טירמלתי*
    טיילתי עם תרמיל.

לצאת כמוני לטירמול בגיל 53 פירושו לצאת ללא אגו ותבנית, לפי תוכנית כללית המגדירה נקודות יציאה וחזרה במפה ובזמן, אם בכלל.

עזבתי כל מה שידעתי. פשוט קמתי, טירמלתי וחזרתי וכמו נולדתי מחדש. צאו לטרמל בעולם תרבותי אחר ומצאתם שלווה גדולה.

המונח 'טרמילר' חדש. עניינו לכידת האגו וקשירתו באופן שלא יפריע. לא יבלוט בתנועה קדימה, הלאה.

פיתוח עברי למונח "מוצ'ילר", מהמילה הספרדית "מוצ'ילה", בעברית תרמיל.

מכאן, מוצ'ילר פירושו 'תרמילאי' ומעתה, גם 'טרמילר'. המונח בכל הטייה הומצא על ידי והזכויות שמורות לי.

לתפיסתי, הנווד עם תרמיל ומקל, או המוצ'ילר, כפי שהוכר עד מחצית המאה הקודמת שינה דמותו ואינו עוד.

במקומו, קיים תרמילאי מודרני שהתפתח ב-70 שנה לדמות אחרת במהות.

סביבתו השתנתה. לינה במערות ואבוסים, ופונדקי דרכים וכנסיות נעלמה מעולמו החדש.

כיום, טרמילרים מטרמלים כטיילים מצויידים היטב לטראק בשטח, אך לנים בהוסטלים ברמת מלונות סבירים ובמחירים, שעדיין מתאימים למטייל צעיר שאמצעיו דלים, המטייל בתקציב נמוך.

טרמילר או טרמילרית, בוגרים כבני 45 ומעלה, המטיילים עם תרמיל לאורך זמן, כשיכולים כלכלית גם אחרת. הם יוצאים למסע ונעים בו כבודד/ה בלתי תלוי/ה.

כל היתר נוצר...

בנגקוק Bangkok

58 תגובות   יום ראשון, 20/2/11, 13:26

תאילנד, פוסט 2, בנגקוק ב- 3לילות

Bangkok עיר ללא הפסקה. לילה. נמל תעופה שוקק ומרהיב בניקיונו ויופיו, על 12 מיליון תושביה שהעייפים ישנים והרעננים יצאו כרגע לעבוד. 25 מעלות צלסיוס ו80% לחות. יבש היום. יש ימים של 44 מעלות ו90% לחות.

נחתנו ב 23:30 והלכנו לביקורת גבולות מהירה ולאולם כניסת המזוודות ממנו יצאנו די מהר אל מול שער שמונה, שם חיכה לנו Armon המדריך הסיני לימים הקרובים, ונהג תאילנדי חביב עם מיניוואן חדש וממוזג, שאסף המזוודות שלנו והביאנו אחרי 45 דקות נסיעה למלון Arnoma, שם קיבלנו חדר דה לקס. קבענו להיפגש בשמונה וחצי. אחרי ארוחת בוקר מבופה מדהים ומבט אל הרחוב המתעורר הגיעו לקחת אותנו.

יצאנו לסיור מקדשים וותיקים ופחות, כמו מקדש בודהה מוזהב שוכב / ארמון המלך וחצרו / מקדש בודהה מאבן איזמרגד ענקית / מקדש המסג' התאילנדי שם אגב הציל את ברכי הימנית מורה מומחה.

עצרנו לארוחת צהרים בבופה על אסדת נהר מול ארמון המלך ויצאנו ממנה לשיט בין תעלות העיר. ביקרנו במקדשים נוספים תוך עצירות, ולהשתתפות בכלכלת התעלות, רכשנו עוד 'כובע מניפה' מתקפל (בבית יש לנו שניים כאלה). שטנו אל מנוחת הצהרים ושעתיים מסג' כפול לה ולי בחדר מ 16:00 עד 18:00 על ידי גבר ואשה, מורים ממקדש המסג' התאילנדי. התעוררתי מבועת, כי שמעתי עצמי נוחר ואמרתי לה:

"איזה מזל שהתעוררתי איך שהתחלתי לנחור"...

צחקה וענתה:"אתה?!

קורע את החדר מנחירות כבר שעה וחצי כשהם מותחים הופכים וחותכים אותך ואותי לחתיכות תוך כדי הנחירות שלך. פחדתי להירדם מחשש שהם ישדדו אותנו כשנישן". (לסקרנים, אהבתי ונתתי 2000 BHT (באט) לשניהם. מחיר רגיל 400-600 באט לאדם בכל מסג' רחוב). אל 'פוסט השלמה', אל הצילומים שחסרו לי בעת כתיבת הפוסט הזה.

ב19:00 באו לקחת אותנו השניים לסיור בשוק הלילה ובשוק הפרחים. כמו בבוקר, אחד שמר על הרכב ושני הלך לצידנו כשקניתי מזוודה קלה ברבע המחיר שנדרש. ב22:30 אמרתי די וחזרנו למלון. בבוקר היו שניים בהמתנה כפי שקבענו,

בשעה 08:00 המדריך בלובי ונהג חדש במרצדס מונעת מול, פתח לי את הדלת (אשה נחשבת פחות, מה לעשות) ונסענו לארמון הקיץ מעורב הסגנונות תאילנדי-סיני-אירופאי שהביא Rama החמישי ב- Bong pa in.

מקום מקסים שליו ומטופח באהבה. קשה להבין זאת על רקע מצבם האישי של רוב 67 מיליון אזרחי תאילנד ש80% מהם בודהיסטים 15% מוסלמים והיתר בני כתות ודתות שונים. נכון שרשמית אין פרסומים על אבטלה, ורשמית אנשי התיירות מספרים על העסקה של מאה אחוז אוכלוסיה, ועל הכנסה ממוצעת של 800 דולר ארה"ב לחודש...

אגב, אם לא ידעתם אז התאילנדי המגיע לעבוד בישראל יודע שיקבל 1250 דולר לחודש ואף יוכל לקבל יותר בעבודות פרטיות בנוסף למגורים ולמזון, מניח שיחזיר בשנה את השקעתו ומשלם מראש עוד בתאילנד 15,000 דולר. כן קראתם נכון. כל הסכום הזה הולך לשימון בתאילנד ובישראל. ממש לעונג לי לשמוע את זה, והאמינו לי שהמקורות שלי מוסמכים וקרובים לשטח ממש (בארץ).

המשכנו, שטנו בסירה עממית הנקראת 'סירה ארוכת זנב' Long tail boat שנינו, המדריך ומשיט הסירה. הנהג נסע ברכבו להמתין לנו בAyutthaya. לועסים בננות מטוגנות ואננס חי, הגענו לאיותייה ובה פסלי בודהה שונים ומשונים אבל רזים, והנה גם אחד ויותר שמנים. הבודהה השמן הוא הסיני. הם מאמינים שאושר שומניו שווה לעושרו. נכנסנו למקדש ובו בודהה המתנשא בישיבה ל12 מטר ורבבות תורמים לו לבוש (בד כתום הנמכר במקדש) וברקע, בוקעות ברכותיו של נזיר שתפקידו להשמיע קולות כשהתורמים סוגדים ומשתחווים. במקביל שלושה נזירים מיומנים מלבישים את הבודהה בבדים, מעלים אותם בחבל במיומנות.

בחוץ ציפו לנו ילדים בצוותים מתחרים, עם צרצרים עשויי עלי קוקוס ירוקים, מנסים לשדלנו לרכוש מהם. קנינו שניים (שהתייבשו עד שהגענו ארצה ונראים רע). רעשן קנינו מקבצן מקופל רגליים, שאחרי שמכר לנו, קם ועבר מקום מקפל רגליו כנכה שוב ומסובב ברעשן חדש. פרנסה.

נכנסו למלון מפואר לאכול צהרים מבופה עשיר מראה. המשכנו לבקר את מקדשי הרמה הראשון השני והשלישי, שמענו על עצמותיהם הקבורות שם והמשכנו. חזרנו לבנגקוק לערב חופשי שלנו. אחרי שהתרחצנו צחקנו וסיכמנו את האירועים עד כה, ירדנו במעלית ועוכבנו לרגע בלובי, היה פקק בו עשרות אנשי תקשורת מכל הסוגים ומצאנו עצמנו היא ואני, צועדים בנחת עם שר הפנים התאילנדי הבישוף (הנוצרי) הקאדי (המוסלמי) הנזיר הבכיר (הבודהיסט) של תאילנד. חיפשתי רב אבל כנראה בבית חב"ד היה יותר חשוב להיות...

יצאנו למרכז קניות חדיש ענק מעבר לכביש, מול המלון. מדהים בעיצוב המודרני ועיצובן של מסעדות וחנויות בו שראינו רק אחוז מהן. אחרי ביקור בסופר מרקט מפואר וקניית תפוחי עץ ענקיים, מצאנו והתיישבנו לאכול במסעדת דגים בה שילמתי בכרטיס אשראי לנסות להריץ אותו... עבד. אכלנו ושתינו היטב. היא, שצורכת מזון ללא גלוטן וסוכרים נהנתה, כי היה לה פתאום פשוט יחסית לדעת מה מכיל כל ציפוי תיבול וטיגון, מה שהקשה עליה מאד את האכילה החופשית, כי הם לא יודעים מה זה 'ללא גלוטן' (או יודעים אבל לא מבינים אותנו).

אני לא נגמלתי וצורך היטב גלוטן סוכר וחריפים. רק שעיקר הדאגה שלי בכל הטיול הייתה להימנע מחריף. זה שורף 'משו משו'...

***

ב20:30 נסענו לראות מופע כחול. קטסטרופה ב 1200 באט ו 400 באט למוניות. ביזיון ממש. אני, שרגיל באקט כחול, רק שכתוצאה מעיוורון צבעים עוסק יותר ברישום בפחם, לא הרגשתי נוח למרות שהיא הבטיחה לי, שאת הרוב, היא עושה בלי בעיות ואף קנינו בננות לשם כך, אבל יש גבול.

מופע הפינג פונג משפיל את הצופים. זו מאורה חשוכה בה יושבים לאורך שולחנות צרים על כסאות פשוטים עשרות בכל צד, גברים ונשים ומביטים בתוצאה, בדרך כלל של פעילות אברי מינן של כמה מומחיות בהפעלה לא טבעית. אחת מכניסה מתקן נשיפה כמו של אינדיאנים היורים ב-פו אויר הלוחץ החוצה חץ רעל בקוף, ונשפה מבין רגליה מלוא אויר ריחמה אל בלונים ופוצצה אותם.

אחרת הכניסה מקטרת ישרה אל נרתיקה שאפה ונשפה טבק שבער למול עיננו ועישנה כך להנאתה. אחרת הכניסה כדור טניס לבן בפותה וירתה אותו אל עבר סף צנצנת... זה, דילג מהבמה ונכנס אל 'הסל' (לצנצנת) וכך שוב ושוב. אחרת הוציאה 100 מטר סרטי קישוט, כלומר חוט עם סכיני גילוח תולים מהפות ועוד מיני אוצרות. אחרת ירתה בננות מהפות, קילפה וכיבדה את החיות סביב. אחרי כן, עלה גבר עם זין זקור כטבעי והחדיר אותו בשיטת Bang a Kok מכל זווית לפותה של מומחית לקבל מכל הצדדים ואני יושב שני מטר מהם ומביט בזה...

מאחר ומתרגש שפך עלי כוס עם בירה מזויפת והזמין אותי לבירה גרמנית מבקבוק סגור, נותרתי שם לכמעט סבב שלם, אבל קמתי אחרי 40 דקות ויצאנו כשהיא אומרת לי : "אתה בטוח שאתה לא רוצה לראות עוד?!"...

האמת היא שלא. סבא שלי סיפר לי פעם לפני 40 שנה על המופע ומאז כל פעם שמישהו אמר 'המופע' הנהנתי כי אני יודע על מה מדובר. לא ידעתי. אסון. מיותר אל תלכו. במקום זה לכו לבודי מסג' מלא, כן למה לא?! זה חלק מבנגקוק, ועם קונדום איכותי מכאן, אין לכם מה לחשוש. היא מסבנת גם מאחורי האוזניים. אגב, כשאתם עושים את המסג', היא, עושה עם מי שהיא בוחרת ואתם אל תשאלו אותה איך היה.

למחרת, ביום השלישי לשהותנו, יצאנו צפונה לטיול. סגרנו את רוב הציוד במלון, לקחנו ציוד ללילה אחד במלון אחר ונסענו...

תאילנד, פוסט 3                                                      לפוסט 1 הקודם

27/2/11 10:15:
      תודה רבה למגיבים בכתב ולמככבים השקטים :) לפני 6 ימים 1על-ידי NotJustAPrettyFace לפני 6 ימים 1על-ידי שיווה לפני 6 ימים 1על-ידי איבי מלכת האור לפני 6 ימים 1על-ידי סיגל ל .פ. לפני 6 ימים 1על-ידי טל של שמים לפני 6 ימים 1על-ידי מורנינג. לפני 6 ימים 1על-ידי תכשיט לפני 6 ימים 1על-ידי liorony לפני 6 ימים 1על-ידי עמי100 לפני 6 ימים 1על-ידי בלאק סמארה לפני 6 ימים 1על-ידי s*hef לפני 6 ימים 1על-ידי סערה בכוס ויסקי לפני 6 ימים 1על-ידי מטי 7 לפני 6 ימים 1על-ידי ארזעמירן לפני 6 ימים 1על-ידי arnonoshri לפני 6 ימים 1על-ידי ex libris לפני 6 ימים 1על-ידי רומפיפיה לפני 6 ימים 1על-ידי Nataly Tarshish לפני 6 ימים 1על-ידי דיקלה5 לפני 6 ימים 1על-ידי מ ד ה י מ ה לפני 6 ימים 1על-ידי zohey לפני 6 ימים 1על-ידי נתיב האור לפני 6 ימים 1על-ידי fox angel לפני 6 ימים 1על-ידי hkadman לפני 6 ימים 1על-ידי irisoded לפני 6 ימים 1על-ידי shabat shalom לפני 6 ימים 1על-ידי דסיקה לפני 6 ימים 1על-ידי historia לפני 6 ימים 1על-ידי אורנה ע לפני 6 ימים 1על-ידי הדרור מספרת-סיפורים לפני 6 ימים 1על-ידי אצילית 1 לפני 6 ימים 1על-ידי ♥ניתי♥ לפני 6 ימים 1על-ידי אביה אחת לפני 6 ימים 1על-ידי רמיאב לפני 6 ימים 1על-ידי אילנה ינובסקי לפני 6 ימים 1על-ידי אור2011 לפני 6 ימים 1על-ידי *מרוית באהבה.* לפני 6 ימים 1על-ידי Gfaus לפני 6 ימים 1על-ידי ~בועז22~ לפני 6 ימים 1על-ידי עו"ד יעל גיל לפני 6 ימים 1על-ידי wishingwell לפני 6 ימים 1על-ידי עדי ט. לפני 6 ימים 1על-ידי ruthy לפני 6 ימים 1על-ידי צבי סבג לפני 6 ימים 1על-ידי ענף לפני 6 ימים 1על-ידי קוביקוב לפני 6 ימים 1על-ידי תמו'ש לפני 5 ימים 1על-ידי Pele אישה פראית לפני 5 ימים 1על-ידי ליריתוש לפני 5 ימים 1על-ידי הכוזרי-עמיחי עוזרי לפני 5 ימים 1על-ידי OCN לפני 5 ימים 1על-ידי נבוך המורה לפני 5 ימים 1על-ידי דניאלה סגל לפני 5 ימים 1על-ידי יוסי נבו לפני 5 ימים 1על-ידי נוריתז. לפני 4 ימים 1על-ידי anaatti לפני 4 ימים 1על-ידי BlueEye לפני 4 ימים 1על-ידי יולנטה לפני 4 ימים 1על-ידי יופי יום לפני 3 ימים 1על-ידי egoless לפני 3 ימים 1על-ידי אישה1 לפני 3 ימים 1על-ידי גלור ניקה לפני 3 ימים 1על-ידי מוכמוך זצל לפני 3 ימים 1על-ידי ariadne לפני 3 ימים 1על-ידי צוער סוכנות לביטוח לפני 3 ימים 1על-ידי מרוה אינדיגו לפני 2 ימים 1על-ידי נעמה אילוף באהבה לפני 2 ימים 1על-ידי אניגמה 313 לפני 2 ימים 1על-ידי עפרי5 לפני 2 ימים 1על-ידי המון חרמון- הסוויטה. לפני 1 יום 1על-ידי רוקדת עם הרוח לפני 22 שעות 1על-ידי guitarwoman
      80% מהם בודהיסטים 15% מוסלמים והיתר בני כתות ודתות שונים. מה עם הישראלים...חשבתי שהם כבר רוב שם...?
      כל פעם אתה הורג אותי מחדש (ברכות) רק שהשכר הממוצע, מפורסם לחוד מממוצע ההכנסה העומד על מספרים מגוחכים. לדוגמא: דייג משתכר 80 דולר לחודש, חקלאי שכר דומה ועד כפול וכך הלאה. אין שכר מינימום. אז נוח לספר על העסקה מלאה ועל ה'אין אבטלה'. זה אגב לדעתי, מאבני היסוד של ההפיכה הבאה, אח"כ מתפלאים... בני
        25/2/11 09:25:
      מזכיר לי נשכחות מלפני 3 שנים
        24/2/11 23:20:
      תודה ושבת שלום:-)
        24/2/11 21:51:
      עוברת את החוויות מחדש, ועל כמה - הייתע מוותרת :-) *
        24/2/11 21:18:
      תודה רבה לכם :)
      תאילנד, יופי של מקום לנפוש ולנוח :-)
        23/2/11 21:14:
      קראתי אתמול, אבל חזרתי היום לככב... בתודה עבור התמונות שהזכרת לי (חוץ מה"מופע").
        23/2/11 18:46:
      זכרונות מתוקים עולים ומציפים אותי עת שאני קוראת אותך....(:
        23/2/11 08:44:
      יפיפה הפוסט כולל התמונות ויומן המסע המרהיב הלוואי ופעם....גם אני אוכל לעזוב הכל. (הממ...מלבד הילדים כמובן;-)))
        22/2/11 19:33:
      דרור יקר אתה נוטע בי את הכמיהה להיות טיילת נצחית איזה כייף צילומים ותיאורים נהדרים
        22/2/11 14:35:

תענוג רצוף לקרא אותך.
      זוכרת את בנקוק לטובה הלכתי בה הרבה ברגל

וכמוך לא שרדתי את כל המופע עד הסוף ולא בגלל שום סיבה אחרת אלא משעמום :) כמה אפשר ...

22/2/11 13:56:
      מה שיפה ,, זה לשמוע ולראות דרך עיניך את המקומות שטיילת ולחות זאת דרכך,,, תודה על השיתף המרהיב*
        21/2/11 22:56:
      נהניתי! מחכה להמשך!!
        21/2/11 21:44:
      מרתקים מסעותיך בגלובוס. וטוב שחזרת לספר לחברה.
        21/2/11 18:24:
      כייף היה להצטרף אליך לטיול
      אני רואה שבנקוק לא השתנתה ותעשיית הזנות עדיין מכלכלת אותה בכבוד. המופע שדיברת עליו על החדרת חפצים למקום קדוש זו ההצגה הכי מבחילה שראיתי שם אחרי ריקוד עם נחשים.... ובטח היית גם בשוק הצף... תאילנד לדעתי היא הארץ המובטחת ואלוהים התבלבל ונתן אותה לתאילנדים... תמשיך לסקר
        21/2/11 14:20:
      איזה כייף היה לקרוא ולהיזכר בנשכחות... (בנגקוק נובמבר 1999.....)
      ועל מופע המין חייבת לספר לך קטע: חצי שנה לפני בנגקוק, ביקרנו אישי ואנוכי באמסטרדם. נראה לך ששם לא נלך לראות מופע מיני חושפני? הלכנו... בשהותנו בבנגקוק, הגענו למופע מן הסוג שתיארת אתה, ברובע פאטפונג. אחרי כן, כולנו התאספנו באוטובוס ואני צעקתי: חבר'ה, אמסטרדם לפני חצי שנה זה היה בקושי פעוטון על יד מה שהולך פה....:-)
        21/2/11 09:50:
      הייייי

תודה רבה לכם המבקרים המאירים לנו את עולם התגובות :)

כמה תגובות שלי לשאלות ותגובות שלכם אתחיל מכאן כלפי מטה:

תמו"ש -

עיקר השינוי בבנגקוק נובע מהעלאת הכבישים והמסילות מעל העיר ברשת תלויה. יש לזכור כי לפני 20 שנה בבנגקוק לא היו כלי רכב. מהירות התגובה של הממשלה (הענותה למשקיעים) הביאה לתושבים איזו שהיא איכות חיים.

אליקו -

אהיה בקשר איתך, אני יודע שאביך ז"ל ישב בשבי היפני הנורא...

אצילית 1 -

יש בודי מסג' לנשים מנשים או גברים ויש בודי טו בודי מסג' לפי רצון הלקוח/ה...

שבת שלום -

אינני יכול לומר שההשערה שלך מבוססת אמונה, לדעתי מדובר בתרבות בה האשה מעניקה הנאות לגבר, בדומה למזרח הקרוב הערבי מוסלמי...

שיווה -

את מתארת אותי על הבמה (סחה, תהני), או בקהל מול ? :)

בזרימה -

"הניצול של הנערות"...

אני לא ראיתי ניצול של נערה, אלא צורת חיים / תרבות עתיקת יומין, בה נשים מענגות גברים.

ברור שקשה לראות קטינה עם גבר זקן מה שלא ראיתי.

ראיתי המוני נשים בשנות העשרים ןמעלה גם ארבעים ויותר, הנראות לנו צעירות בהרבה, נילוות לגברים אירופאים 'שנמחקו' בארצם ובאו להמשיך לחיות במקום בו הם מהווים מצע מצוין להישרדותן של נשים רבות, שהאלטרנטיבה שלהן חיי עוני מרוד.

הן לא נאנסות לדבר.

חלילה, לא להבין מדברי שאני מצדד בתרבות הזו אבל זו התרבות.

אותי זה דוחה לעת עתה...

אבל אני ואת לא דוגמה להוויות העולם האכזר.

תודה לכולם.

המשיכו לבוא ואמשיך לספר בכייף.

21/2/11 09:49:
      תמונות מקסימות
      נראה כי בנגקוק שוקקת - חיים
        21/2/11 09:30:
      מצחיק שכל השנים תאילנד ירדה מהפרק
      בגלל בנקוק.כה רבות דברו על הצפיפות והמחנק
      וזה ממש לא כך .הקטעים הם בודהה קמה
      שוכבת כועסת מחייכת מתלוננת...בכל פינה..
      תודה על הסיור שארגנת לנו
      חברי הנחמד
        21/2/11 08:24:
      עד עכשיו נהניתי מקבלת הפנים,השרות,היחס והטיול. אבוא להרשם.
        21/2/11 08:14:
      הנאה צרופה לטייל איתך, מחכה להמשך...
        21/2/11 08:11:
      תמונות יפות
        21/2/11 08:01:
      תודה, הזכרת לי נשכחות, מאד אוהבת את המזרח על גווניו ונופיו, על התרבות המעניינת האוריינטלית שבו
      יום נפלא!

נהניתי לקרוא
      ולראות את התמונות
        20/2/11 23:27:
      יש בכל אופן הבדל בין הטרמילר הנזירי לטרמילר חמשת הכוכבים.אני בהחלט נהנית מעלילותיך ידידי
        20/2/11 23:12:
      תודה על הדיווח המעניין והתמונות היפות.
      אני כבר לא אבקר שם, אז לפחות נהנה ממה שאתה כותב.
      שבוע טוב,
      רמי
        20/2/11 22:47:
      תודה דרור - רואים שהעיסוק בטיולים ותיירות תפור עליך באופן טבעי. היטבת לתאר את הצבעים והמראות של תאילנד, גם היותר ביזריות שבהן. הלא המדינה הזאת ובודאי הבירה ידועים כמוקד המין של המזרח.

דומני שציינת שהביקור שלך כללה סיור בגשר המפורסם מעל הנהר קאווי; על כך יש לי תרומה אישית משלי (למרות שמעולם לא הייתי שם בעצמי) ואשתף אותך ויתר הקוראים ברגע שאתה מגיע לשלב זה במסעיך.

המשך שבוע נעים לך ידידי
        20/2/11 22:21:

פוסט מרתק, תאור יפהפה, איך זכרת כל פרט ופרט?
      קרעת אותי מצחוק כשסיפרת שהתעוררת מהנחירות שלך ....

עכשיו זה ברור למה התאילנדים באים בהמוניהם אלינו לעבוד
      1250 דולר לחודש, יותר גבוה מהשכר שהאמרקנים נותנים.
      יש בודי מסאג' גם לנשים??

20/2/11 22:06:

יופי של טיול - נ ה ד ר
      מחכה לפרק ב
      שבוע מקסים
        20/2/11 21:46:
      לבודה הענק הענק לא יצא לי להגיע כי הייתי בחגיגות השנה החדשה (מלחמת מים ענקית) אבל זה בהחלט מאוד מרשים
        20/2/11 21:12:
      התרשמתי מאד לא רק מהטיול והצילומים,
      אלא גם מעבודת ההכנה וגם הידע הנרחב שלך.
        20/2/11 21:04:
      toda she shalachta
        20/2/11 20:33:
      הדיוח המרוחק הזה על ניצול הנשים משווה לו דוקא את הגון העצוב מאד לסיור במועדונים כאלה.
      מענין שתופעות כאלה לא גלויות בדרום אמריקה שהיא עניה יותר. (האם זה בגלל שדרום אמריקה קטולית ותאילנד בודהיסטית?)
        20/2/11 19:57:

מצוינים כתמיד....

עונג לקרוא...תודה

20/2/11 17:15:
      פרט לסיפא המיותרת , טיול כזה עושה רושם מרתק מהרבה בחינות ,תרבותיות אנטרופולוגיות ונוף. כייף לך
        20/2/11 17:14:
      הלו הלו, מה זה הבורגנות הזאת, 2000 באט ללילה?
      וכמה עולים שם אטמי אוזניים? נגד נחירות כמובן.
      ברוך שובך :-)
        20/2/11 17:06:
      קיטש במיטבו :)) בדיוק כמו שאני אוהב.
        20/2/11 17:04:
      טעמתי מעט ממה שאתה מתאר ומיד טסתי לויטנאם לשלושה שבועות ולאחר מכן לקמבודיה , תילאנד תהיה כנראה הבאה בתור., מפיך זה נשמע אחרת.... חויתי עיסוי תאילנדי - הרגשתי שמפרקים לי חוליה חוליה,אין מקום שלא קיבל התיחסות מוקפדת ולא הספיק לגברת הקטנה ,טיפסה על הגב וטיילה לה ולא היתה בי היכולת לעצור בעדה...ישנתי לאחר מכן כמו שלא ישנתי עידנים.
        20/2/11 16:07:
      כיף לקרוא, בייחוד אחד כמוני ש"מת" לעוף לכל המקומות שאתה מתאר בכזה יופי, אבל המסמרים משאירים אותי במדינה שאני נהנה לסבול בה יותר מכל... חחחחחחחחחחחחח
        20/2/11 16:05:
      איזה כייף לכם.
      תמונות מקסימות.
      תודה על השיתוף עושה חשק לטוס
        20/2/11 15:48:
      איזה יופי כתבת....

נשאבתי לחוויות שלך.....עושה חשק.....
        20/2/11 15:45:
      קוראת את הפוסט שלך ומבינה שלמרות שהייתי פעמיים עדיין רחוקה מלבוא על סיפוקי..מחכה בשקיקה להמשך..
        20/2/11 15:36:
      נפלא נפלא
      הזכרת לי ורעננת חוויות שהיו....
      חח מתארת לעצמי אותך במופע פורנו תאילנדי
        20/2/11 15:31:
      איזה יופי של תמונות.
      תודה :)
        20/2/11 15:23:
      אהבתי את התמונות, אהבתי את הנחירות. כואב לי כל פעם שאנחנו ממשיכים בפועל למסד את הזנות והניצול הקשה של נערות תאילנדיות על הבמות - כל המופעים האלה הם בשביל תיירים - נפסיק ללכת, יפסיקו לקלף בננות.