לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

לינה באוהל וכוס תה

0 תגובות   יום ראשון, 18/12/11, 10:07

שקד בן השלוש וחצי ביקש "סוזאני (רק לו מותר לקרוא לי כך), אני רוצה טיול עם לינה באוהל וכוס תה". מגיל צעיר נחשף הפשוש לכוס התה שאני מכינה בשטח וזה הפך להיות חלק מפק"ל הדרישות בטיולים. ברור שלא ניתן לסרב לכזו בקשה ואירגנתי לנו טיול, הוא הזמין את שני אחיו הגדולים, שחר ושניר בני השמונה ושבע, וביום שישי אחר הצהריים ארזנו בגדים חמים ואת כל הציוד הנדרש ללינה בשטח בתקופת החורף כשברקע יש התראת חיזוי " סיכוי לגשם קל בצפון הארץ", ויצאנו ללון בפתחת נחל אורן כאשר התכנון למחרת הוא: מערת אצבע (המסלול השחור) ומערת האדם הקדמון.

הגענו למקום בשעות החושך (אני מכירה את המקום טוב, מי שלא מכיר מומלץ תמיד בפעם הראשונה להגיע למקום בשעות האור לבחון ולהכיר את השטח), ענדנו פנסי ראש והתחלנו בהקמת האוהל. הילדים החלו להכיר את השטח ולעזור לי בבישול ארוחת הערב. הקור גרם לנו לאכול מהר ולהכנס לאוהל החם ולשחק בקלפים (טאקי ומלחמה) ולספר סיפורים. אט אט נפלו הילדים עייפים ומרוצים לשנת לילה. וכך החלה לה חוויית הלילה המטריפה: התנים המייללים מכל הרכסים סביב (היתה רנדומליזציה בתדירות היללות: אחת לכשעה וחצי יללות של חצי דקה עד דקה) יצרו אוירה מפחידה למדי (למרות השהייה באוהל המוגן מגניב) והגשם שהחל לטפטף (מקגיוואר החלה בפעולת איטום קלה של האוהל) והעיר את הילדים . וכך שכבנו בשעה 02:30 מתחת לשמיכות מקשיבים לגשם וצוחקים עד אשר נרדמנו שוב וקמנו לאויר הבוקר הצח והנקי.

לאחר ארוחת בוקר וכוס התה הידועה, קיפול האוהל ומשחק מסירות בכדור הצטרפו אלינו זוג חברים עם ילדיהם ולאחר משחק קצר בכדור של יהונתן,שחר, שניר ונעה כששקד הקטן מתעד אותם במצלמתו, החלנו בטיפוס למערת אצבע (השביל השחור). אנחנו טיילנו את המסלול המעגלי הארוך הפוך ממה שמתואר באתר טיולי: התחלנו בצד התלול יותר (זה המסומן גם בשביל ישראל) וירדנו מהצד המתון, דבר אשר הוכיח עצמו, שקד בן השלוש וחצי טיפס בקלילות למעלה ובשלב שכבר היה קצת יותר עייף היתה ירידה נעימה. מערת אצבע היוותה אטרקציה מקסימה לילדים (לא לשכוח להביא פנסי ראש) ועלינו בזהירות (שימו לב, קל להחליק שם) עד לחלל האחורי שבמערה וישבנו שם. המשכנו בדרך במעלה ההר, תוך שאנו חולפים על יד שתי קבוצות שהולכות את שביל ישראל ובמעלה ההר, שקד קטף לנעה בת השבע, אשר הלכה איתו והחזיקה את ידו, סביון והגיש לה מתנה. כל הדרך חזינו בפריחת הרקפות והנרקיסים, ובעצב צפינו בגזעי העצים השרופים, זכר לטרגדיה. הנוף אשר נשקף מראש ההר היה עצום ביופיו ובהירותו. המשכנו במורד הדרך ופגשנו שתי נשים חביבות, זוג עם כלב שעשה מנוחת עישון (רוב המעשנים שאני מכירה מטילים אחריות על העישון שלא מאפשר להם לטייל, לפחות הזוג הזה יצאו לטייל), קבוצת הורים שרק החלו את העליה ושאלו עם יש עוד הרבה ללכת (עודדנו כי הנוף יפה, אך לא השלנו אותם ועדכנו אותם כי הם רק בתחילת הדרך קריצה), בקיצור את עם ישראל היפה.

חזרנו מאושרים ושמחים לרכבים והמשכנו לסיור של השעה 12:00 במערת האדם הקדמון אשר בנחל מערות. הסיור, אשר יצא לי בעבר להצטרף אליו, היה הפעם לצערי, משמים (הילדים אשר בדרך כלל מאוד מתעניינים, ממש השתעממו), המיצג האור קולי היה באיכות ירודה (אם כי הוזהרנו מראש כי יתכנו בעיות טכניות במיצג ולכן על החלק הטכני שכלל מקרן בעייתי, אינני מתלוננת) והגיע הזמן לשדרג אותו. בקיצור – אם אין לכם כרטיס מטמון (המאפשר כניסה חינם) או אמצעי אשראי המקנה לכם הנחה משמעותית ומוזיל לכם את הכניסה – שיקלו היטב באם לבקר בשלב זה, עד אשר יתוקנו התקלות.

בדרך הביתה קינחנו בגלידה טעימה ושניר בן השבע (אשר פעם קיטר כל פעם שהיה צריך ללכת יותר מ-2 ק"מ) אמר שהיה לו מאוד כיף, אך הוא רגיל לטיולים קשים ומאתגרים יותר צוחק