כותרות TheMarker >
    ';

    משגיח כשרות

    בלוג שעוסק בדברים שמעניינים אותי ומעסיקים אותי, שזה אומר חילונים וחרדים, ישראליות, כנסת, זכויות אדם ודמוקרטיה (איור: עמוס בידרמן, הארץ)

    0

    הרב שחשב שאנחנו כגרועים שבחיות

    47 תגובות   יום רביעי, 29/6/11, 00:04

    עיונים במשנתו של הרב לפקוביץ, שרבבות השתתפו בלוויתו: בוגרי החינוך החילוני "כגרועים שבחיות", השם עשה עימנו חסד בצונאמי ופגע רק בגויים ועוד

     

    עשרות אלפים השתתפו ביום שלישי בלוויה של הרב מיכל יהודה לפקוביץ, מי שהיה ראש ישיבת פוניבז' לצעירים ואחד הרבנים הקיצונים ביותר בציבור החרדי הליטאי אם לא ה-.

     

     

    ''

     

     

    פטירתו של אדם היא ללא ספק הזמן הראוי לשוב ולעסק במשננו ותורתו. לפקוביץ היה ראש ישיבת פוניבז' לצעירים וחבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. הוא השתייך לדרג השני של רבני דגל התורה. עמיתו לראשת ישיבת פוניבז' לצעירים הרב אהרון לייב שטיינמן הוביל את התמיכה בכך שאברכים שמתקשים ללמוד או להתפרנס, יצאו לצבא ולעבודה. לפקוביץ הוביל את הקו ההפוך.

     

    הוא למשל אחד הרבנים הקיצונים שחתמו לפני שנתיים על מכתב שאסר ללכת הן לצבא והם לשירות האזרחי וקבעו שכל העושה זאת ממיט על עצמו חורבן. לדברי הרבנים, "הנה כאשר בשנים האחרונות מנסים השלטונות בכל מיני דרכי ועצות להכניס שומרי תורה ומצוות ל'שירות לאומי אזרחי' ועבודת הצבא... היננו להודיע בזה שכל אחד שנכנס למקומות הנ"ל הוא מחריב בזה את עצמו ואת צביון ביתו ועתיד חינוך ילדיו". לא פחות. האם לאחר לכתו של לפקוביץ ישתלט הקו המתון? אין צורך לדאוג. שטיינמן הוא שנמצא בבדידות מזהירה. ללפקוביץ יהיו ממשיכים רבים ובראשם ראש ישיבת מעלות התורה הרב שמואל אויערבאך.

     

    אחרי השריפה בכרמל לפקוביץ לא נזקק לועדת חקירה. הוא ידע להסביר שהמסר של השריפה לח"כים החילונים היה "למה אתם לא הולכים לרוסיה או לאיטליה? מה באתם לבנות מדינה כאן בארץ הקדושה"? הוא ציין בלעג, שבעקבות השריפה "ראו כולם בחוש שכל גאוותם של ראשי המדינה וגבורתם וכוחם היה לבוז, כאשר היו צריכים להשפיל כבודם ולבקש עזרה ממדינות אחרות כדי לכבות את השריפה". על הצונאמי ביפן אמר ש"הקדוש ברוך הוא עושה עימנו חסד ופוגע בגויים בלבד".

     

    כשחילק בשנה שעברה תפילין לעשרות חוזרים בתשובה אמר להם ש"מהיום אתם כבר לא יכולים להקרא רשעים". לקורא נטול התפילין נותר להסיק מסקנות איפה זה שם אותו. הנה רמז: במאי 2010 פרסם לפקוביץ מכתב בו טען שבוגרי החינוך החילוני הם "כגרועים שבחיות". וכיוון שהבאתי כל כך הרבה דברים בשם אומרם, יתכן שהוספתי גם קצת גאולה לעולם.

     

     

    ''

     

     

    לקבלת עדכונים ל"משגיח כשרות" לגרועים שבחיות וגם לטובים שבהם:  m.kashrut@gmail.com

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (47)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        11/7/11 06:51:

      צטט: שרית הקריתית 2011-07-09 15:38:33

      אנחנו באמת כגרועים שבחיות כל חיה שפויה היתה קוצת על הצואר שלו ומחסלת אותו א שכחתי הוא כבר מת

      זה חלק ממה שמוזר. יש הסכמה שהוא היה איש נורא נחמד ומתון בחיים. כלומר כשמדובר בלא חרדים - מצוות שבין אדם לחברו לא נחשבות.

        9/7/11 15:38:
      אנחנו באמת כגרועים שבחיות כל חיה שפויה היתה קוצת על הצואר שלו ומחסלת אותו א שכחתי הוא כבר מת
        4/7/11 16:29:

      צטט: דתי לאומי מודאג 2011-07-04 09:58:23

      1. אחרי פטירתו של אדם מחפשים דברים טובים לומר עליו. היית יכול להפתיע הפעם. 2 נתניהו היה מת לראות את קדימה בקואליציה, דבר שהיה מגמד את כולם של החרדים לעין ערוך, אבל אצל השמאל , השנאה לנתניהו עומד בראש סדר היום.

       

      לדעתי יש בדרישה להחיל את "אחרי מות, קדושים אמור" גם על משנתו הציבורית של אדם כשל לוגי. הבאתי את דבריו ומשנתו כפי שהוא וחצרו דאגו לפרסם. אתה טוען שלהביא את דבריו ומשנתו של אדם זה לומר עליו דברים רעים? אבל הוא האמין בזה והפיץ את הדברים. היום הרב ליאור טוען שלתמוך ב"תורת המלך" זה כבוד התורה. אם אחרי ה-120 של הרב ליאור יכתבו שהוא תמך ב"תורת המלך" והתנגד לדמוקרטיה, אז זה יהיה ביזוי התורה? לטעמי, אדם אחראי למשנתו הציבורית גם לאחר מותו

      איזה פרספקטיבה צריך כדי לחשוב שקדימה זה שמאל? קדימה היא מפלגת מרכז-ימין. רק מאיזור האיחוד הלאומי-כך אפשר לחשוב שהיא מפלגת שמאל, ונדמה לי שאתה לא שם.

      נתניהו התלבט בין ממשלה עם קדימה לממשלה עם החרדים ולפני כמה חודשים קיבל החלטה אסטרטגית להשאר עם החרדים, שבהם הוא רואה בטעות שותפים טבעיים. ההחלטה הזו היא מכירת הציונות ועתיד ילדינו.

       

       

      1. אחרי פטירתו של אדם מחפשים דברים טובים לומר עליו. היית יכול להפתיע הפעם. 2 נתניהו היה מת לראות את קדימה בקואליציה, דבר שהיה מגמד את כולם של החרדים לעין ערוך, אבל אצל השמאל , השנאה לנתניהו עומד בראש סדר היום.
        3/7/11 20:39:

      צטט: alonflg 2011-07-03 09:09:56

      מענין מה שאמרת. אכן מכירת הכרטיסים היא בתוך המוזיאון. שזה דווקא דבר טוב בימי הקיץ החמים. לא הבנתי מה ההגיון של מכירת הכרטיסים בתוך המוזיאון. לגבי הקפיטריה אותה הבעיה קיימת גם בבתי החולים בשבת. אין איזה קומבינה שיכולה גם לספק את "גדולי ישראל" וגם את "קטני ישראל" ותשאיר אצ הקפיטריה פתוחה בשבת עבור "עוכרי ישראל"?

      הקמבינה של המוזיאון הרבה שנים היתה גזלן בחוץ שמכר גם כרטיסים וגם ארטיקים ושתיה.

        3/7/11 17:06:

      צטט: shabat shalom 2011-07-03 08:53:22

      בפוליטיקה דברים זורמים על פי חוק הואקום: עליית כוחם של הכוחות הקיצוניים הדתיים והתפרצותם לתוך תחומי הפוליטיקה נעזרת ע"י פוליטיקאים (דוד רותם בראשם שאינו חרדי דתי) היא אך ורק עוד תוצאה של חדלון אישיותו וידיו של נתניהו וחבר תומכיו. אף מנהיג פוליטי מימין או משמאל לא היה נותן להתפרצויות ואיומים מתוזמרים נגד בתי המשפט, המשטרה כפי שזה היום. אינני אומר שלא היו ביקורות וביטויי זרות כלפי מוסדות המדינה ע"י החרדים מאז הקמת המדינה, אבל היום זהו זרם השוטף את כל המדינה במעשים כוחניים שהפוליטיקאים בעבר ידעו לעצור. הם עצרו את הדת מלהיכנס לתחומים הפוליטיים משום שהם היו מספיקים חכמים להבין שהעניין בסוף מתנקם בהם עצמם ועל חשבונם. נתניהו לא מספיק חכם להבין את זה, או/והוא גם לא מסוגל לפעול כדי לפתור את זה.....

      די ברור שנתניהו מבין מה קורה. לא נותר אלא להסיק שהוא חושב שעימות עם הרבנים יעלה לו במחיר פוליטי והוא לא מוכן לשלם מחירים פוליטיים בשביל עתיד המדינה. כמה עצוב.

       

       

        3/7/11 09:09:
      מענין מה שאמרת. אכן מכירת הכרטיסים היא בתוך המוזיאון. שזה דווקא דבר טוב בימי הקיץ החמים. לא הבנתי מה ההגיון של מכירת הכרטיסים בתוך המוזיאון. לגבי הקפיטריה אותה הבעיה קיימת גם בבתי החולים בשבת. אין איזה קומבינה שיכולה גם לספק את "גדולי ישראל" וגם את "קטני ישראל" ותשאיר אצ הקפיטריה פתוחה בשבת עבור "עוכרי ישראל"?
        3/7/11 08:53:
      בפוליטיקה דברים זורמים על פי חוק הואקום: עליית כוחם של הכוחות הקיצוניים הדתיים והתפרצותם לתוך תחומי הפוליטיקה נעזרת ע"י פוליטיקאים (דוד רותם בראשם שאינו חרדי דתי) היא אך ורק עוד תוצאה של חדלון אישיותו וידיו של נתניהו וחבר תומכיו. אף מנהיג פוליטי מימין או משמאל לא היה נותן להתפרצויות ואיומים מתוזמרים נגד בתי המשפט, המשטרה כפי שזה היום. אינני אומר שלא היו ביקורות וביטויי זרות כלפי מוסדות המדינה ע"י החרדים מאז הקמת המדינה, אבל היום זהו זרם השוטף את כל המדינה במעשים כוחניים שהפוליטיקאים בעבר ידעו לעצור. הם עצרו את הדת מלהיכנס לתחומים הפוליטיים משום שהם היו מספיקים חכמים להבין שהעניין בסוף מתנקם בהם עצמם ועל חשבונם. נתניהו לא מספיק חכם להבין את זה, או/והוא גם לא מסוגל לפעול כדי לפתור את זה.....
        3/7/11 08:31:

      צטט: alonflg 2011-07-03 01:59:34

      פתאום מסתבר שמלחמת דת ומדינה משפיעה על כולנו. במוזיאון ישראל יש קפטריה שבשבת סגורה. פה יש אבסורד שאנשים שאינם שומרים שבת או אינם יהודים באים למוזיאון ואינם יכולים להינות מארוחה או כוס קפה במוזיאון. האם לא ראוי לחשוב על חלופה? אם רוב מבקרי המוזיאון אינם שומרי מסורת, מדוע לא לפתוח את הקפטריה בשבת?

      במציאות הישראלית, מה שמפתיע כמובן הוא לא שהקפיטריה סגורה בשבת. מה שמפתיע הוא שהמוזיאון פתוח (פעם מכרו את הכרטיסים בקופה מחוץ למזיאון. מענין אם זה עדין כך).

      למה הקפיטריה סגורה? בגלל תהליך הכפיה הבא: הרבנות מתנה כשרות בשמירת שבת. זאת, תוך התעלמות מוחלטת מפסיקת בג"צ שאוסר לערב שיקולים לא רלבנטיים כמו כשרות או צניעות בענייני כשרות. מוסד ציבורי הנושא את שם המדינה כמו מוזיאון ישראל, אינו יכול להרשות לעצמו קפיטריה שאינה שומרת כשרות.

      זאת, הן כיוון שכך ראוי במדינה יהודית,

      הן משום שאינו יכול להשאיר את הלקוחות שומרי הכשרות ללא קפיטריה

      והן משום שהפעלת הקפיטריה ללא כשרות עלולה להפוך אותה ללא ריווחית.

      התוצאה: קפיטריות שרוצות לשמר כשרות אבל נאלצות לשמור שבת.

      במקומות שבהם המסעדה פתוחה בשבת, התוצאה היא שאין תעודת כשרות וציבור דתי לא יכול להשתמש בהם.

        3/7/11 01:59:
      פתאום מסתבר שמלחמת דת ומדינה משפיעה על כולנו. במוזיאון ישראל יש קפטריה שבשבת סגורה. פה יש אבסורד שאנשים שאינם שומרים שבת או אינם יהודים באים למוזיאון ואינם יכולים להינות מארוחה או כוס קפה במוזיאון. האם לא ראוי לחשוב על חלופה? אם רוב מבקרי המוזיאון אינם שומרי מסורת, מדוע לא לפתוח את הקפטריה בשבת?
        2/7/11 22:39:

      צטט: שלויימה (חוני) 2011-07-02 20:09:46

      שחר, לצערי זה לא הולך להשתנות. שנים צעקת וצעקת קרחון קרחון והנגנים המשיכו לנגן על מרפסות הטיטאניק - עכשיו זה כבר מאוחר אתה נראה כעת כמו הילד ההולנדי עם האצבע בסכר. מה שקרה לפני כמה ימים עם החקירה של הרב ליאור רק מדגיש את הקרע בין מדינת ישראל למדינת יהודה. כבר שנים אני אומר לך שמי שלא לומד מההיסטוריה ההיסטוריה חוזרת. אחרי מלכות שלמה התפצל העם היהודי למדינת יהודה ועשרת השבטים שנעלמו לצערי , אני חושב שאתה שייך לעשרת השבטים.(גם אני כמובן) הדת היהודית החרדית תמיד התייחסה לציונות כאפיזודה זמנית - מבחינת "עברנו את פרעה - נעבור גם את זה" אני לא רואה עתיד למדינת ישראל כמדינה חילונית מודרנית אלא כמהדורה איראנית ותיאולוגית.- מי שירצה יפרוש ויחפש לעצמו אלטרנטיבות.

      יכול להיות שאתה צודק. יכול להיות שתהיה פה איראן. יכול להיות שיקרו פה קודם דברים אחרים מאד קשים, מלחמת אזרחים או פילוג או דיקטטורה פשיסטית. יכול להיות שנצליח לנהל את המשבר הפנימי. אבל חשוב שתזכור - ל-7.5 מיליון איש שחיים פה אין ברובם לאן ללכת. בתפיסה הדתית מדובר ב-7.5 מיליון עולמות מלאים.

        2/7/11 22:29:

      צטט: alonflg 2011-07-01 11:41:26

      הבעיה עם החברה הדתית היא האמונה העיוורת והפנאטית ברבנים. אסור לאיש להטיל ספק בדבריהם, אסור לבקר אותם. הפרשה של הרב ליאור חשפה צד מסוכן בחברה האמונית, הציות העיוור לדברי הרבנים. לי עצמי היתה היתקלות עם בחור דתי אחרי מבצע "עופרת יצוקה". באותה תקופה חיילים דיווחו על "רחל אמנו" שהגנה עליהם במבצע. רבנים ואנשי ציבור עודדו את התופעה הזאת. כאשר הבעתי ביקורת על אותם רבנים, בחור דתי אמר לי "אל תעז לדבר על הרבנים, אתה לא באותו מעמד" הבעיה הזאת חייבת להיפתר מתוך העולם הדתי, אחרת היא תיגרום להרבה סבל להרבה אנשים.

      רק לפני 50 שנה במפד"ל לא העלו על דעתם לתת לרבנים לקבוע הכרעות פוליטיות, ובאגודת ישראל בחרו את מועצת גדולי התורה. זה אומר שתתכן דת רציונלית.

      אבל דומה שבדור שלנו חלקים גדולים בדת איבדו את דרכם והפכו את הרבנים לסוג של אפיפיורים או גורואים. האם הם יתעשתו לפני שייהה מאוחר מדי? להם? לכולנו?

        2/7/11 20:09:
      שחר, לצערי זה לא הולך להשתנות. שנים צעקת וצעקת קרחון קרחון והנגנים המשיכו לנגן על מרפסות הטיטאניק - עכשיו זה כבר מאוחר אתה נראה כעת כמו הילד ההולנדי עם האצבע בסכר. מה שקרה לפני כמה ימים עם החקירה של הרב ליאור רק מדגיש את הקרע בין מדינת ישראל למדינת יהודה. כבר שנים אני אומר לך שמי שלא לומד מההיסטוריה ההיסטוריה חוזרת. אחרי מלכות שלמה התפצל העם היהודי למדינת יהודה ועשרת השבטים שנעלמו לצערי , אני חושב שאתה שייך לעשרת השבטים.(גם אני כמובן) הדת היהודית החרדית תמיד התייחסה לציונות כאפיזודה זמנית - מבחינת "עברנו את פרעה - נעבור גם את זה" אני לא רואה עתיד למדינת ישראל כמדינה חילונית מודרנית אלא כמהדורה איראנית ותיאולוגית.- מי שירצה יפרוש ויחפש לעצמו אלטרנטיבות.
        2/7/11 13:09:

      חבל שנפטר. הוא נראה מה זה הורס.

      אבל אל דאגה. יש שושלת.

        1/7/11 20:01:
      When it comes to animals it obviously takes one to know one....
        1/7/11 11:50:

      צטט: Shahar Ilan 2011-06-30 09:47:08

      צטט: אהוד אמיר. 2011-06-30 09:35:49

      על הצונאמי ביפן אמר ש"הקדוש ברוך הוא עושה עימנו חסד ופוגע בגויים בלבד". ואללה, לרגע נבהלתי. כה טוב לדעת שכל השישה מיליון היו גוים. לרגע חשבתי שנפגענו, חלילה.

      אז הוא לא עשה איתנו חסד.

       

      להבנתי, ולפי טענותיהם, גם אז הוא דווקא עשה עימנו חסד: הוא הגן על עמו מפני ההשכלה והחילוניות (כמובן ע"י קיפוח מיליוני חיים, ולא ע"י שכנועם נניח ע"י ניסים כפי יכולתו), והביא להקמת המדינה, שכידוע, היא אתחלתא דגאולה (גם אם לא ממש עפ"י החרדים, שדווקא מתחילים לאחרונה, לאור השתלטותם על המדינה, לחשוב שאולי דווקא גם כאן הוכחה גאוניותו וראייתו לעתיד של היושב במרומים) - ראה כמה קהילות חרדיות מבוססות קיימות שישראל, ארץ הקודש, לעומת מצבם לפני השואה.

       

      אז מי אמר שהחבר הדמיוני איננו כל יכול ואינו דואג לעמו? ראו כמה גדול ונפלא הוא, וכמה הוא דאג לעמו ע"י השמדת 6 מיליון מנפשותיהם.

        1/7/11 11:41:
      הבעיה עם החברה הדתית היא האמונה העיוורת והפנאטית ברבנים. אסור לאיש להטיל ספק בדבריהם, אסור לבקר אותם. הפרשה של הרב ליאור חשפה צד מסוכן בחברה האמונית, הציות העיוור לדברי הרבנים. לי עצמי היתה היתקלות עם בחור דתי אחרי מבצע "עופרת יצוקה". באותה תקופה חיילים דיווחו על "רחל אמנו" שהגנה עליהם במבצע. רבנים ואנשי ציבור עודדו את התופעה הזאת. כאשר הבעתי ביקורת על אותם רבנים, בחור דתי אמר לי "אל תעז לדבר על הרבנים, אתה לא באותו מעמד" הבעיה הזאת חייבת להיפתר מתוך העולם הדתי, אחרת היא תיגרום להרבה סבל להרבה אנשים.
        30/6/11 23:28:

      צטט: יוסי איתן 2011-06-30 22:44:54

       לא צריך להיות חילוני כדי להזדעזע מאמירותיו של הרב. גם רבים מהבעלי תשובה והחרדים השפויים מסתייגים ומגנים את הדברים. שוב מתברר שגדלות בתורה היא לאו דווקא תעודת ביטוח להבנת המציאות. התקוה היחידה באמת שיהיה שינוי, זה רק כאשר השינוי יבוא מפנים, מתוך הציבור החרדי. לשם כך אנו מקימים את "ויהי אור" העיתון שמאיר את הפינות החשוכות בציבור החרדי. http://cafe.themarker.com/post/2223062/

      האמת היא שאתה הראשון שמסתייג

        30/6/11 23:27:

      צטט: אסף_ישראל 2011-06-30 22:50:19

      צטט: אהוד אמיר. 2011-06-30 09:35:49

      על הצונאמי ביפן אמר ש"הקדוש ברוך הוא עושה עימנו חסד ופוגע בגויים בלבד". ואללה, לרגע נבהלתי. כה טוב לדעת שכל השישה מיליון היו גוים. לרגע חשבתי שנפגענו, חלילה.

       

       

      נו, אהוד, אתה לא מבין. כשמשהו רע קורה ליהודים זה לא פגיעה, כי אם רצון האל, שלו יש סיבות שאנחנו לא מבינים, והכל מתוך אהבה גדולה לעם הנבער - סליחה, נבחר. ושתגיע כבר הגאולה, יימח שמה, ותיקח את חולי הנפש האלה מאיתנו. ואימרו אמן.

      אם תגיע גאולה זה יהיה כמובן בזכות שהבאתי את דברי לפקוביץ בשם אומרם.

        30/6/11 22:50:

      צטט: אהוד אמיר. 2011-06-30 09:35:49

      על הצונאמי ביפן אמר ש"הקדוש ברוך הוא עושה עימנו חסד ופוגע בגויים בלבד". ואללה, לרגע נבהלתי. כה טוב לדעת שכל השישה מיליון היו גוים. לרגע חשבתי שנפגענו, חלילה.

       

       

      נו, אהוד, אתה לא מבין. כשמשהו רע קורה ליהודים זה לא פגיעה, כי אם רצון האל, שלו יש סיבות שאנחנו לא מבינים, והכל מתוך אהבה גדולה לעם הנבער - סליחה, נבחר. ושתגיע כבר הגאולה, יימח שמה, ותיקח את חולי הנפש האלה מאיתנו. ואימרו אמן.

        30/6/11 22:44:
       לא צריך להיות חילוני כדי להזדעזע מאמירותיו של הרב. גם רבים מהבעלי תשובה והחרדים השפויים מסתייגים ומגנים את הדברים. שוב מתברר שגדלות בתורה היא לאו דווקא תעודת ביטוח להבנת המציאות. התקוה היחידה באמת שיהיה שינוי, זה רק כאשר השינוי יבוא מפנים, מתוך הציבור החרדי. לשם כך אנו מקימים את "ויהי אור" העיתון שמאיר את הפינות החשוכות בציבור החרדי. http://cafe.themarker.com/post/2223062/
        30/6/11 22:31:

      צטט: שליימ'לה 2011-06-30 17:15:04

      צטט: Shahar Ilan 2011-06-30 16:02:51

      אתה יודע, אני מקפיד לעולם לא להשתמש בביטויים: פרזיטים, סרטן, עלוקות. לא כי אין היבטים של חיים על גב הזולת בדרך החיים של חברת הלומדים. יש. אלא כי החרדים הם אנשים. והשוואות לחיות כלומר דה הומניזציה היא דבר פסול. את הויכוח צריך לנהל בלי לפסול את אנושיות הצד השני.

       

      אני גם מאד לא אוהב את ההתנשאות של עמידרור בציטוט שהבאת. להוציא את האחר מהכלל זה דבר מאד קשה. אפילו כשהאחר הוא הליטאים שבטאונם מפרסם התנצלות על פרסום מודעה של צו פיוס בטענה שאסור להדבר עם רשעים (כלומר לא חרדים) חובה להתבדל.

       

      בעניין חינוך נראה לי שהחרדים גרים היום בבית מזכוכית עם 8% נשירה רישמיים ו20% לא רישמיים, יותר מכל חינוך אחר במדינה. ולא, זה לא אומר שהחינוך החילוני מצליח. הוא לא.

       

      ולגבי ציטוטים, אתרום את זה: כג שריך סוררים, וחברי גנבים--כלו אהב שחד, ורדף שלמנים; יתום לא ישפטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם. (ישעיהו, א) או כפי שאמר מר"ן הרב עובדיה יוסף: "תיפח רוחם של מקבלי השוחד".

       

      עניינים היסטוריים דחפו לנו את הרעיון שכולנו ישראליים, אבל זה סתם עצוב ומופרך. הזהות היהודית והאנושית של מי ששוחה ביקום החזלי שונה בטירוף מוחלט .הכללה של אותם שאינם ברי הכללה יוצרת הצקות והטרדות הדדיות שמאמללים את כל הצדדים.

       

      הציטוטים שאתה מביא (היום ובכלל) מעניינים ויש בהם הרבה גילוי,אבל הם נחפרים ממתחת למעטה התקינות הפוליטית,ביומיומו החילונאי לא אמור להיתקל בהם, והאזרח בן ימינו הוא יצור של בועה,וכשמביאים לו צלוחיות פטרי מכוכב אחר הוא לפעמים חוטף שילשול (חלק מהתגובות).

       

      החזליים ויתרו בקלות במשך ההיסטוריה על נתחים אדירים של עם ישראל (שומרונים צדוקיים וכולי) ויש בזה משהו טוב,מפני שמשאתה מפנים את העמית כ"זר" אתה מניח לו לנפשו ונותן לו לנשום את החמצן הסובייקטיבי שלו בלי טירטורים מיותרים.

       

      ועל כן מערכת יחסים החרדיים חילוניים מושתת לא על אמנה חברתית אלא על משחקי כוח של הובס, ועל דיפלומטיה שמכסה על הערוות (של כל הצדדים) ומוגשת בסילסולים של תקינות פוליטית,וזה בסדר .

      אתה רק שוכח שאתם לא מוותרים עלינו לא ר מתוך אהבת ישראל שאינה יודעת גבול, אלא משום שהחברה החרדית מתקיימת על חשבוננו ומשום שאנחנו מספקים לה שירותי ביטחון, בריאות, תחבורה ועוד.

        30/6/11 17:15:

      צטט: Shahar Ilan 2011-06-30 16:02:51

      אתה יודע, אני מקפיד לעולם לא להשתמש בביטויים: פרזיטים, סרטן, עלוקות. לא כי אין היבטים של חיים על גב הזולת בדרך החיים של חברת הלומדים. יש. אלא כי החרדים הם אנשים. והשוואות לחיות כלומר דה הומניזציה היא דבר פסול. את הויכוח צריך לנהל בלי לפסול את אנושיות הצד השני.

       

      אני גם מאד לא אוהב את ההתנשאות של עמידרור בציטוט שהבאת. להוציא את האחר מהכלל זה דבר מאד קשה. אפילו כשהאחר הוא הליטאים שבטאונם מפרסם התנצלות על פרסום מודעה של צו פיוס בטענה שאסור להדבר עם רשעים (כלומר לא חרדים) חובה להתבדל.

       

      בעניין חינוך נראה לי שהחרדים גרים היום בבית מזכוכית עם 8% נשירה רישמיים ו20% לא רישמיים, יותר מכל חינוך אחר במדינה. ולא, זה לא אומר שהחינוך החילוני מצליח. הוא לא.

       

      ולגבי ציטוטים, אתרום את זה: כג שריך סוררים, וחברי גנבים--כלו אהב שחד, ורדף שלמנים; יתום לא ישפטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם. (ישעיהו, א) או כפי שאמר מר"ן הרב עובדיה יוסף: "תיפח רוחם של מקבלי השוחד".

       

      עניינים היסטוריים דחפו לנו את הרעיון שכולנו ישראליים, אבל זה סתם עצוב ומופרך. הזהות היהודית והאנושית של מי ששוחה ביקום החזלי שונה בטירוף מוחלט .הכללה של אותם שאינם ברי הכללה יוצרת הצקות והטרדות הדדיות שמאמללים את כל הצדדים.

       

      הציטוטים שאתה מביא (היום ובכלל) מעניינים ויש בהם הרבה גילוי,אבל הם נחפרים ממתחת למעטה התקינות הפוליטית,ביומיומו החילונאי לא אמור להיתקל בהם, והאזרח בן ימינו הוא יצור של בועה,וכשמביאים לו צלוחיות פטרי מכוכב אחר הוא לפעמים חוטף שילשול (חלק מהתגובות).

       

      החזליים ויתרו בקלות במשך ההיסטוריה על נתחים אדירים של עם ישראל (שומרונים צדוקיים וכולי) ויש בזה משהו טוב,מפני שמשאתה מפנים את העמית כ"זר" אתה מניח לו לנפשו ונותן לו לנשום את החמצן הסובייקטיבי שלו בלי טירטורים מיותרים.

       

      ועל כן מערכת יחסים החרדיים חילוניים מושתת לא על אמנה חברתית אלא על משחקי כוח של הובס, ועל דיפלומטיה שמכסה על הערוות (של כל הצדדים) ומוגשת בסילסולים של תקינות פוליטית,וזה בסדר .

        30/6/11 16:02:

      צטט: Mosheshy 2011-06-30 15:04:34

      לא רק "הרב" הליטאי  חושב שבוגרי החינוך החילוני הם  "כגרועים שבחיות" .גם  האלוף (במיל') החרד"לי יעקוב עמידרור הסמוך לאוזנו של ראש המכשלה , חושב שהחילונים הם גויים דוברי עברית.  עמידרור אמר בראיון (   24.4.96) לעיתון: "יש הרבה חכמה בטענה שהחילונים הם לא יותר מגויים דוברי עברית.חוץ מהעברית, במה מתבטאת היהדות שלהם, החילונים? מבחינתנו, היהודים הדתיים, אתם גויים דוברי עברית (  24.4.96) .

       

      אמרו חז"ל: "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל".

       

      אמר רבי אלעזר בר אבינא: אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל. (ליראם. כדי שיחזרו בתשובה). שנאמר : " הכרתי גוים ,נשמו פנותם ,החרבתי חוצותם". וכתיב : " אמרתי ,אך תיראי, אותי, תקחי מוסר" . דעו מה הקדוש ברוך הוא מנסה את ישראל ,לדעת אם יעשו תשובה. לכן תחילה מביא פורעניות על האומות. שנאמר: "הכרתי גוים, נשמו פנותם ,"וגו'. "אמרתי, אך תיראי ,אותי, תקחי מוסר "(צפני' ג ו-ז). חזרו, מוטב. ואם לאו, מפסיד ממונם, שנאמר: "אכלו זרים ,כחו". וגו' (הושע ז ט). אם חזרו, מוטב.  ואם לאו, הקדוש ברוך הוא מביא רעה על אחת מערי ישראל. שנאמר: "ותלהטהו מסביב, וגו' ,ותבער בו" (ישעיה מב כה). אם ישובו, מוטב. ואם לאו, מה כתיב?  "במדבר הזה, יתמו ,ושם ימותו" . (במד' יד לה). ואל יאמר אדם, לא למעני תבא רעה. יהיה יודע שימות. שנאמר:  "ימותו כל חטאי עמי, האומרים לא תגיש ,ותקדים בעדינו הרעה" (עמוס ט י)." (תנחומא בהר, סעיף ג').

       

      אתה יודע, אני מקפיד לעולם לא להשתמש בביטויים: פרזיטים, סרטן, עלוקות. לא כי אין היבטים של חיים על גב הזולת בדרך החיים של חברת הלומדים. יש. אלא כי החרדים הם אנשים. והשוואות לחיות כלומר דה הומניזציה היא דבר פסול. את הויכוח צריך לנהל בלי לפסול את אנושיות הצד השני.

       

      אני גם מאד לא אוהב את ההתנשאות של עמידרור בציטוט שהבאת. להוציא את האחר מהכלל זה דבר מאד קשה. אפילו כשהאחר הוא הליטאים שבטאונם מפרסם התנצלות על פרסום מודעה של צו פיוס בטענה שאסור להדבר עם רשעים (כלומר לא חרדים) חובה להתבדל.

       

      בעניין חינוך נראה לי שהחרדים גרים היום בבית מזכוכית עם 8% נשירה רישמיים ו20% לא רישמיים, יותר מכל חינוך אחר במדינה. ולא, זה לא אומר שהחינוך החילוני מצליח. הוא לא.

       

      ולגבי ציטוטים, אתרום את זה: כג שריך סוררים, וחברי גנבים--כלו אהב שחד, ורדף שלמנים; יתום לא ישפטו, וריב אלמנה לא-יבוא אליהם. (ישעיהו, א) או כפי שאמר מר"ן הרב עובדיה יוסף: "תיפח רוחם של מקבלי השוחד".

        30/6/11 15:04:

      לא רק "הרב" הליטאי  חושב שבוגרי החינוך החילוני הם  "כגרועים שבחיות" .גם  האלוף (במיל') החרד"לי יעקוב עמידרור הסמוך לאוזנו של ראש המכשלה , חושב שהחילונים הם גויים דוברי עברית.  עמידרור אמר בראיון (   24.4.96) לעיתון: "יש הרבה חכמה בטענה שהחילונים הם לא יותר מגויים דוברי עברית.חוץ מהעברית, במה מתבטאת היהדות שלהם, החילונים? מבחינתנו, היהודים הדתיים, אתם גויים דוברי עברית (  24.4.96) .

       

      אמרו חז"ל: "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל".

       

      אמר רבי אלעזר בר אבינא: אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל. (ליראם. כדי שיחזרו בתשובה). שנאמר : " הכרתי גוים ,נשמו פנותם ,החרבתי חוצותם". וכתיב : " אמרתי ,אך תיראי, אותי, תקחי מוסר" . דעו מה הקדוש ברוך הוא מנסה את ישראל ,לדעת אם יעשו תשובה. לכן תחילה מביא פורעניות על האומות. שנאמר: "הכרתי גוים, נשמו פנותם ,"וגו'. "אמרתי, אך תיראי ,אותי, תקחי מוסר "(צפני' ג ו-ז). חזרו, מוטב. ואם לאו, מפסיד ממונם, שנאמר: "אכלו זרים ,כחו". וגו' (הושע ז ט). אם חזרו, מוטב.  ואם לאו, הקדוש ברוך הוא מביא רעה על אחת מערי ישראל. שנאמר: "ותלהטהו מסביב, וגו' ,ותבער בו" (ישעיה מב כה). אם ישובו, מוטב. ואם לאו, מה כתיב?  "במדבר הזה, יתמו ,ושם ימותו" . (במד' יד לה). ואל יאמר אדם, לא למעני תבא רעה. יהיה יודע שימות. שנאמר:  "ימותו כל חטאי עמי, האומרים לא תגיש ,ותקדים בעדינו הרעה" (עמוס ט י)." (תנחומא בהר, סעיף ג').

        30/6/11 14:09:

      צטט: sam+ 2011-06-30 13:37:39

      ישעיהו לייבוביץ אמר פעם שיהודי שאינו מקיים מצוות(חילוני) הוא לא יהודי. לא משנה שהוא חזר בו מאוחר יותר-הנקודה היא שהמושג חילוני (במובן המודרני,בתרגום אונקלוס חילוני פירושו זר) הוא מושג חדש בן כמאתיים שנה.עד אז,יהודי שהתפקר-הוכרז כמשומד ויצא מכלל ישראל.היום זה לא כך-חילוניים רבים טוענים בלהט שהם יהודים לכל דבר ועניין,ואכן היהדות בת ימינו מאשררת את יהדותם של הללו,אבל היא עושה זאת בחירוק שיניים כשברקע מרחפת הציפייה שהמצב (הזמני) הזה ישתנה והאדם יחזור בתשובה.

      אני מוכן להודות שאני יהודי חדש ואף אטען שהיהדות שלי היא המתאימה לזמננו. אבל הליטאי בעל ההשקפה מתחזה ליהודי מסורתי בזמן שהוא רפורמי לכל דבר.

       

        30/6/11 13:37:
      ישעיהו לייבוביץ אמר פעם שיהודי שאינו מקיים מצוות(חילוני) הוא לא יהודי. לא משנה שהוא חזר בו מאוחר יותר-הנקודה היא שהמושג חילוני (במובן המודרני,בתרגום אונקלוס חילוני פירושו זר) הוא מושג חדש בן כמאתיים שנה.עד אז,יהודי שהתפקר-הוכרז כמשומד ויצא מכלל ישראל.היום זה לא כך-חילוניים רבים טוענים בלהט שהם יהודים לכל דבר ועניין,ואכן היהדות בת ימינו מאשררת את יהדותם של הללו,אבל היא עושה זאת בחירוק שיניים כשברקע מרחפת הציפייה שהמצב (הזמני) הזה ישתנה והאדם יחזור בתשובה.
        30/6/11 13:26:

      צטט: שליימ'לה 2011-06-30 12:27:06

      צטט: Shahar Ilan 2011-06-30 12:17:42

      צטט: שליימ'לה 2011-06-30 10:37:46

      זה לא הוא זה חז"ל(תפילין רשע חיות),אתה מכיר רב חרדי שפיתח שיטה להתמודד עם תוקפנותם של חז"ל ?

      האמת היא שההכרות המאד קרובה שלי עם הועלם הליטאי מלמדת שלהם יש "השקפה" ואם ההשקפה עומדת בניגוד לחז"ל אז לא צריך את חז"ל.

      האם תיאות להרחיב קצת הדיבור בעניין עם דוגמא או שתיים ?

      ודאי. חכמינו לאורך כל הדורות אסרו להתפרנס מן התורה. הדת הליטאית הפכה את הפרנסה מן התורה לעיקר היהדות המרכזי. חכמינו מעולם לא אסרו על הגיוס והשירות לאומה, אבל בהשקפה הליטאית כולל השקפת הרב לפקוביץ הדבר ממיט חורבן. 

      והנה עוד כמה מעיקרי הדת החדשה (בעצם חלקם מאפיינים יותר את הדת החסידית החדשה):

      אוכלים מהדרין, לא כשר,

      מאמינים בהפרדה, לא בצניעות,

      מותר לבטל גיור,

      מצוות שבין אדם לחברו חלות על יהודים רק אם הם גם משלנו,

      מצוות שבין אדם למקום מתירות אלימות, ביזוי, השפלות, עלבונות לשון הרע (בעצם זה יותר הדת החסידית החדשה)

      עיתון מיועד כדי לפגוע ולבזות כמה שיותר אנשים.

       

        30/6/11 12:27:

      צטט: Shahar Ilan 2011-06-30 12:17:42

      צטט: שליימ'לה 2011-06-30 10:37:46

      זה לא הוא זה חז"ל(תפילין רשע חיות),אתה מכיר רב חרדי שפיתח שיטה להתמודד עם תוקפנותם של חז"ל ?

      האמת היא שההכרות המאד קרובה שלי עם הועלם הליטאי מלמדת שלהם יש "השקפה" ואם ההשקפה עומדת בניגוד לחז"ל אז לא צריך את חז"ל.

      האם תיאות להרחיב קצת הדיבור בעניין עם דוגמא או שתיים ?

        30/6/11 12:17:

      צטט: שליימ'לה 2011-06-30 10:37:46

      זה לא הוא זה חז"ל(תפילין רשע חיות),אתה מכיר רב חרדי שפיתח שיטה להתמודד עם תוקפנותם של חז"ל ?

      האמת היא שההכרות המאד קרובה שלי עם הועלם הליטאי מלמדת שלהם יש "השקפה" ואם ההשקפה עומדת בניגוד לחז"ל אז לא צריך את חז"ל.

        30/6/11 12:08:

      צטט: never ending learnin 2011-06-30 09:58:44

      הפוך על הפוך "ברוך שפטרנו מעונשו של זה" הצרה היא שיש עוד רבנים כאלו, הם מתרבים כמו יבלית, אתה מכסח אחד וצצים עוד עשרה שמשמיעים דברים דומים או משנסים להיות יותר קיצוניים מקודמיהם. הצעה לשחר היות ואתה מרושת, תקים אתר בו תפרסם את כל הנאצות ודברי הבלע של הרבנים הללו. לפחות נתעדכן בנושא.

      הבעיה במגזר החרדי היום זה שלהיות קיצוני זה בטוח, וכמה שיותר קיצוני הולך יותר טוב. להיות מתון כלומר מהפכן זה מאד מסוכן.

        30/6/11 10:37:
      זה לא הוא זה חז"ל(תפילין רשע חיות),אתה מכיר רב חרדי שפיתח שיטה להתמודד עם תוקפנותם של חז"ל ?
        30/6/11 09:58:
      הפוך על הפוך "ברוך שפטרנו מעונשו של זה" הצרה היא שיש עוד רבנים כאלו, הם מתרבים כמו יבלית, אתה מכסח אחד וצצים עוד עשרה שמשמיעים דברים דומים או משנסים להיות יותר קיצוניים מקודמיהם. הצעה לשחר היות ואתה מרושת, תקים אתר בו תפרסם את כל הנאצות ודברי הבלע של הרבנים הללו. לפחות נתעדכן בנושא.
        30/6/11 09:47:

      צטט: אהוד אמיר. 2011-06-30 09:35:49

      על הצונאמי ביפן אמר ש"הקדוש ברוך הוא עושה עימנו חסד ופוגע בגויים בלבד". ואללה, לרגע נבהלתי. כה טוב לדעת שכל השישה מיליון היו גוים. לרגע חשבתי שנפגענו, חלילה.

      אז הוא לא עשה איתנו חסד.

        30/6/11 09:35:
      על הצונאמי ביפן אמר ש"הקדוש ברוך הוא עושה עימנו חסד ופוגע בגויים בלבד". ואללה, לרגע נבהלתי. כה טוב לדעת שכל השישה מיליון היו גוים. לרגע חשבתי שנפגענו, חלילה.
        30/6/11 09:22:

      צטט: כורך דברים 2011-06-30 08:20:24

      הבעיה היותר גדולה היא לא החרדים למיניהם אלא התמיכה העקיפה שיש להם מחלק גדול של האוכלוסיה שמגדירה עצמה כמסורתית (מה זה?) ודתית מתונה. זה קהל שתומך ומצביע במפלגות דת וימין. בגלל זה, מפלגות שאינן ימין ודת הולכות ומתכווצות. זה נוח ומקובל להיות לאומי, מסורתי, לכבד רבנים, גם אם לא יודעים מה יש בדיוק לכבד.

      כן, אחד הכשלונות הגדולים של הציונות החילונית הוא שהיא ויתרה לחרדים ולחרדלים על היהדות. התוצאה היא שהמסורתיים חושבים שחרדיות זה יהדות, וחרדי יותר קיצוני זה יותר יהודי. בפועל ככל שהחרידם מקצינים הם מתרחקים מהיהדות: לא צניעות אלא עבודה, לא כשרות אלא מהדרין, לא עבודה אלא בטלה ועוד.

        30/6/11 08:50:

      צטט: כורך דברים 2011-06-30 08:20:24

      הבעיה היותר גדולה היא לא החרדים למיניהם אלא התמיכה העקיפה שיש להם מחלק גדול של האוכלוסיה שמגדירה עצמה כמסורתית (מה זה?) ודתית מתונה. זה קהל שתומך ומצביע במפלגות דת וימין. בגלל זה, מפלגות שאינן ימין ודת הולכות ומתכווצות. זה נוח ומקובל להיות לאומי, מסורתי, לכבד רבנים, גם אם לא יודעים מה יש בדיוק לכבד.

       

      אני בטוח שהתמיכה החיצונית בחרדים והדרך שלהם, היא הא המסוכנת ביותר לעתידה של מדינת ישראל.

        30/6/11 08:20:
      הבעיה היותר גדולה היא לא החרדים למיניהם אלא התמיכה העקיפה שיש להם מחלק גדול של האוכלוסיה שמגדירה עצמה כמסורתית (מה זה?) ודתית מתונה. זה קהל שתומך ומצביע במפלגות דת וימין. בגלל זה, מפלגות שאינן ימין ודת הולכות ומתכווצות. זה נוח ומקובל להיות לאומי, מסורתי, לכבד רבנים, גם אם לא יודעים מה יש בדיוק לכבד.
        30/6/11 00:00:

      צטט: dr. sela 2011-06-29 23:30:47

      הציבור שסוגד לרבנים האלה, ושותה בשקיקה את דבריהם המעוותים,

      אותו ציבור דורש שייתחשבו ברגשותיו.

      באיזה רגשות עלינו להתחשב? בשמחה לאיד על הרוגים באסונות טבע?!

      רגשי עליונות חסרי שחר? רגשי בוז כלפי כל מי ששונה מהם? זילזול רגשני במדינה שלנו?  

      אני מזכיר לך שלחילונים אין רגשות. זה ידוע.

        29/6/11 23:30:

      הציבור שסוגד לרבנים האלה, ושותה בשקיקה את דבריהם המעוותים,

      אותו ציבור דורש שייתחשבו ברגשותיו.

      באיזה רגשות עלינו להתחשב? בשמחה לאיד על הרוגים באסונות טבע?!

      רגשי עליונות חסרי שחר? רגשי בוז כלפי כל מי ששונה מהם? זילזול רגשני במדינה שלנו?  

        29/6/11 22:10:

      צטט: atx840 2011-06-29 22:04:24

      רק בשביל אנשים כאלה, אני מתפלל שיש אלוהים, והוא מתחשבן איתם על היהדות החשוכה והמעוותת שהם דאגו להפיץ

      כן, אפ אפשר לקרוא לזה יהדות.

        29/6/11 22:04:
      רק בשביל אנשים כאלה, אני מתפלל שיש אלוהים, והוא מתחשבן איתם על היהדות החשוכה והמעוותת שהם דאגו להפיץ
        29/6/11 15:55:

      צטט: מיא 2011-06-29 14:42:10

      מיכל שם יפה. אהבתי

      גם לאבא של הינדלה פיינשטיין (שעלייה נכתב המחזה שיינדדלה) קוראים מיכל ואפילו בלי יהודה.

        29/6/11 14:42:
      מיכל שם יפה. אהבתי
        29/6/11 10:06:

      צטט: forte nina 2011-06-29 08:34:27

      אתה איש בשורות שחר.

      כי כל פעם נדמה לי שהכרתי את הרב המסית הגרוע ביותר ופתאום מאיזה ישיבת פוניבז' צץ לו רב גרוע  מהרב שפירא או לפחות תאום סיאמי  לרב ליאור  התומך בספר המלך. אז מה עכשיו מדובר ב"ספר החיות", מה יהיה שחר?

      חשוב שנדע לכבוד מי חסמו עשרות אלפי חרדים את כביש גהה.

        29/6/11 09:29:
      http://www.hofesh.org.il/haredim_papers/01/0406.html
        29/6/11 08:34:

      אתה איש בשורות שחר.

      כי כל פעם נדמה לי שהכרתי את הרב המסית הגרוע ביותר ופתאום מאיזה ישיבת פוניבז' צץ לו רב גרוע  מהרב שפירא או לפחות תאום סיאמי  לרב ליאור  התומך בספר המלך. אז מה עכשיו מדובר ב"ספר החיות", מה יהיה שחר?

      פרופיל

      Shahar Ilan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      ארכיון