כותרות TheMarker >
    ';

    894תז פילהרמונית-ביקורת-ברהמס,מוצרט,מנדלסון-הנגר11 תא

    0 תגובות   יום רביעי, 7/12/11, 07:30
    894תז' הפילהרמונית הישראלית-ברהמס,מוצרט,מנדלסון-הנגר11תא
    צילומים-אלי ליאון
     
    לאור שיפוצים בהיכל התרבות בת"א ,אולם הבית של התז' הפילהרמונית הישראלית ,היא נאלצה לחפש אולמות אחרים בת"א לתקופת השיפוץ.
    הבחירה לא היתה קלה כי מעטים הם האולמות הגדולים המתאימים לקונצרטים של תזמורת גדולה.
    באין ברירה בחרה התזמורת באולם סמולרש באוניברסיטת תא ובהנגר 11 בנמל ת"א כאולמות הבית שלה לתקופה קשה זו.
     
    קצת קשה להתרגל לשמוע תזמורת ששמעת אותה באולם הבית שלה מאוד פעמים באולם אחר שאינו אולם הבית שלה.
    היא נשמעה אחרת, היא נשמעה זרה לך כאילו ולא שמעת אותה מעולם.
    התזמורת ניגנה היטב, המנצח יואל לוי, שהחליף את דודאמל שלא יכול היה לבוא, השתדל להוציא ממנה את המקסימום אך שלא באשמתה היא איבדה את הצליל המיוחד שלה, את הברק שלה, את העוצמה.
    ישבתי בשורה השביעית מתוך 34 שורות במקום די מרכזי מול חטיבת הכינורות הראשונים.שמעתי כל חטיבה בנפרד.כינורות לחוד, כלי נשיפה לחוד וכו'. יתכן ובמקומות מרוחקים יותר הצלילים נשמעו אחרת.
    הצליל נשמע אטום.עמום,קר,עצור.צליל שנשאר סגור.צליל שלא נפתח.הצלילים נשארו על הבמה ולא עברו אל הקהל כפי שצריך ולא יצרו קשר עם איתו.
     
    התזמורת נשמעה כאילו  שומעים תקליט מונו מלפני 40 שנה.
    היתה לי הרגשה שמנגנת תזמורת קאמרית ולא תזמורת סימפונית  גדולה.
    בנוסף, בקטעים שקטים נשמע הרעש של מערכת האוורור-חימום,רעש שהפריע מאוד.
     
    הנהלת התזמורת עשתה את כל המאמצים לשפר את המקום מכל הבחינות.הורגשה חמימות הן באולם והן בלובי.ארבעה מסכים העבירו את המתרחש על הבמה,דבר שהוסיף רבות כי יושבי השורות האחרונות אינם יכולים לראות את הנגנים היות והכסאות באולם כולם באותו מפלס.חטיבת כלי הנשיפה הוגבהה.התאורה מעל התזמורת היתה בצבעים כחול,ירוק,צהוב,תפוז,ורוד מאוד דקורטיבית ויעילה .הכסאות היו נסבלים.
     
    בסך הכל, למרות כל המגרעות ,התוצאה ,באין ברירה אחרת ובהתחשב בכל הנסיבות היתה מתקבלת על הדעת.
     
    קשה להתרגל לצליל החדש וכך נוגנו הוריאציות של ברהמס על נושא מאת היידן והקונצ'רטו מס'25 מאת מוצרט שבוצע על ידי סולן הערב רודולף בוכבינדר.נגינתו היתה יפה מאוד,נגינה וירטואוזית אך שלא באשמתו הרומנטיקה הלכה לאיבוד.
     
    לאחר ההפסקה חלק מהקהל עזב מסיבות שונות.
    כנראה שיש צורך להתרגל לצליל החדש ולראיה לאחר ההפסקה, בסימפוניה מס' 3הסקוטית מאת מנדלסון צליל התזמורת נשמע אחרת.הרבה יותר טוב והרבה יותר מתקבל על הדעת.לא שהאקוסטיקה השתפרה, פשוט אתה התרגלת אליה.
     
    הביצוע של כל הקונצרט היה טוב.התזמורת והמנצח עשו את המקסימום וכל מה שהיה תלוי בהם להצלחת הקונצרט,
    אך גם אם יש יכולת וביצוע מושלם לא הכל תלוי בהם.
     
    לראות או לא לראות:אמנם מתגעגעים להיכל התרבות הלא משופץ אך הקונצרט היה סביר,נסבל באין ברירה ועם הזמן נתרגל גם לצליל החדש.
     
    המתענין כיצד התז' הפילהרמונית של סופיה שגם אולם הבית שלה בשיפוץ פתרה את הבעיה מוזמן לקרוא את הכתבה
    "874 תז' פילהרמונית סופיה-סקירה וביקורת קונצרט"בלינק הבא:
     
    אלי
    elybikoret@gmail.com
    03-6856786
    עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      elybikoret
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין