כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    מזל טוב! פיקסאר חוגגת 25 שנים

    2 תגובות   יום שישי , 4/2/11, 08:13
    ''
    ''

    פיקסאר חוגגת חצי יובל. 25 שנים חלפו מאז שהוקמה חברת האנימציה, שמנפיקה לעולם סרטים מקוריים ונפלאים בזה אחר זה. זה קרה אתמול ב-3 בפברואר 1986.
    הסרט הראשון שנחשב לסרט שהופק על ידי פיקסאר הוא ".Luxo Jr", בו מככבת מנורה שרודפת אחרי כדור. המנורה הפכה לסמל של פיקסאר, ומופיעה בלוגו-האנימיישן שמקדים כל סרט של האולפן.
    ''
    הסרט הראשון של פיקסאר. רעננו את הדף או לחצו על שורה זו אם אינכם רואים את הסרט.

    מעניין מה מתוכנן במהשך השנה, כיוון שאת החגיגות האמיתיות מתכננים בפיקסאר מאוחר יותר השנה, עם צאת "מכוניות 2" לאקרנים, בחודש יוני. אגב, בזמן חגיגות ה-20 לפיקסאר שוחרר "מכוניות" הראשון.
    לכבוד חגיגות חצי היובל, יצאה תערוכה שמסתובבת בעולם תחת השם: Pixar 25 years of animation. את התערוכה מלווה גם ספר באותו שם. התערוכה החלה את מסעה בקליפורניה, והחודש עברה להונג קונג. בתערוכה אפשר לראות את התהליך שעוברים הסרטים בפיקסאר למן הסקיצה הראשונה ועד לתמונה הסופית, כפי שניתן לראות בסרטון הבא:

    ''

    פיקסאר: התערוכה. רעננו את הדף או לחצו על שורה זו אם אינכם רואים את הסרט.

    בינתיים בבלוג The Pixar blog, מספר דיוויד א. פרייס - מחבר הספר אודות פיסקאר The Pixar Touch  - איך הכל התחיל.


    ====

    השוני בכתיבה לסרטי אנימציה

    אם אתם זוכרים, לפני כשבוע סיפרתי שה"פיקסאר מאסטר קלאס" מגיע לישראל בפסח. זהו סמינר של פיקסאר בנושא אנימציה וסיפור, שמארגנת המכללה הישראלית לאנימציה.
    באותו פוסט, תחת "סיפור סיפור סיפור", שמתאר את הרצאתו של אמן הסיפור מתיו לוהן, שתתקיים בסמינר, כתבתי בקצרה על השוני שבין יצירת סיפור עבור סרט מצולם לעומת סרט אנימציה.
    לכאורה כתיבת התסריט אמורה להיות זהה עבור כל סרט, מונפש או לא, ונקודת המוצא היא שתסריט הוא תסריט. ובכל זאת מצאתי את עצמי מתחבטת בסוגיה כשישבתי ב"פסגת התסריטאים" - סמינר התסריט שארח את סיד פילד, לינדה סיגר, מייקל הייג וג'ון טרובי, ושאורגן על ידי איגוד התסריטאים ואיגוד המפיקים.

    לידי ישבה תסריטאית, וכששמעה שאני אנימטורית, ראיתי על פניה הבעת תהייה מסויימת, והיא שאלה אותי האם כתיבת תסריט לסרט אנימציה היא זהה. כיוון שהסמינר עסק בטכניקות שונות לכתיבת תסריט, מיד השבתי שכן. הלא גם לכתוב את התסריט, וגם הצורה בה יראה התסריט בסופו, היא זהה. לכאורה אין שוני. ובכל את אחרי רגע סייגתי את תשובתי. בכל זאת יש הבדל.
    ג'פרי סקוט, כמו קרא את מחשבותי, נחלץ לעזרתי, ופתח בלוג חדש ב-AWN - האתר הותיק והנחשב ביותר בתחום האנימציה. הבלוג שלו עוסק בתסריטאות, והפוסט הראשון שלו עוסק בכתיבה לסרטי אנימציה (בעיקר סדרות לטלוויזיה) לעומת כתיבה לסרטים מצולמים.
    סקוט מדגים בצורה נפלאה את השוני בחשיבה הבסיסית של כתיבה לסרטי אנימציה.
    אתם מוזמנים להכנס לבלוגו. תגידו שאני שלחתי אתכם.

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/2/11 11:28:
      תודה רבה על הלינק לAWN. גם אני שאלתי את עצמי את השאלה הזו במהלך "פסגת התסריטאים".
      והבלוג שלך מרתק.
        5/2/11 17:05:
      תודה על הלינק AWN. גם אני עוסקת בCG ובVFX ואני נהנת לקרוא הכל בנושא וכמובן גם על עבודות ומחשבות של אלו שעשו אותה בגדול. מה שמשמח אותי שכל נושא הויזואל אפקטס והגראפיקה התלת מימדית הוא מעבר לכך ששנת 2010 היתה שנה של התפתחות רבה בתחום אלה כי התחום עצמו ניכנס יותר ויותר לטלויזיה וזה כבר הרבה מעבר לצפייה של כמה שניות בפרסומות

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר