כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    "עלמה" מתחם נשי – מקווה ספא וטיפוח

    "עלמה"-על מנת לחבר טהרה וטפוח, טבילה ויופי.
    "עלמה"-על מנת לקרב איש לאשתו.
    "עלמה"-על מנת להפגיש ארץ ושמים.
    "עלמה" על מנת לחבר גוף ונפש.
    "עלמה"-על מנת לשלב מסורת עתיקה עם חידושי העיתים.
    "עלמה"-על מנת לחזק את המשפחה היהודית.
    לתאום טבילת כלה 0545-640809
    alma@sde.org.il

    "לכרוע על חוף הסליחה"

    1 תגובות   יום רביעי, 28/9/11, 00:36

     

    סליחות

     

    בָּאתָ אֵלַי אֶת עֵינַי לִפְקוֹחַ,
    וגוּפְךָ לִי מַבָּט וְחַלּוֹן וּרְאִי,
    בָּאתָ כְּלַיְלָה הַבָּא אֶל הָאֹחַ
    לְהַרְאוֹת לוֹ בַּחשֶׁךְ אֶת כָּל הַדְּבָרִים.
    וְלָמַדְתִּי: שֵׁם לְכָל רִיס וְצִפֹּרֶן
    וּלְכָל שַׂעֲרָה בַּבָּשָׂר הֶחָשׂוּף,
    וְרֵיחַ יַלְדוּת – רֵיחַ דֶּבֶק וָאֹרֶן
    הוּא נִיחוֹחַ לֵילוֹ שֶׁל הַגּוּף.
    אִם הָיוּ עִנּוּיִים – הֵם הִפְלִיגוּ אֵלֶיךָ,
    מִפְרָשִׂי הַלָּבָן אֶל הָאֹפֶל שֶׁלְּךָ,
    תְּנֵנִי לָלֶכֶת, תְּנֵנִי לָלֶכֶת
    לִכְרוֹע עַל חוֹף הַסְּלִיחָה.

           (לאה גולדברג)

     

    לאה גולדברג כמהה לאהוב ליבה. מבחינתה הוא ההשלמה המלאה שלה. דרך אהובה היא מוצאת את עצמה משתקפת דרכו. היא מעריצה את אהובה- הוא זה שפוקח את עיניה "ומראה לה בחושך את כל הדברים" שהיא, לבדה, לא יכולה לראות. היא מכירה אותו יותר מאשר את עצמה וכל חלומותיה " מפרשיה הלבנים" מתנקזים אליו.  נראה שבחברת אהובה היא  מימשה לראשונה את נשיותה, נפקחו עיניה לראות באופן חד ושלם יותר את עצמה ואת הסובב אותה.

    אבל אהובה לא מדבר. קולו לא נשמע. האם הוא אוהב אותה כפי שהיא אותו? האם הוא מעריץ אותה כפי שהיא אותו? 

    אהובה בא אליה כדי לפקוח את עיניה, אך הוא מדומה  בעיניה ל"לילה", "לילו של הגוף". חלומותיה "הלבנים" והאופטימיים נפגשים ב"אופל" שלו. מדוע?  

     

    בסוף השיר לאה גולדברג מבקשת לעזוב את אהובה כדי לבקש-ממנו- סליחה. מדוע היא זו שמבקשת סליחה ולא הוא? 

    היא מבקשת "לכרוע" על "חוף הסליחה". האם סליחה פרושה התבטלות גמורה, מחיקת ה"אני" בפני האחר? ומה לגבי הצד השני? 

    בשיר הזה נפרשת מערכת יחסים מייסרת ומענה בין לאה גולדברג לאהוב-ליבה.  מערכת יחסית שבה צד אחד נותן את כל כולו באופן טוטאלי ואילו הצד השני לא נותן מעצמו כלום אלא רק מקבל. "אהובה" האפל אינו  מייחס לה אישיות ורגשות משלה. ואכן בשיר הם לא מדברים. במערכת יחסים חולנית מסוג זה בו האשה מתבטלת בפני אהובה, מוחקת את אישיותה ובכוחותיה האחרונים מבקשת לעזוב וללכת ואף מבקשת באופן מעוות סליחה על כך, אין מדובר בסליחה אמיתית. 

    הרגע הקונקרטי שהשיר נולד ממנו הוא, בעצם, רגע ההתפכחות מקסמי אהבה כוזבת.

    באהבה מסוג זה, אין מקום לסליחה אמיתית הנובעת מרגש האחווה בין בני האדם. מההבנה שאדם יכול לחטוא ובקשת החזרה בתשובה שלו מתקבלת בהבנה ע''י הצד השני.

    בזוגיות מסוג זה-בו אחד מבני הזוג מבטל את אישיותו בפני השני אין מקום לסליחה. אין מקום לאהבה. זו זוגיות מסוכנת. 

    בזמן הטבילה האשה מתפללת על שלום בעלה. לכאורה, זה תמוה. מדוע שלא תתפלל על עצמה? והרי אין רגע מתאים יותר לכך מאשר רגע זה?  התשובה לכך היא שכאשר מתקיימת מערכת יחסים טובה ובריאה בין בני הזוג , מערכת הנובעת מאהבה ולא מתוך "תן וקח" אז,כשהאישה מתפללת על עצמה היא מתפללת גם על בעלה משום שהם אחד. 

    בחודש הרחמים והסליחות הקשר בינינו לבין הקב''ה הוא קשר של בעל ורעיה, אהוב ואהובה  " אני לדודי ודודי לי" (אלו''ל). קשר הדדי ומוערך שבו בקשת הסליחה הבאה מתוך רצון להתקדם ולחזק את הקשר עם ה"דוד" -תתקבל באהבה. 

    חג שמח

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/10/11 22:13:

      בין כסה לעשור