כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    המלצות לפסטיבל אנימציה #3 - סיור מאורגן לאנימטור המתלבט. חלק שני.

    2 תגובות   יום רביעי, 18/8/10, 08:42

    ''


    אם גם אתכם התוכניה הגדולה הפחידה, ואתם צריכים מישהו שיחזיק לכם את היד, הנה החלק השני של המלצות לפסטיבל אנימיקס, לפי ימים. בפוסט זה תמצאו את ימים חמישי עד שבת. לשלישי ורביעי גשו לפוסט הקודם, שם גם תוכלו לקרוא מה הסיוט הגדול של חיי.

     

    שימו לב, לנוחותי, מובאות כאן התוכניות שמעניינות אותי, ואני מקווה לפקוד. אתם מוזמנים לעדכן, להמליץ וגם להזהיר.


     ''

    הידיים שעיצב אבולעפיה, יקיר הפסטיבל.


    אבל לפני הסיור המודרך, סיכום אירועי פתיחת הפסטיבל: 

    בינתיים דווח לי במייל ש”המהגרים”, סרט באורך מלא שקיוויתי לראות, לא מרתק יותר מצפייה בסימפסונז, שזה לא בלתי הגיוני, בהתחשב בזה שלבמאי הייתה נגיעה במשפחת סימפסון בתחילת ימיה, לפני שעברה לפילם רומן. עדיין יש לי תחושה שמדובר בסרט מהנה.

     

    אם חששתם לגורלי, מסתבר שחיכה לי כרטיס לאירוע הפתיחה, שהיה משעשע מאוד, ובו היו טעימות מהאירועים השונים בפסטיבל, רובן בסימן מוזיקה. על אף שהתלונן על זמזומים, מיקי גבריאלוב נשמע מצוין, ואפילו לא זקוק לאנימציה שרצה מאחוריו. המלחין גיל שוחט תקשר מצוין עם הקהל. שוחט ניגן על הפסנתר, תוך שהוא מגניב מבטים אל האנימציה המוקרנת, כדי להסתנכרן עמה בדייקנות, דבר שגרם לי להעריך עוד יותר את הווירטואוזיות של הנגנים בתקופת הסרט האילם. ההכרעה אם לבחור בשבת בתוכנית עם שוחט או באחרת תהיה עתה קשה שבעתיים.

     

    מוטי קירשנבאום הוזנק כדי להעניק את פרס יקיר הפסטיבל ליוסי אבולעפיה. השניים עבדו יחדיו ב”ניקוי ראש”' אבולעפיה עשה שם את האנימציה וקירשנבאום, שהיה עורך התוכנית, סיפר שבמסדרון היום אמר אמר לו אבולעפיה שהוא עדיין מפחד ממנו מאז. אבולעפיה הוסיף אחר כך שהיום כבר טיפה פחות. אפרים סידון התגלה, שוב, כאחד האנשים המצחיקים עלי אדמות, בלי להתאמץ. גם הוא היה חלק מצוות “ניקוי ראש” וסיפר שמדי שבוע אבולעפיה הכריז שהוא מתפטר. סידון השיב לו: טוב, אז רק תסיים את העבודה לשבוע הזה ואז תתפטר. וכך היה עד שירדה התוכנית. מאיר שלו סיפר לקהל בסוד שאבולעפיה מיטיב לנגן בגיטרה, מה שמסייע לי לבנות את הטענה שכל אנימטור הוא כנראה גם מוזיקאי בסתר.

     

    קחו נשימה עמוקה, הנה חמישי, שישי ושבת:

     
     ===


    יום חמישי 19.8


    '' 

    לראות את העולם דרך משקפי תלת-מימד.


    בוקר טוב.

    11:30 - כיוון שכה מוקדם, נתחיל את הבוקר עם דקת דומיה. ועוד 29 דקות של קפה ומאפה.

    12:00 - זה הזמן לגלות למה אנחנו זקוקים למשקפי תלת-מימד בקולנוע, איך עושים אנימציה תלת מימדית, ואנימציה בכלל. כפיר רם יבאר מונחים, ידגים ויעשה קצת סדר בבלאגן, תוך שהוא חמוש במשקפיים.

    אם זה לא הספיק לכם, בשעה 13:45 אלכס לנדה ידבר, וסביר להניח שגם ידגים, צביעה דיגיטלית.

    אם זה גרם לכם התרגשות עצומה ורצון להתנסות, ב-15:30 תוכלו לעשות את זה בסדנת רוטוסקופ, שתועבר, נכון לעת עתה, על ידי עבדתכם הנאמנה. רוטוסקופ היא טכניקת אנימציה של ציור על גבי וידאו. זה יתבצע בתוכנה TVPaint. אותה תוכנה שבה צויר כל הסרט "כלבתי טוליפ".

    אלא מה, באותה שעה בדיוק יש מפגש שיכול לרתק חובבי אנימציה, בעיקר כאלה שרוצים לעסוק בזה. בביקור באולפן יתכנסו 4 אולפנים ויציגו את שיטות העבודה שלהם.


    ''

    רון דיימונד הוא עצמאי בשטח.


    גם יום חמישי, כמו קודמו, מזמן לנו את שני אורחי הפסטיבל בזה אחר זה. 18:45 מורדילו בגובה העיניים: במפגש אינטימי יספר מורדילו כיצד הוא עובד ומה השפיע על הקריירה שלו. רון דיימונד אחריו בשעה 20:30, במפגש שני מתוך שלושה, תחת השם עצמאי בשטח, יראה דיימונד קטעים מסרטים שהפיק עם אנימטורים, ויספר על נקודת המבט של המפיק.

     

    זה הרגע (22:15) שבו אתם יכולים להשלים את המהגרים, או למרוד ולצפות בליגת האוסקרים, שלפי חישובי, זהו גם הרגע היחיד שאני אוכל לצפות בתוכנית. כיוון שאלה סרטים מוכרים, זה פחות קריטי עבורי, אבל זה זמן טוב למי מביניכם שרוצה להשלים באיכות יפה קלאסיקות כמו “הזקן והים” ו”האיש שנטע עצים”, לצד סרטים מהאוסקר האחרון כמו “הגברת ומלאך המוות” וזוכה האוסקר “לוגורמה”.

     

    הקרנת החצות של היום היא הקרנת אסיף 3 (כן, זה מתחיל מהאסופה השלישית) של סרטי אנימציה ישראלים.


    ''

    המהגרים. נזכה לראותם?


    סיכומון בעיות:

    אם הקשבתם לי עד כה, אולי עשיתם טעות מרה, כי פספסתם את לכו חפשו, תוכנית שמתנגשת עם ההקרנות שלעיל, ומתמקדת בנושא החיפוש. לא הזכרתי את "ילדים מיוחדים יוצרים אנימציה" והתעלמתי מתוכניות שלא הסתדרו במסלול הטיול. עוד יכולתם לשים לב שכמעט לא התייחסתי לסדנאות המעשיות, עליהן כתבתי בפוסט קודם, וריכוז שלהן ניתן למצוא כאן.

     

    ===

     

    יום שישי 19.8

     


    ''

    אסיף 2010. אנימציה ישראלית.


    יום קצר.  בין הקרנה של אסיף 1, כולל טקס "פרסי אסיף" בשעה 13:30, להקרנה של אסיף 2 בשעה 18:00, נותר רק להכניס בדוחק את המפגש השלישי עם רון דיימונד בשעה 16:00, בו הוא ינסה לענות על שאלת המדע הבדיוני: “כיצד פורצים לעולם עם אנימציה מקומית”.


    אתנחתא. זהו רגע טוב של בין ערביים, בו ניתן לסייר בין דוכני הקומיקס ברחבת הסינמטק, ולומר לעצמך: לא אני רק מסתכלת, אבל בסוף לקנות עוד סיכה מיותרת כדי לענוד על התיק, ואולי איזה ספר קטן. או שניים. אולי שלושה, הרי אפשר לגמור לקרוא את זה מהר, כי יש הרבה ציורים. ושיט, לגלות ש“מאוס” נמכר במחיר של שני כרכים במאה שקלים, ואני כבר רכשתי לפני שבועיים ביותר. אני חייבת לפצות את עצמי עם עוד סיכה. אבל אני מרגישה בסדר עם זה, כי אני רוכשת אותה מחברים.


    לסיום היום, אם עוד נשאר לכם כוח, כל אחת מההקרנות והתוכניות בין השעות 21:00 ועד חצות נשמעות טוב.

     

    ''

    רמז: כלבתי טוליפ מומלץ במיוחד

     

    ===

     

    יום שבת 21.8


    ''

    תוכנית שאני לא יכולה לפספס.


    יום שבת הוא היום המסובך ביותר בפסטיבל. לו היה קיים מכשיר שמאפשר לך לפצל את עצמך ולהיות בשני מקומות בו זמנית, הייתי הראשונה שמזמינה אותו. כיוון שאני מרצה ב-14:30, מבחינתי היום מתחיל שם. ההרצאה שלי נקראת “קשור אותו אהוב אותו” ובמרכזה אבחן, תוך הקרנה של סרטי אנימציה (חלקם מוכרים חלקם פחות) - מה קורה כשאנימטור מתעלל בדמויות שלו, ולמה?

    אין לי ספק שידידי הטובים בוודאי יזכרו לי לנצח את השיבוש בהגהה של שם ההרצאה בלוח האירועים של הפסטיבל. נשמה טובה כבר אמרה לי שסביר שזה דווקא יעזור למכירות.

     

    אמנם זהו בלוג שעוסק באנימציה, אבל שבת הוא יום נפלא לקומיקס ולקריקטורה. אם תרצו להשאר באותו אולם, אחרי יגיעו נירמו(לד) ואלנבוגן עם עושים צחוק מהעבודה. ראיתי אותם בשנה שעברה, והם באמת מצחיקים יחד. אורי ברוכין אחריהם בשתי הרצאות על קומיקס: רק בקומיקס, הרצאה שטוענת לשנות את מה שאתם חושבים על קומיקס, וצורה ומשמעות - הרצאת המשך לקודמתה על שימוש מתקדם בקומיקס. בין שתי הרצאותיו של ברוכין ישנה הרצאה נוספת - לבנות את משק 54. גלעד סליקטר יספר שלב אחרי שלב על תהליך יצירת הקומיקס שלו “משק 54”.


    ''

    מאוס.

     

    אז מה כל כך מסובך?

    במקביל  להרצאות הקומיקס, תאלצו להחליט אם לא מעניין אתכם יותר להגיע ב-18:45 להרצאה של מישל קישקה על מאוס, ספר קומיקס על השואה. או באותה שעה לאירוע מיוחד של מקהלת לי-רון, מקהלת ילדים שנחשבת מהטובות בעולם, שתשיר בליווי הקרנת אנימציה.

    מיד אחר-כך הדילמה של 20:30: בעקבות מטרופוליס של דוד ויצטום או קונצ’רטו לפסנתר ואנימציה עם המלחין והמנצח גיל שוחט?

    ודילמת חצות הנצחית: אולי הפעם סוף סוף לראות את המהגרים או ללכת לעולמי 2 שהזנחתם כל השבוע?

     

    זהו, תם לו השבוע, אפשר סופסוף ללכת לישון.

    לילה טוב.

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        18/8/10 17:22:

      במקור קראו לגיבור דליק, אבל מישהו רמז להם שזה כבר עובר כל גבול.

        18/8/10 16:06:
      האם ב"כלבתי טוליפ" יש לדליק ווליניץ קייס חזק? גם טוליפ וגם רועה גרמני?? what are the odds?

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר