הטרמילר

טירמלתי*
    טיילתי עם תרמיל.

לצאת כמוני לטירמול בגיל 53 פירושו לצאת ללא אגו ותבנית, לפי תוכנית כללית המגדירה נקודות יציאה וחזרה במפה ובזמן, אם בכלל.

עזבתי כל מה שידעתי. פשוט קמתי, טירמלתי וחזרתי וכמו נולדתי מחדש. צאו לטרמל בעולם תרבותי אחר ומצאתם שלווה גדולה.

המונח 'טרמילר' חדש. עניינו לכידת האגו וקשירתו באופן שלא יפריע. לא יבלוט בתנועה קדימה, הלאה.

פיתוח עברי למונח "מוצ'ילר", מהמילה הספרדית "מוצ'ילה", בעברית תרמיל.

מכאן, מוצ'ילר פירושו 'תרמילאי' ומעתה, גם 'טרמילר'. המונח בכל הטייה הומצא על ידי והזכויות שמורות לי.

לתפיסתי, הנווד עם תרמיל ומקל, או המוצ'ילר, כפי שהוכר עד מחצית המאה הקודמת שינה דמותו ואינו עוד.

במקומו, קיים תרמילאי מודרני שהתפתח ב-70 שנה לדמות אחרת במהות.

סביבתו השתנתה. לינה במערות ואבוסים, ופונדקי דרכים וכנסיות נעלמה מעולמו החדש.

כיום, טרמילרים מטרמלים כטיילים מצויידים היטב לטראק בשטח, אך לנים בהוסטלים ברמת מלונות סבירים ובמחירים, שעדיין מתאימים למטייל צעיר שאמצעיו דלים, המטייל בתקציב נמוך.

טרמילר או טרמילרית, בוגרים כבני 45 ומעלה, המטיילים עם תרמיל לאורך זמן, כשיכולים כלכלית גם אחרת. הם יוצאים למסע ונעים בו כבודד/ה בלתי תלוי/ה.

כל היתר נוצר...

כייף

56 תגובות   יום רביעי, 9/3/11, 12:44

חופש אמיתי

פרידה קצרה, טיפ ארוך ואנחנו מתגלגלים לעת ערב אל הטיסה לאי פוקט Phuket בחברת התעופה התאילנדית. מרוצים מהכל נוחתים אחרי זמן קצר בפוקט, שם ממתין לנו גבה קומה עם שלט, קד קידה ועובר איתנו אל רכבו הקרוב מברך באנגלית מעולה ומתחיל להסביר: "ניסע 45 דקות למלון שלכם"...

קוטע משפט, מביט בנו באמצעות המראה, מזהה את המצב הסחוט אחרי יום טיולים ארוך, מתקן ואומר בחיוך: "אתן לכם לנוח ולא אדבר עד המלון". נחמד מצדו חשבתי ועצמתי עיניים.

הדלת הנפתחת העירה אותי וחיוכו המלווה בקידה, הביא אותי לארגן את גופי החוצה ולצעוד כמה מדרגות, ומהן להיכנס ללובי לא מדליק במיוחד, שגרם גם לאכזבה מסוימת בהשוואה למצגת מלון  גרייסלנד  אותו הזמנתי.

לא ברור היה שיש מקום. אז אישרו לי את הרויאל פרדייז  ובכל מקרה, הרגשתנו השתנתה עם כניסתנו לחדר בקומה השישית של מבנה מעוגל סביב בריכה. מקסים. הכל.

חדר רחצה עם אמבט ומקלחת נפרדת, מעוצב היטב. חלון תריסי עץ מעל האמבט נפתח אל חדר ענק, בו מיטה יפנית עם שני מזרונים, כפול ובודד רחבים במיוחד, אחריה עוד מיטת מזרון רחב. כולם עטופים מצעים מתוחים וסרטים צבעונים בטוב טעם. אחריהם וילון, אחריו חלון ענק של מרפסת רחבת ידיים, המשקיפה אל גן גדול עם בריכה מעוצבת, מפלי מים ופסלים, והכל מואר בתאורה מתאימה לאווירת נופש.

התגעגעתי לשכב פרקדן ולבהות בטלויזיה.

זיפזפתי לי עם קפה שחור שהכינה לי שושתי, עת היא, שורה באמבט קצף שתריסיו פתוחים וחיוכה ענק. שעה לקראת חצות ולא בוער לנו כלום..., נרדמנו כתינוקות אחרי הנקה.

אחרי ארוחת בוקר עשירה שאיננו אוכלים כמותה בשגרה ולמעשה לא אוכלים בבוקר בכלל, הזדחלנו אל חוף הים, חולפים ברחובות שלווים, היכולים לספק חומר למאות אלפי סרטי זימה ותועבה, מתח ופרוזה. שלווים אחרי לילה ארוך.

אחרי כעשר דקות הליכה מזדחלת, שמענו משמאל שאלה בעברית: "אתם מישראל?"

ובמבט מרוכז לרגע, שמנו לב לזוג החמוד. יהודים בלגים כבני שישים, היא גבוהה ממנו בשני ראשים. התלוו אלינו ואף התיישבו במיטות שיזוף לידנו על החוף.

צבע המים ורוחב הנוף גברו על חום ולחות שרוח קלילה שברה מידי פעם. תפסנו שלווה בצל שמשיה שהזיזה תאילנדית חייכנית כל עת שהשמש שינתה מקומה. מידי פעם שאלה 'אם נרצה לשתות... אולי מסג' ?' חייכה כשסירבנו וכאילו התרחקה, אך הביאה בירות וקוקוסים כשרצינו בכך.

היסתלבטות הדבר הפשוט ביותר שנופשים נהנים לעשות הכי הרבה (גם, עד גבול מסוים).

בצהרי היום כבר ידעתי שהזוג הבלגי למעשה לא טהור. היא ברזילאית. לא, בעצם היא ישראלית מירושלים שנישאה לבחיר ליבה בן ה-30 כשהייתה בת 15 ולא הקשיבה להוריה..., רק אחרי ארבעה ילדים וחיים באקווריום של סאו פאולו, בגיל 40 פלוס עזבה הכל וחזרה אל אמה, אמרה לה 'צדקתם'. אמה גרה כבר בת"א מאז התאלמנה, ונישאה לאחר שמת וירשה, וחיה היטב מפעמיים ירושה ומטיילת בעולם כמו שצריך. הוא, סוחר טקסטיל יהודי ממוצא מרוקאי ואזרח בלגי, רווק שמח וטוב לב, שנהג לבוא אל משפחתו בישראל. אותה פגש באירוע משפחתי, נדמה לי חתונה. אחרי שבוע בילוי חזר לבלגיה. אחרי שבועיים, חזר לישראל לקחת אותה אליו. נסעה ומאז הם יחד.

הוא גידל את ילדיה שבאו ללמוד מברזיל בבלגיה. במשך הזמן השקיע גם בישראל. יש לו גם שתי סוויטות במרינה ישראלית (..."שיהיה" אמר, "אולי יהיה באירופה פוגרום"). סוויטה אחת הוא בדיוק מוכר כי יש לו "כאב ראש מהשכרתה לחיות אדם...", ואת הסוויטה בה הם גרים הוא "משאיר כי יש בה הכל מכל והכי טוב"..., אנחנו כבר חייבים לבוא לבקר אותם באפריל השנה, כשיחזרו השניים מפורטוגל, לשם יסעו אחרי שבועיים בבריסל מנוחה מתאילנד, שיעזבו רק עוד שלושה שבועות.

מאחר והם באמת חמודים שוחחנו עימם בכייף. צחקנו מאותם ישבנים בחוף, ואף עזבנו את השמש לשרוף אחרים כשהתנהלנו לאיטנו במעלה רחוב לכיוון בתי המלון. הם לשלהם "הזול", כי "בחוכמה הזמינו מראש ולתקופה ארוכה"..., ואנחנו ליקר, כי הזמנתי לקראת הטיסה ורציתי קיסרות לכמה לילות נופש.

חלפנו על פני חנות משקפיים שקנה שם אתמול 'מולטי-פוקל' בזול ורצה לסדר גם לשושתי שלא מתנגדת לקניות, וליד חנות אינטרנט יפה, שלא עניינה אותנו כי בחרנו בשקט המרוחק. זיהינו על הקיר שלה הצעת 'עיסקה' מצוינת באמצעותם לטיול לאיים. נכנסנו בכל זאת, כי נזכרתי שצריך לפרוק 1000 צילומים לDVD (עלות העתקה 120 באט ורבע שעה המתנה כולל תקליטור. מחוץ לערים 90 באט). למדנו על האפשרויות ושוב התנהלנו לעבר המלון, מלקטים בעיננו את מראות רצף דוכני הרחוב המתעורר. (למחרת חזרנו לרכוש את הטיול).

אחרי שני לילות חריש רחובות שוקקים בחוף פה-טונג Pa Tong beach, פוט מסג' (150-300 באט שעה), ארוחות דגים (כ 450-1200 באט לסועד), ארוחות בריכה במלון, יחד ולחוד מהזוג הבלגי, יצאנו ליום שיט בסירה מהירה תלת מנועית ל 44 האיים. (ספיד-בווט ל 22 עד 30 איש).

'ביקרנו' בחלקם, או שטנו בינהם, או ירדנו לחופיהם הלבנים, או שטנו בקיאקים (כל זוג מקבל חותר) מנצלים שפל לחדור דרך מערות ללב לגונות מוריקות ואף נכנסנו רגלית צועדים על חול במה שהיה עומק שני מטרים לפני חצי שעה. אכלנו צהרים במסעדה ענקית באמצע האוקיינוס, בכפר דיג מוסלמי על כלונסאות. המשכנו בטיול לאי בו צולם הסרט עם ג'יימס בונד, ירדנו בו אל שוק מוטרף של עודף היצע. המשכנו לאי אחר שחינו, שתינו בירות אכלנו גלידה וברברנו בנחת. כך הכרנו גם חבר'ה נחמדים מהעולם כולל משפחה מעומר. (מחיר 2800 באט לאדם. שילמנו 3800 לזוג כולל הכל. הסעה מהמלון, פעילויות, ארוחת צהרים ושתיה קלה ומים בסירה. כ 7-8 שעות).

(הערה: מכאן חברים, נאלצתי לעצור את הפוסט לכמה שעות ולהצמיד קישורים מהאינטרנט במקום צילומים שלי, עד שאוכל להעלותם. נראה שההמתנה תארך שבוע לפחות, ולא ממש תעזור כי העלאתי עד עתה "משקל גבוה" להשאיר לכם קצת הנאה מאיכות המקומות. בהמשך אצרף צילומים כתוספות בגלריה מיוחדת).

חזרנו לפוקט ממנה יצאנו שוב אחרי יממת כייף בהפלגת מעבורת לשלושה לילות עונג צרוף באי פי פי Koh Phi Phi בקומתו הראשונה של מבנה סוויטות מבודדות על חוף מלון קבנה.

(בתאית ל-'אי' אומרים 'קו'. מבטאים אחרת מהכתוב באנגלית את הפי פי כ-'פ' דגושה ואומרים כך: Ko P P.

אגב, התאילנדים קוראים לאי רק בשמו P P כן, פיפי. בהזדמנות זו לידיעתכם, גם שמו של האי הגדול 'פוקט' Puket ובטעות, רבים אומרים Poket . הכתיב הנכון הוא Phuket).

נכנסנו לחדר מולנו דלתות למרפסת אליה יצאנו וירדנו שלוש מדרגות למדשאה קצרה וממנה מדרגה לחוף הלבן ומי הטורקיז במפרץ יפיפה. כשלא רבצנו לשפת הבריכה, בוהים בשפל וגאות, סירות עץ ארוכות זנב, יאכטות וצי ספינות מכמורת, טיילנו, אכלנו, שתינו, רקדנו, קנינו..., אפילו מסכות, שנורקלים ומזרון ים. ניצלנו שפל צהרים ויצאנו רגלית כמעשה חציית ים סוף, לשנרקל למרגלות המצוקים והריף העמוק. לא ממש שנירקלנו. השמש היכתה בנו. גאות מהירה החלה. עייפנו וחזרנו חצי שוחים ומנווטים, נזהרים מקיפודי ים רבים שראינו בצעידה הארוכה אל לב המפרץ, ספונים היו לעשרות סלעים ומסכנים מאד את החופשה (אז רק נחתכתי מאלמוג שבור).

אחרי שהות מדהימה בגן עדן חזרנו מקופיפי במעבורת לעוד לילה של 'פוט מסג' וארוחת דגים בפוקט, ולמחרת אחרי ארוחת בוקר עשירה בניחותא, אסף אותנו (כמו לכל פעילות שעשינו) הפעם סיני שנון, ונסענו לשדה התעופה.

"רק עשר דקות עצירה ב 'מרכז הפנינים' השני בגודלו בעולם..." כך דקלם לנו הסיני את משנתו. איך לא?!...

דווקא התאים לנו. רכשנו צמידי פנינים לשלוש בנותינו ולכלתי, וענק לצוואר שושתי, וטסנו לפסטיבל הפרחים בצ'יאנג מאי Chiang Mai עם כמה מתנות מהקניון החדיש בפוקט לשני חתניי ולשני בנינו. חסרים עדיין 'כמה מתנות', נחתנו ובנוחיות רבה הישר אל זרועות סוכן מקומי חביב "שבא אישית לקחת אותנו ולהמליץ להקדים ביקור במופע וארוחת הערב המסורתית, ממחר בערב להערב"... כי זה כנראה התאים לו.

מאחר וחשנו מצוין והשעה הייתה צהרים מוקדמת, "קיבלנו הצעתו". הפעם מסרנו 3 ק"ג כביסה למכבסה מול הפלאזה המפואר שלנו, קודמת עשינו במלון הרויאל פרדייז ולמרות עלותה המצחיקה, מנטאלית אני לא יכול לשלם 650 במקום 150 באט (78 במקום 18 ₪).

בערב לקח אותנו למופע 'ארוחת ערב מסורתית ותכנית אומנותית אותנטית (אני אשם כי הזמנתי אותה מראש כמו את כל המסלול במדויק) שהייתה סבירה וטעימה, המופע ברמת טקס כתה ז'. הערב המסורתי אינו מומלץ. אינו מוסיף דבר ואינו ברמה הצפויה. עדיף ללכת למסעדה טובה, או לקבל מסג' ברחובות ויש מאות מוקדים כאלה, וממוזגים. אישית, אני ממליץ על מסג' במיטה שלכם במלון, שווה להישאר לישון אחרי. חזרנו למלון ויצאנו אל שוק הלילה הצמוד...

בבוקר שוב אסף אותנו, וצעדנו יחד כעשר דקות עד אל בית ראש העיר, משם יצאה תהלוכת פסטיבל הפרחים. שחררנו אותו למשפחתו כי חשב בטעות לחכות לנו שעתיים שלוש שלא נאבד בעיר. מילה אחת יש לי על היום הזה, מקסים. צעדנו ונחנו לסירוגין לאורך כשלושה קילומטר ב 3-4 שעות של כייף, בהן ישבנו בברים ובתי קפה ברחוב ונהנינו מאושר צבעוני מדהים, ותחושה רחבה מאד של קבלה, בתרבות מיוחדת של עם שליו, שקט ומנומס.

נהננו גם לראות מטיילים מוזרים. צילמתי אחד כזה, וגם אופנוען 'הארלי' מקריח ועב כרס עם תאילנדית ששכר את אהבתה ונאמנותה עד אחרית הימים (תופעה בתאילנד). חזרנו למלון, עוברים בשוק למקומיים בעיר העתיקה, ודרך 'פוט מסג' נוסף, ארוחת צהרים והופ מקלחת ולמיטה לקראת ערב נוסף בשוק לילה הקרוב.

(המשך יבוא)

הערה: למי שלא יודע, לחיצה על תמונה למעלה מגדילה אותה. לחיצה נוספת על המוגדלת, מגדילה מאד. לחיצה נוספת, מקטינה לגודל הבינוני. לשם סגירה, לחיצה על ה-X למעלה משמאל, מחזירה לפוסט. לא אצל כולם זה עובד כך. תלוי איך העלו את הצילום למחשב. תהנו.

לפוסט הבא (מס. 6 )                                                         לפוסט קודם (מס. 4)

או אם תרצו אל הפוסט הראשון בסדרה על תאילנד ב- 23 יום.

5/4/11 21:45:
      נוטש ת'טיול הזה.לא בשבילי.
        20/3/11 10:21:
      תודה רבה לכל המגיבים. בקרוב כשיתאפשר לי להעלות צילומים נוספים אחזור אם המשך..., עד אז, סבלנות. ותודה גם למככבים השקטים :) [סגור] לפני 1 שבוע 1על-ידי תכשיט לפני 1 שבוע 1על-ידי anti-pasti* לפני 1 שבוע 1על-ידי hkadman לפני 1 שבוע 1על-ידי zohey לפני 1 שבוע 1על-ידי אישה1 לפני 1 שבוע 1על-ידי עליזהלה לפני 1 שבוע 1על-ידי ליריתוש לפני 1 שבוע 1על-ידי דנה דייגי לפני 1 שבוע 1על-ידי טלוני לפני 1 שבוע 1על-ידי OCN לפני 1 שבוע 1על-ידי עמי100 לפני 1 שבוע 1על-ידי דסיקה לפני 1 שבוע 1על-ידי sari di לפני 1 שבוע 1על-ידי מורנינג. לפני 1 שבוע 1על-ידי אור2011 לפני 1 שבוע 1על-ידי שרה קונפורטי לפני 1 שבוע 1על-ידי גלור ניקה לפני 1 שבוע 1על-ידי שושי פולטין לפני 1 שבוע 1על-ידי ארזעמירן לפני 1 שבוע 1על-ידי Mira Travel לפני 1 שבוע 1על-ידי הדרור מספרת-סיפורים לפני 1 שבוע 1על-ידי אילנה ינובסקי לפני 1 שבוע 1על-ידי אורן למדן לפני 1 שבוע 1על-ידי ruthy לפני 1 שבוע 1על-ידי אניגמה 313 לפני 1 שבוע 1על-ידי כִּשְׁ-רוֹנִית לפני 1 שבוע 1על-ידי אצילית 1 לפני 1 שבוע 1על-ידי איבי מלכת האור לפני 1 שבוע 1על-ידי S madar לפני 1 שבוע 1על-ידי רמיאב לפני 1 שבוע 1על-ידי ערסאל לפני 1 שבוע 1על-ידי שיווה לפני 1 שבוע 1על-ידי טהור לפני 1 שבוע 1על-ידי סערה בכוס ויסקי לפני 1 שבוע 1על-ידי אביה אחת לפני 1 שבוע 1על-ידי arnonoshri לפני 1 שבוע 1על-ידי קוביקוב לפני 1 שבוע 1על-ידי טל של שמים לפני 1 שבוע 1על-ידי d.double you לפני 1 שבוע 1על-ידי עדי ט. לפני 1 שבוע 1על-ידי raquelle לפני 1 שבוע 1על-ידי אביגדור של המלך לפני 1 שבוע 1על-ידי בלאק סמארה לפני 1 שבוע 1על-ידי אילנה אדנר לפני 1 שבוע 1על-ידי דניאלה סגל לפני 1 שבוע 1על-ידי fanny-li לפני 1 שבוע 1על-ידי ♥ניתי♥ לפני 1 שבוע 1על-ידי vardi vela לפני 1 שבוע 1על-ידי Nataly Tarshish לפני 1 שבוע 1על-ידי ף. לפני 1 שבוע 1על-ידי נבוך המורה לפני 1 שבוע 1על-ידי צחיתוש לפני 1 שבוע 1על-ידי anaatti לפני 1 שבוע 1על-ידי המיוחדת לפני 1 שבוע 1על-ידי *מרוית באהבה.* לפני 1 שבוע 1על-ידי historia לפני 1 שבוע 1על-ידי Lola Bar לפני 1 שבוע 1על-ידי נתיב האור לפני 1 שבוע 1על-ידי ענף לפני 1 שבוע 1על-ידי egoless לפני 1 שבוע 1על-ידי תמו'ש לפני 1 שבוע 1על-ידי צוער סוכנות לביטוח לפני 1 שבוע 1על-ידי עו"ד יעל גיל לפני 6 ימים 1על-ידי יולי 157 לפני 5 ימים 1על-ידי יופי יום לפני 2 ימים 1על-ידי liorael
        14/3/11 18:20:
      גם אני כבר מרגיש משיכה :)
        14/3/11 17:38:
      כמה מתגעגעת יפה לכם
        12/3/11 13:31:
      לך כיף (: * על פוקט ועל קופיפי שמעתי סיפורים רבים מבן זוגי לשעבר שמטורף על תאילנד וחוזר לשם שוב ושוב.
      טיול מדהים, אי אפשר לפקוד את תאילנד בלי לבקר באי פוקט.
        12/3/11 08:05:
      כייף לקרא המסלול שעשית זהה בדיוק לטיול שלי בדיוק לפני שנה. פתאום נזכרת בחוויות ומחייכת. לצערי לא היה לי זמן לעכל החוויות מרגע שחזרתי לארץ יומיים התארגנות ושוב טסתי לפריז במסגרת לימודי צילום ומאז לא חזרתי לתמונות ולחוויות. תודה שמזכיר לי בזכותך חוזרת למקומות הקסומים ממש.
        11/3/11 22:19:
      מדהים. אך........טבריה...לו היית פוקט.
        11/3/11 13:47:
      טיול מדהים! מאחל לעצמי בקרוב...... אין ספק שהתמונה מורידה לי את מפלס הקנאה:-)
        11/3/11 11:29:

סחטיין ידידי על הטיול היפיפה.

ללא ספק הישבנים המקומטים מעלים חיוך :)

תודה ושבתשלום,

די!

מספיק כבר!

הפסק להתעלל בנו.

כמה עוד אתה חושב שנוכל לסבול?

תתחשב, בן אדם, העובדים הסוציאלים שובתים, וכל הקווים בער"ן תפוסים.

מספיק תאילנד, לך לטייל קצת בבני ברק ותצלם שם.

עזוב אותנו כבר!

10/3/11 17:34:
      אני מתענגת ממסעותייך, דרור יקר איזה יופי :)
        10/3/11 16:35:

יה. דרור שהו' לא ידעתי על התמונות, תודה.

כיף לטייל אתכם! זה מעורר השראה, במיוחד כשלא כל אחד זוכה להתהלך בפסטיבל הפרחים עם שושתו שלו. שיהיה סופ"ש משובח וימים נפלאים!

10/3/11 15:20:
      נהדר..:-)
        10/3/11 14:37:
      לא רק על תמונות מגיעים לפוסטים שלך אלא גם על המילים והחוויות הנפלאות. תאילנד מיוחדת וחוויתית. אני מקווה בע"ה שאנחנו נשוב לשם בדצמבר השנה.
        10/3/11 13:24:
      כתבת מאוד מרתק ואפשרת לגעת ביופי קסום סוף שבוע נפלא לך עטוף שפע מלב היקום!!!
        10/3/11 12:43:
      מרתק! עושה חשק (-:
        10/3/11 12:35:
      די, נו! עשית לי חשק לצאת לטיול, אז קניתי כרטיס! נ.ב. נראה לי שלא הלכת לחוף בו השבדיות מתרחצות...
      סיפור מרתק! אהבתי!
        10/3/11 10:10:

דרור...אמרתי לך ....

כיףףףףףףףף

קריצה

בטי

10/3/11 08:11:
      מהמם, מעורר התפעלות וקנאה!!!!!!!!!!
        10/3/11 07:41:
      כיף כרגיל ומהתמונה הראשנה שלי-עברו לי רגשי הנחיתות..
        10/3/11 06:56:
      מוכשר שכמוך!, אתה מצליח להעביר את חדוות הטיול באופן מעורר הערצה. (~:
        10/3/11 04:37:
      מקסים. מה שנותר זה רק לפתוח סוכנות תיור ולהתחיל לשלח נופשים
        10/3/11 03:55:
      דרור תשמע - זה פשוט מדהים הטיול הזה איתך ועם שושתך - תודה על ההסברים התמונות - מחכה לעוד
        10/3/11 00:43:
      איזה יופי ! נופים מדהימים חוויות מרתקות , איזה כישרון מיוחד יש לך לתאר כאלה דברים...הם באמת שקטים ומנומסים התיאלנדים האלה.
        10/3/11 00:40:
      הפוסט הזה היה באמת כיף!!!!!! אני אוהבת לקרוא אותך, אתה כותב כאילו אני שם ממש.
        10/3/11 00:10:

9/3/11 23:29:
      תודה על סיפור החוויה המרתקת. רמי
        9/3/11 23:05:
      אני משוכנע שמצאת את ייעודך בחיים דרור. אתה מספר ומתעד את מסעיך עד לפרטי פרטים כאילו עשית אותו כל חייך. שמעתי לא מעט על האי פוקט ומקווה אולי לבקר שם ובתאילנד בכלל בעצמי באחד הימים. הפקת את המקסימום משלושת השבועות שטיילת שם ואחכה להמשך מסעיך. לילה טוב
        9/3/11 22:15:
      כייף, כייף, כייף *
        9/3/11 21:58:
      אכן נראה כייף.... :-)
        9/3/11 21:34:

בדיוק כך אני רואה חופשה אמיתית בעיני רוחי.
      איזה כייף לכם.

9/3/11 21:29:
      איזה כיף, אתה לגמרי צודק. אתה מסכם הכל במילה אחת. קשה להתאמץ אחרי כל המתואר אצלך :-)
        9/3/11 21:05:
      אולי נארגן טיול קטן לקבוצת קפה
        9/3/11 20:52:
      תעלה מהר איזו בר רפאלי שתהייה חוויה מתקנת לתמונת הישבנים הנפולים ההיא :)) מבחינתי, נופש אמיתי הוא כזה בו לא עושים דבר. אם המילה הזו לא הייתה מעלה בי בחילה קשה, הייתי כותב "לזרום"... בכל אופן - טיגון בשמש, אכילה וסביאה - זה המתכון המועדף עלי. זה הכייף האמיתי (לצערי כדי לממש את זה צריך כסף, ובשביל כסף צריך לעבוד, ולעבוד זה כבר פחות כייף)
        9/3/11 20:16:
      תיארת נהדר צילומים מקסימים הייתי בתאילנד חודש עם בתי הגענו עד הצפון צפון כולל טרקים הליכות רגלי רכיבה על פילים ארץ מדהימה דרך עיניך זה נראה אחרת.. שונה ייחודי תודה לך
        9/3/11 20:12:
      באמת כייף
        9/3/11 20:09:
      איזה כיף שכיף לך... תמונות מדהימות . תהנה
        9/3/11 20:03:
      התמונות הנפלאות וההסבר עשו את שלהם. אהבתי.
        9/3/11 20:01:
      כייף לקרא ולראות איזה כייף אתה עושה..
        9/3/11 19:58:
      נהנהתי לקרוא ולראות את הצילומים המקסימים
        9/3/11 19:56:
      פסק זמן לקרוא פוסט של כיף כף..... תודה!
      איזה יופי ! ואתה ושושתך זוג אחלה , כך נשמע לי.
        9/3/11 19:55:
      בהתחשב בכך שאינני טיפוס מטייל, אלא אחד כזה שלא זז מהבית... הרי שערכתי איתך כאן טיול מרתק. תודה*
        9/3/11 19:53:

דרורוש,

כיף לי שכיף לך!

ספרת כמה פעמים כתבת "מקסים" בפוסטים של תאילנד? (-:

כל תמונה וכל מילה שלך מציפה אותי בגלי טורקיז של געגוע (בריח קוקוס ובטעם אננס), למקומות הקסומים של המדינה המדהימה הזו.

ולמה אני הכי מתגעגעת?

ל foot massage! במיוחד זה שעשו לי בשוק של צ'אנג מאיי.

וגם לעובדה שאפשר לתת 30 קילו של כביסה ולקבל אותה תוך יממה, מקופלת ומבושמת במחיר מצחיק.

וגם לאנשים החביבים, וגם לחופים ולנופים הקסומים, וגם למלונות המפנקים, וגם לארוחות הדגים המעולות וגם ל...בקיצור: ה-כ-ל!

יאללה, ביי, רצתי לקנות כרטיס טיסה.

הלוואי.

9/3/11 19:45:
      פוסט מעולה כרגיל עם צילומים מרהיבים ותיאורים מעוררי קנאה (חיובית), עם רצון לעלות על מטוס ללא דיחוי. תודה רפא.*