כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    פיקסאר, האחים כהן, פול פירלינגר ותומק בגינסקי - בארץ הקודש

    3 תגובות   יום חמישי, 12/5/11, 23:32

    כל כך הרבה חדשות. ממה מתחילים, ממה? טוב, בואו נתחיל עם סרט.

     

    ''

     

    יום האם בארה"ב היה ב-8 במאי. אז אם אתם בארה"ב, ויש לכם גם מכונת זמן או דלוריאן קטנה, שיהיה לכם יום אם שמח. ושקט. (ויה אניבום).

     


    1.
    התחממתם? יופי, אפשר להמריא.
    הרבה זמן לא הייתי כאן, והבלוג ננטש זמנית לטובת הפקה של "פסח של אנימציה", שאירוע הדגל בו היה "פיקסאר מאסטר קלאס" - סמינר האנימציה מבית פיקסאר, שארגנה המכללה הישראלית לאנימציה. זה נשמע אולי פשוט לארגון, אבל כשמצאתי את עצמי ערה במשרד במשך 48 שעות ברציפות, שלוש פעמים במהלך שבוע וחצי, הבנתי שעד שלא ייגמר פסח, חירות לא תהיה כאן.

    מה כן היה? במסגרת הסמינר הגיעו לארץ האנימטור אנדרו גורדון ואמן הסיפור מאתיו לן, שעובדים באולפני פיקסאר. השניים העבירו הרצאות, כל אחד בתחומו, כפי שהם עושים ברחבי העולם. אין מה לומר, הם טובים כי הם עובדים אחרת, גם אם אנימציה בצורתה הבסיסית זהה בכל טכניקה, ואפשר למנות את העקרונות הבסיסיים שלה על אצבעות שתי ידיים וחצי רגל. ובכל זאת, מתוך שיחותי איתם ומתוך ההרצאות, שיטות העבודה שלהם מזכירות לי עתה יותר מתמיד את אולפני דיסני בתחילת דרכם, מבחינת החשיבה. אבל זה אולי לפוסט אחר. בינתיים פסח חלף הלך ועמו המריאו האנשים מפיקסאר. ואילו אני - הלכתי לישון.

    אגדה של עיצוב
    עוד במסגרת פסח של אנימציה, התקיימה תחרות "אגדה של עיצוב", בה הקהל הרחב הוזמן להציע עיצובים ואיורים משלו עם טוויסטים לאגדות מוכרות. צוות השיפוט המקצועי (שכלל גם אותי, ובראשו עמד מת'יו לן מפיקסאר) דירג כל העבודות, כשמשקל ניתן גם לקהל, שהצביע לעבודות בפייסבוק.

    הוגשו הרבה דברים יפים, כ-200 עבודות, אבל הזוכה במקום הראשון בתחרות הוא ליאור ארדיטי, שיצר את פינוקיו המוקפד ומלא הפרטים (לחצו על התמונות על מנת להגדיל):
    ''

    ארדיטי יצר עוד עבודה יפייפה שמהווה טוויסט לקוסם מארץ עוץ, שהיא נפלאה בעיני:
    ''

    אחד מחביבי הקהל הבולטים היה טוויסט לאנגרי בירדס פוגשים את שלושת החזירונים שיצר יונתן טל:
    ''

    בתחרות הילדים זכתה סתיו דרעי בת ה-13 עם עוד חזרזירים. הפעם חזירוני אכפת לי:
    ''

    עוד עבודה שהתרשמתי ממנה (הגיעה בסופו של דבר למקום חמישי) היא "שלגיה פוגש את הזאב מכיפה אדומה בשיעור האנטומיה של ד"ר טולפ", בה אלון געש מביא עמו קריצה לא רק לאגדות, אלא גם לתולדות האמנות.
    ''

    את שאר העבודות ניתן לראות בפייסבוק או ברזולוציה גבוהה באלבום בפיקאסה.

    ===

    2.

    סמנו ביומנים - מפגשים עם יוצרים
    פגישות ושיחות עם יוצרים ואמנים הן אחד הדברים שגורמים לי להשראה. לכן התקופה הקרובה נשמעת לי נפלאה מהבחינה הזאת. סמנו ביומניכם:

    האחים כהן
    יום שני הקרוב  16.5 בשעה 14:00
    האחים כהן מגיעים לאוניברסיטת תל אביב. (בואו נרקוד יחד ריקוד קטן במקום). אני יכולה להניח שאת האחים כהן, על ארסנל יצירות המופת שלהם, אין צורך להציג.
    אם אתם מגיעים למפגש, יאיר רוה בסינמסקופ מביא את הלו"ז ומציע לכם לשלוח אליו שאלות, אותן יעביר לחברי הפאנל שישבו עם האחים, למקרה שלא תצליחו להתפלח. ואם הצלחתם להכנס, דורון פישלר מעין הדג מפציר בכם להכין שאלות מראש, ולא לבזבז זמן יקר על השתפכויות הערצה לא מבוקרות.


    פול וסנדרה פירלינגר
    עוד ביום שני הקרוב 16.5 בשעה 16:00

    בקצה השני של העיר, באותה השעה שהאחים כהן יתחילו לענות על שאלות הקהל, יחל מפגש (עוד ריקוד קטן במקום, צעד, פסיעה) עם פול פירלינגר ועם סנדרה פירלינגר, אשתו שעובדת איתו. את המפגש יזמה קרן גשר, שגם תכריז על פרויקט אנימציה דוקומנטרית באותו מפגש. פירלינגר הוא אנימטור שיצר סרטי אנימציה דוקומנטריים קצרים ומרגשים. סנדרה במקור ציירת. את שני הסרטים האחרונים הם ביימו והנפישו יחד. לפני שנתיים יצא "כלבתי טוליפ" סרט באורך מלא שהוקרן בפסטיבל ירושלים ואני אהבתי עד מאוד. חיבתי עזה אליו גם כיוון שהוא צוייר כולו ב-TVPaint - תוכנת האנימציה הקלאסית שגם אני עובדת איתה.

    המפגש יערך בסינמטק תל אביב, ויתקיים במסגרת פסטיבל דוקאביב לקולנוע דוקומנטרי, שהתחיל היום.


    תומק בגינסקי
    יום שלישי הקרוב 17.5 בשעה 21:00
    האנימטור תומק בגינסקי (ריקוד קטן ופליק פלאק לאחור), מגיע לסינמטק חולון. ביום שלישי תערך כיתת אמן בסינמטק, בשיתוף המכון הפולני ובצלאל. בגינסקי היה בשורט ליסט השנה לאוסקר (עשרת המועמדים, שלפני סגירת המועמדים הסופית), ויצר את סרט האנימציה Fallen Art. ארחיב עליו מעט בתחילת שבוע הבא.
    אמנם אני מכירה את בגינסקי כ"תומק", אבל בפרסומים הוא נקרא "תומאש". מעניין אותי מה תומר שרון היה אומר על זה, ומה בעצם ההגייה הנכונה. כמו שנאמר: דונו.


    אנימציה אלטרנטיבית ביס
    24-26 ביוני
    הזכרתי למעלה את "כלבתי טוליפ", ובסוף יוני תוכלו לצפות בסרט בטלוויזיה. עוד ישודרו סרט הסטופמושן "$9.99" של אתגר קרת ותתיה רוזנטל, "מרי ומקס" של אדם אליוט האוסטרלי, ומיפן "פפריקה" של סאטושי קון. אין לי פירוט של שאר הסרטים שיוקרנו במהלך אותו סוף שבוע, אבל יס מבטיחים 16 סרטי אנימציה. אם כל הסרטים משובחים כמו הארבעה הנ"ל - מדובר על סופ"ש שאסור לצאת בו מהבית.

    עד כאן להפעם. רות, סוף.

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        15/5/11 03:18:
      תודה לשניכם. ARMAND - מעניין שניסית לקטלג את המשותף בין העבודות. כשמדובר על טוויסט, חייבים להשאיר משהו מהמקור, כדי שהרפרנס יהיה מזוהה. באמת מעניין שהרבה מהעבודות לקחו את המקור ושתלו אותו בעולם אחר. שינוי תקופה דומה בעיני לשינוי ז'אנר מוזיקלי כשמבצעים שיר. המילים והלחן נשארים, אבל הנימה או המשמעות הכוללת משתנים. לשמחתי באיור ועיצוב האפשרויות הן כמעט בלתי מוגבלות, ויוצאים דברים מאוד יצירתיים. אני חושבת שזה חכם לשתול משהו ברור שיתן לצופה אפשרות להתמצא, אבל להשאיר מספיק מקום לפיענוח.
        13/5/11 20:09:
      בחודשים האחרונים אני עוקבת בשקט ובשמחה אחרי מה שאת כותבת ונהנת מכל רגע... אתמול בערב נזכרתי שהרבה זמן לא ראיתי אותך פה אז נכנסתי לוודא שלא פספסתי... (אומנם הקדמתי כנראה בכמה שעות... ) ושוב לא התאכזבתי :))
        13/5/11 00:11:

      לפעמים... כשמישהו מדבר על נושא מסוים כמו שאת מדברת כאן...

      אני מאוד מתבאס שאין לי מספיק רקע לענין ושאני יכול לקלוט רק קמצוץ מכל מה שאת אומרת ומסכמת...

      אבל ככה זה - אי אפשר לדעת הכל לעומק...

      לפחות כייף מסוים ישנו - גם באכילת פירורים קטנים...

      .

      התמונה של פינוקיו מאוד הזכירה לי את הסרט "הטירה הנעה" היפני...

      דרך אגב - ישנה היום איזו אופנה שכזו - דווקא בקרב חובבנים לגמריי - לשכתב אגדות ידועות...

      (כמו הסיפור של "סינדרלה" שניסיתי לכתוב כאן בפוסטים הקודמים שלי...)

      אני יודע על ממש המון וורסיות לכיפה אדומה... וכ"ד...

      ממה שהבחנתי בתמונות שהבאת - בכולן ישנו מעין "פטנט" אחיד (פחות או יותר) :

      לוקחים סממן אחד ברור ומוכר לכולם - משאירים אותו כפי שהיה במקור - ומשנים את ה"סביבה" שלו...

      ככה הצופה נכנס ישר לתוך ה"סיפור" והאסוציאצייות המוכרות והישנות... וככה הנסיון שלו להבין את "השאר" לא מבוזבז בכיוונים רבים - אלא ממוקד בידוע הקלאסי ובהשוואתו לחלקים החדשים...

      זה מזכיר לי את הרגע שיצא לשוק המשקב RC-COLA

      ככה כבר כל המוח של כולנו "התביית" על המושג COLA ולקח ממנו את כל המוניטין וההסטוריה והאסוציאצייות שכבר טמונות בנו חזק במשך שנים... ונשאר להחליט עם ה"וורסיה" החדשה "שווה" או לא שווה...

      RC-COLA הצליח...

      הקוטג' של שטראוס למשל - לא ממש הצליח...

      וכ"ד...

      .

      תודה על החדשות...

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר