כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    תודעת האחד

    תודעת האחד
    הינה התודעה האבולוציונית הבאה של המין האנושי. בתפיסה זו אנו מבינים, יודעים ומיישמים את \"ואהבת לרעך כמוך\".
    מדריך כיצד להיכנס לתודעה זו - ניתן לי בתקשור על ידי מורי הרוחני - רבי עקיבא.
    הספר שנכתב בהשראתו ואיתו הינו: \"תודעת האחד - שיחות עם רבי עקיבא\", ובו כלים רבים להתמרה עצמית, לריפוי, להעצמה אישית ופלנטרית.

    חומרים נוספים באתר הבית שלי: www.lotuscenter.co.il

    בברכת \"ואהבת לרעך כמוך\",
    אילנה בהט

    מסר מרבי עקיבא לגבי השאלה: מה עדיף, תרומות בגלוי או מתן בסתר?

    2 תגובות   יום שישי , 3/6/11, 06:13

    תרומה מן הראוי שתהיה גלויה וידועה לציבור או בסתר? התבקשתי על ידי תמי שכנאי לשאול את רבי עקיבא. ואלו הדברים:

     

    ''

    מאת אילנה בהט‏ בתאריך יום שישי 03 יוני 2011‏ בשעה 05:42‏‏

                                                                                             3.6.2011

     

    בוקר נפלא וצלול, טהור ומלא קסם לך רבי עקיבא היקר והאהוב עד מאוד.

    תמי מעלה שאלה לגבי תרומות. האם מתן בסתר עדיף על תרומה גלויה? האם יש פסול בתרומה גלויה? הנושא מאוד חשוב לה ואשמח ואודה מאוד על תשובה מדויקת ומאירה. תודה לך. תבורך עד מאוד עד מאוד.

     

    אילאנה יקרה ואהובה, לתת מעשר הינו צו מהתורה. להעניק לאחר הינו צו מהלב. לפתוח את לבך, את כיסך ואת ארנקך ולתת כסף לצדקה הינו מעשה של נדיבות רבת ערך הן לזולת והן לעצמך. הינך ממלא למעשה את הצו המואר של "ואהבת לרעך כמוך" ומשתתף בעזרה לזולת כאילו היה הוא עצמך. כשם שטוב ונעים לך להעניק לעצמך, כך מיטיב עם לבך ונעים לנפשך ולנשמתך להעניק לרעך. יהיה זה קרוב משפחה אהוב, או גם רחוק ומרוחק, יהיה זה ידיד אמת, אדם זר, גורם ממסדי כמו עמותה, אגודה, וכדומה.

    בני אדם מודעים לחשיבותה של הענווה שהיא אכן תכונת מפתח בהתפתחות הנשמה, בהיטהרות הנפש ובמירוק קליפות אישיות הגוף, קרי: "האגו".

    יהירות, הינה חטא במובן של החטאה, התבדלות, שפיטה והתנשאות. זוהי תכונה מובהקת של האגו.

    עם זאת אהובים ויקרים, חשיבות עצומה ניתנת לה ל"נקודה שבלב" ואל המקום הפנימי הטהור והמדויק שממנו מתבצע המעשה של התרומה.

    שאל נא את עצמך: האם אני תורם מתוך רגשות אשם? האם אני עושה את המצווה מתוך פחד ויראה? האם אני מנסה למצוא חן בעיני מישהו, כולל הקב"ה? האם אני עושה זאת מתוך תחושה של לחץ ומניפולציות? האם אני עושה זאת כי יש לי ונעים לי להעניק? ולמעשה שאל עצמך, עם יד הלב ובכנות גדולה: מה גורמת לי פעולת הנתינה? היכן היא משפיעה עלי בתוכי?

    האם אני חש "אדם חשוב"? "אדם מרומם ונעלה"? האם אני חש גאווה על כך שתרמתי? האם אני חש צניעות? האם אני חש שמחה?

    אין כל חשיבות אם התרומה היא ידועה או שהיא מתן בסתר.

    מתן בסתר צריך להיעשות, או ליתר דיוק תהיה האמירה: ראוי לו שייעשה מתוך הבנה לצרכיו האמיתיים של הזוכה במצווה. יתכן והתרומה הגלויה תפגע בגאוותו ותשפיל אותו. יתכן ולטובתו העליונה היא שהמתן יהיה בסתר.

    רואים אנו כי אין כל חובה לתת בסתר וגם לעתים מופקת תועלת גדולה יותר לפרט וגם לכלל אם התרומה ידועה ומפורסמת. הדבר מעניק הרשאה ורשות ועידוד לאנשים שלא תרמו להשתתף במאמץ.

    זוהי מתן דוגמה אישית נפלאה ומעניקת חינוך והשראה נאצלת.

    לעתים התרומה ניתנת ממה שמכונה: "מניעים נסתרים", רצון "להלבין כספים". אף עדיף כי תלבינו כספים מאשר שתלבינו פני חבריכם ברבים, אוסיף בחיוך.

    כסף הוא כסף הוא כסף. הוא אנרגיה מניעה ומאפשרת כל טוב ויכולת לממש ולבצע בפועל את רעיונותיכם וצרכיכם.

    כמובן שתרומה יכולה להינתן גם בכל דרך אחרת, למשל: מצרכי מזון, כסות לגוף, קרי: מלבושים, כלי בית ועוד.

    גם עליה נוכל לומר בפשטות: תרומה היא תרומה היא תרומה. והיא מסייעת בפעולת החובה והצדקה של הנתינה המוציאה לפועל את ההוראה הקדושה: "ואהבת לרעך כמוך".

    לסיכום דבריי: תרמו ככל שתתרמו, ככל שתוכלו.

    אילאנה: רבי עקיבא יקר ואהוב. אני נזכרת ששמעתי ממטופלים שלי שלעתים משפיעים עליהם לתרום מעבר לאפשרויותיהם הכספיות והדבר פוגע בהם. נראה שמופעל עליהם לחץ כבד והם אינם אסרטיביים, מחד, ואולי גם מתפתים בקלות לרצון חזק משלהם.

    רבי עקיבא: אכן אהובה, לפיכן הדגשתי כי חשוב המקום הפנימי ממנו אתה תורם. אם אתה נותן תרומה מתוך תחושת חוסר רצון, כעס, פחד, לא ממקום זך ואמיתי, אינך באמת... תורם לעצמך, הלא כן?

    אחזור על דברי: תרומה כשלעצמה היא פעולת צדקה חשובה וטובה. בין אם היא נעשית בריש גלי ובין אם היא מתן בסתר.

    היו אמיתיים עם עצמכם לגבי המניעים שלכם.

    היו נדיבים עם הזולת אך לא על חשבון עצמכם, בהכרח.

    פעולת הקרבה לעתים נחוצה ולעתים היא גורמת לדלדול משאבי האני ופגיעה בו.

    "ואהבת לרעך כמוך" מדבר על כבוד והערכה ואהבה לעצמך, על ידיעה של גבולותיך ויכולותיך כמו גם התחשבות ברעך, יהיה בכל דת ולאום שיהיה.

    אהבתי ושמחתי להיות כאן ולהביע את עצתי.

    תודה לך תמי יקרה, נפש טובה ואצילית המתמסרת לעשיית חסדים בפועל.

    יבורך עם ישראל ההולכים בדרך האור והמצוות של עזרה הדדית.

    יבורך העולם. יבורכו כולם.

    ואני הייתי איתכם בעצם היום המקודש הזה. שבת שלום.

     

    ***

    כל הזכויות שמורות לאילאנה בהט (C)

     

    תודה לתמי היקרה והאהובה  על שאלה מאוד חשובה שטרחה לשאלני פעמיים.

    תודה לרבי עקיבא מורי הפנימי היקר והאהוב המשרה עלי מרוחו למען אחדות עם ישראל ואומות העולם, למען הנחלת הידע המעשי והעמוק של

    "ואהבת לרעך כמוך".

    תודה בורא עולם.

     

     

    שבת של טוהר וחסד

    אור ואהבה,

     

    אילאנה

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        13/6/11 03:39:
      צדקה תציל ממות....
        11/6/11 16:57:
      תמצאו אותי בפייסבוק.....

      ארכיון