כותרות TheMarker >
    ';

    יכול להיות שזה נגמר

    על המצב הדו-לאומי, ועל בכלל

    ארכיון

    פילאטס כהתגשמות החזון הציוני

    0 תגובות   יום שלישי, 21/9/10, 16:18

    עמותת השמאל עיר עמים מזדעקת שהקמפיין שלה על האוטובוסים נפסל. הקמפיין היה אמור לקדם דיון בחלוקת ירושלים.

     

    בחלקו הראשון של הקמפיין היו אמורים להתפרסם משפטי "טיזר" כמו: "הנהג שלנו חבר'מן, הוא ייקח אותנו לסילוואן" או "הנהג שלנו סע לאט, הוא ייקח אותנו לשועפאט".

     

    בכרזה שמופיעה בהארץ מופיע הטקסט הבא:

     

    קפה בסילוואן? פילאטס בעיסאויה? קניות בשיח' ג'ראח? סרט בשועפאט?

    אם השכונות לא מופיעות על המפה שלכם הן כנראה לא חלק מהעיר שלנו".

     

    הערות שלי

     

    1. "אנחנו" זה כנראה רק מי שעושה פילאטס ושותה קפוצ'ינו. ורק "לנו" הזכות לקבוע מה המפה של ירושלים.

     

    2. אני ביליתי כעשרים וחמש שנים מחיי בירושלים. באופן אישי לא הייתי בנווה יעקב אפילו פעם אחת. בפסגת זאב הייתי פעמיים. בגילה פעם אחת. מעולם לא עשיתי פילאטס באף אחד מהמקומות האלה. לא מסיבות פוליטית. אני פשוט לא עושה פילאטס. השכונות (או שמא נאמר, התנחלויות) האלה אכן לא בדיוק במפה המנטלית של "ירושלים שלי", ועדיין, לא הייתי מזדרז להציע לשלוח אותם לקיבינימט.

     

    3. בסילואן לא הייתי שנים, זה נכון. מאז האינתיפאדה השניה. אבל היא עדיין חלק מירושלים שלי. שימו בצד הסדר מדיני, ריבונות, מה שלא: סילואן או בשמה העברי, כפר השילוח (לא "עיר דוד") זה יותר ירושלים מבחינתי מנווה יעקב.

    בשיח' ג'ראח לעומת זאת ביקרתי פעמים רבות. אכלתי שם קבב לא פעם ולא פעמיים (זה נקרא? או שזה צריך להיות בריוש?). אני אוהב לעבור בשכונה בדרכי להר הצופים.

     

    היסטורית, קבר שמעון הצדיק שנמצא בשיח' ג'ראח הוא אחד האתרים היהודים הקדושים ביותר. הרבה יותר מ"עיר דוד", המצאה של ארכיאולוגים ומתנחלים בשנות השמונים. מישהו חשב שכפר השילוח הוא אתר קדוש עד אז? אף אחד. לעומת זאת לא תמצאו עולי רגל יהודים בירושלים במאות השנים שלא ביקר בקבר שמעון הצדיק, שם גם התקיימה ה"שטחה" (הילולה) המסורתית בלג בעומר. שוב, זה לא קשור לחבורת החולירות שמנסה לגרש אנשים מבתיהם בשכונה הזאת בשנים האחרונות.

     

    4. אם מישהו מעוניין לקדם דיון רציני בחלוקת העיר, לא עושים את זה דרך קמפיין של "בחייך, מי מגיע לשם?". יש לא מעט ישראלים יהודים שמגיעים לסילואן וגם לשיח ג'ראח, לא מהסיבות שאני הייתי מגיע לשם. הישראלים האלה ייאבקו בחירוף נפש כדי להשאיר את המקומות האלה בריבונות ישראלית, ולא ישתכנעו מ"עזבו אתכם, עיר דוד זה מה זה אאוט". כדי להאבק עם פעילים נחושים ומגויסים כמו עמותת אלעד וחבר מרעיהם צריך מוטיבציה קצת יותר רצינית ממה שעיר עמים מציעה.

     

    אני חושב שחלוקת העיר זה חלום (סיוט?) באספמיה, אבל נדמה לי שאפשר בכל זאת לחשוב על  סיבות  יותר טובות לחלוקה מאלה שהקמפיין של עיר עמים מציע.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      poes
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגיות