לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

נחל יגור, דרך נוף כרמל ונחל מעפילים

1 תגובות   יום שני, 12/12/11, 21:21

יצאתי עם שניים מהאחיינים המקסימים שלי לטיול יום ההולדת של האחיין בן השמונה. כן – מתנות יום ההולדת שלי הם טיולים, לאחר שראיתי מה עושים עם המתנה הראשונה שקניתי (התלהבות ראשונית של חצי שעה והזנחה מושלמת ומעבר לגירוי הבא) הגעתי למסקנה שבימי ההולדת המתנה שלי היא חוויה. וזה לא אומר שמטיילים רק בימי הולדת, ממש לא. ביום ההולדת מקבלים אפשרות בחירה של המסלול והחוויות הנלוות.

הפעם יצאנו לטיול מעגלי: טיפוס מאתגר בתוך נחל יגור (שביל אדום) – מעניין יותר לילדים, כי כל הזמן צץ אתגר חדש של טיפוס על הסלעים ובין הבולדרים (בירידה צריך כל הזמן להשגיח שלא יחליקו / יפלו/ יפצעו), חבירה לדרך נוף כרמל (שביל ירוק) והליכה מערבה עד למפגש עם נחל המעפילם המקסים (שביל ישראל) היורד חזרה לכיוון קיבוץ יגור. שימו לב באתר טיולי יש פירוט של טיול דומה אך לא זהה, המאפשר לקבל פירוט חלקי על מה שביצענו. http://www.tiuli.com/track_info.asp?track_id=151

בתקופה זו של השנה כשהמסלול מעט בוצי והסלעים רטובים וחלקים יהיה זה נבון יותר (מלבד השיקולים שלעיל) לטפס את נחל יגור הסלעי. חנינו ליד חוות הסוסים אשר בקיבוץ יגור ויצאנו לדרך, לנחל יגור (שביל אדום), עברנו מפג שבילים אחד עם שביל ישראל ושביל כחול (זהו השביל ממנו נחזור) ובמפגש השבילים האדום (יגור) והשחור (עוספיא) עצרנו לארוחת בוקר.

הצטלמנו והחלנו את המסע שארך כשעתיים ורבע במעלה הנחל. כעבור רבע שעה מתחילת הדרך השיגה אותנו משפחה אשר הצטרפה אלינו להמשך הדרך ויחד המשכנו את הטיפוס עם הילדים (שלושה ברגל בגילאי 9.5, 8 ו-7 ואחד על מנשא). הילדים נהנו מקטע זה של הטיול ויצאו בהצהרה חד משמעית כי אמנם מאתגר וקשה אך הטיול הכי כייפי שעשינו עד היום (ובטיולים הקודמים הם מאוד נהנו מגניב).

בסוף הדרך במפגש עם דרך נוף כרמל (השביל הירוק) עצרנו לארוחה קלה וכוס תה חם שהיה ממש במקום, בקור ששרר באותו היום. פנינו ימינה והלכנו כשלושה ק"מ על דרך נוף כרמל עד למפגש עם נחל מעפילים (שימו לב ניתן לקצר דרך שביל הנחש, שביל שחור, הוא מתחבר לשביל הכחול – אם אתם עייפים אל תתלבטו, קצרו ב-800 מטר לערך את המסלול). הנוף, השמש היו שווים כל רגע והילדים אמנם קצת התחילו להיות היפר אקטיביים (כנראה בגלל הסוכר בתה תמים) אך נהנו להצטלם עם הצלליות בשלוליות, לצפות בטרקטורונים, אופנועים וג'יפים שעברו.

והנה הגענו לחלק השלישי והאחרון הירידה בנחל מעפילים, בינות לעצי הקטלב, ירידה קסומה, מוצלת אשר בכל רגע נפתח הנוף לפנינו ונחבא שוב. הגענו עייפים אך מרוצים לרכבים וקבענו כי המשפחות תיפגשנה שוב לטיול נוסף.