כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    "עלמה" מתחם נשי – מקווה ספא וטיפוח

    "עלמה"-על מנת לחבר טהרה וטפוח, טבילה ויופי.
    "עלמה"-על מנת לקרב איש לאשתו.
    "עלמה"-על מנת להפגיש ארץ ושמים.
    "עלמה" על מנת לחבר גוף ונפש.
    "עלמה"-על מנת לשלב מסורת עתיקה עם חידושי העיתים.
    "עלמה"-על מנת לחזק את המשפחה היהודית.
    לתאום טבילת כלה 0545-640809
    alma@sde.org.il

    על הקשר בין גשם, לידה ומוות

    3 תגובות   יום שני, 10/10/11, 00:12
    "שלושה מפתחות בידו של הקב"ה שלא נמסרו ביד שליח, ואלו הן: מפתח של גשמים, ומפתח של חיה, ומפתח של תחית המתים". (מדרש)
    שלושת המפתחות הללו הם מפתחות הקשורים לשורש החיים, בהם נוגע מְחיה החיים בעולמנו בשלוש תחנות מרכזיות של החיים: בהווייתם, בקיומם ובאחריתם.
    הנגיעה הראשונה - מפתח של חיה-יולדת. רגע הלידה, הופעת החיים הראשונה היא מפלאי היצירה שבהוויה. מראשית ריקומו של הוולד בסתר, בתחתיות ארץ, עד למלאות ירחי הלידה - זהו מסע מרתק ומדהים. פתיחת דלתות הרחם ברגע המתאים, המדויק - זוהי חכמה נפלאה ועצה עמוקה של הבורא.
    ובלשון חז''ל : "ואלמלי מקדים רגע אחד או מאחר רגע אחד, מיד מתה" (גמ').
    אישה שזכתה לפרי בטן, לחוויית הלידה, קורנת כולה מאושר היצירה הממלא אותה, ונעשית שותפה לבוראהּ במעשה בראשית.
    הנגיעה השנייה – גשמים שהם קיום החיים. הגשמים נועדו להחיות את הבריאה, לדאוג להתמד קיומה, להעניק לה חיים על ידי המים, המגדלים את הצמחים שעליהם יתקיימו בעלי החיים. בפי הנביא קרויה תופעה זו לידה: "כִּי כַּאֲשֶׁר יֵרֵד הַגֶּשֶׁם וְהַשֶּׁלֶג מִן הַשָּׁמַיִם וְשָׁמָּה לֹא יָשׁוּב כִּי אִם הִרְוָה אֶת הָאָרֶץ, וְהוֹלִידָהּ וְהִצְמִיחָהּ, וְנָתַן זֶרַע לַזֹּרֵעַ וְלֶחֶם לָאֹכֵל" (ישעיה נה, י). גם פה ישנה פריצה מן ההעלם אל הגילוי, והוצאה מן הכוח לפועל.
    תהליך הצמיחה הוא לידה מחדש לזרעים שנרקבו ונפסדו באדמה, ובשורת חיים לאילנות, שהיו נעדרי חיים ושקעו עמוק עמוק בתרדמת החורף. פריצתם של הזרעים מן האדמה החוצה, ולבלוב האילנות אחר הגשם, הם תרועת חיים משמחת ומעין 'בשורת תחיית המתים' לעולמנו,
    הנגיעה השלישית - תחיית המתים, אחרית החיים ותקוותם. מה שנראה לבני אדם כסוף הדרך, כקץ כל בשר, כמו שנדמה לבני אדם בפגישתם עם המוות, באה אמונת ישראל ומלמדת אותנו, שהטמנת האדם באדמה אינה לשם סילוקו מארץ החיים, אלא מעין זריעתו לקראת צמיחתו מחדש בעתיד. באוצר העליון מזומן טל תחייה, "טל שעתיד להחיות בו מתים" (שבת פח, ע"ב).
    הגדרת נגיעות אלו כמפתחות שבידי הבורא, נועדה להדגיש את הזיקה, את הקשר הישיר ואת התלות בבורא עולם. מכאן נוכל ללמוד על דרכי השגחתו על העולם, לקיימו ולהחיותו, הן בדרך הקבועה והסלולה של הטבע, זריחת השמש ושקיעתה, שנוכל לצפות ולדעת מראש את הזמנים הקבועים הללו, והן בדרך של מפתחות, בפתיחת מהלכים שאינם כפופים למסגרת הסדורה והקבועה.
    את הגשמים, ואת הלידה לא ניתן לקבוע מראש בצורה החלטית. מה יהיה מזג האוויר בחודש פלוני ביום פלוני, לא נדע ממרחק. גם בעידן שלנו, עם כל האמצעים המשוכללים והמדויקים שבהם נוכל לחזות מראש את מזג האוויר ממבט של לוויין, או מתחנות חיזוי שבקרקע, לא נוכל לדעת זאת מעבר לארבעה או חמישה ימים בלבד, מפני שאין לצפות מראש תהליכים שאינם חקוקים וקבועים בהוויה הטבעית.
    הנה לעתים, לאחר הייאוש, מופיעים לפתע הגשמים, ויורדים גשמי ברכה, מעבר לחישובים ולהערכות סטטיסטיות. כשם שבנושא הלידה לא ניתן להבטיח מראש בצורה החלטית, כיצד עקרות נפקדות במפתיע לאחר מצב מיואש ואבוד לכאורה. ללמדנו, שמעבר לכוחות הנגלים שבטבע פועלים כוחות סמויים ונעלמים מכוחה של נגיעת המפתח, שלא ניתן להשיגם ולדעתם אלא בכח ההשגה הנבואית ורוח הקודש.
    לע''נ אסתר דודתי. עפ''י הרב קלכהיים
    לתאום טבילה ב"עלמה" 0545-640809
    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        14/10/11 09:24:

      *

      מועדים לשמחה - חגים וזמנים לששון*.

       

      ''
      אמש בלילה של י"ד בתשרי,
      גשמי ברכה ונדבה ירדו באזור השרון,
      שמענו בשורות של תחיית המתים.
      ונקווה שעוד יקים בית ומשפחה בישראל, ויוולדו לו בנים ובני בנים.
      -
      חומר למחשבה.
      -
      ''
        11/10/11 04:15:

      -

      נפלא ביותר.

      -

      ''

      -

      בסוד המפתח שהיה בידי אליהו הנביא זכור לטוב.

      -

      כשהתקינו את השער למערת אליהו הנביא, עשו תחילה שערים ומפתחות כפולים, אך הממונה עיכב את העבודה וציוה להתקין רק מפתח אחד. כששאלו אותו לטעמו, הסביר כי לאליהו הנביא מסרו מפתח אחד בלבד.
      מסורת היא בידינו, המשיך וסיפר באותו הענין, ששלשה מפתחות חשובים נמצאים בידיו של הקב'ה בעצמו ואינו מוסרם לא למלאך ולא לבן אדם, ואלו הם:
      מפתח של גשמים,
      מפתח של חיה (יולדת)
      ומפתח של תחיית המתים.
      -

      מעשה היה שמסר הקב'ה מפתח של גשמים לאליהו הנביא,

      הדבר קרה בימי אחאב הרשע שהכעיס את ה' יותר מכל המלכים אשר היו לפניו.

      ויקנא אליהו את קנאת ה' אלקים צבאות,

      הלך ובא לפני אחאב ויאמר לו:

      "חי ה' אם יהיו השנים האלה טל ומטר על הארץ".

      חשש אליהו שמא ינחם ה' וירחם על שומרון כמו שריחם על נינוה,

      התחנן לפני ה' שימסור לידו מפתח של גשמים.

      -

      נעתר הקב'ה לתפילתו ומסר לידו את המפתח המבוקש.
      בשנים ההם לא ירדו גשמים והתקיימו בשומרון דברי התוכחה:

      "והיו שמיך על ראשך נחושת והאדמה אשר תחתיך ברזל".

      חום לוהט שרר בארץ, כל הנחלים יבשו, מעיינות מים יבשו, הרעב חזק בארץ, וכל העם משווע ללחם ומים.
      -

      ימים רבים הסתתר הנביא הקנאי בנחל כרית כשהמפתח עמו, ולא שעה לשוועת העם.
      -

      אחרי כן הלך לצרפת אשר בצידון,

      ישב אצל אשה אלמנה אשר כילכלה אותו מן המעט אשר בידה, ו

      הברכה היתה שורה בכדה ובצפחתה ולא חסר אצלה כל הימים מאומה.


      והנה בנה היחיד של האשה חלה במחלה קשה,

      ותצעק האשה אל הנביא, ותתחנן לפניו כי יציל את בנה.

      לבו של הנביא התרכך הוא לקח את הילד העלהו לעליית הגג,

      השכיב אותו על מיטתו והתפלל אל ה': "אנא השב נא נפש הילד הזה אל קרבו".

      -

      ביקש הנביא מה' כי ימסור לו את מפתח של תחיית המתים.

      אמר לו ה': משלשת המפתחות אשר בידי כבר לקחת אחד – מפתח של גשמים,

      אם אתן לך גם את השני נמצא שרוב המפתחות בידך.
      השיב אליהו הנביא את מפתח הגשמים לה'

      ולקח מידו את מפתח תחיית המתים. באותו הרגע השיב את נפש הילד אליו, וישיבהו לאמו.

      -
      באותו הרגע קרה נס ונפתחו ארובות השמים,

      ויהי גשם גדול בארץ, ותושבי שומרון נשמו לרווחה והודו לה' בתפילה והודיה.


      ומאז נשאר המפתח של תחיית המתים בידי אליהו הנביא

      השומר עליו לעת פקודה,

      הוא הוא מפתח שער הגאולה.