כותרות TheMarker >
    ';

    החיים בסרט

    קולנוע, חברה, תרבות

    תגובות (11)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      25/12/11 11:09:

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-25 09:35:55

    צטט: Between Jobs 2011-12-25 00:23:53

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-25 00:18:45

    צטט: Between Jobs 2011-12-24 10:15:53

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-24 00:08:05

    כל הסרטים שהזכרת את שמם מלבד סאלח שבתי כמובן הם זיבורית ,חבל שהתאמצת למצוא בהם מסר כלשהוא ...כי אין.....המשחק גרוע ,הדיאלוגים חלולים,הרדידות במיטבה למרות שמאוד רציתי ואני מאוד אוהבת קולנוע לא הצלחתי לסיים לראות ולו גם אחד מכל הרשימה.

    כמה התנשאות, ג'ראלדין...מה שמזכיר לי ששמה של אישתו של סלבדור אלוף הסנוקר ב"חגיגה בסנוקר" היה ג'ראלדין והיא היתה נודניקית שאין דברים כאלה...

    אני מבינה  שראית את הסרטים המדוברים  וניפגעת אישית מתגובתי.

    למה איכפת לך מה אני או מישהו  אחר  חושבים  על הסרטים האלה  ?עד כדי כך,שמצאת צורך להגיב על התגובה שלי,הרי לא באמת האמנת עד היום שכולם אוהבים בדיוק את מה שאתה אוהב.

     אז מה אתה אומר?ג'ראלדין היתה נודניקית?   מן הראוי שהיא ושכמותה תשבנה  בחלק האחורי של האוטובוס ולא תנדנדנה   לכם הגברים,רצוי גם שלא תתגודדנה ושתעבורנה  למדרכה ממול כשגבר כמו סלבדור עובר הרחוב

     

    מילא שנעלבת ממני, אבל גם נסחפת.

    את התחלת-לא לקחתי את זה אישית אבל התגובה שלך היתה מתנשאת, כך קראתי אותה. אני לא נעלב אישית, לא אני יצרתי אותם. ואל תבלבלי את המוח על הדרת נשים- אני ממש לא בכיוון. 

     

     

    גם על גברים אתה אומר שהם נודניקים וקורא להם לא לבלבל לך את המוח???

     

     ברור, למה שיהיה הבדל? בלבול מוח הוא לא בעיה שקשורה למגדר מסויים. אל תעלבי עכשיו בשם כל הנשים. תקראי קצת את מה שאני כותב אצלי ותראי שאת לא בכיוון. שיהיה לך יום נהדר ואין שום דבר אישי. אני מרגיש קצת לא נעים מבעלת הבלוג שככה השתלטנו לה על הפוסט.

     

      25/12/11 09:35:

    צטט: Between Jobs 2011-12-25 00:23:53

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-25 00:18:45

    צטט: Between Jobs 2011-12-24 10:15:53

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-24 00:08:05

    כל הסרטים שהזכרת את שמם מלבד סאלח שבתי כמובן הם זיבורית ,חבל שהתאמצת למצוא בהם מסר כלשהוא ...כי אין.....המשחק גרוע ,הדיאלוגים חלולים,הרדידות במיטבה למרות שמאוד רציתי ואני מאוד אוהבת קולנוע לא הצלחתי לסיים לראות ולו גם אחד מכל הרשימה.

    כמה התנשאות, ג'ראלדין...מה שמזכיר לי ששמה של אישתו של סלבדור אלוף הסנוקר ב"חגיגה בסנוקר" היה ג'ראלדין והיא היתה נודניקית שאין דברים כאלה...

    אני מבינה  שראית את הסרטים המדוברים  וניפגעת אישית מתגובתי.

    למה איכפת לך מה אני או מישהו  אחר  חושבים  על הסרטים האלה  ?עד כדי כך,שמצאת צורך להגיב על התגובה שלי,הרי לא באמת האמנת עד היום שכולם אוהבים בדיוק את מה שאתה אוהב.

     אז מה אתה אומר?ג'ראלדין היתה נודניקית?   מן הראוי שהיא ושכמותה תשבנה  בחלק האחורי של האוטובוס ולא תנדנדנה   לכם הגברים,רצוי גם שלא תתגודדנה ושתעבורנה  למדרכה ממול כשגבר כמו סלבדור עובר הרחוב

     

    מילא שנעלבת ממני, אבל גם נסחפת.

    את התחלת-לא לקחתי את זה אישית אבל התגובה שלך היתה מתנשאת, כך קראתי אותה. אני לא נעלב אישית, לא אני יצרתי אותם. ואל תבלבלי את המוח על הדרת נשים- אני ממש לא בכיוון. 

     

     

    גם על גברים אתה אומר שהם נודניקים וקורא להם לא לבלבל לך את המוח???

     

     

      25/12/11 00:56:
    צודקת לחלוטין.למרות שהם הוצגו כסאטירה זולה כוונתו של דודזון הייתה ליצור סרט שמציג מציאות עגומה ויחד עם זאת סרט קל לעיכול,העובדה שהם לא הוצגו כסרטי מחאה איפשרה להם להגיע לתודעת כולם..במבחן התוצאה הם הצליחו ללא ספק
      25/12/11 00:23:

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-25 00:18:45

    צטט: Between Jobs 2011-12-24 10:15:53

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-24 00:08:05

    כל הסרטים שהזכרת את שמם מלבד סאלח שבתי כמובן הם זיבורית ,חבל שהתאמצת למצוא בהם מסר כלשהוא ...כי אין.....המשחק גרוע ,הדיאלוגים חלולים,הרדידות במיטבה למרות שמאוד רציתי ואני מאוד אוהבת קולנוע לא הצלחתי לסיים לראות ולו גם אחד מכל הרשימה.

    כמה התנשאות, ג'ראלדין...מה שמזכיר לי ששמה של אישתו של סלבדור אלוף הסנוקר ב"חגיגה בסנוקר" היה ג'ראלדין והיא היתה נודניקית שאין דברים כאלה...

    אני מבינה  שראית את הסרטים המדוברים  וניפגעת אישית מתגובתי.

    למה איכפת לך מה אני או מישהו  אחר  חושבים  על הסרטים האלה  ?עד כדי כך,שמצאת צורך להגיב על התגובה שלי,הרי לא באמת האמנת עד היום שכולם אוהבים בדיוק את מה שאתה אוהב.

     אז מה אתה אומר?ג'ראלדין היתה נודניקית?   מן הראוי שהיא ושכמותה תשבנה  בחלק האחורי של האוטובוס ולא תנדנדנה   לכם הגברים,רצוי גם שלא תתגודדנה ושתעבורנה  למדרכה ממול כשגבר כמו סלבדור עובר הרחוב

     

    מילא שנעלבת ממני, אבל גם נסחפת.

    את התחלת-לא לקחתי את זה אישית אבל התגובה שלך היתה מתנשאת, כך קראתי אותה. אני לא נעלב אישית, לא אני יצרתי אותם. ואל תבלבלי את המוח על הדרת נשים- אני ממש לא בכיוון. 

      25/12/11 00:18:

    צטט: Between Jobs 2011-12-24 10:15:53

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-24 00:08:05

    כל הסרטים שהזכרת את שמם מלבד סאלח שבתי כמובן הם זיבורית ,חבל שהתאמצת למצוא בהם מסר כלשהוא ...כי אין.....המשחק גרוע ,הדיאלוגים חלולים,הרדידות במיטבה למרות שמאוד רציתי ואני מאוד אוהבת קולנוע לא הצלחתי לסיים לראות ולו גם אחד מכל הרשימה.

    כמה התנשאות, ג'ראלדין...מה שמזכיר לי ששמה של אישתו של סלבדור אלוף הסנוקר ב"חגיגה בסנוקר" היה ג'ראלדין והיא היתה נודניקית שאין דברים כאלה...

    אני מבינה  שראית את הסרטים המדוברים  וניפגעת אישית מתגובתי.

    למה איכפת לך מה אני או מישהו  אחר  חושבים  על הסרטים האלה  ?עד כדי כך,שמצאת צורך להגיב על התגובה שלי,הרי לא באמת האמנת עד היום שכולם אוהבים בדיוק את מה שאתה אוהב.

     אז מה אתה אומר?ג'ראלדין היתה נודניקית?   מן הראוי שהיא ושכמותה תשבנה  בחלק האחורי של האוטובוס ולא תנדנדנה   לכם הגברים,רצוי גם שלא תתגודדנה ושתעבורנה  למדרכה ממול כשגבר כמו סלבדור עובר הרחוב

    .

      24/12/11 10:17:

    צטט: קורע ברך 2011-12-23 10:42:36

    באחד הפרקים בסיינפלד, ניומן, הרשע האולטימטיבי, מגלה פן אחר שלו. הוא מצליח עם נשים. אילין מעלה את האפשרות שאולי יש בניומן משהו שהם לא רואים. משהו טוב. לא, אומר סיינפלד, יש עוד יותר רשע. אין כלום בסרטים האלה. הם פרימיטיביים מספיק לזרוק אותם לפח ההיסטוריה.

    לא, ואתה נאור...

      24/12/11 10:15:

    צטט: ג'ראלדין 2011-12-24 00:08:05

    כל הסרטים שהזכרת את שמם מלבד סאלח שבתי כמובן הם זיבורית ,חבל שהתאמצת למצוא בהם מסר כלשהוא ...כי אין.....המשחק גרוע ,הדיאלוגים חלולים,הרדידות במיטבה למרות שמאוד רציתי ואני מאוד אוהבת קולנוע לא הצלחתי לסיים לראות ולו גם אחד מכל הרשימה.

    כמה התנשאות, ג'ראלדין...מה שמזכיר לי ששמה של אישתו של סלבדור אלוף הסנוקר ב"חגיגה בסנוקר" היה ג'ראלדין והיא היתה נודניקית שאין דברים כאלה...

      24/12/11 10:13:
    אני מת על סאבטקסט. גם בספרות הילדים של שנות ה-60-70 (קופיקו ודומיהם) יש המון אפליה (דינה הכובסת התימניה וילדי המשפחה הבלונדיניים). פוסט מחכים ומעניין והיה שווה לבוא ולו רק כדי ללמוד על הסוף האלטרנטיבי של אחד מסרטי הקאלט הגדולים שלנו.
      24/12/11 00:08:
    כל הסרטים שהזכרת את שמם מלבד סאלח שבתי כמובן הם זיבורית ,חבל שהתאמצת למצוא בהם מסר כלשהוא ...כי אין.....המשחק גרוע ,הדיאלוגים חלולים,הרדידות במיטבה למרות שמאוד רציתי ואני מאוד אוהבת קולנוע לא הצלחתי לסיים לראות ולו גם אחד מכל הרשימה.
      23/12/11 10:42:
    באחד הפרקים בסיינפלד, ניומן, הרשע האולטימטיבי, מגלה פן אחר שלו. הוא מצליח עם נשים. אילין מעלה את האפשרות שאולי יש בניומן משהו שהם לא רואים. משהו טוב. לא, אומר סיינפלד, יש עוד יותר רשע. אין כלום בסרטים האלה. הם פרימיטיביים מספיק לזרוק אותם לפח ההיסטוריה.
      23/12/11 02:56:

    * הכוכב הוא על זה שאת כותבת על קולנוע, לצערי התבלבלת בניתוח כששמת את סלאח שבתי בנשימה אחת עם שאר סרטי הבורקס כמו שאת כותבת וזה ממש לא לעניין. סלאח שבתי הוא יצירת מופת מוערכת מאוד בארץ ובעולם ונעשתה על ידי במאי וסטיריקן אולי הטוב שהיה לנו, אפריים קישון שלמזלו לא התחשב במבקרים, וחיכה לראות מה יגיד העם.

    לעשות עוול לסרט נהדר רק כדי למלא פוסט ארוך ומבולבל משהו, זה לא מה שמגיע לקולנוע הישראלי, לדעתי לפחות.

    בעצם למה לדבר כשאפשר לראות את הבמאי וקטעים מהסרט אולי אחרי זה תשני את דעתך על מה שכתבת.

    ''

    חג שמח ושבת שלום

    0

    מבורקס לקאלט

    11 תגובות   יום רביעי, 21/12/11, 14:18

    מבורקס לקאלט

    בדרך כלל כשאנחנו חושבים על סרטי בורקס, מה שעולה לנו לראש זה סרטים מצחיקים, עם דמויות עממיות, אשכנזים, מזרחים, אוכל עדתי וכיו"ב, הרדידות התוכנית והתימטית, והרישול שבו נעשו הסרטים, גרמו לכך שנחשוב שהם אינם נושאים "מסרים" מעבר לתוכן שלהם, ולא נצפה שהסרטים הללו יכילו מסרים חתרניים.

    רוב סרטי הבורקס (צ'רלי וחצי, חגיגה בסנוקר, סלאח שבתי, לא לעלות יותר, רק היום, סרטי אסקימו לימון, אלכס חולה אהבה, נורית, שרית ועוד) נעשו רובם החל מ64 (סלאח שבתי) בערך עד אמצע שנות ה70. רוב הסרטים נעשו ע"י בימאים ומפיקים ממוצא אשכנזי. לעיתים גם בתפקידים הראשיים (של המזרחים) שחקו שחקנים אשכנזים. הטענה המקובלת היא שסרטים אלה נעשו באופן מניפולטיבי כדי למצוא חן בעיני הקהל, שהיה מזרחי ברובו, ונהה בהמוניו אל הקולנוע. מבקרי הסרטים ראו בסרטים הללו מניפולציה זולה ובקרו אותם קשות.

    האם יש מקום לדיון מחודש בסרטי הבורקס? אני חושבת שכן. ממרחק השנים, אם מתבוננים היטב, ניתן לראות גם בסרטי הבורקס אמירות ביקורתיות וחתרניות נגד הממסד.

    אלי תבור, שהיה עט לעת מצוא, התסריטאי שכתב את התסריטים לסרטי בורקס רבים והמפורסמים שבהם, היה עיתונאי בעיתון "העולם הזה" שהיה עיתון ביקורתי, עם אוריינטציה שמאלית חזקה. הוא טען בפני רון כחלילי (בסדרה "סרט שחור לבן" על סרטי בורקס) שהוא המשיך את העבודה החברתית שעשה בעיתון גם בכתיבת התסריטים. שבסרטים שלו יש מחאה נגד הממסד המפלה מזרחים. (ונתן לדוגמה את סלומוניקו)

    הסיפור המוכר ביותר בעניין זה הוא סביב הפקת הסרט "צ'רלי וחצי" אלה שוחט כותבת בספרה "הקולנוע הישראלי מזרח/ מערב והפוליטיקה של הייצוג" שכשבועז דווידזון הפיק את הסרט צ'רלי וחצי, הוא צילם לו סוף אחר. בסוף שצילם, צ'רלי ואשתו החדשה גילה, נפרדים ממיקו, שהיה החבר הצמוד שלו,  ילד רחוב (לכן צ'רלי וחצי, ואלי תבור מספר שהמציא את השם בעקבות מוישה וחצי). מיקו טס לאמריקה אחרי שאביו שלח לו ולאחותו כרטיסי טיסה, אלא שמיקו (ה"חצי" של צ'רלי וחצי) לא יכול לעמוד בפרידה, למעשה לא עולה לטיסה, חוזר אל צ'רלי ומפתיע אותו והם מתחבקים.

    אחד המנקים באולפן שבו הופק הסרט, שאל את בועז דוויזדון – למה החזרת אותו? הייתה לו אפשרות להיות בן אדם באמריקה, למה החזרת אותו? ובכך שיקף בעצם הלך רוח אצל מזרחים רבים אז, שבארץ אין למזרחי סיכוי להצליח, אם כן, אז רק באמריקה. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, בעיקר למזרחים.

    דווידזון הקשיב לקבוצת המיקוד של איש אחד שלו, וצילם סוף אחר לסרט. כזכור, בסוף שצילם,  צ'רלי ומיקו נפרדים בנמל התעופה, מיקו ממריא לאמריקה, רואים את מיקו יושב במטוס (עם פרסומת לא סמויה לאל על) וצ'רלי העצוב ואשתו מתבוננים במטוס.

    לפי שמוליק דובדבני הסוף הזה חתרני משתי סיבות לפחות. הסרט הזה מצביע על  משפחה שמהגרת לאמריקה, כלומר תנועה הפוכה מהתנועה שהורגלנו אליה, ירידה במקום עלייה. במשך שנים חונכנו על החשיבות של העלייה לארץ והסרט הזה מראה כמובן את ההיפך. זה נכון במיוחד בהתחשב בשנה שבה הופק הסרט (1973-4 ומבחינה זו ניתן לציין את מלחמת יום כיפור כשבר שאחריו הרבה ישראלים נהיו פחות "פטריוטים").  צילומי הסרט הופסקו בגלל המלחמה. הסיבה השנייה היא,  שבעצם עזיבתם הם משאירים ארץ "נקייה ממזרחים". וגם זאת כמובן אמירה חתרנית.

     

    אז בפעם הבאה שאתם מסתכלים או מדקלמים שורות מתוך סרט הבורקס האהוב עליכם, זכרו שגם בסרטים האלה יש סבטקסט ששווה לחשוב עליו.

     

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל