולא נתנו להם לחיות כיהודים בגלל כל מיני נבלות, מלשנים ויודעי סודות עבדם האפל ומועלה הספק, וכך הפכו אלה ליהודים כשרים ומועילים בישראל. חבל על דאבדין.

        25/7/10 17:36:
      יושבי ראש הפרלמנט העלו שאלה מאד ברורה: גיור כהלכה או גיור אחר? ההנחה היא שהמסגרת המדינית והחוקתית של ישראל אינה משתנה אלא רק בעניין סמכות הגיור.
      אם מתרחקים מנושא הדיון לשאלות דת ומדינה בכלל - אין ספק שהפתרון שיוציא גם את המדינה וגם את הדת היהודית מפלונטרים רבים מאד הוא:
      הפרדת דת ממדינה כמו שהדבר קיים בארה"ב, צרפת וכד'.
      בתור מי שלא מאמינה באלוהים ולכן הדת בכללותה היא דבר מטופש בעיניה, אענה באופן אובייקטיבי: אם כבר מגיירים, זה צריך להיות גיור כהלכה. זה מה שיגרום למתגיירים להרגיש שהם באמת השקיעו ובעקבות כך לחשוב שהם באמת מיוחדים.
      זה דווקא מהלך חכם מאוד מצד הדת היהודית.
      מהצד הסובייקטיבי שלי, ברור שעדיף לגייר כרצונך ואם אפשר, כמה שיותר סקנדינביים...
        25/7/10 17:33:
      נתלית באילנות גבוהים....
      זוהי דעתי המדוייקת!

      בָּעַד לְהָשִׁיב לַמְּדִינָה אֶת כּוֹחָהּ
      שֶׁנִּמְסַר מִבֶּן גּוּרְיוֹן לְרַבָּנוּת נֶאֱלָחָה
      שֶׁהִמְאִיסָה עַל הַיְּהוּדִיִּים אֶת הַחַיִּים
      וְנִמְאַס לָנוּ מְמַנֶּה כְּבָר דֵּי הַרְבֵּה שָׁנִים

      לא זוכר מתי התחיל העניין שאני יהודי. אף אחד לא שאל אותי או הכין אותי לזה, והופ - נהייתי סטריאוטיפ. צמח לי אף, נחתך לי הזין, אנשים משונים בחליפות שחורות התחילו לקשור אותי ברחוב ברצועות שחורות תוך כדי מלמול לחשים, קיבלתי תנ"ך מהמדינה. אין לי מושג של מי הייתה ההחלטה: ההייתה זו מועצת חכמים שמצאה אותי כשיר, או איזו אינטואיציה של ההיסטוריה. לא מבין את הצורך של אנשים להיכנס לזה כאילו הם מתנדבים לאיזו יחידה מובחרת, אבל אינני רואה למה לעמוד בדרכם או להקשות עליהם. שהמדינה תאפשר להם.

      במקום זה המדינה, מטעמי שכנות טובים, כמובן, עוברת תהליך של "דתיזציה" כמו המשטרים הערביים המכריזים על האסלאם כדת המדינה ונותנים מעמד רשמי לשריעה המוסלמית
      ושנקבל פה הפרדת הדת מהמדינה.

      ושסוף כל סוף יהיה פה חופש מדת!

      מתי תופרד הדת מהמדינה?

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      הפרלמנט
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין