כותרות TheMarker >
    ';

    אחריות חברתית - איכות חיים - למען הדור הבא !

    ♥ פעילות למען צדק חברתי ♥ איכות חיים ◄ אחריות חברתית ◄ ערבות הדדית ◄ טוהר המידות ◄שיתופי פעולה למען הדור הבא ♥ חברה + סביבה + בריאות = קיימות = הישרדות ♥ הבה נלכד את השורות ונקח את גורלנו בידינו ►

    0

    האם תנועת הצופים מחנכת לערבות הדדית או אחריות אישית?

    34 תגובות   יום שבת, 20/8/11, 16:12

    חברי תנועת הצופים הגיעו ביוזמתם למאהל המחאה בכרמיאל, הקימו סנדות, הציבו את דגל תנועתם בגאון (בלי להיוועץ בצוות ההיגוי של המאהל) והוסיפו באנר ענק עליו כתבו:

                                              תנועת הצופים
                                                    דורשת
                                                צדק חברתי

     

    הם לא טרחו לתת כתף בפעילויות המאהל, השאירו מספר טלפון (ללא מוצא) ונעלמו כלא היו...

     

    כחניך תנועת הצופים לפי כחמישים שנה, אני מאד מתפלא על התנהגות זו.
    אותנו לימדו "היה נכון, נכון תמיד" לעזור לזולת.

    כאן, במקרה זה, הצופים היו נכונים לקדם רק את תנועתם על גב המהפכה המתפרצת.

    הם לא נתנו דעתם למצוקות המאהל שלנו בכרמיאל ולא טרחו להשאיר מספר טלפון לאיש קשר זמין בכל עת.

     

    לאחר שמאמצנו לאתר מי עמד מאחורי המעשה עלו בתוהו, החלטנו להוסיף על הבאנר שלהם את הכיתוב הבא:

                                              תנועת הצופים
                                           רק דורשת ולא מקיימת
                                                 צדק חברתי

    תנועת הצופים דורשת


    כנציג מאהל כרמיאל שלחתי למזכ"ל תנועת הצופים את התמונה הזו
    ואני מצפה לתגובה שלהם.

    צפו לעידכונים.

     

     

    __________________________

    הפוסט הקודם:  צדק חברתי עושים באהבה
    הפוסט הבא:  רק ביחד ננצח! - כולנו בסירה אחת!

    דרג את התוכן:

      תגובות (34)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/12/14 17:49:

       

      האם תנועת הצופים מחנכת לחוק, לסדר, ולאחריות אישית?

       

      חוק וסדר (ואחריות): יסודות המשמעת.

       

      בממשל, כמו בתנועות הנוער, כמו בבתי הספר, לעתים קרובות אנשים חושבים שסמכות דיקטטורית יכולה לשמור על הסדר יותר ביעילות מאשר סמכות בעלת בסיס עממי. מתברר שזו אשליה הן לממשלים והן לבתי ספר כאחד. 

      למעשה, שמירה על הסדר הציבורי בתנועות נוער ובבית ספר דמוקרטיים היא קלה יותר ויעילה יותר מאשר בכל מקום אחר. זה כך בעיקר כיוון שהתקנות והכללים השונים נעשו על ידי הקהילה בכללותה. 

      כללים נעשים רק כאשר הקהילה מרגישה צורך בהם, לא כאשר מישהו חושב שלתנועת נוער ולבית הספר צריך להיות כלל זה או אחר, ולא כאשר קבוצה קטנה מרגישה זאת; אלא כאשר רוב הקהילה מסכימה שיש צורך בו. קיים סיכוי קטן לחקיקה "תאורטית", אשר עונה על דפוס מופשט כלשהו, ואשר משרתת את ההנחה שהדבר יביא לטוב איזשהו. נוסף לכך, אפשר לשנות כללים או לדחותם לחלוטין כאשר הקהילה מוצאת שהם אינם נחוצים לה עוד, או שאולי הם פשוט מוטעים. אין צורך במצעד מחאה המוני, או בשביתת שבת או בשביתה רגילה; במקום זאת, נחוצה פעילות פוליטית מעשית מסוימת כדי להשיג רוב קולות למען השינוי. האווירה כולה היא של שכנוע ושל משא ומתן, במקום עימות. פשוט אין עם מי להתעמת! 

      הניסיון בבתי הספר הדמוקרטיים מראה שניתן לשפר את יעילותו של המנגנון החקיקתי בהרבה דרכים קטנות אך מועילות. אספות של קהילת בית הספר תשמורנה על הנימוס ועל כללי דיון מקובלים, כדי שניתן יהיה למצות את הדיון בסוגיות ללא הסחת הדעת כתוצאה מהפרעות או תוהו ובוהו. אפשר להפיץ מראש בכתב את החוקים המוצעים, ולתת אפשרות לשקול, לבדוק ולהוסיף תוספות. על ידי כך, ניתן למנוע את התופעות אשר גורמות לאי יציבות ואשר נגרמות כתוצאה מאשרור כללים פרי הדחף הרגעי. 

      אין דבר העולה בחשיבותו על כתיבה קפדנית של הכללים, וניסוחם בבירור. משמעויות כפולות או אי בהירויות הן הארס של כל מערכת משפטית. על כל אחד לדעת בדיוק מה מצופה ממנו בקרב קהילת בית הספר. 

      תנועת נוער ובית ספר בעלי חוקים ברורים, המאושרים באופן דמוקרטי וצודק על ידי קהילת תנועת הנוער ובית הספר כולה, ובעל מערכת שיפוט טובה לאכיפתם של חוקים אלה, תהיה תנועת נוער ובית ספר בהם תשרור משמעת קהילתית, ובו יכול להתפתח בצורה נבונה, שגדלה והולכת, המושג של חוק וסדר. 


      עד כה, הדיון התרכז רובו ככולו בהיבטים החיצוניים של הסדר. יותר חשובה היא השאלה: מה הם המקורות של המשמעת העצמית הפנימית? כיצד בן אדם מצליח לפתח את הכוח הפנימי שלו ואת אופיו אשר יכולים להעניק סדר והגיון לחייו? 

      השאלה עצמה מרמזת על חלק גדול מהתשובה. מה שאנחנו מחפשים הוא פיתוחה של משמעת עצמית בתוך כל פרט. הדבר מרמז על כושר לעמוד בגפנו, להיות עצמאיים מבחינה מוסרית, להיות הגיוניים מבחינה אינטלקטואלית; בקיצור, את היכולת למצוא הגיון בחיינו, ליצור זהות שהיא שלמה ומהווה יחידה. אנחנו מדברים על דמות של אדם המתאים לקהילה חופשית של אזרחים שווים ביחסי הגומלין שביניהם – אדם המסוגל לקבל החלטות בתוך מסגרת הגיונית ועקבית עם עקרונותיה, אדם המסוגל להתייחס, ושיתייחסו אליו, בכבוד. 

      סוג האופי אותו אנחנו מחפשים איננו נחוץ בכל סוג אחר של חברה. היכן שהמדינה שולטת עליונה, נחוצים אנשים אשר מסוגלים מעל הכול לציית, להטביע את העצמי הייחודי שלהם בדפוס גדול יותר. תלות ולא עצמאות, היא התכונה המתאימה ביותר למדינות סמכותיות. 

      אנחנו, מאידך, מחפשים עצמאות. האדם העצמאי הוא האידאל שלנו. 

      סימן ההיכר של האדם העצמאי הוא יכולתו לשאת באחריות. להיות אחראי ולמסור דין וחשבון בעבור מעשיו. לעשות, ולעמוד מאחורי מעשיו. לא להסתתר מאחורי "פקודות מגבוה", לא לחפש מקלט מאחורי החלטות הקבוצה, לא לאזור כוח מאיזושהי דמות של גיבור, אלא להיות גיבורים של עצמנו. 

      אין דרך ללמד או להכשיר אדם אחר לעצמאות, אין טכניקה כדי להשיג או להעביר תכונות אלו. הדרך היחידה שבן אדם הופך אחראי על עצמו היא להיות אחראי על עצמו בעצמו, ללא סייגים או תנאים. 

      בתנועות הנוער ובבית הספר, כל המלכודות של תמיכה חיצונית אשר מהוות מקום מבטחים לחלש, כל המלכודות של סמכות חיצונית אשר מהווה תחליף להכוונה העצמית הפנימית, כל המלכודות של לחץ מוסרי חיצוני אשר מהוות תחליף להתפתחות המוסרית הפנימית, כל הכוונות הטובות של האביזרים אשר מחלישים ולעתים משתקים את הרצון האינדיבידואלי של חניכים תלמידים ומורים כאחד, חייבות להיעלם לגמרי. 

      יחידת הבניה הבסיסית בתנועות הנוער ובבית הספר, חייבת להיות האדם האחראי אשר תחושת החיים שלו נגזרת מהעובדה שהוא התגבר בכוחות עצמו על המכשולים הענקיים הטעויות והפיתויים אשר נזרעו בדרכו, ואשר קיומו קיבל צורה כתוצאה ממאמציו היצירתיים.

       

        13/10/13 11:29:

       

       

      כיצד מחנכים לערכים ?

       

      "אתיקה" (ערכים) היא שיעור אשר ניסיון החיים מלמד.   

      ההצעה, שיש ללמד מוסר (ערכים) בבתי-הספר הממלכתיים שלנו, או בתנועות הנוער, נדונה בעצמה מעל דפי העיתונות במיוחד מאז שמתפרסמות ידיעות על האלימות במדינה -- אלימות בבית, אלימות בבית-הספר, בסביבה ובחברה. לצערנו, סוגיות מורכבות אחדות התבלבלו בוויכוח זה.

      ראשית כל, חשוב להבין שבתי-הספר שלנו כפי שהם בנויים כיום אכן מלמדים את התלמידים מגוון שלם של ערכים, והם כלולים בדפוס התנהגות מוגדר היטב. האינדוקטרינציה היא גלויה, והמעקב ממצה. למעשה, רבות נכתב בימים אלה על הנושא, לרוב בצורה ביקורתית.

      למשל, בתי-ספר מלמדים את הערך של ציות לסמכות, ציות מוחלט וללא עוררין. הם מטיפים להתאמה ולהסתגלות (לקונפורמיות), ותומכים בזאת על ידי סוללה מדהימה של מבחנים סטנדרטיים, אשר ניתנים כמעט בכל בתי-הספר בארץ, לילדים מכל הגילים. הם מטביעים באופן שאינו ניתן למחיקה את הערך של תחרותיות הורסת, ואת הגישה הנלווית לו ש"חבר'ה בעלי מרפקים חלשים מסיימים אחרונים". הם לועגים ומבטלים את ערכי האינדיבידואליות, החופש, הסובלנות, והשוויון.

      אני יכול לשמוע את מקהלת ההתנגדויות של מחנכים ממערכת החינוך הציבורית, אשר זועקים שאין לי מושג מה באמת קורה, וכד', וכד'. אולם קוראי טקסט זה, ילדים ומבוגרים, יודעים שמה שאני אומר הוא נכון, ואם אני חוטא במשהו, הוא בכך שאני נוקט בלשון המעטה. וזה מה שהיה לומר לאחד מנציגי החינוך הציבורי הטובים ביותר בארצות הברית, ג'ון גטו (John Gatto), מורה-השנה של ניו-יורק בשנת 1991, בנאום חשוב שהוא נשא בפני קהל: "האמת היא שבתי-הספר אינם מלמדים למעשה דבר מלבד כיצד לציית להוראות".

      כמובן, מה שהמבקרים ממליצים למעשה היא הוראת ערכת ערכים שונה, שהיא יותר לטעמם. מזכירים כדוגמאות, את הוראת המסורת היהודית או הוראת המוסר של קוהלברג; למבקרים אחרים, יש עדיפויות אחרות. קשה למתוח ביקורת על כל אחת מהבחירות הללו, אולם הנקודה העיקרית היא שעצם הרעיון "להורות" לילדים בבית-הספר, על פי ערכת ערכים כלשהי, הוא נטול-בסיס. האנשים אינם לומדים ערכים על ידי הוראה בכיתות. במקרה הטוב, הילדים רואים הוראה כזו כמשעממת וכבלתי שייכת; במקרה הגרוע, הם מתייחסים אליה כאל הטפה מעוררת דחייה.

      שיטת החינוך של היפנים למשל, היא הוכחה לכך. נכון ששיעורי מוסר הם חלק בלתי נפרד מהחינוך היפני, עם זאת, אנחנו תמהים על יעילותם. אכן, התנהגותם של היפנים במחצית הראשונה של המאה הזאת, במשך כל מלחמת העולם השנייה, לא הייתה מביאה איש להצביע עליהם כדגמים להתנהגות מוסרית. גם היום אינני כל כך בטוח שהייתי עושה זאת. אגב, המדינה השנייה אשר זכורה כמצטיינת במשך זמן רב, מעל מאה שנה, בהוראת הפילוסופיה והאתיקה הייתה גרמניה. ואין צורך להרחיב את הדיבור.

      דבר המביא אותי לנקודה השלישית והעיקרית: אנתרופולוגים ופילוסופים הבחינו זה זמן מה שהאופן בו מועברים ערכי מוסר לילדים הוא דרך הפעילות היומיומית, על ידי דגמים בעלי תפקיד של מבוגר ועל ידי הילדים. זו הסיבה מדוע המשפחה היא מוקד החינוך המוסרי: ילדים חשופים בקביעות להתנהגות של הוריהם ושל אחיהם ואחיותיהם, וקולטים, על ידי חיקוי ועל ידי התהליך של בנית מושגים, את המסגרת המוסרית שביסוד המעשים של "מוריהם". ובמסגרת הבית, ילדים מעורבים בקביעות במעשים אשר הם ומשפחותיהם מעריכים במונחים מוסריים.

      החינוך המוסרי שייך לבית. כמובן שהוא שייך לשם, אולם האם זה מוציא אותו מרשות בית-הספר ?

      זה בוודאי אינו מוציא את החינוך המוסרי מרשות בית-הספר !!

      הדרך היחידה שבה בתי-הספר יכולים להפוך לספקים משמעותיים של ערכים מוסריים היא במידה והם יעניקו לתלמידים ולמבוגרים ניסיונות חיים-אמתיים אשר נושאים עימם משמעות מוסרית. ניסיונות כאלה נעדרים באופן בולט מהשגרה היומיומית של בתי-הספר הציבוריים כיום. ניסיונות אלה כוללים, למשל, תלמידים אשר במסגרת בית-הספר, בוחרים בעניינים שהם בעלי חשיבות עבורם; בחירות כגון, כיצד לחנך את עצמם להיות מבוגרים פוריים. הם כוללים תלמידים אשר מפעילים שיפוט בנושאים בעלי השלכות כגון, כללי בית-הספר או משמעת. יכולתי להמשיך ולהאריך במתן דוגמאות, אולם העניין הוא פשוט, ונחוצים מעט הסברים: כדי ללמד תלמידים מוסר, חייב שתהיינה להם הזדמנויות לבחור בין נתיבי פעולה אלטרנטיביים שהם בעלי משקל מוסרי שונה, וחובה שיורשה להם להעריך ולדון בתוצאותיהן של בחירות אלו.

      בתי-הספר יפתחו את ערכי הסובלנות וכבוד האדם, את המודעות העצמית ואת האחריות של התלמידים, ויהפכו למעורבים בהוראת המוסר כאשר יהפכו לקהילות של אנשים אשר מכבדים באופן מלא והדדי את זכותם של האחרים לבחור. פירוש הדבר, שגם למורים וגם לתלמידים יינתן ייפוי-כוח במידה כזאת שעד כה מחנכים מקצועיים לא חשבו עליו. עד אשר יינתן ייפוי-כוח כזה, הערכים שבתי-ספר ותנועות הנוער מלמדים, ימשיכו להיות בעימות חריף עם אלה שרוב הרפורמטורים היו רוצים לראותם נלמדים על ידי הנוער בחברה יהודית ודמוקרטית.

       

        19/10/11 22:37:

      צ'טער שאני שובר את הקונצנזוס, אני כותב את דברי לאור העובדה

      שאני חניך צופים בעבר הרחוק, ונפגע פעולות איבה מאז מלחמת המפרץ הראשונה.

      =

      לא ראיתי את חניכי הצופים מזדהים אי פעם עם מאבקי נכי פעולות האיבה לשפור

      תנאיהם ומצוקותיהם ואני לא מבין למה הם צריכים להשתתף במחאה החברתית

      שבכל זאת יש לה טיפ טיפה גוון פוליטי.

      =

      ודרך הגב למרות פועלו הפנטסטי של ביבי בשחרור גלעד שליט- איני נימנה על תומכיו

      ואני גם לא חבר של דנקנר ושאר ,"חברי השקשוקה"

      =

      נ.ב כשראיתי את חברי מתלהמים בבית המשפט העליון בדיון על גלעד שליט

      הבנתי סוף סוף  לאחר יותר מ-40 שנהאת השיר "הכותל".

      יש אנשים עם לב של אבן

        13/9/11 14:29:

      צטט: דורון טל 2011-09-05 15:09:48

      צטט: שיטת השקשוקה 2011-09-02 11:17:48

       

      האם ראיתם את ילדי הצופים במאהל שלכם בשבוע האחרון?

      בתגובה לשאלתך, מאז פגשתי ברכז הצופים המקומי וחרף הצעתו כי יבוא עם חניכיו להעביר פעולות במאהל, לא נראו אנשי הצופים (במדים) לא במאהל וגם לא בהפגנת מוצ"ש 3.9...

      לאור העובדות שאתה מציין המסקנה המתבקשת:
      חניכי הצופים רצו לקדם את תנועתם על גב המהפכה.


        9/9/11 14:29:

       

      התגובות כאן של הצופות והצופים מזכירות לי שקשוקת חצופים רגל בפה

       

      צטט: MalkaSupinski 2011-08-29 20:59:47

      למה ילדי שמנת? ביקשו מאיתנו לא להגיב ...

      האם גם ביקשו מכם, לא להשתתף במהפכה?

       

        5/9/11 15:08:

      צטט: שיטת השקשוקה 2011-09-02 11:17:48

       

      האם ראיתם את ילדי הצופים במאהל שלכם בשבוע האחרון?

      בתגובה לשאלתך, מאז פגשתי ברכז הצופים המקומי וחרף הצעתו כי יבוא עם חניכיו להעביר פעולות במאהל, לא נראו אנשי הצופים (במדים) לא במאהל וגם לא בהפגנת מוצ"ש 3.9...

       

        4/9/11 17:09:

       

      הי ציני,
      למי יש זמן לקפה דה מרקר?

      אני נמצא רוב הזמן בשטח
      (מאהל כרמיאל, חזית צפונית והאסיפה הארצית).

       

      עדכונים:

      * ב' זה אוהל כרמיאל - פייסבוק
      * מאהל כרמיאל- שקוף באוהל

       

      מי מתנדב לתת כתף?

        4/9/11 17:00:

       

      דורון, לאן נעלמת?

       

        2/9/11 11:17:

       

      האם ראיתם את ילדי הצופים במאהל שלכם בשבוע האחרון?

       

        29/8/11 21:00:
      כותבים*
        29/8/11 20:59:
      למה ילדי שמנת? ביקשו מאיתנו לא להגיב אבל אני פשוט לא יכולה לשבת בשתיקה. אחלה, לצופים יצאה סטיגמה של ילדי שמנת אבל אולי לרגע חשבת שלא כולנו כאלה? בשנה שעברה לדוגמה הגדוד שלי עמד ומכר עוגות ומוצרי מאפה בשביל לסבסד לחניכים שאינם יכולים לשלם את מלוא הסכום של המחנה קיץ. לזה קוראים ילדי שמנת? תעשו לי טובה אבל תחשבו רגע לפני שאתם קוראים שיש אנשים מבעד למסך שקוראים את זה ונפגעים ובעיקר החשק לפעול, להתנדב ולעשות משהו בשביל העיר יורד כמעט לאפס
        27/8/11 02:15:

       

      דורון, אני תוהה באיזה דרכים ניתן לעורר את ילדי השמנת הללו לפעולה, פרט לטיזר (teaser) שלך הסנני

       

        25/8/11 17:59:
      דורון היקר, יש דרכים אחרות "לעורר אותנו לפעולה" וזה לדבר בנועם ולא להצהיר בפני כל העולם כל כוונותינו הרעות והלא הגונות.
        25/8/11 15:46:

       

      לדורון ולחניכי תנועת הצופים, שימו לב!

      אפילו חרשים מתקשרים טוב יותר בוכה

      ''

        25/8/11 15:26:

       

      אני קורא בתדהמה את דברי החניכים החמודים של תנועת הצופים ומגיע למסקנה שהם לא מבינים על מה המהומה. הם לא אשמים. זו בעיה כלל חברתית במדינת ישראל. עם כל הכבוד, חניכי תנועת הצופים נראים לי כמו שמנת שצפה לה בניחותא על גבי קפה בקפטריה יוקרתית, כאשר מוחלשי העם זועקים מרה ואפילו לא יכולים להישאר באוהלים...

        25/8/11 14:23:

       

      אני בטוח שהחניכים בבואם למאהל שלנו בכרמיאל רצו לעשות רק טוב.

      הרעיון להציב מגן דוד וכרזה מבורך.

      על כך יישר כוח!

      ''

      מגן דוד היפה שהתקנתם מוסיף השראה מיוחדת למקום חיוך

      אבל, המסר של הכרזה והאופן בו הדברים נרשמו (לפני התוספת המרגיזה שלי), אינם מייצגים כלל ועיקר את המסר של המאבק הכלל ארצי ואת המצוקות האקוטית של חלק ניכר מתושבי ישראל ובניהם תושבי המאהל בכרמיאל.

      המאהל הוקם ביוזמת אנשים חסרי דיור של קבע, שבנסיבות הקיימות אינם יכולים להגיע לדיור בכרמיאל בין בשכ"ד ובין בדרך אחרת. גם מערכת הרווחה בכרמיאל אינה פועלת לפתרון המצוקות האמיתיות ובמקרה הטוב מספרים לנו תירוצים בשפה "ניאו-ליברלית". המאהל שלנו וכל מה שמתרחש סביבו (כולל ההתכתבות בינינו) מהווה מיקרוקוסמוס של המצב הכללי בישראל.

      בשלב מסויים בשבוע שעבר נאלצו "תושבי הקבע" של המאהל להתפנות בעל כורחם, למרות שהם אלו שיזמו את הקמתו והם אלו שתחזקו אותו ברצף 24/7. לאחר עזיבתם השתדלנו, כמה אזרחים וחברי תנועות נוער (פרט לתנועת הצופים), לתחזק את המאהל, בעיקר בשעות המתות.

      המסר של הכרזה שהענקתם לנו נובע מעיצובה, סדר הצגת הדברים על גביה, גודל הפונטים וכיוב'.

      פעולת החניכים (החמודים באמת) התפרשה על ידי יושבי המאהל כמעשה "צדקה", כאשר המוחים באוהלים דורשים

      "צדק ולא צדקה"!

       

      כאמור מדובר באנשים קשי יום, שאין להם דיור בר השגה וגם לא יהיה להם, אם המצב במדינה לא ישתנה.

       

      לאחר שנציגי תנועת הצופים התעלמו בצורה תמוהה מהבקשות של שתי נציגות המאהל, שנכחו במועד התקנת הכרזה, הם נעלמו כלא היו. אמנם הושאר מספר טלפון של הרכז, אבל הוא לא היה זמין.

      לנוכח תגובתכם הנזעמת אני מבין כי (לטעמכם) פעלתי בצורה נמהרת, לאחר שהמתנתי (רק) 22 שעות. לעניין זה אקווה שתבינו כי במאהל שלנו התנאים הם בשעות מסוימות כמו בזמן מלחמה, למרות שהכל נראה טוב לכאורה. אנא ראו מה כתבה העיתונאית בשבוע שעבר:
      גנבו לנו את המדינה

      אני מצר על כך שתגובת תנועת הצופים התקבלה כאן רק לאחר שביצעתי את מעשה ה-"עוקץ", שכל כולו נועד לעורר אתכם לפעולה. אני גם מצר על כך שהתגובות שלכם התקבלו רק לאחר שפניתי למשרד מזכ"ל התנועה.

      אמש נפגשתי עם הרכז, האזנתי לדבריו והוא האזין לדברי ואני מקווה שהגענו להבנות.

      נשמח לארח אתכם במאהל. הוא של כולנו!

      כאשר נפגש אספר לכם מה קורה בשאר המאהלים במחוז הצפון וברכבי הארץ, בעיקר בפריפריה. תנועת המחאה הזו שונה מכל מה שהכרנו עד כה. נוכל לדבר (אם תרצו) גם על ערכים ועל דרכים המסתמנות לשנוי הגישה והשיטה.

      אנא, קחו בחשבון שהמאהל שלנו נמצא בקשיים קיומיים ולכן הוא עלול להתפרק כל רגע. אנחנו נערכים ליום שאחרי וכעת עסוקים בעיקר בבניית התשתית להמשך קיומה של תנועת המחאה הכלל ארצית מחוץ לאוהלים.


      להתראות חיוך

        24/8/11 22:44:
      חשבתי שהסיסמא היא ''העם דורש צדק חברתי'' ואני רואה את הדברים שדורון רשם פה ואני פשוט לא מבין איפה הצדק החברתי זה שיש לך חילוקי דעת באיך שפועל השבט זה בסדר אבל לבוא בטענות אחרי שבסך הכל חברי השבט באו במטרה טובה לתמיכת המחאה ולא פגעו בשום דרך במחאה ...אז לדעתי בתור אחד שעשה כל שבוע בחופש הזה ישיבות התייעצות איך הנוער באמת מסוגל לעזור ולהשפיע במחאה ואף להיצטרף כקבוצת נוער התומכת במאבק החברתי ... אני חושב שאם לא נוח לכם אם הפעולות של התנועה ולא יכלתם ליצור איתם קשר אז יכלתם להוציא את השלט והמבנים של התנועה או אבל לפרסם כך את השלט ולבוא כך בטענות בצורה פומבית לדעתי זה מאוד פוגע זה מאוד כפוי טובה ומפרסם את תנועת הצופים לרעה והייתי רוצה לשאול איפה פה הצדק החברתי? אני מאוד מאוכזב מחוסר הפירגון והעברת כך ביקורת שממש לא לעניין.. אמרתה שהתחנכת בצופים לפני כ50 שנה איזה חינוך אתה מנסה להעביר בדיוק בכתבה הזאת ולאן נראה לך שדבר כזה יכול בכלל להוביל? הדבר היחיד שנובא מהכתבה הזאת זה וויכוח שלא יגמר נראה גם שאתה בא בטענה שלילית כלפי הנוער ואני ממש מאוכזב מכך מכיוון שאני יודע שלא מעט בני נוער מתאספים כל יום במאהל בכרמיאל ויש כמה שאפילו נשארים שם רק בישביל לתמוך במאבק ובעיר הנוער אשר היה לפני כמה ימים אני יכול להגיד לך בוודעות שאני ועוד מספר בני נוער ניצלנו את הזמן שהיה לנו בעיר הנוער לא רק בישביל להינות אלא בישביל לחלק פליירים שקוראים לכל הנוער להיצטרף למאבק ואני יכול להביא לך מספר טענות שהנוער מציג ומביא בישביל מאבק לנוער לדוגמא אם זה הנוער באזור הצפון אז יש טענה שאנו הנוער מציג שאין קווי לילה בצפון ויש תמיכה בהורדת המחירים כמו שמחירי התחבורה הציבורית יקרים מידיי ולא רק בדברים הקשורים בתחבורה כמובן יש את חלק החינוך שהכי קשור לנוער לדעתנו החינוך לא מקבל את ההכרה הראויה לו במדינה עכשיו אני לא ימשיך לפרט לך עד כמה הנוער באמת עושה מאמץ ומשפיע על המאבק את זה אני יגיד לך מחר שאני יהיה במאהל אם אפגוש אותך אני רק מבקש שלפני שאתה מתחיל לפרסם פה דברים שהם ממש לא נכונים ואף פוגעים קודם תברר עד הסוף עד כמה נכונות הטענות שלך, ואם באמת הייתה רוצה ליצור קשר אם תנועת הצופים בכרמיאל אני בטוח ב יותר ממיליון אחוז כי הייתה מצליח והייתי מצפה ממך במקום לבוא אלינו בטענות לבוא אלינו ביותר ציפיות ובקשות אם באמת היה חשוב לך ההשפעה של הצופים על המחאה....
        24/8/11 12:04:

       

      חברי תנועת הצופים היקרים,

      אתם מוזמנים לבוא למאהל שלנו הערב ולשוחח על הנושא.

      שימו לב ללו"ז המתוכנן של המאהל בכרמיאל, כאן

      תמונות נבחרות מעצרת ומצעד המחאה בכרמיאל ב- 22 אוגוסט 2011
      http://www.facebook.com/me dia/set/?set=a.18410460352 48.2084916.1513489767&type =1

       

      סרטון וידאו שצולם ונערך ע"י אשי טאוב. מדהים מגניב

      ''



      תודה ולהתראות הגרסה המודרנית לשבועת צופה

        23/8/11 00:59:
      אני מתקומםם לראות את הדברים שאתה כותב פה!!!!! אני מתבייש בזה שיש אנשים שמחפשים עד כמה לא טוב במקום לראות את הנוער האיכותי שבא מיוזמתו ובאמת עכשיו אני מבין את המשפט נותנים אצבע ורוצים את כל היד!!! ובלי לענות תחשבו שני ה"מחכים לתגובה " על מה שכתוב פה ותבינו לבד! אני עצוב לראות את זה!!! והגברת נאוה פרנס לא יודעת לאן הלכו בני הנוער, אולי להעביר פעולה לנוער בסיכון או להתנדב במקום אחר, אז דבר ראשון תסתכלו על עצמיכם ואז תבקרו ותשווה אנשים אחרים!
        23/8/11 00:59:
      שבט כרם, אנו מודעים לתחושות שלכם בנוגע לפרסום בעקבות פעילותנו במאהל. אנחנו מבקשים להפסיק עם התגובות על מנת לא להגיע לפסים לא רצויים. צוות מרכזים מודעים לכתבה ואנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטים. תיהיו סובלנים, חשוב שיהיה דובר אחד מטעם השבט וזה אנחנו. נעדכן בהמשך, תודה על ההבנה!
        23/8/11 00:49:
      אני כאחד שקרא את הכתבה מבחוץ ובוגר של התנועה ועכשיו יוצא לשנת שירות בתוכה רוצה להגיד שאין פלא שהתנועה השתנתה וזה קרה כי אנשים כמוכם דואגים למוטט כל דבר שהיא עושה ולבקר כל צעד שלה ויוזמה שהיא מנסה לעשות, אתם לא יודעים בפועל מה היא עושה בתוכה אז תנסו לא להגיד דברים לא נכונים. ואם באים ועושים משהו אתם לא חייבים להוקיר אותו אבל אתם חייבים לא להרוס אותו כי זה הנוער שלכם אם תרצו ואם לא, ואתם יכולים להגיד תודה על נוער כזה בכרמיאל כי זה לא ברור מאליו!!! ובקשר לערכים הבסיסיים את מוזמנת לבדוק דברים לעומק ולראות עד כמה את טועה במשפט הקטן הזה שאמרת ועד כמה את יכולה לפגוע במוטיבציה של הנוער הזה לשנות את העתיד של החברה!!!
        23/8/11 00:45:
      בתור מדריכה שהייתה גם חניכה כשנתיים בצופים נורא התעצבנתי לראות את הפרסום חסר הטעם הזה. בתור אחת שעבדה של השלט הזה ונתנה מזמנה למחאה הזאת הורדת לי את החשק, הכנסת אותי לעצבים מטורפים ו-וואלה לא בא לי יותר!!! מי אתם שתהרסו לי את השלט!? אין גבול לזלזול של אנשים ואי הערכה. תגידו תודה ואל תגזזו ותהרסו את העזרה שלנו. איך אתם מצפים שאנשים יצטרפו עם זאת הגישה? התאכזבתי ברמות.
        23/8/11 00:11:
      תנועת הצופים משקיעה את זמנה בנוער ובקהילת העיר. אני חושבת שזה חוצפה לבוא ולהגיד שאנחנו לא נחמדים או חוצפים אחרי שבאנו ובנינו מגן דוד מדהים והראנו נוכחות. אתה לא נמצא במקום של לשפוט כמה ערבים אנחנו במאבק או בכלל, עשינו והגענו וזאת בכלל לא חובה שלנו. עשינו את זה מתוך זה שראינו את זה לנכון ואנחנו מאוד מאמינים ותומכים במחאה. אבל אחרי שכותבים דברים כאלה ולא באים ומשוחחים על זה איתנו, באמת שזה לגמרי מוריד את החשק לבוא ולעשות. אנחנו בסה'כ בני נוער עם אידאלים חברתיים וכשאנשים באים וכותבים דברים כאלה במקום לבוא ולתמוך ואם צריך להעיר-אבל בטלפון או לפנות למספר של השבט-שד'א, ממש לא קשה למצוא ולא בפורום שכזה. אני אישית, התאכזבתי ממארגני המחאה כרגע.
        23/8/11 00:07:
      אני כחניכה בשבט כרם - צופי כרמיאל מזועזעת ומאוכזבת מחוסר הפרגון. אתה מציג את התרומה שלנו למחאה רק כדרך לקידום התנועה והשבט ונשאלת השאלה בשביל מה? אתה באמת מאמין שבאנו למאהל רק בשביל לקדם את עצמנו? הרי יותר מ-40 חבר'ה עובדים במשך כל השנה בשביל לקדם את הנוער של כרמיאל, לחנך אותו למנהיגות ואחראיות ורואים קודם כל את טובת העיר והנוער ולאחר מכן את טובתם האישית ומכל התרומה שלנו לעיר אתה מנסה להוכיח שבאנו מהמטרות הלא נכונות? נו באמת! ואם אותך, אדוני, חינכו בצופים, הייתי מצפה שתכבד את מה שאחרים עבדו למענו ובשבילו ולא תשחיט את השלט שלנו.
        22/8/11 15:37:

       

      עדכון מהשטח (אתמול 21/8 אחה"צ):

       

      בעקבות פנייתי למזכירות הכללית של תנועת הצופים התקשר אלי אדם שהזדהה כמארק, האחראי על איזור כרמיאל. הוסכם בינינו כי הוא ואנשיו יגיע למאהל כרמיאל ונשוחח על כך. חיוך

       

      תגובה ללואיס קרול:

       

      כשאתה אומר המשורר למה אתה מתכוון?
      - למי שרשם את הסיסמה על הבאנר שלו,
      או מה אנחנו (השותפים לעשייה במאהל כרמיאל) חושבים על כך?

       

        21/8/11 02:56:

      חשבתי  שהמאבק הוא  למעמד הביניים ( מה  לצופים ולמעמד הביניים?)

      יש לי  הרגשה  שיש  לנו "תפסת  מרובה לא  תפסת"

      אגב  הבנתי  שצדק  במדינתנו לא  יהיה  ..רק  חוק 

      אשמח  להבין מה  המשורר  רואה "בצדק  חברתי" (מאיזה  זוית?)

      שמעון

      http://cafe.themarker.com/image/2316121/

        20/8/11 23:00:

      צטט: יעל חיון 2011-08-20 16:47:22

      איך שומרים לשיטתך על אנרגיות חיוביות במהלך העשייה למען צדק חברתי ובכלל?

      אשמח לקבל ממך השראה.

      לוקחים אחריות על מעשינו וערבים זה זה לזה.


      למשל, במעגלי שיח של החזית הצפונית (נציגות המאהלים מחיפה ועד מטולה) וכן במעגלי שיח במפגשים הארציים שבחלקם נכחתי יש תרבות דיון מיוחדת. נותנים כתף. יש ערבות הדדית. מנסים להתגבר על חילוקי דעות. מקשיבים ומנסים למצוא פתרונות לכל אי הסכמה שמתעוררת. כל מי שמציע הצעה לוקח אחריות על ביצועה.

       

        20/8/11 22:57:

       

      טלי, שימי לב לתגובות בדף הפייסבוק שלנו, ב' זה אוהל כרמיאל.

      אחת מפעילות המאהל, גלית גיל, כתבה בעדינות על התנהגות הצופים:
      "אני חשבתי שהם קיבלו אישור ממישהו וניסיתי לנדב אותם לפעילות עם הילדים
      וקיבלתי תשובה מתחמקת עד שלילית".

      פעילה אחרת, נאוה פרנס כתבה:
      "זה היה באותו יום בו ישבתי עם הנוער לדבר איתם על פעילויות
      שהם היו רוצים בעיר. הזמנתי אותם להצטרף -
      התאדו בלי לומר שלום אחרי שצילמתי אותם..."

      לאור האמור לעיל אני טוען שהם לא רק חצופים,
      אלא ממש לא נחמדים (כפי שהתבטאה בזמנו גולדה מאיר...)

       

      להבדיל אלף אלפי הבדלות, מדריכי וחניכי תנועת דרור ישראל נמצאים במאהל שלנו מיום הקמתו, נותנים כתף בכל הפעילויות ולמעשה בלעדיהם המאהל לא היה מתקיים.

      סיכום: הצופים החצופים פשוט ניצלו את קיומו של המאהל והתנהגו לדברי הנוכחים בצורה ממש ארוגנטית. צר לי על כך. אני זוכר לטובה את תנועת הצופים שהתחנכתי בה לפני 50 שנה, בימיו של מורי ורבי אריה כרוך ז"ל (שהיה ראש תנועת הצופים). לו ידע מה מתרחש כעת במדינה בכלל ובתנועת הצופים בפרט, היה מתהפך בקברו.

       

        20/8/11 16:55:
      מצדיעה לנוער הנפלא הזה שבא מביע תמיכה ומסייע במה שיכול זה כל היופי במחאת העם, כל אחד תורם כפי יכולתו.
        20/8/11 16:52:
      ואני מעריצה את הנוער הזה שבה ויוזם ומביע דעתו .זה היופי של מחאת העם שכל אחד לתרום מיכולתו.
        20/8/11 16:47:

      איך שומרים לשיטתך על אנרגיות חיוביות במהלך העשייה למען צדק חברתי ובכלל?

      אשמח לקבל ממך השראה.

        20/8/11 16:30:

       

      גם אני ממתין בסבלנות לתגובתם.

       

        20/8/11 16:27:

      דורון

      אני מניחה שגם תנועת הצופים עברה שינוי, מאז שאנחנו הכרנו אותה.

      לפני כ- 50 שנה.

      בכל אופן, אני מקקוה שלא שכחו את הערכים הבסיסיים שלהם.

      מעניין מה תהייה תגובתם.

      פרופיל

      חיפוש | עזרה?

      שינוי/איזון חברתי-כלכלי