כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    כמעיין המתגבר...

    "דברים שרואים מכאן לא רואים משם.."

    0

    תשרי

    7 תגובות   יום שבת, 24/9/11, 22:52

    בס"ד

    חודש תשרי הוא החודש הראשון, החשוב והמשפיע ביותר בלוח השנה העברי. חודש זה גדוש בחגים ומועדים, ובו נקצב השפע הרוחני והגשמי לעולם לשנה המתחדשת. בחודש תשרי נשקלים ונמדדים גם מעשי האדם, דבר המרומז במזל החודש – מאזניים. ע"פ הקבלה, בחודש תשרי מתחילה ההנהגה הטבעית של העולם, בעוד שבחודש ניסן מתחילה ההנהגה הניסית.

     

    למזלו של חודש, מאזניים, גם משמעות של שקילה ואיזון, מה שמלמד שהבריאה כולה נוצרה באופן מדוד ושקול, ושמכלול הכוחות הפועלים בה מאזנים אלו את אלו באופן הרמוני. 

     

    בתנ"ך, בספר מלכים, נקרא תשרי גם "ירח איתנים", כי בחודש זה נולדו אבות האומה היהודית, אברהם יצחק ויעקב, שהם 'איתני העולם' – שעליהם מושתת ועומד קיום העולם.

     

    כל חגי חודש תשרי מסמלים תהליך מתמשך, של התהוות וקליטת השפע הא-לוהי של השנה החדשה:

     

    ראש השנה הינו החג הראשון הפותח את השנה. הכינוי "ראש", בשונה מ"התחלה", משמעו שהוא מנהיג ומשפיע על כל השנה, כמו הראש בגופו של האדם המנהיג את כל האיברים. ביום זה נידון המשך קיום העולם ואף גורל האדם נשקל, על פי מעשיו בשנה החולפת. עיקר העבודה הרוחנית בראש השנה היא קבלת מלכותו של בורא העולם, כדי שיחפוץ להעניק שפע לעולם. הדבר מתבטא בתקיעת השופר המסמלת את הכתרת המלך. ע"פ המסורת היהודית, ראש השנה הינו יום הולדתו של האדם הראשון, שנוצר ביום השישי למעשה בראשית.

     

    עשרת ימי תשובה – עשרה ימים, מראש השנה עד יום הכיפורים, המיועדים ומסוגלים במיוחד לתיקון עצמי, ולתיקון העולם. בעוד שבחודש אלול העבודה הרוחנית מכוונת לתיקון והעלאת השנה החולפת, הרי שבכל יום משבעת הימים (הכוללים את כל ימי השבוע: ראשון, שני וכו') שבין ראש השנה ויום הכיפורים, אנו פועלים להעלאת כל אותם הימים הספציפיים (ראשון, שני וכו') בשבוע של השנה העתידית.

     

    יום הכיפורים החל ביום העשירי של חודש תשרי, הינו היום הקדוש ביותר בשנה ויום השיא בקשר בין האדם לבוראו. זהו היום היחיד בשנה בו מתפללים חמש תפילות, המקבילות לחמש הדרגות בנשמה: נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. התפילה החמישית היא תפילת 'נעילה' והיא מקבילה לדרגה הגבוהה ביותר של הנשמה, דרגת ה'יחידה', בה מתגלה עצמות הנשמה המאוחדת עם הבורא. תפילת הנעילה בסיום יום הכיפורים הינה הזמן בו אנו 'ננעלים' עם הבורא ומתאחדים איתו באחדות גמורה. ביום הכיפורים צמים כדי להתנתק מהרובד הגשמי של המציאות, ולהתעלות למדרגות רוחניות גבוהות יותר, בהן אנו דומים למלאכים, וזוהי הסיבה ללבישת בגדי לבן ביום זה. בסיום יום הכיפורים, נהוג להתחיל לבנות את הסוכה, כדי לבטא את שמחתנו על טהרת וזיכוך הנפש לה זכינו במהלך היום הקדוש.

     

    חג הסוכות מבטא את שמחת הנפש הטהורה. בכל אחד מלילות חג הסוכות נהוג לחגוג את שמחת בית השואבה, זכר למנהג ניסוך המים על המזבח בבית המקדש. החגיגה מתבטאת בריקודים שמחים הנמשכים כל הלילה. ספר הזוהר מלמד שבכל אחד מלילות חג הסוכות, אנו זוכים לביקורים של 'אושפיזין' – אורחים מיוחדים הבאים מן העולמות העליונים לשמוח בשמחת החג. האושפיזין הנזכרים בספר הזוהר הם: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרן, יוסף ודוד המלך.

     

    בחג הסוכות מקיימים את מצוות ארבעת המינים; לולב, אתרוג, הדס וערבה, המסמלים סוגים שונים של אנשים המתאחדים ביניהם. רק כאשר ארבעת המינים מאוחדים, ניתן לקיים בהם את המצווה. רעיון זה נכון גם לגבי כוחות הנפש. רק בפעולה הרמונית משותפת של כל כוחות הנפש, ניתן להגיע להישגים רוחניים משמעותיים. תורת הקבלה מלמדת שכל אחד מארבעת המינים מסמל את רעיון האחדות: הלולב – עליו כפותים, קשורים ומאוחדים כאחד. ההדס- שלשה עלים צומחים מנקודה משותפת, ולהם בסיס משותף ומאחד לצמיחה. האתרוג – נמצא על העץ שנה שלמה ומאחד את כל תקופות השנה והאקלימים השונים. הערבה – ערבי הנחל גדלים באחדות והרמוניה מושלמת אלו עם אלו. אלפי ערבות צומחות באחווה זו לצד זו. גם הסוכה מסמלת את רעיון האחדות – הסוכה מכילה הרבה אנשים ביחד ומאחדת אותם. גם האדם היושב בסוכה – כולו מוקף באופן הרמוני ומלטף באור הקדוש והרוחני של הסוכה. סכך הסוכה מסמל את ענני הכבוד בהם הקיף הבורא אם עם ישראל בדרכם במדבר לאחר יציאת מצרים.

     

    שמיני עצרת הוא היום האחרון של חג הסוכות, אך הוא חג בפני עצמו. מטרתו של חג זה הוא לרכז את השפע הרוחני שהוענק לנו בחגי חודש תשרי כדי שנהנה ממנו במשך כל השנה. המספר שמונה מסמל את כוח אין סוף שבנפש, והמילה "עצרת" משמעה קליטה, איסוף. בשמיני עצרת אנו קולטים את האור האין סופי הרוחני המתעצם ומתאחד עם כוחות הנפש.

    שמחת תורה הוא החג החותם את חגי חודש תשרי ובו אנו שמחים ורוקדים עם המתנה הנפלאה שניתנה לנו – התורה, על כל מימדיה ורבדיה, כולל כמובן חלק הסוד שבה, הקבלה ופנימיות התורה, המאירים את חיינו ונשמותינו משך כל השנה כולה.

    (המאמר מתוך האתר של המרכז הבינלאומי לקבלה צפתית)

     

    ''

    יום הדין, שמן ותוחם על בד, אמן גבריאל כהן צפת ©

     

    בברכת שנה טובה ומתוקה

    כתיבה וחתימה טובה

    לכל עם ישראל

    חיוך


    דרג את התוכן:

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        11/10/11 20:52:
      תודה לך לאה היקרה, אכן תשרי זהו אחד החודשים המרתקים ופוסט זה ממש על קצה המזלג.. חג שמח לך ולמשפחתך, מעיין.
        7/10/11 09:00:
      מעיין, מרתק מאוד וגמר חתימה טובה לך ולכל אהוביך
        4/10/11 23:46:

      תודה יקרות..:)
      שנה מבורכת לטוב..
      גמר חתימה טובה לחיים..

        25/9/11 18:54:

      מעיין יקרה,


      תודה על פוסט מאיר עיניים ולב;



      שנה מוארת ומחבקת לטוב, צ"ה

        25/9/11 14:05:
      נהניתי לקרוא אותך.... שנה טובה וגמר חתימה טובה....
        25/9/11 04:55:
      *שנה של ברכה ואהבה יקרה:)))))
        25/9/11 00:04:
      מעניין מאוד!תודה רבה!!

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      פרופיל

      Maayan Art Gallery
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין