כותרות TheMarker >
    ';

    אדם לאדם וולף

    ארכיון

    ynet משקר לגולשים במצח נחושה

    0 תגובות   יום חמישי, 13/10/11, 22:05
    ב-3 באוקטובר חשפנו ב-News1 מחדל חמור של משרד הבריאות ושל חברת התרופות פריגו אשר החליפו את ההרכב הכימי של תרופת האלטרוקסין מבלי להודיע על כך למטופלים הרבים הצורכים את התרופה ואשר רבים מהם סבלו מתופעות לוואי קשות. מדובר במחדל המשתווה למחדל של פרשת רמדיה, וככל הנראה הוא עוד צפוי להתגלגל אל עבר מערכות המשפט ואכיפת החוק על-מנת שהן יטפלו בו. לפתע פתאום, לאחר שהתעורר זעם ציבורי גדול מאוד של המטופלים החשים כי הוליכו אותם שולל, פרסמו באתר ווינט (11.10.11) ידיעה ממוחזרת מידיעה שפורסמה בידיעות אחרונות ביום ראשון (9.10.11) ובה נכתב: "רבים מהמשתמשים בתרופה אלטרוקסין לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס חשו בחודשים האחרונים הידרדרות במצבם הבריאותי, בעיה שמקורה כנראה בשינוי התצורה של התרופה, כך חשפה אריאלה איילון ב"זמנים בריאים" בידיעות אחרונות". על אותה ידיעה חתומה איילון עצמה. בעולם שבו קרדיט על חשיפה בלעדית שמעוררת גלים הוא כרטיס הביקור של עיתונאי מדובר בניסיון גניבה לכל דבר ועניין ובשקר גס לגולשים. אנחנו במערכת News1 מחוייבים לגולשינו ולאמת בדיווח. על כן, לעולם לא ננסה לנכס לעצמנו סקופים של אחרים. זאת, מתוך ההבנה כי עיתונאי המשקר לקוראים בנושא אחד, גם אם מדובר בנטילת קרדיט במרמה, מאבד את האמינות שלו בדיווח בכל שאר הנושאים שעליהם הוא מדווח. עיתונאי ומערכת של אמצעי תקשורת שעושים כך יהיו חשודים לעולם באינטרסנטיות העלולה להטות את דיווחיהם. אגב, הפרסום שנעשה היום בווינט ביחס למחדל האלטרוקסין הוא גם כישלון עיתונאי מבחינה מקצועית. לא זו בלבד שבווינט מיחזרו ידיעה מיום ראשון ולא עשו תחקיר בסיסי על-מנת לבדוק מהן ההתפתחויות שקרו בפרשה מאז (והיו רבות כאלה - מהודעה של משרד הבריאות על כך שנשקלים צעדים נגד חברת התרופות פריגו דרך חשש לפגיעה בשלום הריונות של מטופלות שנטלו אלטרוקסין) הם גם פספסו את העובדה שהאחריות בפרשה מוטלת לפתחו של משרד הבריאות ולפתחה של חברת התרופות. המשפט האחרון של הידיעה השטחית שפורסמה ביום ראשון במהדורת הפרינט של ידיעות אחרונות, אשר נועל גם את הידיעה בווינט הוא זה: "לסיכום, האחריות מוטלת לפתחם של המטופלים. הם אלה שצריכים לחשוד בתרופה ולבקש בדיקות". כאן כשלתם. האחריות מוטלת לפתחה של החברה המסחרית ולפתחו של הרגולטור - במקרה הזה, משרד הבריאות. זה רק עניין של זמן עד שתוגש התלונה הראשונה למשטרה בחשד לרשלנות חמורה ולגרימת נזקי גוף ואולי אף למוות. כאשר הדבר הזה יקרה - נוכל לראות באמת לפתחו של מי מוטלת האחריות. אגב, הערב הגדילו לעשות בווינט וטענו כי אריאלה איילון חשפה "לראשונה" את הפרשה במוסף זמנים בריאים. מה שנקרא ווישפול ת'ינקינג. את תמונת הראי של אנשי ידיעות אחרונות ואתר ווינט מספק איש הטלוויזיה והרדיו אברי גלעד. כמנהגו הקבוע ציין גלעד בתוכנית הרדיו המילה האחרונה בגלי צה"ל ובתוכנית הבוקר שהוא מגיש בערוץ 2 את המקום שבו נחשף האייטם שבו הוא עוסק. אולי ראוי שאנשי תקשורת נוספים יתחילו בעבודה רוחנית-פנימית-משמעותית בדומה לאברי גלעד על-מנת שיסתכלו בנפשם פנימה ויבינו כי לא יוצא שום דבר טוב מלגנוב לעמיתים את הקרדיט.
    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      בוחצ'בסקי
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      תגיות

      חדשות מחלקה ראשונה