כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם

    2 תגובות   יום ראשון, 24/10/10, 07:32

    כְּאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם

     

    ה' מצווה את אברהם להעלות את בנו לעולה. אברהם לוקח את יצחק והולך לארץ המוריה, שם מראה לו ה' את המקום שבו יבנה את המזבח. אברהם עוקד את יצחק ומניף את המאכלת על בנו, ואז עוצר בעדו מלאך ה' ומורה לו "אל תשלח ידך אל הנער... עתה ידעתי כי ירא אלוהים אתה". אברהם מבחין באיל הנאחז בסבך ומעלה אותו לעולה במקום יצחק, וה' מבטיח לו שוב ריבוי זרע ואת ירושת ארץ ישראל.

     

    בכיפור כולנו מכירים את השופר העשוי מקרני האייל,להזכירנו את עקידת יצחק והבטחתו של אלוקים לאברהם,עקב עמידתו בניסיון בו העמידו.

     

    לילידי הארץ שבינינו, האיילים מוכרים לרוב מסיפורי האגדות: אייל הצפון, הבמבי של וולט דיסני, האייל של סנטה קלאוס. למעשה, אין כמעט איילים החיים בארץ בטבע, פרט לרמת הגולן, ולמספר פרטים שמושבים לטבע במסגרת החי-בר. תפוצתם של האייליים רחבה, והיא כוללת את כל היבשות למעט אוסטרליה ואנטארקטיקה.בעבר היה אייל הכרמל נפוץ בישראל. איילים הובאו לחי-בר איילי כרמל מאיטליה, צרפת והונגריה.

     

    האיל הוא סוג של חיית־בר ממשפחת האייליים, משפחה בתת־סדרת מעלי הגרה. הוא ממשפחה של יונקים מעלי גירה בסדרת מכפילי פרסה. קרנם של האייליים שונה מזו של מעלי גירה אחרים .הם מבנים עצמיים שגדלים בכל שנה בדרך-כלל בקיץ, ולרוב רק הזכר מגדל אותן.

     

    פעמים רבות מסמל האייל חן וקלות רגליים. מקום מחיה אופייני להם, הם גבעות והרים עם חורש פתוח, שיש בו גם כתמים של חורש סבוך המשמשים כמחסה.

     

     

    בתהילים כתוב:"כאַיָּל תַּעֲרֹג עַל אֲפִיקֵי מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרֹג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים". כאשר אין גשם והעולם צמא למים, באות החיות אצל האייל כדי שיתפלל על הגשם, האייל תוחב את ראשו לתוך האדמה ובזכות תפילתו הקב"ה מוריד גשם לעולם.

     

    על האיילה מסופר, שכאשר היא כורעת ללדת, הלידה קשה מאוד עד כדי כך שהאיילה עלולה למות, האיילה מתפללת לבורא עולם, ואז הקב"ה שולח לה נחש שמכיש אותה ברגלה (מעין "זריקת הרדמה"), ואז הלידה עוברת בשלום. הפירוש הנ"ל אומר שכאשר העולם צמא למים, ובאות החיות לאיילה כדי שתתפלל על הגשם, ובאותו זמן גם האיילה זקוקה לישועה כי היא כורעת ללדת, על מי היא תתפלל קודם, האם לישועת הכלל - העולם, או לישועתה הפרטית? הפסוק הנ"ל למעשה נותן את התשובה: אותה האיילה "כאייל" היא עורגת (כאייל תערוג), זאת אומרת שהאיילה מתפללת קודם כל לישועת הכלל.

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/10/10 09:09:
      כן..ממש הופתעתי בעצמי מהמידע..יום קסום לך
        24/10/10 08:36:
      כל הכבוד לאיילה

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה