כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (12)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      13/7/11 20:56:

    צטט: רונן מאיר 2011-06-17 16:40:06

    רעיון נחמד. מי יגבה את הארנונה?
    אגב, המוסלמים לא מכירים בקדושתה של ירושלים ליהודים, כך שעל הסף יש לך בעיה. 

     

    מי יגבה ארנונה - אולי ששון גבאי?

    המוסלמים לא מכירים בקדושתה של ירושלים ליהודים? למיטב ידיעתי ירושליים היתה כיוון התפילה הראשון של המוסלמים ורק מאוחר יותר הורה מוחמד להתפלל לכיוון הכעבה. הסיבה לשינוי היא כנראה הרצון להבדל מהיהודים שהתפללו לכיון ירושלים. אז כנראה שלמוסלמים יש בעיה עם מוחמד?

      11/7/11 19:08:

    צטט: עצבן 2011-06-04 10:30:52

    צטט: Lisi-strata 2011-06-01 23:02:47

    אכן ככה צריך להיות - אבל בני אדם חמדנים הם...בדיוק אתמול ראיתי סטירה מעולה על הנושא..

    אולי. השאלה היא אם האלוהות והקדושה הם דרך נוספות לממש את החמדנות? 

     

    המציאות מראה שכן. בעצם הפוך. היא מראה שהחמדנות זו הדרך לממש אלוהות וקדושה. ביזיון.

    אז גם איתי אין לך ויכוח אבל תגיד את זה לרב עובדיה ולמצביעיו. או לשאר הרבנים החמדנים.

     

      17/6/11 16:40:

    רעיון נחמד. מי יגבה את הארנונה?
    אגב, המוסלמים לא מכירים בקדושתה של ירושלים ליהודים, כך שעל הסף יש לך בעיה. 

      17/6/11 16:06:
    שיתוף פעולה בין יהדות איסלם ונצרות? יש דבר כזה?
      7/6/11 14:50:

    הרעיון לחלק את העיר למקטעים שכל אחד יתעסק במקטע שלו (מה שקורה בפועל בחלוקה לרובעים) הוא פתרון טוב, אך לדעתי לא מספיק טוב. אני הייתי שמח למועצה משולבת שנוצרים ערבים ומוסלמים ינהלו ביחד!!! את המתחם הקדוש. (כמובן שצריך להיות בסיס שימנע התלקחויות במועצה - לדוגמא שימור הסטטוס קוו הנוכחי). הרעיון הוא שאחת ממטרות המועצה מלבד משימור וטיפוח העיר היא למצוא מכנים משותפים בין הדתות, למצוא נקודות חיבור והפרייה הדדית. המועצה המשותפת והתנהלות העיר תחתה הם שצריכות להפוך את העיר ל"עיר שלום"

    צטט: forte nina 2011-06-02 10:24:41

    הלוואי ותהיה שייכת לכל הדתות ונקבל בהרמוניה שכולם יכולים לחיות זה בצד זה.

    אתמול הקשבתי לחוקר מקרא פרופסור מאק, איש דתי מאמין מאוד שטען שלמעשה עד דוד המלך לירושלים לא היתה חשיבות, חיו בה כמה מאות אנשים בלי כל סממנים מיוחדים. וגם כששלמה המלך בנה את חזון [דוד] בית המקדש הפך אותה למרכזית- יחד עם זאת על פי העדויות היא לא היתה קדושה. לטענתו מה ש"קידש" אותה זו תקופת סנחריב שניסה לכבשה ולא הצליח ואז ייחסו לכך פן דתי-אלוהי. אבל נושא הקודש לטענתו זה עניין של אנטרפטציה.

    בעיני אם היא תהיה קוסמופוליטית שהנוצרים ישלטו על החלק שלהם והערבים על החלק שלהם והכנסיה הרוסית וכ"ו

    ברור שיהיה טוב יותר לכולם כי יהיה עניין לשמר אותה. ומבחינתי בא לציון גואל.

    אתה לא חושב?

     

      7/6/11 14:39:

    נו אם ברטוס ונטוס הגיעו להסכמה, אז העימות בין יהודים למוסלמים קטן עלינו.

    צטט: זונות פוליטיות 2011-06-02 00:19:55

     

    ברוטוס:   איתי אין לך כל ויכוח

     

     

      

    נטוס:      רגע, אחי, למה איתי יש לו? אז תגיד אתנו

     

    ..

     

     

      4/6/11 10:30:

    צטט: Lisi-strata 2011-06-01 23:02:47

    אכן ככה צריך להיות - אבל בני אדם חמדנים הם...בדיוק אתמול ראיתי סטירה מעולה על הנושא..

    אולי. השאלה היא אם האלוהות והקדושה הם דרך נוספות לממש את החמדנות? 

      2/6/11 17:43:
    הכשל הלוגי שלך נובע מהעובדה כי אם לא הייתה ירושלים, הייתה עיר אחרת שנושאת את תפקידה זה בדפי ההיסטוריה. הכל קרה לא בגלל ששמה ירושלים, אלא שלאור מרכזיותה וחשיבותה הסמלית נלחמו עליה. בהנחה כי העיר הזו לא הייתה קיימת, יכול להיות שחברון הייתה תופסת את מקומה, או טבריה, או צפת, והמלחמות היו על אותה העיר שאליה היו מכוונים מבטי העם.
      2/6/11 11:56:
    חזון יפה מאוד, השאלה אם לא חזון אחרית הימים. בינתיים העיר רק נהיית יותר ויותר קשה, אלימה, קיצונית, ענייה, מוזנחת, לא נעימה ולגמרי לא מסבירת פנים לתייר.
      2/6/11 10:24:

    הלוואי ותהיה שייכת לכל הדתות ונקבל בהרמוניה שכולם יכולים לחיות זה בצד זה.

    אתמול הקשבתי לחוקר מקרא פרופסור מאק, איש דתי מאמין מאוד שטען שלמעשה עד דוד המלך לירושלים לא היתה חשיבות, חיו בה כמה מאות אנשים בלי כל סממנים מיוחדים. וגם כששלמה המלך בנה את חזון [דוד] בית המקדש הפך אותה למרכזית- יחד עם זאת על פי העדויות היא לא היתה קדושה. לטענתו מה ש"קידש" אותה זו תקופת סנחריב שניסה לכבשה ולא הצליח ואז ייחסו לכך פן דתי-אלוהי. אבל נושא הקודש לטענתו זה עניין של אנטרפטציה.

    בעיני אם היא תהיה קוסמופוליטית שהנוצרים ישלטו על החלק שלהם והערבים על החלק שלהם והכנסיה הרוסית וכ"ו

    ברור שיהיה טוב יותר לכולם כי יהיה עניין לשמר אותה. ומבחינתי בא לציון גואל.

    אתה לא חושב?

     

    ברוטוס:   איתי אין לך כל ויכוח

     

     

     

    נטוס:      רגע, אחי, למה איתי יש לו? אז תגיד אתנו

     

    ..

     

      1/6/11 23:02:
    אכן ככה צריך להיות - אבל בני אדם חמדנים הם...בדיוק אתמול ראיתי סטירה מעולה על הנושא..

    עיר האלוהים - פוסט ליום ירושלים

    12 תגובות   יום רביעי, 1/6/11, 22:40

    אחד הפירושים השכיחים לשם ירושלים הוא "עיר שלום" (למרות שבמקור מדובר בעירו של האליל הכנעני שלם), אלא שמאז שהעיר נכבשה מהיבוסים על ידי דוד המלך (ואולי אף לפני) הפכה ירושלים למוקד של מלחמה. מבט חטוף בהיסטוריה מגלה שלולא קיומה של "עיר השלום" היו נחסכים מהאונושות לא מעט מלחמות. הסיבה לכך פשוטה - הרבה שליטים (ועמים) חמדו אותה, כל אחד חשב שהעיר צריכה להיות רק שלו.

     

    כמובן שעל הרבה מקומות בעולם נשפכו נהרות של דם על רקע דומה, ובכל זאת בחיבת ירושלים יש משהו מיוחד, שאנו מכנים קדושה. בירושלים היה משכנו של אלוהינו, ומכיוון שהתורה שלנו היא הבסיס לשלוש הדתות המונותאיסטיות (יהדות, נצרות, איסלם) ירושלים הפכה בהתאמה לעיר רבת קדושה לשלוש הדתות, אם תרצו בירת המונותיאזם.

     

    הקדושה הזו יכלה להעניק לעיר עצמה ושגשוג, ולחילופין כפי שאכן קרה לדרדרה למלחמות בילתי פוסקות, ממש באותו אופן שמושג האל מאפשר לאחד ולגשר בין בני אדם (שכן האל האחד הוא של כל ברואי העולם), או לגרום לריב ומדון (כאשר כל אחד מאמין שהאל שלו הוא האל האמיתי). נסו לתאר בדמיונכם את אותו האל משקיף על ברואיו שהורסים את בריאתו, שמכים אחד את השני ועוד טוענים שהדבר נעשה בשמו - לא מרתיח?

     

    והנה החזון לכבוד יומה של "עיר השלום". תארו לכם שירושלים היא אכן שלנו - אבל גם שלנו. תארו לכם שבירת המונותיאזם תהפוך להיות "עיר האלוהים". תארו לכן שהאגן הקדוש בירושלים יהיה שייך לשלושת הדתות, שהנהלתו (המורכבת משלוש הדתות) תהיה מחוייבת לשמור על מקומה ויחודה של כל דת באגן. שהעיר תהפוך למרכז החשוב ביותר ללימודי תאולוגיה של שלושת הדתות. שהעיר תהפוך לפלא של שכנות, הבנה וחיבור בין הדתות (הרי יש לא מעט מהמשותף בין הדתות הללו). שעשרות מיליוני מאמינים וסתם תיירים יבואו לפקוד את הפלא הזה מדי שנה. תארו לכם מה זה יעשה לכלכלה של ישראל, תארו לכם מה זה יעשה למעמד של ישראל, תארו לכם מה זה יעשה למעמד של היהדות. תארו לכם את האל עטור המלחמות שלנו מצליח להוציא סוף סוף אנחת רווחה לאחר 4000 שנה.

    דרג את התוכן:

      בניחותא

      בעיקר על המובן מאליו - כל כך מובן עד שכמעט שוכחים שהוא קיים.

      פרופיל

      עצבן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין