כותרות TheMarker >
    ';

    יוֹמַנּוּת - "לאן הדרך הולכת"

    יומנות - כשמו כן הוא. יומן אמנות. שמו של היומן מתאר את הדרך אשר מוליכה אותי ימין ושמאל לפנים ואחור. דרך האמנות שלי, היא הדרך אשר בה אני שואלת. תהליך היצירה הוא שאלה, תמיד שאלה, והתוצר הוא התשובה הזמנית עד ליצירה הבאה.
    ברשומותיי כאן אספר על יצירתי, על חקירתי, על האמנות שבאמנות וגם על מה שביניהם.

    0

    'תחילת נעילה' - בזמן של מחאה

    6 תגובות   יום שלישי, 20/9/11, 21:46

    'תחילת נעילה' – בזמן של מחאה

     

    בימים אלה מתקיימת תערוכת בנושא 'מחאה' ומוצגת בגלריה המרכזית בתל-אביב. המחאה בתערוכה מבטאת לא רק את המחאה החברתית, אלא מחאה מכל סוג. כל אמן מציג בתערוכה זו סוג של מחאה מנקודת ראות אישית שלו. ימים נוראים, זמן למחות. זמן לחשבון נפש.

     

    http://cafe.themarker.com/image/2357361/

    מיצב: ' תחילת נעילה' - 2011. בתערוכת 'מחאה' - גלריה מרכזית בתל-אביב. נורית צדרבוים



    עבודותיי: מיצב ששמו 'תחילת נעילה'  והוא מוצג בתערוכה יחד עם עבודה נוספת שנקראת 'כל שנותר'. 'תחילת נעילה' של שנת 2011 – היא תוצר של תהליך ארוך שהחל בשנת 1990 שאותו אני מתארת ברשימתי 'כן, לא, שחור, לבן' – זה לא רק משחק'.


    המיצב מכיל סדרה של בקבוקי פלסטיק שקופים ואלה מכילים תוכן של ציורים גרוסים. אלה הם אותם ציורים שכיכבו בתערוכה 'כן, לא, שחור, לבן', הוצגו בכמה תערוכות יחיד טובות, ולאחר כמה שנים החלטתי לגרוס אותם. תהליך הגריסה היה טקסי וכל שלב בו תועד בצילומי סטילס ובווידאו.


    המיצב הוצג לראשונה בתערוכה קבוצתית של חברי 'סדנא 24', במסגרת אירועי ארט פוקוס בשנת 1994. התערוכה נקראה 'עמדה בעימות'. המיצב כפי שהוצג אז, כבר ביטא סוג של מחאה, כאשר העיסוק באמנות באמצעות אמנות היה מטאפורה למחאה.


    מיצב זה נוגע בשאלות של מותר ואסור, חילול הקודש וקידוש המחולל, אי הסגידה לחפץ, שאלות שעוסקות בתהליכי יצירה, שאלות שנוגעות לאמונה אם ואמנות , סדר וכאוס, הרס ובנייה, ועוד.


    בעיצובו ומיצובו מחדש של המיצב, עיבדתי יחד עם אמן הווידאו ארט גלעד ממן סרטון שמתאר את תהליך הגריסה ומציג את התמונות שנגרסו. במיצב הנוכחי של שנת 2011 הוספתי ספר אלמנטים. הסרטון, ציור דיוקן עצמי בשחור לבן, וספר-אובייקט שאותו יצרתי במהלך הגריסה.


    כך הפך תהליך ההתכלות גם לתהליך של התגלות – וכפי שמסתבר 'כן, לא, שחור, לבן' – לא מת, לא נעלם מן העולם. הוא חוזר צף ועולה משנה פניו ואומר את דברו.

     

    אפשר לראות את הסרטון שמוצג כחלק מהמיצב כאן


    ''

     

     


    כל הזכויות שמורות לנורית צדרבוים

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/10/11 11:41:

      צטט: ג.ע. 2 2011-10-02 01:04:10

      לנורית היקרה, התערוכה הזאת של הבקבוקים עם התערוכה הגרוסה היא מדהימה ביופיה ומלאה עצמה שקשה להסביר, אבל התמונה המוצגת מדברת בעד עצמה. את הוידאו, כמו שידוע לך, קצת פחות אהבתי. אני אוהבת את הרעיון, וגם את צורת התצוגה שבחרת, על המתקן הזה, בסדר הזה, עם הוידאו באמצע. אבל בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד לך שצפיתי בתמונות המדוברות מתוך הגלריה שלך, ולדעתי זו היתה תערוכה מקסימה. היו שם תמונות מקסימות.


      ג.ע.2 יקירתי,
      דווקא ראיתי זאת הבוקר, ואף הגבתי. מוזר שהתגובה לא עלתה. אז אומר שוב.
      אני מודה לך כמובן על דברייך. אני שמחה שאהבת את מה שאהבת ובהחלט יכולה להבין מי ומדוע לא אוהב את הוידאו, והרי זה חלק מהעניין.  אין ערובה, ולא צריך שתהיה, שהכל יאהבו את הכל. אני גם שמחה ואפילו מסכימה אתך שזו הייתה תערוכה טובה, דבר שמחדד עוד יותר את השאלה ואולי גם את התמיהה מדוע היא עברה גריסה. והתשובות על כך כמובן רבות, מגוונות ואולי גם סותרות. בכל אופן, בעידן של התיעוד והאינטרנט ולפי השיח שעדיין מתקיים סביב עבודות אלה, כולל הדרכים המגוונות שדרכם היא עדיין מוצגת, מעיד על כך שפעולת הגריסה לא ממש הכחידה אותם. גם שימרה אותם וגם נתנתה להם חיים אחרים, ומתחדשים. זה הסוד של הסמוי שנתון בתוך הגלוי.

       

        9/10/11 10:49:

      תודה. בהחלט מתכתב עם הפוסט האחרון שלי:

       http://cafe.themarker.com/post/2377270/

       

        2/10/11 01:04:
      לנורית היקרה, התערוכה הזאת של הבקבוקים עם התערוכה הגרוסה היא מדהימה ביופיה ומלאה עצמה שקשה להסביר, אבל התמונה המוצגת מדברת בעד עצמה. את הוידאו, כמו שידוע לך, קצת פחות אהבתי. אני אוהבת את הרעיון, וגם את צורת התצוגה שבחרת, על המתקן הזה, בסדר הזה, עם הוידאו באמצע. אבל בהזדמנות זאת, אני רוצה להגיד לך שצפיתי בתמונות המדוברות מתוך הגלריה שלך, ולדעתי זו היתה תערוכה מקסימה. היו שם תמונות מקסימות.
        24/9/11 23:51:

      צטט: גביבא 2011-09-23 21:33:18

      הי נורית, הייתי אמש בפתיחת התערוכה. עבודותייך מעניינות ביותר. הרעיון להשתמש בעבודה אחת כחומר גלם לעבודה אחרת מאד מוצא חן בעיניי. בעלי, גבי בן אברהם, מציג שם 3 עבודות צילום. עלי והצליחי!

       

      הי גבי,

      אני שמחה לדעת שראית את עבודותיי, גם אני הייתי, לזמן קצר, בפתיחה חבל שלא פגשתי אותך. אני שמחה שאהבת את עבודותיי. אהבתי את הצילומים. תודה לך. 

        23/9/11 21:33:
      הי נורית, הייתי אמש בפתיחת התערוכה. עבודותייך מעניינות ביותר. הרעיון להשתמש בעבודה אחת כחומר גלם לעבודה אחרת מאד מוצא חן בעיניי. בעלי, גבי בן אברהם, מציג שם 3 עבודות צילום. עלי והצליחי!
        21/9/11 00:15:
      נורית שלי, יופי של הסברת יופי של ווידאו. נדמה לי שכבר ראיתי ושמעתי את זה בשבוע האחרון. את ממש פנטסטית, אין כמך, למעלה למעלה עם למעטה למעטה. אין לי מילים.

      ארכיון

      פרופיל

      נורית-ארט
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין