כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    לינקים לקטלוגי העבודות[ספרים שניתן לעלעל בהם]-בני טסלר

    http://www.blurb.com/books/1163239
    http://www.blurb.com/books/1301926
    http://www.blurb.com/books/1296319
    http://www.blurb.com/books/1311782
    http://www.blurb.com/books/1326814
    http://www.blurb.com/books/1359508

    הצהרת אמן

    6 תגובות   יום שלישי, 21/9/10, 13:22

    בחרתי להציג השנה מספר סדרות מ-2009 ומ-2010 שבעיקרן מוטיב הניוון וההרס למול החדש והבריאה-מחדש*.

    יש לי חיבה רבה לתערובת של ניאו-קיטש מלוקק ומלוטש עם תערובות של טכסטורות של ניוון, נמק והרס, כגון סדקים,

    קרעים, חורים, ניקבי ירי ושפיכות והשפרצות צבע וליכלוך.

    בארבע הסדרות האחרונות שלי בחרתי בגיבורות על מהתנ"ך: חווה, הגר, אשת פוטיפר ודלילה**.

    אינני אמן פוליטי וכל השלכות פוליטיות או כביכל פוליטיות אינן מעניני. גם אינני מנסה לפרש את התנ"ך לאור כיוון של אמונה,

    או של מאמין, ורק הערך הסיפורי-ריגשי יקר לליבי. המצבים האנושיים הטרגיים, נוראיים, דרמטיים, אליהן נקלעות הגיבורות, המניפולציות הנשיות, החוכמה והסטריאוטיפ הנשי, הם שמרתקים אותי.

    סיפורים אלו הם התכן שאני יוצק לסגנון שבחרתי בו. כאבסטרקטיסט לשעבר יש לי ענין רב גם בחלקים האבסטרקטיים שבציור, כאלמנטים ויזואליים צרופים. התכנים שמעסיקים אותי בסדרות אלו הם מצבים פסיכולוגיים מורכבים, מצבי משבר וכאב,

    מצבי קיום שברירי, מצבי תקווה.

    האלמנט הריגשי-אנושי מוצב במרכז הבמה, ועל כן הערך האילוסטרטיבי ככזה, אינו תלוי מסורות כתובות או מצויירות. הגישה ההרואית של גוסטב דורה, ככל שנפלאה ויפה בעיני, או ציורי הקיר של רפאל, אינם מהווים מקור השראה לציורי.

    השילוב של הרציני והסרקסטי עומד ביסוד עבודתי האמנותית, ומעל הכל, על כל יצירה להיות בעלת יסודות אסתטיים מהמדרגה הראשונה: הקו, הצבע, הקומפוזיציה.

    הטריפטיך ופורמט הסינמסקופ המוארך, 14:9 , בערך, מלווים אותי זה כעשור. גם בהשפעת הקומיקס וגם בהשראת הטריפטיקים

    מימי הביניים והרנסנס, ושל אמנים מודרניים כפרנסיס ביקון.  אך בניגוד אליהם, הקומפוזיציה מאגדת את שלושת הפאנלים

    ומזרימה אלמנטים שתי וערב ביניהם, ומבטלת את הנפרדות המוחלטת של כל ריבוע, במין לחימה מתמדת, אם כי במידות שונות

    בכל ציור.

    ולבסוף, מעט על העירום הנשי הדומיננטי בנוף. העירום הנשי מורכב ומאתגר ביותר[אינני נרתע מהיסוד האירוטי שבו אך הוא אינו בלעדי], בעיקר הדרמה והשפה של הפוזה. רצוי עם הגזמה תיאטרלית מסויימת, קצת כמו בציורי המאנייריסטים הגדולים או בפיסול הבארוק***.

    הציור מדבר באמצעות הדמויות, מין בלט אופראי של תנועה ופוזה. הכותרת ממקמת אותו ברמיזה לצופה להבין את ההקשר,

    והנוף מלווה ועוטף את הדמות או הדמויות.  הדו-מימדי מופר מדי פעם על ידי התלת-מימדי, והחדש והמלוטש מאוזן ונלחם בשבור והמרוסק.

    __________________

    *     פרשנות שלי, חופשית לגמרי ממסורות דתיות מסורתיות או מאמונה. האלמנט ההומני-אוניברסלי הוא המנחה אותי.

          בריאה מחדש במשמעות של הסתכלות פרטנית רעננה ואישית ובהשלכה מימינו על המשל התנ"כי.

    **    שתי סדרות אלו טרם הועלו.

    ***  קצת הומור לא יזיק.

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/10/10 10:34:

      בני, הצהרת האמן שלך מעניינת ומקלה במידה רבה על הבנת הציורים (הבנת מסתכל), תוך שהיא מעניינת ומרתקת מבחינת השפעות, עניין של היוצר, מעבר לרמה האסתטית המופלאה של ציוריך , שלא לדבר על הטכניקה המורכבת המעידה על כשרונך הרב.

        2/10/10 02:41:
      אהבתי את הפרשנות המאפשרת לצופה
      להכנס אל היכלך כאמן ולמזג את תחושותיו עם תחושותיך!![*]
        25/9/10 21:49:
      מרשים ומהנה
        22/9/10 22:21:
      (*)
        22/9/10 22:21:
      בהחלט סידרה יפה, עבודות מיוחדות מאד. חג שמח
        22/9/10 13:19:
      סדרות מרשימות ,בהצלחה

      ארכיון

      פרופיל

      benedictus
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין