כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    על הדת כפילגש של המדינה

    6 תגובות   יום רביעי, 17/11/10, 00:30

    תומר פרסיקו כותב, תחת הכותרת "כפייה דתית – על הדתיים" - על הצעת החוק שנועדה לכפות את גיורי צה"ל על הרבנות הראשית. ושואל:

    "אבל היא עמוקה ומהפכנית: המדינה, בכוח החוק, תכפה הכרעה הלכתית. כלומר הרבנות הראשית תאלץ להכיר בגיורים שייתכן שהיא לא חושבת שהם כשרים מבחינה הלכתית, ולכבד אותם לצורך עניני רישום נישואין, קבורה וכו'. הרב הראשי יאלץ לחתום על תעודת גיור שהוא לא מאמין שהיא כשרה. מה יעשה רב ראשי שיתקל במצב כזה? האם "יסרב פקודה"? האם יתפטר?

    והנה לנו הצד השני של הזיווג הבעייתי של דת ומדינה. הצד הראשון הוא כפייה דתית על חילונים כמובן, ואת זה כולנו מכירים. אבל כאן המדינה, בראייתה את המציאות הבעייתית מול עיניה, ובהבנתה שההלכה האורתודוקסית, שהיא לצערנו החוק לעניינים אלה, פשוט לא עומדת בקצב השינויים שמזמן לה הקב"ה, כופה על הרבנות, שהפכה להיות פקידיה לעיניני רישום נישואין וכו', כופה באמצעות חוקיה, כופה עליה את "עמדותיה ההלכתיות!"



    הוא צודק ואמרתי את זה מזמן. והתגובה שפרסמתי:

     

     

     

    דומני שלייבוביץ' אף טען שהדת תיהפך לפילגש של המדינה ולא להיפך.

    ובהקשר לכך, אני למשל התבקשתי כמה פעמים להעיד עבור מתחתנים ברבנות. ואני מקפיד לא להגיע עם כיסוי ראש. התגובות לכך מזעזעות בבורותן. החל מהיסטריה של כלה לעתיד ("השתגעת, מה אתה עושה? עוד יכניסו אותי לרשימה שחורה ולא אוכל להתחתן אף-פעם!"), המשך בטענות ש"אתה צריך לכבד את המקום, כאילו שהיית מגיע לבקר רב", ועוד שטויות כאלה.

    אז הסבר פשוט: קודם כל גם לשומרי מסורת, הרבנות אינה מקום 'קדוש'. היא אינה בית-כנסת או בית-קברות, מקומות שבהם אפילו חילונים נוהגים להתייחס בקדושה (אם כי אותה הכלה אמרה "תחשוב על זה בתור בית-הקברות של החופש של בעלי"…).

    אבל חשוב מכך – אני איני נדרש לכבד את המקום הזה. זהו משרד ממשלתי ותו לא, ששואב את סמכותו מן המדינה, וזאת עוד בכפייה. העובדים שם אינם "כלי-קודש" אלא פקידי מדינה.

    אילו הייתי מגיע מרצוני החופשי לבקר שם, היה הגיון בטענה של כבוד של אורח אל בעל-הבית. אבל אני איני אורח. אני בעל הבית, או למצער אסיר שנאלץ לבלות שם בעל-כורחו. אין לי שום סיבה לכבד את מנהגי הפקידים היושבים שם ואין להם שום זכות לדרוש זאת ממני. כשיהיה לי החופש לבחור כרצוני, כאשר הביקור יהיה וולונטרי, יהיה מקום לכבוד. כרגע האסיר אינו מחוייב לכבד את שוביו.

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/11/10 08:51:

      צטט: מולנור מרדכי 2010-11-20 23:15:10

      צטט: אסף רזון 2010-11-20 22:47:56

      צטט: מולנור מרדכי 2010-11-19 23:58:22

      צטט: אסף רזון 2010-11-19 22:25:21

      1. תומר פרסיקו הוא אדם חכם מאד שאני אוהב לקרוא. ואני את שלמה המלך, כל אחד והחכם שלו, הא?
      2. לא ברור למה החלטת שיש פה הייררכייה לא ברור לך? את פרסיקו [ האדם החכם] אתה אוהב לקרוא, ואת ליבוביץ גם ."דומני שלייבוביץ' אף טען שהדת תיהפך לפילגש של המדינה ולא להיפך." אפילו את הכותרת של הפוסט, כתבת לפיו

      ואת פוסקי הדורות, אתה שולל,,,הנה ההיררכיה
      בכל מקרה, לי הם חשובים והם גם חזו בצורה טובה   מה אתה אומר, חזו?

      מה יקרה למדינה ולדת במפגש ביניהן. אגב, האם "פוסקי הדורות" פסקו לגבי מדינה יהודית והפרדה בין דת למדינה? לא יודע
      3. אתה לא חייב בכבודם. אתה אולי חייב לנהוג כרצונם או שיבולע לך. כבוד, זה לא., האינך מבין? חייב בכבודם/ חייב בכבוד המקום, אינם יראת כבוד, כבוד שמרגישים, אלא יחס מכבד
      4. לא ברור מה רצית לומר פה ואת מי זה מעניין. אותך זה צריך לענין, הרי דברת על כיפה, הלא כן?
      5. אם הייתי רוצה להתחתן, בארץ, הייתי חייב. כנ"ל עם האנשים המסכנים שנאלצתי לבקש ממני לבוא ולהיות העד שלהם.

        מסכנים? 5 דקות אצל הרב, מסכנים?

      אינך חייב דבר, אינך חייב להתחתן לפי הדת היהודית, אינך חייב לחבוש כיפה, אינך חייב אפילו לחיות ,

      יש לך בחירה חופשית בכל, תמיד יש לך ברירה

      ויש לך החופש הזכות והברירה, לאפשר לאחרים לחיות כרצונם

       

       

       

      1. אני בטוח שאתה לא שלמה המלך.

      2. לא איכפת לי מפוסקי הדורות.

      3. אם אנשי הדת רוצים או אפילו מוכנים לכך שיחס הכבוד שלהם יגיע מאותו פחד של זה של הסוהרים, זה אומר עליהם הרבה מאד.

      4. דיברתי על כיפה. למה צריך להיות איכפת לי איזה סוג מצווה היא ומי ציווה אותה? זה העולם שלהם ולא שלי.

      5. מסכנים כי הם חייבים להיות עבדי הממסד הזה שנקרא הרבנות גם אם יתחתנו וגם אם יתגרשו, על כל מוזרויותיו, אפליותיו, וחוסר-התוחלת שלו. ולא, הבחירה לא צריכה להיות "תתחתן ככה או שלא תתחתן בכלל".

       

      המשפט שלך "החופש הזכות והברירה לאפשר לאחרים לחיות כרצונם" הוא לעג לרש. הדרישה שלי להיות פטור מנישואין רבניים אינה מונעת מאחרים לחיות כרצונם. הדרישה של הממסד לכפות זאת כן מונעת זאת. מדוע אתה מנסה להאשים אותי בפשע שבו אני מנסה להלחם ואילו דווקא אתה מצדיק אותו? חוצפן.

       

       

       1.חוצפן אומר המבוגר לצעיר, ילד

       2.למד לקרוא את הכתוב,ולהבינו, ילד,,, 

       

       

      ובכן, הבנת הנקרא שלי בסדר גמור. שים לב שכל מה שאתה עושה כאן הוא לדרוש כבוד בשם גיל, בשם מסורת, בשם "פוסקים", בלי לומר שום דבר קונסטרוקטיבי חוץ מאמרות כלליות שאינן תורמות לדיון.

       

      אפשר לומר אותו דבר גם לכותב המכובד וגם לאנשי הרבנות: כבוד מקבלים ולא דורשים. יש להרוויח אותו. כאשר תאמר דברי טעם, תקבלו.

       

        20/11/10 23:15:

      צטט: אסף רזון 2010-11-20 22:47:56

      צטט: מולנור מרדכי 2010-11-19 23:58:22

      צטט: אסף רזון 2010-11-19 22:25:21

      1. תומר פרסיקו הוא אדם חכם מאד שאני אוהב לקרוא. ואני את שלמה המלך, כל אחד והחכם שלו, הא?
      2. לא ברור למה החלטת שיש פה הייררכייה לא ברור לך? את פרסיקו [ האדם החכם] אתה אוהב לקרוא, ואת ליבוביץ גם ."דומני שלייבוביץ' אף טען שהדת תיהפך לפילגש של המדינה ולא להיפך." אפילו את הכותרת של הפוסט, כתבת לפיו

      ואת פוסקי הדורות, אתה שולל,,,הנה ההיררכיה
      בכל מקרה, לי הם חשובים והם גם חזו בצורה טובה   מה אתה אומר, חזו?

      מה יקרה למדינה ולדת במפגש ביניהן. אגב, האם "פוסקי הדורות" פסקו לגבי מדינה יהודית והפרדה בין דת למדינה? לא יודע
      3. אתה לא חייב בכבודם. אתה אולי חייב לנהוג כרצונם או שיבולע לך. כבוד, זה לא., האינך מבין? חייב בכבודם/ חייב בכבוד המקום, אינם יראת כבוד, כבוד שמרגישים, אלא יחס מכבד
      4. לא ברור מה רצית לומר פה ואת מי זה מעניין. אותך זה צריך לענין, הרי דברת על כיפה, הלא כן?
      5. אם הייתי רוצה להתחתן, בארץ, הייתי חייב. כנ"ל עם האנשים המסכנים שנאלצתי לבקש ממני לבוא ולהיות העד שלהם.

        מסכנים? 5 דקות אצל הרב, מסכנים?

      אינך חייב דבר, אינך חייב להתחתן לפי הדת היהודית, אינך חייב לחבוש כיפה, אינך חייב אפילו לחיות ,

      יש לך בחירה חופשית בכל, תמיד יש לך ברירה

      ויש לך החופש הזכות והברירה, לאפשר לאחרים לחיות כרצונם

       

       

       

      1. אני בטוח שאתה לא שלמה המלך.

      2. לא איכפת לי מפוסקי הדורות.

      3. אם אנשי הדת רוצים או אפילו מוכנים לכך שיחס הכבוד שלהם יגיע מאותו פחד של זה של הסוהרים, זה אומר עליהם הרבה מאד.

      4. דיברתי על כיפה. למה צריך להיות איכפת לי איזה סוג מצווה היא ומי ציווה אותה? זה העולם שלהם ולא שלי.

      5. מסכנים כי הם חייבים להיות עבדי הממסד הזה שנקרא הרבנות גם אם יתחתנו וגם אם יתגרשו, על כל מוזרויותיו, אפליותיו, וחוסר-התוחלת שלו. ולא, הבחירה לא צריכה להיות "תתחתן ככה או שלא תתחתן בכלל".

       

      המשפט שלך "החופש הזכות והברירה לאפשר לאחרים לחיות כרצונם" הוא לעג לרש. הדרישה שלי להיות פטור מנישואין רבניים אינה מונעת מאחרים לחיות כרצונם. הדרישה של הממסד לכפות זאת כן מונעת זאת. מדוע אתה מנסה להאשים אותי בפשע שבו אני מנסה להלחם ואילו דווקא אתה מצדיק אותו? חוצפן.

       

       

       1.חוצפן אומר המבוגר לצעיר, ילד

       2.למד לקרוא את הכתוב,ולהבינו, ילד,,, 

       

       

        20/11/10 22:47:

      צטט: מולנור מרדכי 2010-11-19 23:58:22

      צטט: אסף רזון 2010-11-19 22:25:21

      1. תומר פרסיקו הוא אדם חכם מאד שאני אוהב לקרוא. ואני את שלמה המלך, כל אחד והחכם שלו, הא?
      2. לא ברור למה החלטת שיש פה הייררכייה לא ברור לך? את פרסיקו [ האדם החכם] אתה אוהב לקרוא, ואת ליבוביץ גם ."דומני שלייבוביץ' אף טען שהדת תיהפך לפילגש של המדינה ולא להיפך." אפילו את הכותרת של הפוסט, כתבת לפיו

      ואת פוסקי הדורות, אתה שולל,,,הנה ההיררכיה
      בכל מקרה, לי הם חשובים והם גם חזו בצורה טובה   מה אתה אומר, חזו?

      מה יקרה למדינה ולדת במפגש ביניהן. אגב, האם "פוסקי הדורות" פסקו לגבי מדינה יהודית והפרדה בין דת למדינה? לא יודע
      3. אתה לא חייב בכבודם. אתה אולי חייב לנהוג כרצונם או שיבולע לך. כבוד, זה לא., האינך מבין? חייב בכבודם/ חייב בכבוד המקום, אינם יראת כבוד, כבוד שמרגישים, אלא יחס מכבד
      4. לא ברור מה רצית לומר פה ואת מי זה מעניין. אותך זה צריך לענין, הרי דברת על כיפה, הלא כן?
      5. אם הייתי רוצה להתחתן, בארץ, הייתי חייב. כנ"ל עם האנשים המסכנים שנאלצתי לבקש ממני לבוא ולהיות העד שלהם.

        מסכנים? 5 דקות אצל הרב, מסכנים?

      אינך חייב דבר, אינך חייב להתחתן לפי הדת היהודית, אינך חייב לחבוש כיפה, אינך חייב אפילו לחיות ,

      יש לך בחירה חופשית בכל, תמיד יש לך ברירה

      ויש לך החופש הזכות והברירה, לאפשר לאחרים לחיות כרצונם

       

       

       

      1. אני בטוח שאתה לא שלמה המלך.

      2. לא איכפת לי מפוסקי הדורות.

      3. אם אנשי הדת רוצים או אפילו מוכנים לכך שיחס הכבוד שלהם יגיע מאותו פחד של זה של הסוהרים, זה אומר עליהם הרבה מאד.

      4. דיברתי על כיפה. למה צריך להיות איכפת לי איזה סוג מצווה היא ומי ציווה אותה? זה העולם שלהם ולא שלי.

      5. מסכנים כי הם חייבים להיות עבדי הממסד הזה שנקרא הרבנות גם אם יתחתנו וגם אם יתגרשו, על כל מוזרויותיו, אפליותיו, וחוסר-התוחלת שלו. ולא, הבחירה לא צריכה להיות "תתחתן ככה או שלא תתחתן בכלל".

       

      המשפט שלך "החופש הזכות והברירה לאפשר לאחרים לחיות כרצונם" הוא לעג לרש. הדרישה שלי להיות פטור מנישואין רבניים אינה מונעת מאחרים לחיות כרצונם. הדרישה של הממסד לכפות זאת כן מונעת זאת. מדוע אתה מנסה להאשים אותי בפשע שבו אני מנסה להלחם ואילו דווקא אתה מצדיק אותו? חוצפן.

       

       

       

       

       

        19/11/10 23:58:

      צטט: אסף רזון 2010-11-19 22:25:21

      1. תומר פרסיקו הוא אדם חכם מאד שאני אוהב לקרוא. ואני את שלמה המלך, כל אחד והחכם שלו, הא?
      2. לא ברור למה החלטת שיש פה הייררכייה לא ברור לך? את פרסיקו [ האדם החכם] אתה אוהב לקרוא, ואת ליבוביץ גם ."דומני שלייבוביץ' אף טען שהדת תיהפך לפילגש של המדינה ולא להיפך." אפילו את הכותרת של הפוסט, כתבת לפיו

      ואת פוסקי הדורות, אתה שולל,,,הנה ההיררכיה
      בכל מקרה, לי הם חשובים והם גם חזו בצורה טובה   מה אתה אומר, חזו?

      מה יקרה למדינה ולדת במפגש ביניהן. אגב, האם "פוסקי הדורות" פסקו לגבי מדינה יהודית והפרדה בין דת למדינה? לא יודע
      3. אתה לא חייב בכבודם. אתה אולי חייב לנהוג כרצונם או שיבולע לך. כבוד, זה לא., האינך מבין? חייב בכבודם/ חייב בכבוד המקום, אינם יראת כבוד, כבוד שמרגישים, אלא יחס מכבד
      4. לא ברור מה רצית לומר פה ואת מי זה מעניין. אותך זה צריך לענין, הרי דברת על כיפה, הלא כן?
      5. אם הייתי רוצה להתחתן, בארץ, הייתי חייב. כנ"ל עם האנשים המסכנים שנאלצתי לבקש ממני לבוא ולהיות העד שלהם.

        מסכנים? 5 דקות אצל הרב, מסכנים?

      אינך חייב דבר, אינך חייב להתחתן לפי הדת היהודית, אינך חייב לחבוש כיפה, אינך חייב אפילו לחיות ,

      יש לך בחירה חופשית בכל, תמיד יש לך ברירה

      ויש לך החופש הזכות והברירה, לאפשר לאחרים לחיות כרצונם

        19/11/10 22:25:
      1. תומר פרסיקו הוא אדם חכם מאד שאני אוהב לקרוא.
      2. לא ברור למה החלטת שיש פה הייררכייה. בכל מקרה, לי הם חשובים והם גם חזו בצורה טובה מה יקרה למדינה ולדת במפגש ביניהן. אגב, האם "פוסקי הדורות" פסקו לגבי מדינה יהודית והפרדה בין דת למדינה?
      3. אתה לא חייב בכבודם. אתה אולי חייב לנהוג כרצונם או שיבולע לך. כבוד, זה לא.
      4. לא ברור מה רצית לומר פה ואת מי זה מעניין.
      5. אם הייתי רוצה להתחתן, בארץ, הייתי חייב. כנ"ל עם האנשים המסכנים שנאלצתי לבקש ממני לבוא ולהיות העד שלהם.
        17/11/10 06:44:

      1. מי זה תומר פרסיקו?

      2.למה דעותיהם של לייבוביץ' ופרסיקו, חשובות יותר מפוסקי הדורות?

      3.כאשר אתה בכלא, אתה חייב בכבוד הסוהרים

      4.חבישת כיפה, היא מדרבנן, ולא מדאורייתא,,,

      5.אינך חייב לעבור את מפתן הרבנות,,,

      ארכיון

      פרופיל

      אסף רזון
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין