כותרות TheMarker >
    ';

    ספרים שאהבתי

    "אל מקום שהרוח הולך" של חיים באר
    עדיין במהלך קריאה..נהנית מאוד מהשפה,מהרעיון, מרוחב היריעה מידע העולם, הרגש והשנינה

    0

    סרטים חותכים- "ברבור שחור" ו"המתאבק"

    14 תגובות   יום שבת, 12/2/11, 20:39

    ''

     

    שני סרטים בבימויו של ארונופסקי,

    באחת מסצנות הפתיחה נראה "המתאבק", רנדי , מתיר את התחבושות שעטפו את זרועותיו השריריות והמקועקעות,

    התחבושות מגנות על מעטפת העור, שאינה מספיקה לעמוד בקרבות עקובים מדם על הבמה.

    באופן דומה, גם בתחילתו של "ברבור שחור", נראית הרקדנית נינה, מתירה את התחבושות שעטפו את אצבעות רגליה העדינות והמדממות, שהיו נתונות בסד העץ שבנעלי הריקוד, בהן קפצה וחגה בפירואטים מרהיבים.

     

    אני מוצאת קשר, בין הדימום החיצוני לבין ה"דימום" הפנימי, הנפשי, של כל אחד מהגיבורים.

    שניהם נמצאים בתנועה של חיפוש אחר ריפוי ואיחוי הפצעים שפצעו בהם החיים.

    נינה מנסה ליצוק לתוך כישוריה ושאיפותיה, חיוּת רגשית ומינית, לשם כך עליה לצאת למסע של שחרור מכל מה שכובל, מקבע וממית אותה (בעיקר מערכת היחסים עם אמה ),  המאבק והמסע הנפשי שהיא עוברת מגולמים בריקוד, הריקוד הוא המדיום שמאפשר לה לכאורה עצמאות, גדילה, התרחקות מאמה ומפגש עם החיים.

     

    רנדי,הוא גבר בגיל העמידה, שגופו בוגד בו, אותו גוף שהביא לו תהילה, חברים, מעריצים, "משפחה", חום וקבלה..מתחיל להראות סימני חולשה ושבירה. הוא מבין זאת , ומנסה להנמיך הילוך.

    הוא חש לבד בעולם, ומנסה ליצור קשרים ברי-קיימא, עם בתו,  עם בת-זוג..

    מתוך השלמה עם מצבו החדש, הוא מתחיל לעבוד בעבודה פחות תובענית, הוא עומד מאחרי דלפק המעדנייה בסופר, ומשרת את הלקוחות.

    ההתמודדות במציאות ללא זרקורים, ללא קהל, קשה לרנדי, שמזוהה כ"ראם" המתאבק. 

    כשאחד הלקוחות בסופר מזהה אותו, הוא משיל מעליו את בגדיו המהוגנים ופורץ במחול דמים, שמשיב לו את חייו כפי שהוא מכיר ואוהב, מלאי אגרסיה, פראיים ורוויי דם.

    ההתמודדות של נינה, אף היא קשה, היותה "הילדה הטובה של אמא" , לא אפשרה לה לפתח כישורים חברתיים , שיאפשרו לה להבין ולשרוד את החיים שמחוץ לבמה , והיא נלכדת ומתערערת , ע"י חורשי מזימות.

     

    רנדי ונינה, חותכים את עצמם, מקיזים את דמם, כמין אקט קומפולסיבי המצהיר על קיומם.

     כאילו חותם הדם מאשר ומתקף את קיומם, מעניק להם הרגשת שליטה, חיוּת ועונג.

    בעוד הפציעה העצמית של נינה, מופנמת ונחבאת רוב הזמן, רנדי פוצע את עצמו על הבמה, ומתפלש בדם של עצמו , שמתמזג עם הדם של המתאבק שלמולו.. והם נראים כמו שני ילדים שמתמרחים בבוץ וחשים התעלות, חוסר גבולות ולידה מחדש.

    האם יצליחו גיבורינו (נינה ורנדי) להחלץ ממעגלי ההרס?  האם יצליחו לקיים קשרים בריאים שיזינו את נפשם הפגיעה והשבירה? 

     או שאולי פתרונם אחר?

     

    "ברבור שחור"

     

    ''

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (14)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        18/5/11 12:14:
      תודה:) יום מקסים:)
        12/5/11 08:05:


      אני רץ לווידיאומט הקרוב למקום מגוריי ...
      תודה על ההמלצה נשיקה

        4/5/11 05:28:
      כמו כן הברבור השחור מזכיר קמעה את הסיפור הידור הברוזון המכוער בחיפוש אחר זהותו האמיתית ושפיכת דמו במהלכה,שם היה סוף טוב אולי גם בנידון דידן.
        21/4/11 17:28:
      היה קשה לצפות בברבור שחור...
        16/4/11 18:28:

      *

      כוכב* הערכה.

      תודה לך

      שנענית לקריאה הדחופה

      לאיחולי רפואה שלמה לאילנה קורן שליט"א.

      תבורכו מפי עליון.

      http://cafe.themarker.com/post/2128959/

      ברכות לחג הפסח''

      פסח כשר ושמח

       

        1/4/11 20:10:

      -

      תודה 

      שהנכם משתתפים במסע הברכות

      להחלמתה של שירלי מרדר.

      -

      החברים

      מירקון חטיבת הגשר

      משיבים לך כוכב* הערכה.

      -

      מי יתן והתפילות תתקבלנה,

      ושירלי תשוב במהרה לחיי היום יום.

      אמן.

      -

      שירלי מרדר,

      http://cafe.themarker.com/image/1177179

      -

      ''

        21/2/11 22:14:
      הצלחת לעורר את סקרנותי בכתיבתך המשובחת .
      מזכיר לי פסוק שנוהגים לומר בעת המילה :
      " ואת בדמייך חיי , ואת בדמייך חיי "
        21/2/11 20:28:
      מעניין. אמנם לא ראיתי אף אחד מהסרטים אבל אין ספק שהדימוי מייצג תמיד ומתייחס תמיד למישור אחר. כזה שהוא מעבר למובן מאליו. כזה המתייחס לרובד שמתחת לפני השטח
        21/2/11 20:26:
      מעניין. לא ראיתי אף אחד מהסרטים אבל אין ספק שהדימוי בא לסמל. הוא לא מופיע רק כפשוטו
        17/2/11 18:19:
      את הברבור השחור ראיתי, לא ממליצה לאף אחד,
      המשחק טוב, השחקנים מוכשרים, אבל יותר מידי דם ורוע,
      אין רגע שקט.....
        17/2/11 17:02:
      הגיוני ביותר שיש קשר בין דימום חיצוני לדימום פנימי...
        13/2/11 09:32:
      יופי של ניתוח והקבלה בין שני הגיבורים!
      כל כך הרבה דם נשפך בדרך לשחרור ולגאולה, שרק עירוי רגשי עמוק יוכל להפסיקו.
      הדם הוא הנפש, הנפש היא עולם הרגשות והעולם הזה של שניהם פצוע ומדמם...
      הנהנית לקרוא, רותי!
        12/2/11 22:11:
      היי נעמה, ראיתי את "ברבור שחור" מספר פעמים.. (מודה שבצפייה ראשונה.. ללא תרגום .. לא הבנתי עד הסוף)
      חשבתי על כך, שהבחירה בבלט קלאסי, היתה נכונה, כי בז'אנר הזה.. נדרשת מושלמות, והכפפת הגוף לתנועה שאינה טבעית לו .
      אין לי דעה על קטעי הריקוד לכשעצמם .. אני חושבת בכ"ז שהם משרתים את העלילה..
        12/2/11 20:49:
      את הברבור ראיתי.אחד הגרועים שנפלתי עליהם בשנים האחרונות.
      אפילו קטעי הריקוד פומפוזיים וחסרי מעוף.
      אהבת ?

      רשימה

      פרופיל

      רותי ...
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין