כותרות TheMarker >
    ';

    בית השמשות

    0 תגובות   יום שני, 27/6/11, 13:13

    מוקצה   מחמת   איסור   ובבין   השמשות:     [חזון עובדיה- שבת ג']

    א  חלב שנחלב בשבת שאסור בשתיה בשבת, אסור לטלטלו אלא ע"י גוי.

    ב  גרוגרות וצימוקים שמניחים אותם לייבשם, אסורים בטלטול בשבת, לפי שהם מסריחים קודם שיתייבשו, וכיון שהוא יודע שהם עתידים להסריח, מסיח דעתו מהם. והואיל ודחאם בידים ולא נשארו ראויים לאכילה, נעשו מוקצה. אבל אם יבשו קודם בין השמשות בערב שבת, אפילו שלא ידעו הבעלים שלהם עד יום השבת,  רשאים  לאוכלם  בשבת.

    ג בגדים רטובים אחר כביסתם, ששטח אותם בערב שבת                            על חבל לייבשם, ובבין השמשות עדיין היה בהם רטיבות,                            טופח על מנת להטפיח, וביום השבת נתייבשו, מותר לטלטלם         ולהשתמש     בהם     בשבת,   ואין   בהם   שום   איסור   משום   מוקצה.   

    ד  קישואים ומלפפונים וכיוצא בהם, שכבשם במי מלח או חומץ,                אף על פי שבשבת עדיין לא קיבלו את טעם                                        הכבישה כראוי, אין עליהם תורת מוקצה,                                                מפני שעדיין ראויים הם לאכילה בשעת הדחק,                                       ודומה לתמרים הנלקטים קודם בישולם, ומתבשלים תוך החותלות שלהם, שמותרים באכילה אף קודם בישולם.                                              וזה אינו דומה כלל, לדין  גרוגרות  וצימוקים. [עיין בלוית חן (עמוד פח)]

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      saritd0
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין