כותרות TheMarker >
    ';

    המודעות אינה חזות הכל ...

    הדרת נשים זו מכבסת מילים

    31 תגובות   יום שבת, 17/12/11, 11:39

     

    הדרת נשים...

    אל נא תתפתו להיתפס למשמעותו המילולית הצרה של הביטוי המסוכן והתמים לכאורה הזה.  "הדרת נשים" הוא "ביטוי מכובס" אשר משמעותו האמתית היא ביזוי, השפלה, אפליה... של נשים.

     

    הביטוי האומלל הזה מעניק לגיטימציה השאובה לכאורה מכתבי הקודש, לראות את האשה כ"חפץ" מיני.  כנחותה.  דימוי מטאפורי לשטן... ( אשר רק עצם הופעתה בציבור גורם לסוג מסוים של גברים לחטוא, רחמנא ליצלן... )

     

    פסיכופט מעוות וחולני, פרימיטיבי, חסר דעת וחסר תרבות המשמש כעורך בעיתון חרדי ( אני מקווה כי כעת, משחוקק החוק מחדש, יהיה לו האומץ והמניע לתבוע אותי על פרסום לשון הרע... ) , מביא אסמכתאות להדרת נשים מהמרחב הציבורי בכך כי גם הנאצים ביצעו הפרדה כזו...  הנאצים הם "ההוכחה", מקור הסמכות מהם הוא שואב את הלגיטימציה להלכה הפסולה והנלוזה הזו.

     

    מהיכן הגיע איש זה ומי מינה אותו לעורך תכנים בעיתון ? ? ?  

     

    חבל כי האיש חסר הדעת, הערכים והאמונה הזה לא למד קצת על האידיאולוגית של הנאצים...  ההפרדה בין ה"טובים" וה"רעים", בין ה"עליונים" ל"נחותים" היא שעמדה בבסיס תורתם אשר הובילה למעשי הזוועה ולמותם של כמעט 50 מיליון ( !! ) בני אדם... 

     

    לא גדלתי בבית דתי ועל כן אינני יכול להביא אסמכתאות מן המקורות באשר למעמדה ותפקידה המרכזי של האשה בחברה ובמשפחה היהודית .  אבל אני יכול כן להעיד, ממרומי גילי וניסיוני האישי והמקצועי, כי כמעט בכל גיל וכמעט בכל מצב מתפקדות הנשים טוב יותר מגברים.  

    הן שקולות יותר.  הן רכות ( ונעימות ) יותר בכל סוג של קשר ותקשורת. 

    הן משלבות תבונה ורגישות כמעט בכל אשר הן מעורבות בו.  הן פחות אימפולסיביות.  הן פחות מונעות מאגו.  הן מקבלות החלטות נכונות יותר... 

     

    אין בתופעה המקוממת הזו צידוק דתי אבל קיצוניים, המונעים  מיצרים רעים ואפלים, מלבים את האש ומובילים את החברה הישראלית למדרגת שפל נוספת של הקצנה ופירוד.   

     

    בעת בו כל המרחב הגיאו-פוליטי שלנו מצוי בהתהוות מחדש ( לסביבה הרבה פחות טובה לנו כיהודים ) אסור לתת לקיצונים פנאטים , חסרי רגש, רגישות וכבוד לבני אדם להלהיט את היצרים ולהעמיק את הפירוד.  מה שאנו זקוקים לו כעת יותר מכל הוא בדיוק הפוך - התלכדות והעצמה חברתית.

     

    קל מאד לייחס את התופעה המקוממת הזו לחוגים חרדיים קיצוניים... אבל היא לא מתקיימת רק שם.  כמו ב"על העיוורון" ( של סאראמאגו ) החולי הנורא מתפשט מהר, נוגע בכולם והופך את הציבור לתלותי במקורות כוח והנעה חיצוניים.  התופעה הנלוזה הזו נוגעת בכולנו והיא מחייבת תגובה נחרצת בכל רבדי החברה הישראלית.

     

    אני משתומם מדוע רוב מנהיגי הציבור היהודי השפוי, המנהיגים הדתיים אשר הדת והאמונה הן מקור סמכותם,  אינם קמים ומוחים בקול חזק, ברור וחד משמעי נגדה.  מנהיגים ( דתיים וחילונים כאחד ) אינם עושים כמעט כלום למיגור התופעה.

     

    אי אפשר להדיר נשים מן המרחב הציבורי !  הנשים בחברה הישראלית הן לא "מגזר".  הן גם לא מגדר.  הן חלק אינטגראלי מהחברה, מהתרבות, מחיי המשפחה...  ולמי ששכח – הן גם הרוב בחברה הישראלית.

     

    אני לא מוכן לקבל כי נשים תיסענה כמו בהמות, מאחור... בנפרד מגברים.

    אני לא מוכן לקבל כי נשים תהיינה פסולות לעסוק בתחומים ובמקצועות בהם מתחייב מגע עם גברים.  אני לא מוכן לקבל את ההנחה כי אשה מסיטה ומדיחה את דעתם של גברים.  מי שסבור כך הוא סוטה מעוות וחולני.   הפרדה והדרה של נשים מהווה צעד נוסף בהקצנה החברתית ופוגמת באופן קיצוני ביכולת שלנו לבנות כאן חברה תרבותית, נאורה המבוססת על כבוד האדם.

     

    התופעה הזו מסוכנת מאד לחברה שלנו.  היא מעמיקה את השסע , היא מערערת את מערכת היחסים השברירית בין קבוצות שונות והיא גוררת התייחסות ו/או תגובה ( חריפה ומוקצנת ) כמעט מכל פרט וקבוצה בחברה הישראלית.    

     

    הקרע המעמיק בקרבנו הוא סכנה אסטרטגית לחברה הישראלית.  זו ממש סכנה קיומית !

     

    עלינו לגרום למנהיגות ( הדתית , הפוליטית והחברתית ) להתאחד לקול חד, ברור וחד משמעי למגר את התופעה המסוכנת הזו באופן מיידי ומוחלט מכל תחומי חיינו – עבודה, חברה, חינוך, דת...

     

     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (31)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/5/15 10:23:
      מסכימה עם כל מילה. צריך לעשות הכל שהקול השפוי ישמע ושההזויים יושתקו.
        7/1/12 09:43:

      תודה לך אורנה !

      .

      .

      .

      צטט: אורנה ע 2012-01-07 09:03:15

      פוסט נפלא והפרגון שלך לנשים נהדר.
      תודה לך.

       

        7/1/12 09:03:

      פוסט נפלא והפרגון שלך לנשים נהדר.
      תודה לך.

        5/1/12 20:49:

      תודה לך דניאל על תגובתך !

      אני מסכים אתך בכל ליבי.   אצלנו זה בבחינת "קל וחומר"...

      .

      .

      צטט: דניאל זיסקינד 2012-01-05 09:25:26

      אחת המסקנות, בניתוח הצלחתה של החברה המערבית היא, ששיפור מעמד האישה בנצרות (בהשוואה לדתות אחרות) גרם לשיתופה ולהכפלת פוטנציאל החברה.

       

        5/1/12 09:25:
      אחת המסקנות, בניתוח הצלחתה של החברה המערבית היא, ששיפור מעמד האישה בנצרות (בהשוואה לדתות אחרות) גרם לשיתופה ולהכפלת פוטנציאל החברה.
        28/12/11 12:37:

      תודה ליאת על תגובתך.

      אני מסכים אתך .  התרבות וערכי ההתנהגות של חלק מהמגזר החרדי הקיצוני שאובים ישירות מתקופות קדומות אפילו לימי הביניים...  אנחנו, אלו החיים במאה ה-21, לא רק לא נחשבים בעיניים אלא אפילו צריך לעשות הכל או למגר אותנו או להביא אותנו ( אפילו בכוח ) לחיות כמותם...

      .

      .

       

      צטט: liat62 2011-12-27 21:36:57

      כל העסק המצער הזה של הדרת נשים, והתייחסות מזעזעת גם אל ילדות פעוטות כאל "מעוררות יצרים" ושאר זוועות, מזכירה לי את הספר "קורנס המכשפות", שסיפר את סיפורו של המלאוס מלפיקורום, שהיה ספר הדרכה לציידי מכשפות בימי הביניים. ההבדל, בעיני, בין רדיפת המכשפות של האינקוויזיציה לבין התייחסות הממסד החרדי (גם אם לא כולו. אין להכליל) לנשים בימינו..ההבדל הזה איננו כה גדול. וזה מפחיד!

       

        27/12/11 21:36:
      כל העסק המצער הזה של הדרת נשים, והתייחסות מזעזעת גם אל ילדות פעוטות כאל "מעוררות יצרים" ושאר זוועות, מזכירה לי את הספר "קורנס המכשפות", שסיפר את סיפורו של המלאוס מלפיקורום, שהיה ספר הדרכה לציידי מכשפות בימי הביניים. ההבדל, בעיני, בין רדיפת המכשפות של האינקוויזיציה לבין התייחסות הממסד החרדי (גם אם לא כולו. אין להכליל) לנשים בימינו..ההבדל הזה איננו כה גדול. וזה מפחיד!
        22/12/11 17:32:

      אני לא "נתלה" על ביטויים אלא יוצא נגד התנהגות בלתי לגיטימית.

      אני לא רוצה להתווכח כאן עם צדדים שלישיים אשר איני מכיר בסמכותם להורות על התנהגות כזו או אחרת ואיני רוצה להפוך את המקום הזה לבמה של התנצחות. 

      המרחב הציבורי הוא מרחב של כולם.  של כווולללםםםם.  בלי שתהיה יכולת למאן דהו לכפות בו את דעותיו ו/או את ערכיו.   כיצד לדעתך היה מגיב הציבור החרדי אם קבוצה של חילונים היתה דורשת מיהודים חרדים ( בכוח הזרוע , בהתקפות מילוליות ופיזיות !! ) - לא ללכת עם כיסוי ראש בפרהסיה או לא ללבוש את הלבוש המסוריתי במרחב הציבורי... ? ? ?  

       

      המרחב הציבורי חייב לאפשר לכולם לחיות בו בחופשיות .

      בדמוקרטיה ( מושג שאינו שגור במגזר החרדי ! ) מיעוט לעולם לא יוכל לכפות את דעתו.  מי שיאלץ אותנו לנהוג אחרת יכפה עלינו לצאת למאבק נגדו, בכל דרך ובכל אמצעי .

      אם אתה רוצה להתווכח ( או לפחות לומר את דבריך ) פתח לך בלוג, כתוב שם ואני מניח כי שם תוכל לנהל "דיאלוג" מסוג זה .   אנא הימנע מלפרסם כאן, בבלוג שלי, "עקרונות" שאני ( וחברי ) כל כך מתנגדים להן. 

      מפאת הכבוד לאחר/ים גם אני לא הייתי מפרסם כמה חשוב לאכול טרף או כמה חשוב לחלל שבת בבלוג של מישהו מאמין... 

      .

      .

      .

      צטט: שליימ'לה 2011-12-22 11:56:13

      אתה נתלה על הביטויים הלא לגיטימיים של תופעת ההדרה (אלימות ,מאמר הנאצים ביתד וכדו') בשביל להצדיק את המאבק נגדה.

       

      במאמר הזה הרב מתלונן שלא שאלו את "גדולי התורה" בעניין ,מבחינתי אדרבה זה מוכיח שהדרישה להדרה באה מלמטה ,מהעם (החרדי) . כלומר ההדרה בעיני לגיטימית כנורמה חברתית ,וכמובן שהמאבק נגדה לגיטימי לעילא גם הוא.

       

      אין דבר כזה נייטרליות בעיני ,גם הכרזה על ה"מרחב הציבורי" כ"נייטרלי" מהווה הנחתה של נורמה תרבותית שיכולה להיות קשה מנשוא או בלתי מורגשת תלוי ברקע התרבותי שלך. הלא ניתן גם להכריז על המתח המיני כעל אלמנט שמפר את הנייטרליות של המרחב הציבורי .

       

       

       

       

       

        22/12/11 11:56:

      אתה נתלה על הביטויים הלא לגיטימיים של תופעת ההדרה (אלימות ,מאמר הנאצים ביתד וכדו') בשביל להצדיק את המאבק נגדה.

       

      במאמר הזה הרב מתלונן שלא שאלו את "גדולי התורה" בעניין ,מבחינתי אדרבה זה מוכיח שהדרישה להדרה באה מלמטה ,מהעם (החרדי) . כלומר ההדרה בעיני לגיטימית כנורמה חברתית ,וכמובן שהמאבק נגדה לגיטימי לעילא גם הוא.

       

      אין דבר כזה נייטרליות בעיני ,גם הכרזה על ה"מרחב הציבורי" כ"נייטרלי" מהווה הנחתה של נורמה תרבותית שיכולה להיות קשה מנשוא או בלתי מורגשת תלוי ברקע התרבותי שלך. הלא ניתן גם להכריז על המתח המיני כעל אלמנט שמפר את הנייטרליות של המרחב הציבורי .

       

       

       

       

        22/12/11 06:01:

      אני מודה לך שוב על תגובתך זו.

      אם אני מבין נכון ( וקראתי פעמיים ע"מ להיות בטוח ) הרי שאין הרבה שוני בתפיסת העולם שלנו ( שלך ושלי ).  לפי תפיסתי כל מה שעושה אדם בד' אמותיו - הוא עניינו האישי.  כל מה שמצוי במרחב הציבורי חייב לכבד את האדם כאדם, בלי לפגוע בו , ברגשותיו, אמונותיו, ערכיו... וכ"ו.  אם כך מדוע אינך קם ומגנה את התופעה הבלתי מוסרית של כפייה במרחב הציבורי?

      נראה לי כי בתשובתך ( זו והקודמת ) אתה קצת "מעגל פינות".  מנסה לרצות את הציבור... ומקטין בעוצמת משמעותה של הדרת נשים בקרב ציבור גדול של יהודים חילונים.  חלק מהם הם יהודים לא פחות טובים מאותם אלו אשר שמו עצמם כשומרי הדת... 

      ולענין "חמומי המוח"...   אלו רבו מאד לאחרונה.  נראה כי הם צצים בכל מקוםומתחרים ביניהם מי "ישמור על ערכי ישראל והיהדות" באופן כוחני יותר...   אתה יודע מהי הטענה הכי משמעותית שלי כנגד אלו ?  לי לא נזדמן ללמוד ולהכיל הרבה מהדת ומהיהדות.  במהלך חיי , לאחר שכבר גיבשתי לעצמי תפיסת עולם", ערכים ואמונה - ניסיתי.  ניסיתי והורחקתי. "חמומי המוח" כלשונך , במעשיהם מרחיקים חלק גדול מן הציבור ה"כללי" מהדת , מהיהדות, מהמסורת...  מעשה בלעם...

      .

      .

      צטט: שליימ'לה 2011-12-21 21:25:47

      ראשית אתנצל על הנימה המתנצחת של תגובותי, מאחורי המקלדת יש רוח טובה וכוונות רגילות.

       

      א. ביזאריות וד' אמות

      זאת אשלייה אופטית/תרבותית ותיקה מאוד. האומר מניח שיש התנהגות נייטרלית ויש התנהגות שאינה כזאת,וראוי למנהגים ה"לא נייטרליים" להישאר בד אמות. האמת היא שהמרחב הציבורי הוא כל כולו מקשה אחת טהורה של מנהגים שמקורם נורמות מקובלות שמקורם תרבותי ,ואפילו המושג עצמו "מרחב ציבורי" ונגזרותיו אינו אלא נורמה תרבותית לעילא ולעילא משופרא דשופרא באבו אבותינו זכרונם לברכה.

       

      ב. הבעיה עם הפעלת הכוח

      אני מחמיר גדול ,ולא מבין למה צריך תלונה על "הפעלת כוח" בשביל להצדיק את המאבק בהדרה. אם יש לך בעיה עם הדרה במרחב הציבורי,ואם אתה מעוניין שהמרחב הציבורי יהיה "נייטרלי" ,אין לך דרך אחרת אלא להאבק כמיטב יכולתך בעד תפיסת עולמך ,ובעד האופי שאתה מעוניין להעניק למרחב הציבורי . מה יותר אצילי מזה ??

       

      ג. ההשוואה לשואה

      השוואה זדונית ומכוערת שמן הסתם מבוססת על דברי חז"ל שגדול המחטיאו מן ההורגו ונמצאת למד שהחילוניים גרועים מהגרמנים. אבל אתה (ואחרים) מנסה לענות למזיד מיתד נאמן על דרך ה-"הבה אגלה לכם את הסיבה האמיתית שהנאצים הפרידו בין המינים" וזה מעורר אי נוחות,ואני לא רואה בזה תשובה הולמת לנאצה של בעל היתד.

       

      ד. הסתייגות מהמצב בפועל

      בפועל חמומי מוח חרדים נוהגים בדרך מרושעת ואכזרית בהלבנת פנים ובאלימות נגד חילוניים שנוהגים על פי צו מצפונם ואינם נכנעים לרוח הזמן התורנית.

       


       

      .

      צטט: יוסי בר-אל 2011-12-21 16:49:53

      אני מודה לך על תגובתך.

      אין לי שום בעיה עם "מנהגי תרבות ביזאריים"... הנעשים ב"ד' אמותיהם" של אנשים ובהסכמה ביניהם.  אין לי עם זאת כל בעיה !  יש לי בעיה גדולה כאשר ה"ציבור הביזארי" מנסה לכפות עלי את אותם מנהגים ( ביזאריים ופסולים ! ) .

      כן, כאשר ה"ציבור הביזארי" מפעיל "כוח" להשלטת דעותיו / מינהגיו - יש לי בעיה גדולה עם זה.  מצב כזה גורר בהכרח מאבק ואם זה נעשה בין חלקים של העם - יש לי בעיה עוד יותר גדולה עם זה .

      ובאשר ל"עמית"...  יכול להיות כי האיש הזה הוא עמית שלך. הוא ממש לא עמית שלי !!! 

      מי שנותן צידוק למעשים ( הביזאריים כלשונך ) ומביא אסמכתאות לכשרותם ממעשי הנאצים - בעיני הוא חולה נפש.  מעוות.  חסר מצפון, ערכים ורגישות.  במידה רבה ( בעיני כמובן ) הוא גם חסר אמונה.

      ,

      .

      .

       

      צטט: שליימ'לה 2011-12-21 11:54:27

      הכמיהה לאחדות מטשטשת את העובדה שאנשים לא מסוגלים להבין אנשים מחוץ להקשר התרבותי שלהם, לגיטימי להיות שונה ולא מובן עד שמישהו שולף את עניין האחדות,כעת השונה הופך לעוכר ישראל.

       

      על גבם של הנשים החרדיות נעשית ההדרה, והמאבק המהותי בהדרה הוא שלהם ולא של החילוניים.ואל תטעה לחשוב שמדובר בהכתבה גברית שנוחתת על הנשים החרדיות השפויות כרעם ביום בהיר. האמת היא שלנשים החרדיות יש חלק מרכזי ב"טירוף הצניעותי".

       

      המאבק החילוני בהדרה לגיטימי ,זה הכל. רצוני לומר שההדרה אינה לא טירוף ולא מחלת נפש ,אלא תוצא של מבט תרבותי שונה בענייני מגדר ומיניות. ריפרוף שטחי בספרות האנתרופולוגית תפרוש בפנייך את המגוון הביזארי האין סופי של תרבותיות מיניות ומיגדר.

       

      כלומר המאבק הוא על אופי המרחב הציבורי (ולא על מהות ההדרה),האם יהיה לו אופי חילוני-ליברלי או אופי חרדי-תורני .אין דרך לפתור בעיות מסוג זה אלא דרך מאבק,ולכן המאבק ראוי ולגיטימי .אבל אין צורך להיגרר ולהציג את העמית כחולה נפש.

       

       

       

        21/12/11 21:25:

      ראשית אתנצל על הנימה המתנצחת של תגובותי, מאחורי המקלדת יש רוח טובה וכוונות רגילות.

       

      א. ביזאריות וד' אמות

      זאת אשלייה אופטית/תרבותית ותיקה מאוד. האומר מניח שיש התנהגות נייטרלית ויש התנהגות שאינה כזאת,וראוי למנהגים ה"לא נייטרליים" להישאר בד אמות. האמת היא שהמרחב הציבורי הוא כל כולו מקשה אחת טהורה של מנהגים שמקורם נורמות מקובלות שמקורם תרבותי ,ואפילו המושג עצמו "מרחב ציבורי" ונגזרותיו אינו אלא נורמה תרבותית לעילא ולעילא משופרא דשופרא באבו אבותינו זכרונם לברכה.

       

      ב. הבעיה עם הפעלת הכוח

      אני מחמיר גדול ,ולא מבין למה צריך תלונה על "הפעלת כוח" בשביל להצדיק את המאבק בהדרה. אם יש לך בעיה עם הדרה במרחב הציבורי,ואם אתה מעוניין שהמרחב הציבורי יהיה "נייטרלי" ,אין לך דרך אחרת אלא להאבק כמיטב יכולתך בעד תפיסת עולמך ,ובעד האופי שאתה מעוניין להעניק למרחב הציבורי . מה יותר אצילי מזה ??

       

      ג. ההשוואה לשואה

      השוואה זדונית ומכוערת שמן הסתם מבוססת על דברי חז"ל שגדול המחטיאו מן ההורגו ונמצאת למד שהחילוניים גרועים מהגרמנים. אבל אתה (ואחרים) מנסה לענות למזיד מיתד נאמן על דרך ה-"הבה אגלה לכם את הסיבה האמיתית שהנאצים הפרידו בין המינים" וזה מעורר אי נוחות,ואני לא רואה בזה תשובה הולמת לנאצה של בעל היתד.

       

      ד. הסתייגות מהמצב בפועל

      בפועל חמומי מוח חרדים נוהגים בדרך מרושעת ואכזרית בהלבנת פנים ובאלימות נגד חילוניים שנוהגים על פי צו מצפונם ואינם נכנעים לרוח הזמן התורנית.

       


       

      .

      צטט: יוסי בר-אל 2011-12-21 16:49:53

      אני מודה לך על תגובתך.

      אין לי שום בעיה עם "מנהגי תרבות ביזאריים"... הנעשים ב"ד' אמותיהם" של אנשים ובהסכמה ביניהם.  אין לי עם זאת כל בעיה !  יש לי בעיה גדולה כאשר ה"ציבור הביזארי" מנסה לכפות עלי את אותם מנהגים ( ביזאריים ופסולים ! ) .

      כן, כאשר ה"ציבור הביזארי" מפעיל "כוח" להשלטת דעותיו / מינהגיו - יש לי בעיה גדולה עם זה.  מצב כזה גורר בהכרח מאבק ואם זה נעשה בין חלקים של העם - יש לי בעיה עוד יותר גדולה עם זה .

      ובאשר ל"עמית"...  יכול להיות כי האיש הזה הוא עמית שלך. הוא ממש לא עמית שלי !!! 

      מי שנותן צידוק למעשים ( הביזאריים כלשונך ) ומביא אסמכתאות לכשרותם ממעשי הנאצים - בעיני הוא חולה נפש.  מעוות.  חסר מצפון, ערכים ורגישות.  במידה רבה ( בעיני כמובן ) הוא גם חסר אמונה.

      ,

      .

      .

       

      צטט: שליימ'לה 2011-12-21 11:54:27

      הכמיהה לאחדות מטשטשת את העובדה שאנשים לא מסוגלים להבין אנשים מחוץ להקשר התרבותי שלהם, לגיטימי להיות שונה ולא מובן עד שמישהו שולף את עניין האחדות,כעת השונה הופך לעוכר ישראל.

       

      על גבם של הנשים החרדיות נעשית ההדרה, והמאבק המהותי בהדרה הוא שלהם ולא של החילוניים.ואל תטעה לחשוב שמדובר בהכתבה גברית שנוחתת על הנשים החרדיות השפויות כרעם ביום בהיר. האמת היא שלנשים החרדיות יש חלק מרכזי ב"טירוף הצניעותי".

       

      המאבק החילוני בהדרה לגיטימי ,זה הכל. רצוני לומר שההדרה אינה לא טירוף ולא מחלת נפש ,אלא תוצא של מבט תרבותי שונה בענייני מגדר ומיניות. ריפרוף שטחי בספרות האנתרופולוגית תפרוש בפנייך את המגוון הביזארי האין סופי של תרבותיות מיניות ומיגדר.

       

      כלומר המאבק הוא על אופי המרחב הציבורי (ולא על מהות ההדרה),האם יהיה לו אופי חילוני-ליברלי או אופי חרדי-תורני .אין דרך לפתור בעיות מסוג זה אלא דרך מאבק,ולכן המאבק ראוי ולגיטימי .אבל אין צורך להיגרר ולהציג את העמית כחולה נפש.

       

       

        21/12/11 16:51:

      תודה דליה !

      .

      צטט: דליה האחת 2011-12-21 16:42:52

      מילים כדורבנות

       

        21/12/11 16:49:

      אני מודה לך על תגובתך.

      אין לי שום בעיה עם "מנהגי תרבות ביזאריים"... הנעשים ב"ד' אמותיהם" של אנשים ובהסכמה ביניהם.  אין לי עם זאת כל בעיה !  יש לי בעיה גדולה כאשר ה"ציבור הביזארי" מנסה לכפות עלי את אותם מנהגים ( ביזאריים ופסולים ! ) .

      כן, כאשר ה"ציבור הביזארי" מפעיל "כוח" להשלטת דעותיו / מינהגיו - יש לי בעיה גדולה עם זה.  מצב כזה גורר בהכרח מאבק ואם זה נעשה בין חלקים של העם - יש לי בעיה עוד יותר גדולה עם זה .

      ובאשר ל"עמית"...  יכול להיות כי האיש הזה הוא עמית שלך. הוא ממש לא עמית שלי !!! 

      מי שנותן צידוק למעשים ( הביזאריים כלשונך ) ומביא אסמכתאות לכשרותם ממעשי הנאצים - בעיני הוא חולה נפש.  מעוות.  חסר מצפון, ערכים ורגישות.  במידה רבה ( בעיני כמובן ) הוא גם חסר אמונה.

      ,

      .

      .

        

      צטט: שליימ'לה 2011-12-21 11:54:27

      הכמיהה לאחדות מטשטשת את העובדה שאנשים לא מסוגלים להבין אנשים מחוץ להקשר התרבותי שלהם, לגיטימי להיות שונה ולא מובן עד שמישהו שולף את עניין האחדות,כעת השונה הופך לעוכר ישראל.

       

      על גבם של הנשים החרדיות נעשית ההדרה, והמאבק המהותי בהדרה הוא שלהם ולא של החילוניים.ואל תטעה לחשוב שמדובר בהכתבה גברית שנוחתת על הנשים החרדיות השפויות כרעם ביום בהיר. האמת היא שלנשים החרדיות יש חלק מרכזי ב"טירוף הצניעותי".

       

      המאבק החילוני בהדרה לגיטימי ,זה הכל. רצוני לומר שההדרה אינה לא טירוף ולא מחלת נפש ,אלא תוצא של מבט תרבותי שונה בענייני מגדר ומיניות. ריפרוף שטחי בספרות האנתרופולוגית תפרוש בפנייך את המגוון הביזארי האין סופי של תרבותיות מיניות ומיגדר.

       

      כלומר המאבק הוא על אופי המרחב הציבורי (ולא על מהות ההדרה),האם יהיה לו אופי חילוני-ליברלי או אופי חרדי-תורני .אין דרך לפתור בעיות מסוג זה אלא דרך מאבק,ולכן המאבק ראוי ולגיטימי .אבל אין צורך להיגרר ולהציג את העמית כחולה נפש.

       

        21/12/11 16:42:
      מילים כדורבנות
        21/12/11 11:54:

      הכמיהה לאחדות מטשטשת את העובדה שאנשים לא מסוגלים להבין אנשים מחוץ להקשר התרבותי שלהם, לגיטימי להיות שונה ולא מובן עד שמישהו שולף את עניין האחדות,כעת השונה הופך לעוכר ישראל.

       

      על גבם של הנשים החרדיות נעשית ההדרה, והמאבק המהותי בהדרה הוא שלהם ולא של החילוניים.ואל תטעה לחשוב שמדובר בהכתבה גברית שנוחתת על הנשים החרדיות השפויות כרעם ביום בהיר. האמת היא שלנשים החרדיות יש חלק מרכזי ב"טירוף הצניעותי".

       

      המאבק החילוני בהדרה לגיטימי ,זה הכל. רצוני לומר שההדרה אינה לא טירוף ולא מחלת נפש ,אלא תוצא של מבט תרבותי שונה בענייני מגדר ומיניות. ריפרוף שטחי בספרות האנתרופולוגית תפרוש בפנייך את המגוון הביזארי האין סופי של תרבותיות מיניות ומיגדר.

       

      כלומר המאבק הוא על אופי המרחב הציבורי (ולא על מהות ההדרה),האם יהיה לו אופי חילוני-ליברלי או אופי חרדי-תורני .אין דרך לפתור בעיות מסוג זה אלא דרך מאבק,ולכן המאבק ראוי ולגיטימי .אבל אין צורך להיגרר ולהציג את העמית כחולה נפש.

        21/12/11 08:11:

      תודה ציפוש.

      אני לא בטוח האיש שיכול להגיב בענין הברכה...  אני מקווה כי מחאת הציבור הגדול תניע את נציגי החוק לפעול בענין הזה.

      .

      .

      צטט: ~ציפוש~ 2011-12-20 19:20:40

      רק מרפרפת כאן וזה לא מרפה כך שתגובתי רפויה... תגיד זה לא התחיל מהברכה "ברוך שלא עשני אשה". זקוקים לשרותים נלווים למכבסה ולכביסה שכזו...

       

        20/12/11 19:20:
      רק מרפרפת כאן וזה לא מרפה כך שתגובתי רפויה... תגיד זה לא התחיל מהברכה "ברוך שלא עשני אשה". זקוקים לשרותים נלווים למכבסה ולכביסה שכזו...
        18/12/11 17:11:

      תודה יקירתי על מילותיך החמות.

      אני לא פוחד ואני אומר את דברי גם במקומות אחרים. חופש הביטוי הוא חלק מהערכים על פיהם אני חי...

      אני משוכנע כי חלק מאלו אשר צריכים כבר שמעו ואחרים עוד ישמעו...

      תודה שוב!

      .

      טט: דגולת הכותרת 2011-12-18 16:23:58

      יוסי, יקר שכמוך,

      המילים - מילים של תבונה, הכאב - כאב אישי על נאורות בסכנת הכחדה, העוצמה - בדיוק במקום.

      מה חבל שהבמה שניתנת לך כאן היא במה צרה מאוד ולקוראיך שבכאן אתה בעצם רק מכניס תבן לעפריים, בבחינת מתפרץ לדלת פתוחה.

      מי שבאמת צריך לקרוא את מילותיך לא יקרא אותן.

      מי שבאמת צריך לאבחן את עצמו מחדש טחו עיניו מראות את שצריך היה לראות מזמן.

      ומי שעומד מאחורי הזילות הפושעת בערכי אנוש עושה זאת מתוך פחד, מתוך צורך בכוח ובשליטה ומתוך אינטרסים צרים שבראשם הדרת אנשים (שים לב, לאו דווקא נשים) ממקום בו שורים האור, השכל הישר, הרגישות והאמת. בעיקר האמת.

      כי יש אנשים, וכאן ההשוואה לנאצים מאוד במקום, שזקוקים להפחדה, להסתרת האמת ולמדיניות הפרד ומשול על מנת להשיג שליטה.

      האמת היא שללני רייפנשטל, לו הייתה חיה כיום, היה עוד מה ללמוד מהתעמולה של החרדים. וזה עובד. כמה עצוב.

      אין לי אלא להסכים עמך באשר לרעיון שעלינו, על כולנו, לקום מן הספה ולהביט אל האינטרסים של הקהילה, של העם, של האומה, של החברה בה אנחנו חיים, להזיז לרגע את עינינו מהזווית הצרה, האישית וה"נוחה" בה כולנו עסוקים ביומיום ולעשות מעשה.

      כמה קל זה נשמע, כמה נכון. וכמה קשה לעשות.

      עם יקר שלי - תזיז ת'תחת. זה מה שאתה אומר כאן, וכל מילה בסלע.

       

        18/12/11 16:23:

      יוסי, יקר שכמוך,

      המילים - מילים של תבונה, הכאב - כאב אישי על נאורות בסכנת הכחדה, העוצמה - בדיוק במקום.

      מה חבל שהבמה שניתנת לך כאן היא במה צרה מאוד ולקוראיך שבכאן אתה בעצם רק מכניס תבן לעפריים, בבחינת מתפרץ לדלת פתוחה.

      מי שבאמת צריך לקרוא את מילותיך לא יקרא אותן.

      מי שבאמת צריך לאבחן את עצמו מחדש טחו עיניו מראות את שצריך היה לראות מזמן.

      ומי שעומד מאחורי הזילות הפושעת בערכי אנוש עושה זאת מתוך פחד, מתוך צורך בכוח ובשליטה ומתוך אינטרסים צרים שבראשם הדרת אנשים (שים לב, לאו דווקא נשים) ממקום בו שורים האור, השכל הישר, הרגישות והאמת. בעיקר האמת.

      כי יש אנשים, וכאן ההשוואה לנאצים מאוד במקום, שזקוקים להפחדה, להסתרת האמת ולמדיניות הפרד ומשול על מנת להשיג שליטה.

      האמת היא שללני רייפנשטל, לו הייתה חיה כיום, היה עוד מה ללמוד מהתעמולה של החרדים. וזה עובד. כמה עצוב.

      אין לי אלא להסכים עמך באשר לרעיון שעלינו, על כולנו, לקום מן הספה ולהביט אל האינטרסים של הקהילה, של העם, של האומה, של החברה בה אנחנו חיים, להזיז לרגע את עינינו מהזווית הצרה, האישית וה"נוחה" בה כולנו עסוקים ביומיום ולעשות מעשה.

      כמה קל זה נשמע, כמה נכון. וכמה קשה לעשות.

      עם יקר שלי - תזיז ת'תחת. זה מה שאתה אומר כאן, וכל מילה בסלע.

        18/12/11 07:18:

      תודה יאיר על תגובתך.

      אנחנו ( ולשמחתי עוד רבים ) מסכימים.

      כעת עלינו לעשות הכל להדיר את ה"שיטה" הזו ממחוזותינו.

      .

      .

      צטט: יאיר ברטשפיז 2011-12-17 23:27:31

      אין צורך בהקבלות. זה מעשה פסול. נקודה. אגב, כגבר קשה לי שלא להסכים עם טענה כגון: "אישה מסיטה ומדיחה את דעתם של גברים". זו ידידי אמת לאמיתה. כשאנו רואים אישה דעתנו מודחת. אולם תפקידנו להתמודד עם כך ולא "להדיר" את האישה מעיננו

       

        17/12/11 23:27:
      אין צורך בהקבלות. זה מעשה פסול. נקודה. אגב, כגבר קשה לי שלא להסכים עם טענה כגון: "אישה מסיטה ומדיחה את דעתם של גברים". זו ידידי אמת לאמיתה. כשאנו רואים אישה דעתנו מודחת. אולם תפקידנו להתמודד עם כך ולא "להדיר" את האישה מעיננו
        17/12/11 16:38:

      תודה אסתי על המילים הכל כך חמות !!

      את הדיון בענין הנאצים לא אני הבאתי.  לדאבוני הרב  אחד העורכים של עתון "יתד נאמן" הוא שהביא אותו במטרה להצדיק את הדרת הנשים.  למרות ההרגשה ששנינו חשים כלפי הדוגמא הזו - הייתי חייב להביאו בשם אומרו, להמחיש את תפיסתו המעוותת...  ההקבלה הזו היתה הקש אשר שבר את גבי והניע אותי לכתוב את הפוסט הזה...

      נבוך

      תודה אסתי !

      .

      .

      צטט: אסצ'ילי 2011-12-17 12:06:38

      וואלה יוסי. אוי, אתה מכה בהם בפטיש שמונה מאות קילו, וטוב שכך. יש לי הסתייגות אבל היא שלי כמובן, ההקבלה לנאצים לא אהובה עלי. בלי להכנס להסבר מדוע, כל הפוסט מרומם את רוחי רק בשל התייחסותך לציבור הנשים כמין שיודע הכל יותר טוב. רק על זה מגיעה לך נשיקה וחיבוק מחוף אל חוף. יופי של דיון תביא הנה תיכף.

       

        17/12/11 13:59:

      תודה אילנה !

      אני לא מקבל את זה כפשוטו.  דיפוזיה או השראה לא מקובלים עלי.

      אני חייבים להיות אחרים.  לנהוג אחרת.  לחשוב ולהרגיש אחרת מאלו הסובבים אותנו.

      ה"אחרת" זה להיות עם ערכים ותרבות מסוג שונה...

      תודה !

      .

      .

      צטט: mom.doc 2011-12-17 13:45:52

      האמת היא ששום דבר בעידן הטמטום הנוכחי כבר לא מפתיע אותי. גם לא הקטע עם הדרת הנשים. לפעמים אני חושבת שבא עם, התיישב לו במזרח התיכון בין ארצות ועמים מוסלמים, חלקם בורים, חלקם חשוכים, ומה הוא ציפה? שהסביבה לא תחלחל אליו בדיפוזיה?

       

        17/12/11 13:57:

      תודה דרורה על תגובתך.

      אני מסכים עם כל מילה.  התפקיד שלנו , של האזרחים ה"פשוטים" הוא לעורר ולהניע את הפוליטיקאים ( העסוקים מבוקר עד ליל ב"תן וקח"... ) .  לנו אסור לשתוק !

      .

      .

      צטט: דרורהגרין 2011-12-17 13:32:18

      אשר למכבסת המילים- יש לכך סימוך במקור הביטוי- אדם מדיר עצמו ממקום, אין מדירים אותו
      וכמו במקרים נוספים, זה ביטוי מיופה המכסה על תופעה מכוערת

      האלם של הנהגת המדינה והרשויות שבתחומן נעשים מעשים שלא ייעשו

      לאור היום

      בריש גלי

      גורם להלם

      השתיקה מול התרחבות גילויי התופעה המחרידה

      היא סכנה 

      כמו עצם הפגיעיה באושיות המדינה

       

        17/12/11 13:55:

      תודה דורית.

      לדאבון הלב הבעיה איננה רק עם הגברים החרדים.  גם בין החילונים יש לא מעט...

      .

      .

      צטט: דור-ים 2011-12-17 13:28:30

      לגברים החרדים -דתיים קשה מאד להפנים שהם יצאו מרחם אישה, זו הסיבה לבוז ולרצון למדר את האישה. זו כמובן השערה שלי . בכל אופן - מילים כדורבנות הבאת לעונג-שבת...

       

        17/12/11 13:45:
      האמת היא ששום דבר בעידן הטמטום הנוכחי כבר לא מפתיע אותי. גם לא הקטע עם הדרת הנשים. לפעמים אני חושבת שבא עם, התיישב לו במזרח התיכון בין ארצות ועמים מוסלמים, חלקם בורים, חלקם חשוכים, ומה הוא ציפה? שהסביבה לא תחלחל אליו בדיפוזיה?
        17/12/11 13:32:

      אשר למכבסת המילים- יש לכך סימוך במקור הביטוי- אדם מדיר עצמו ממקום, אין מדירים אותו
      וכמו במקרים נוספים, זה ביטוי מיופה המכסה על תופעה מכוערת

      האלם של הנהגת המדינה והרשויות שבתחומן נעשים מעשים שלא ייעשו

      לאור היום

      בריש גלי

      גורם להלם

      השתיקה מול התרחבות גילויי התופעה המחרידה

      היא סכנה 

      כמו עצם הפגיעיה באושיות המדינה

        17/12/11 13:28:
      לגברים החרדים -דתיים קשה מאד להפנים שהם יצאו מרחם אישה, זו הסיבה לבוז ולרצון למדר את האישה. זו כמובן השערה שלי . בכל אופן - מילים כדורבנות הבאת לעונג-שבת...
        17/12/11 13:00:

      תודה סמדרי !

      אכן מנסים "לשכנע" ולהצדיק את המעשים הפסולים בהוראת כתבי הקודש...  לא. זה לא בא משם.  אין גם שם הצדקה להדרת נשים.  אבל יש גם בקרבנו לא מעט עיוותים ועוולות שנעשות בלי קשר לדת.  אפליה במקומות עבודה, בשכר, בהכרה בהעדפת גברים...

      צריך לעשות הכל למגר את התופעה הפסולה הזו !

      .

      צטט: חבצלת בעיר 2011-12-17 12:48:21

      יוסי, מילים חשובות. מילים של אור. הצגת הבעיה בצורה נאורה ~ מנסים לבלבל אותנו~לשנע אותנו בשם "הדת". אפילו בפרס אבירי השילטון לא הזמינו אישה לשיר, כיוון ששמרו על "כבודו" של איזה איש דתי. סורה חושך מן האור... ומיד

       

        17/12/11 12:48:
      יוסי, מילים חשובות. מילים של אור. הצגת הבעיה בצורה נאורה ~ מנסים לבלבל אותנו~לשנע אותנו בשם "הדת". אפילו בפרס אבירי השילטון לא הזמינו אישה לשיר, כיוון ששמרו על "כבודו" של איזה איש דתי. סורה חושך מן האור... ומיד
        17/12/11 12:06:
      וואלה יוסי. אוי, אתה מכה בהם בפטיש שמונה מאות קילו, וטוב שכך. יש לי הסתייגות אבל היא שלי כמובן, ההקבלה לנאצים לא אהובה עלי. בלי להכנס להסבר מדוע, כל הפוסט מרומם את רוחי רק בשל התייחסותך לציבור הנשים כמין שיודע הכל יותר טוב. רק על זה מגיעה לך נשיקה וחיבוק מחוף אל חוף. יופי של דיון תביא הנה תיכף.

      ארכיון

      פרופיל

      יוסי בר-אל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין