לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

הגנים הבהאיים וואדי ניסנאס

6 תגובות   יום שישי , 23/12/11, 20:35

כמסורת שהולכת ומתגבשת במשפחתי, צחקתי עם אמי ושאלתיה עם היא רוצה גם טיול ביום ההולדת, כמו שאני מארגנת לאחייני, והיא השיבה בחיובי ענק. היה לי יום לחשוב על רעיון שיתאים לה והחלטתי ששוטטות בגנים הבהאיים וביקור במקדש הבהאי ובואדי ניסנאס יכולים לצמוח ליום קסום. התקשרתי לקבלת טיפים מחברתי המומחית למסעדות (בפעם הקודמת הטרחתי אותה בקבלת מידע על הפלאפל הכי טוב בבאר שבע והפעם על מסעדה אסלית בחיפה – ההמלצה היתה על אבו יוסף בכיכר פריז ועל שלוש פלאפליות ברחוב הרצליה). הזמנתי סיור בבית הגפן אשר בואדי ניסנאס והיום, יום שישי בבוקר יצאנו לדרך. הידעתם כי ניסנאס זו נמיה בערבית, אני למדתי משהו חדש.

היה יום שמשי - קריר, בדיוק כמו שאני אוהבת, זכרנו לקחת בגדים ארוכים למטרות כיסוי בעת הביקור במקדש, הכנו קפה לדרך וכעבור שעה כבר החנינו ברחוב שניים בנובמבר אשר בחיפה (רחבת חניה בחינם במרחק קצר מהשער הראשי אשר בשדרות הציונות 80). חשוב: הביקור במקדש ובגנים שסביבו הוא בין השעות 9:00 ל-12:00 בלבד. לשאר המידע רצוי להתעדכן באתר הגנים הבהאיים. הפעם החלטתי לא להשתתף בסיור מודרך אלא להכין חומר כתוב על המקדש, הדת והגנים ולטייל באופן עצמאי. בטרסות העליונות והתחתונות לא ניתן לבקר אלא במסגרת הסיורים, אך ניתן לצפות בהן מהמרפסות. טיפ נוסף: שלושת נקודות הכניסה לגנים הן גם נקודות היציאה.

סיירנו לאטנו ונהנו מהעיצוב של הטרסות, מהארכיטקטורה הגנית, מהפסלים השונים, מהנוף של המפרץ (התמונות מדברות בעד עצמן), מהביקור במקדש ויראת הקודש, מהפשטות ומהשמירה ההדוקה על הניקיון (אינני סבורה שיש עוד מקום אחד בארץ, לצערי, שהוא כל כך נקי ומטופח).

משם המשכנו במורד שדרות הציונות עד לכניסה התחתונה אשר בכיכר אונסקו (הגפן פינת שדרות בן גוריון), הנמצאת כרגע בשיפוצים. לאחר נשנוש קל פסענו פנימה להמשך החוויה והפעם המוטיב שבלט היה המפלים המעניינים והמרהיבים ושוב התמונות מאפשרות תחושה של המקום.

משם חזרנו לבית הגפן אשר ממוקם בתחילת רחוב הגפן. ביקרנו ביריד העתיקות המתקיים השנה בחג של החגים והסתובבנו בין המציאות השונות ובאופן אישי כאספנית בולים רדומה (יש לי המון אלבומים ואחד מיוחד אשר סבי הדני ז"ל החל לאסוף ואני ממשיכה אותו) מצאתי מוכר עתיקות שמוכר אלבומים ישנים ב-100 ש"ח לאלבום ומדפדוף היה לי הרושם כי ין הבולים חבויים מציאות, אך עלי לבחון זאת יותר לעומק, מזל שיש כרטיסי ביקור.

ב-12:00 יצאנו לסיור "נאמן למקור" מהבנין השני של בית הגפן (הגלריה), סיור בעקבות 32 האמנים המציגים השנה בחג של החגים, הסיור החל שם והמשיך בסמטאות ואדי ניסנאס. האמנים בחרו כל אחד לקחת את נושא ה"נאמן למקור" למקום הסובייקטיבי שלו וחזינו במספר רעיונות מעניינים ביותר וגם בכמה מעט יותר הזויים. בסמטאות פגשנו יצירות משנים קודמות ועבודה מעניינת של ילדים נוצרים, יהודים, ערבים ובהאיים (בתמונה: תנו לשמש לעלות)

לא היינו רעבות ועל כן הפעם ויתרנו על המסעדות המומלצות (בפעם הבאה בחיפה מבטיחה לבדוק אותן) ולקחנו את קו 23 חזרה לרכב.

הטיול מומלץ בחום, כמובן חג של החגים נחגג רק בחודש דצמבר, אך כדאי לבדוק עם בית הגפן אם ישנם סיורים אחרים, כמו כן, שיטוט ברחובות הואדי ובשוק תמיד נפלאים (ויש גם סיור קולונרי שפגשנו בדרך, לא יודעת מי מארגן, אך שווה לבדוק בגוגל).