כותרות TheMarker >
    ';

    הסיקריקים ואני

    34 תגובות   יום שני, 26/12/11, 17:26

     

    "חבל שמכפישים צבור שלם" כתב לי השבוע במסרון אדם חרדי בתגובה לסקור בתקשורת של אלימות שמפגינה הקבוצה הקיצונית של החרדים בבית שמש. הכותב מבקש לשמור על עלום שמו ולכן אסתפק בהגדרה כי הוא איש תקשורת ופעיל ציבורי נמרץ במגזר החרדי. במסרון שלו הוא הזכיר נשכחות "הסיקריקים שניסו לפגוע בך, מנסים לפגוע בילדות קטנות בבית שמש. חבל שמכפישים ציבור שלם. אתה עצמך ראית כיצד החרדים השפויים מתנגדים להם ונלחמים נגד הקיצונים".


    ומעשה שהיה כך היה. בקיץ האחרון כשתלמידי הישיבות בטלים מלימודים צלצל הטלפון הנייד שלי. האדם שהציג עצמו בשם ובתואר הנ"ל הזמין אותי להרצות בבית מדרש של חסידי בעלז בירושלים. נכון שמעת לעת מראיינים אותי בענייני מודיעין ובטחון בתחנות רדיו חרדיות. אך מעולם לא שיערתי שיזמינו אותי להרצות בפני צבור חרדי. הבנתי שחסידי בעלז נחשבים לאחת החצרות "הליברליות", בעולם החרדי. מעורך "הארץ" לשעבר דוד לנדאו, שהוא בעצמו אדם חרדי, החובש כיפה שחורה, למדתי שהרב של בעלז מעודד את חסידיו  לצאת לעבודה, ובכל הקשור לרעיון השלום וארץ ישראל השלמה הם מתונים יחסית ואינם מתיישבים לדוגמא מעבר לקו הירוק.  

    ובכל זאת שיחת זו הייתה הפתעה גדולה. מה שעוד יותר הפתיע היה הנושא שנבחר: המודיעין הישראלי. מהשיחה הבנתי שהמזמין ותלמידי הישיבה קוראים את רשימותיי ב"הארץ" וכאן בבלוג "מרוץ החמוש".  חשובה עוד יותר, הייתה בעיני, העובדה שהם מוכנים להזמין אדם חילוני שיישא דברים בנושא כל כך ישראלי – ציוני ולא דתי. נענתי ברצון. לא לפני שוידאתי כי לא יוטלו עלי שום מגבלות. איש הקשר שהזמין אותי  אמר לי כי זו הפעם הראשונה שהוזמן אדם חילוני להרצות בפניהם. עד אז רוב המרצים היו דתיים בעיקר חרדים, או חילונים שחזרו בתשובה.

     


    מלווה בחבר סקרן, הבמאי שחקן רמי דנון שכתב וביים כמה המחזות (עם אמנון לוי) על העולם החרדי, עלינו לירושלים. החניתי את מכוניתי בסמטא שמחוץ לבית המדרש. התקבלנו בסבר פנים יפות. להרצאה הגיעו כשלושים תלמידים, רבים מהם נשואים ואבות למשפחה.

     


    ההרצאה התנהלה בסדר מופתי. הם שאלו שאלות, שהעידו כי חלק מהמאזינים בקיאים בנושא ומתעניינים בענייני היום באמצעות קריאת עיתונים או האזנה לרדיו. אך היו גם שאלות שמהן הסקתי כי השואלים לא ממש מבינים בנושא. ואז בעיצומה של ההרצאה נשמעו לפתע צעקות רמות וראשים מאיימים הופיעו בחלונות ובדלתות. מיד הקיפו אותי כמה אברכים כדי לגונן עלי מפני האורחים הלא קרואים. הבחנתי שהם לבושים בבגדי זברה. "מאבטחי" בקשו ממני לסור לחדר סמוך. השאר יצאו להניס את המפריעים. בחלוף כרבע שעה הם שבו ובחיוך בקשו שאמשיך בהרצאה כמתוכנן. כששאלתי אותם כיצד הצליחו לגרום להם לעזוב את המקום השיבו בחיוך גדול עוד יותר "בשירה ובריקודים". האמת היא שהם הניסו את עשרת המתפרעים, שהגיעו בטנדר והיו מצוידים במקלות, בדחיפות ובאיומים. שלושה-ארבעה ממארחי נותרו בחוץ כדי לאבטח את מכוניתי. בסיום ההרצאה כששאלתי אותם מי היו אותם לבושי כתונת הפסים הם אמרו "הסיקריקים".

     


     

    מקור השם הוא בקבוצת הקנאים מתקופת הבית השני שפעלו בירושלים בתקופת המרד הגדול נגד הרומאים ודרשו שלא להסתגר בין החומות אלא להלחם נגד הכובשים. קבוצה זו רצחה בעיקר יהודים שהואשמו על ידם ב"שתוף פעולה". בסופו של דבר גרש אותם רוב הציבור בירושלים והם נמלטו למדבר יהודה התבצרו במצדה וסיימו את חייהם בהתאבדות ההמונית. לפני כעשור החל מיעוט קטן בציבור החרדי להתבדל בלבושו וחזר ללבוש את הבגדים המפוספסים, שבני העדה החרדית של ירושלים אנשי נטורי קרתא (שומרי החומות) לבשו בראשית המאה הקודמת. מכאן גם הכינוי ה"זברות" שהדביקו להם החרדים מתנגדיהם. אך ייחודם הבולט ביותר היה בדרישות הקולניות שלהם מהציבור החרדי כולו לשוב למקורות החרדיות. ומשלא נענו להם החלו לנקוט באלימות. זכות היוצרים לכינוי  "סיקריקים" היא של ישראל אהרון קלצ'קין, חרדי ירושלמי, בעל בית-דפוס דעתן וליברל שהתקוטט איתם במשך שנים ולבסוף נכנע ועזב את ישראל.



    ''


     

    כיצד ידעו הסיקריקים על מקום הרצאתי ועל מועדה, שאלתי את מארחיי.

    "רצינו להעניק לך כבוד ולכן פרסמנו את דבר ההרצאה בכרוזים שנתלו על קירות בית הכנסת הגדול שלנו" הם ענו. "אתם רואים" אמרתי להם "איך פועל המודיעין. הם אספו עליכם ועלי מודיעין ועל סמך המידע יצאו למבצע הסיכול". במקביל, כמו שנוהגת לעיתים גם קהילת המודיעין הם גם הפיצו מידע משלהם מה שאפשר לכנות "ל"פ" לוחמה פסיכולוגית. הם הפיצו בשכונות החרדיות של ירושלים פשקוויל (כרוז) בכותרת "התדרדרות עד היכן?" המשמיץ את חסידי בעלז "לא פחות ולא יותר "המוסד ומודיעין ישראלי" שהוא הנושא שאמור לעניין את באי בית המדרש (ואף מגיל 14 ומעלה...)? האמנם הגענו למצב שרוח הלאומיות שפשטה את הרגל בקרב הציבור החילוני החלה לנשב בחזקה ובשיא המרץ, דווקא אצל אלו שבעבר הלא רחוק היו נושאי דגל המלחמה בציונות". אף שעיקר זעמם יצא נגד מארחיי מקהילת בעלז, הם גם חרפו וגדפו אותי בכרוז אחר שהפיצו.


    בסיום ההרצאה לקראת חצות וכפיצוי על כך שסברו (בטעות) כי נגרמה לי עוגמת נפש ארגנו מארחיי לרמי דנון ולי סיור מרשים ביותר בבית הכנסת הגדול והמפואר שלהם (עלות בנייתו כ-140 מיליון דולרים) שנישא על גבעה גבוהה בירושלים.


    וכך בחלוף כארבעה חודשים כשהסיקריקים בכותרות התקשר איש הקשר כדי לשטוח את טענותיו. החלפנו מסרים שבהם חלקתי על עמדותיו. גם אם הבעיה היא כטענתו שמדובר ב"מיעוט" קנאי קיצוני ואלים, עדיין נדמה לי שהוא נהנה מרוח גבית של ציבור גדול יותר. ולא פחות חשוב מנהיגי הציבור החרדי חוששים ומפחדים לגנותאותם וכשהם עושים זאתה הגינוי נשמע רפה. זה משכיר לי את הגינויים שממשיעים מנהיגי המתנחלים למעשי הטרור של נוער הגבעות.

    ובכל זאת אני סבור כי יש מקום להביא את דעתו של גם מי שאני מתנגד להשקפת עולמו.

     

    הנה השאלות והתשובות שהחלפנו:


    מה מציק לך שטרחת להתקשר אלי?

    "בימים האחרונים נעשה בתקשורת הישראלית עוול חסר תקדים לציבור גדול,  מכונת הסתה ורצח אופי בצורה גלויה ועזת פנים כפי שלא נעשה מעולם לאף ציבור בישראל. יש כאן את כל המרכיבים של גזענות, הכללה והתנשאות. לציבור החרדי יש זכות לנהל את חייו בהתאם לשיגיונותיו. באם הגברים והנשים החרדיות הסכימו על ישיבה בחלוקה באוטובוסים – זו היא זכותם. מדובר על תחבורה ציבורית אמנם, אבל כזו שמיועדת למגזר החרדי ומתאימה לצרכיו. למה הדבר דומה: לקו אוטובוס של אגד המספק קו פיזור לתלמידי בית ספר מסוים. אגד היא חברה ציבורית, אבל היא מותאמת לצרכיו של הפרט. למרות כל האמור, ההוראה החד משמעית היא, לרבות בקווים ייעודיים אלו: להימנע מכפייה ומאלימות.


    לחילונים יש תחושה שהחרדים מנסים לכפות את אורח החיים שלהם. זה מתחיל בקווי אוטובוסים ומי יודע היכן זה יגמר?

     "להקמת קווים אלו היו סיבות רבות, בין היתר: צפיפות ומקרים רבים של הטרדה מינית. אין משמעות לעובדה שנשים יושבות מאחורה וגברים מקדימה. מבחינת הציבור החרדי זה היה יכול להיות ההפך, העיקר שתשמר ההפרדה. אם היה אפשר החלוקה הייתה נעשית לאורך, אולם האוטובוסים צרים, והחלוקה היא רוחבית. שיקולים הנדסיים. אחורה, לא מסמל בהכרח הדרה, וקדימה לא מסמל בהכרח שוביניזם ודיכוי. העיקרון החשוב הוא: הפרדה (כלשהי) בעקבות צפיפות וניסיון להימנע מתופעות של הטרדה. חשוב להדגיש: בית המשפט העליון מכיר בקווים אלו ונתן להם את מלוא הלגיטימציה. טניה רוזנבליט עלתה במודע על קו אגד המיועד לציבור החרדי כדי לעורר פרובוקציה, בדומה לפעילי ימין שעורכים מצעד דגלים מתגרה בכפרים ערביים בגליל. חוקית הם צודקים, אבל המטרה היא לא טהורה. פרובוקציה. טניה ישבה מקדימה ואיש לא הפעיל עליה אלימות. המקסימום שנעשה הוא בקשה מנומסת שהופנתה עליה לכבד את רגישות הסביבה. היא בחרה שלא לעשות זאת, זכותה".

     


    ובכל זאת מופעלת אלימות?

    "קיימת קבוצה קטנה, המונה לכל היותר 500 איש. קבוצה זו, הסיקריקים, קיצונית בהרבה, היא דוגלת גם בהפרדה ברחוב, ולא מהססת לנקוט באלימות נגד מי שלא הולך בתלם הקיצוני אותו קבעה. קבוצה זו יורקת על נשים, תולה שלטים המזהירים על קיום הפרדה, כאשר עיקר האלימות שלה מופנית בכלל נגד רוב הציבור החרדי שהוא הסובל העיקרי מאותה קבוצה אלימה. ליריקות בבית שמש ולהפרדה ברחוב אין כל קשר ל-99% מהמגזר החרדי. עובדה: בבני ברק ובשכונות החרדיות בירושלים, בביתר עילית ובמודיעין עילית ובשאר ריכוזי המגזר החרדי, אין שלטים הקוראים להפרדה, גם אין מודעות הקוראות לנשים "להתלבש צנוע", נשים עובדות כקופאיות, ולמעשה, במרחב הציבורי יש תערובת מלאה בין גברים לנשים. (למעט כאמור, האוטובוסים שבהם מתקיימת הפרדה בגלל סיבות שהוזכרו לעיל). הסיפור כולו מתרכז ברחוב אחד בבית שמש, רחוב נהר הירדן".

     


    מדוע פרנסי הציבור החרדי – רבנים, חברי כנסת ואנשי ציבור לא יוצאים בחרון אף נגד מה שאתה מכנה מיעוט?

    "כיום יש התעוררות רצינית בקרב ההנהגה החרדית נגד אותה קבוצה. רק בשבועות האחרונים התפרסמה קריאה לפעול נגד "כת השאלים" המייצגת את אותה קבוצה. נכון, ההתנגדות היא עדיין רפה ולא משמעותית. יש לכך מגוון סיבות. העיקרית שבהן היא החולשה של ההנהגה החרדית. בעבר הייתה כאן הנהגה אמיצה, בתקופת הרב שך, כיום ההנהגה החרדית מתגוננת ולא מעיזה. היא מעדיפה להתעלם מהקבוצות הללו, ולא להסתבך עם מיליציות הטרור החרדי - קיצוני. אם יש טענה הוגנת אחת בכול הקמפיין האחרון, היא הטענה בגין חוסר פעולה נגד הקיצוניים. לציבור החרדי נעשה רצח אופי. הוא מוצג כקיצוני, אלים ופנאטי, בעוד שמדובר בציבור שומר חוק, סבלני ולא אלים. יתרה מכך, בציבור החרדי קיימת תופעה רחבה של ליברליזציה שהואצה מאוד בשנים האחרונות. בשנת 2011 לומדים יותר סטודנטים חרדיים במכללות ובאוניברסיטאות מאי פעם. ב-2011 מתגייסים יותר צעירים חרדיים לצה"ל מאי פעם. ב-2011 יש יותר אנשי היי-טק חרדיים ויציאה לעבודה מאי פעם. הציבור החרדי הולך ומתמתן, הולך ונעשה פרגמטי ומתחשב, ב-2011 קיימות מפלגות עצמאיות שלא כפופות לרבנים, ובכל מערכת בחירות הם מגדילים את כוחם. אבל את זה לא יודעים 90% מהציבור הכללי. הם יודעים שחרדים מדירים נשים, יורקים עליהן ומתנהגים באלימות ועולם כמנהגו נוהג: התקשורת ממשיכה להכפיש ציבור שלם ולשפוך את דמו בראש חוצות ומכונת ההסתה ממשיכה לערוך דה-הומניזציה לציבור ענק".

     

    ולסיום אצטט מדברי הפילוסוף וולטר שאמר כי ילחם עד טיפת דמו האחרונה כדי שליריבו תהיה הזכות להביע את דעתו.

     

    צפו בסרטון "סיקריקים משתוללים בבין הזמנים, מתוך פורטל "לדעת":

    http://www.ladaat.net/article.php?do=viewarticle&articleid=12805

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (32)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        2/1/12 15:00:

      עד כמה שדבריך המעניינים עשויים "לתקן עיוותים" באשר לתדמית הציבור החרדי וראייתו הכוללת כעשוי מקשה אחת - האמת שלי היא שכולם מקשה אחת.

       

      אכן, אלפי קהילות מתקיימות זו לצד זו, ושנאתם איש לרעהו מתחרה רק בשנאת החילונים אליהם.

       

      אך דבר אחד משותף לכל חובש כיפה בד, כיפה סרוגה או כיפה מדומיינת (מנשקי מזוזות הנוסעים לכדורגל בשבת):

       

      הם מצביעים למפלגות דתיות, או למפלגות החותמות הסכמים קואליציוניים עם מפלגות דתיות.

       

      התרומה לאבדנה של מדינת ישראל איננה רק בריבוי הטבעי של תולדות אהרון. היא גם בהצבעה למפד"ל או לנתניהו הלוחש באזנו של כדורי.

       

      התוצאה של עוצמה פוליטית דתית שצימחה פרא מדשן הסכמים קואליציונים היא ששלטון החוק התכופף בפני אלימות אידיאולוגית.

       

      ראובן ריבלין (באמצעות אחד העוזרים) ענה לי בתשובה נמהרת ונזעמת לאחר שהטחתי בו כי הוא הוא - יושב ראש בית הנבחרים, מטפח אלימות אידיאולוגית בחוק שיזם לחנינה לתוקפי שוטרים וחיילים. ריבלין איננו דתי מוצהר. לולא היה שמן וזקן - היה מפזז על גבעות איתמר. - חובש כיפה וירטואלית.

       

      הואיל והמפלגות הדתיות לא תסולקנה מהכנסת (כמתחייב על פי חוק יסוד הכנסת) והואיל והסכמים קואליציוניים ימשיכו לעצום עין לנוכח ביריונות דתית - חסידי בעלז ה"נאורים", הסיקריקים - ה KKK של העולם החרדי - או חברי תנועת הנוער בני עקיבא - כולם כאחד מנסרים את הענף של העץ שלא הם שתלו.

       

       

      שיזעיקו את אלוהיהם כאשר יבינו שאינם מסוגלים עוד לשרוד ללא התערבות על טבעית - תשפוט ההסטוריה.

        2/1/12 13:42:
      הכתבה שלך מעניינת ומעוררת מחשבה, אבל היא גם מטעה ברובה. נכון, יש ציבור חרדי רחב וגדול שהוא מתון בדעותיו. גם אני, מודה, הולך לעשות קניות בבני-ברק כי שם המוכרים לא מנסים לשדל אותי לקנות מה שאני לא צריך ובעיקר, שם אני יודע שלא עושקים אותי בלי הצדקה. וחכם יהיה מצד כל הציבור החילוני כולו לבוא לבני-ברק, לקנות בזול ולהפריח את היחסים פנימה בתוכנו. אבל, וזה אבל גדול, לא הכול יפה כמו שהוא נראה מבחוץ. קבוצות קיצוניות כמו הסיקריקים שואבות את כוחם לא מהסכמה גורפת, אלא דווקא מהשתיקה הרפה למול הפעולות שלהם. אם באמת חפצים הרבנים לקרב לבבות ולעשות לאחדות העם הם צריכים לצאת בקול גדול ולזעוק. הסיקריקים לא רק שמטילים אסון על היהודים אלא גם על היהדות. הם מבזים את התורה, דוחקים את המעט יהודים שומרי מסורת שנשארו הרחק עוד יותר מהדת ומהשורשים וקורעים את העם לגזרים. וכל זה בניגוד גמור למסורת היהודית לקרב לבבות ולאהבת אחים. החברה החרדית ברובה מקיימת אורח חיים שלא ניתן לקיים אותו עוד בחברה המודרנית שלנו. רחובות מופרדים וקווי מהדרין הם רק זעיר אנפין וקש דק בגב הגמל. על חשבוני ועל חשבון יתר משלמי המסים חיים אוכלוסיות שלמות מנדבות ומצדקות. הם אינם עובדים ואינם מעוניינים לעבוד. הם משקיעים את כל כולם בשינון (ולא לימוד אמיתי) של ההלכה (ולא של התורה) ומתקיימים כמעט לגמרי על חשבוננו. נמאס לשאת לבד בנטל, נמאס לראות קבוצות שלמות של אנשים שחייהם נדבה מתוך בחירה, נמאס לראות שהרבנים והחברה החרדית שותקים ומסכימים בשתיקה לרעה החולה שמשתלטת על היהדות - דת שמקדשת את הכבוד, את העבודה ואת קרבת הלבבות. החרדים, הדתיים, החילוניים והרבנים של כולנו צריכים לצאת לגרש את החושך האיסלמיסטי שמשתלט על המרחב היהודי. ויפה שעה אחת קודם.
        31/12/11 10:04:

      ועדיין, מיעוט שעושה כזה רעש גדול. ומצד שני דעות שמחלחלות אל אמצע שכמעט לא קיים. פעם היתה יהדות ציונית שלי לפחות היה קל להידבר איתה. היום הרבה יותר קשה. מי שעומד גם מתחת לכיפות הסרוגות בחלק ניכר הם כבר לא ממש אותם אנשים עם אותן דעות. וכן, הם רחוקים כמרחק מזרח ממערב. ועדיין. אני חרדה. ומודה שיש מקומות שכף רגלי לא ממש תדרוך בהם והמקומות הללו אינם קדושים לאף דת ולא ממש שוכן בהם אף אל. מפחיד וקצת מקומם.


      כתבת. כתמיד נפלא!

      [עם כזו הגנה ולו לא הייתי אשה, הייתי שמחה להידחף להרצאה הבאה. שם בינם לראות במו עיני שלי. אגב, ]

        30/12/11 19:33:
      יש לי שאלה אליך: יוסי האם לסיקריקים הללו יש רבנים=מנהיגים משלהם? האם הם קשורים לאיזה ארגון חרדי ידוע?
        29/12/11 20:35:
      כלומר - כולנו חרדים וכולנו מבקשים להוקיע ולהקיא אותם מתוכנו אני מקווה שגם הציבור החרדי ישמיע את קולו כנגד האלימות והטרור.
        28/12/11 23:18:
      חזק ! הקיצוניים לא מקשיבים לרבנים ובודאי לא לחילונים. הטיפול בהם צריך להיות משולב - הוקעתם מהחברה החרדית והוצאתם מחוץ לחוק. רוצים להתאבד ? WELCOME.
        28/12/11 09:25:

      אני רוצה להחזיר לנו, לחילונים, את היהדות הגזולה. זה כן. התקציבים וההטבות - בהדרגה. אמנם אלו סמים קשים אך אי אפשר לגמול אותם בבת אחת.

       

      זו בכלל לא יהדות. זו עבודה זרה. יכולים להתחפש בבגדים מפולניה, ולמלמל תפילות, לפשפש בחמץ ולנופף בתרנגול כפרות - אבל אין להם אמונה. יש להם לשון הרע, עין רעה, שנאה, סכסכנות. זו לא יהדות. אלו שרצים. יהדות זה הענק הלל הזקן, אבי הנשיאות - מה ששנוא עליך - אל תעשה לחברך, ותורה אמרה - ואהבת לרעך כמוך, וגמרא, עקיבא ברכות - כל דעביד רחמנא - לטב עביד - הכל לטובה. אלה מה יש להם - "אני ואפסי עוד", "כוחי ועוצם ידי", גזל דירות ותקציבים מקופת הציבור. זו לא יהדות. זו תחפושת לפורים.

       

       סודרי מש"ס אמר שהוא לא אוהב אשכנזים. זה לא אישי. לא מכיר אותו, אבל האשכנזים אוהבים את סודרי. עובדה, הם נותנים לו ולישי מאה אלף דירות חינם ומאות מיליארדים -  כל שנה (!!) בכסף וטובות הנאה, מהתקציב האשכנזי שלנו, המופקר על ידי קרטוניהו ושוויניץ. 

      הרי קנינו לו דירה חינם, או בטח כמה דירות. הוא מהמקורבים ביותר לכספת. ממש מהמעגל הראשון של נהני ש"ס. אולי פעם מישהו יוציא את הסרחון הזה. אמסלם ידע רק מעט..

       

        28/12/11 09:14:

      יישר כוח, יירבו כמותך בישראל !!

      המחאה החברתית מתרחבת - נקמתו של תרנגול כפרות !!!

       

      http://cafe.themarker.com/image/2469811/

        27/12/11 19:44:

      צטט: רונן אל 2011-12-27 08:00:25

      הדרך היחידה לעצור את התחרדות המדינה היא לסגור את הברזים. ללא כסף יאלצו החרדים לצאת לעבוד. הם יבינו שהעולם זה לא החרדים בלבד. ובמידה וימשיכו בפעולותיהם הם ירעבו ללחם. זו הדרך הנכונה.

      אני חושב שאתה טועה. תהליכי ההתחרדותאינם קשורים לכסף. יש שתי סיבות לגידול במספר הדתיים בישראל. ריבוי טבעי גבוה מעל הממוצע החילוני והנכונות של אנשים שילדיהם ילמדו במוסדות דת, כלומר זה נעשה מרצון. ההקצבות לצבור החרדי הם לא כתוצאה מסחטנות אלא מנכונות של המפלגות חילוניות להקציב להם אתסכומי הכסף ולוותר להם על חובות כמו שרות צבאי או לחילופין הקמת שרות לאומי.   

       

        27/12/11 19:37:

      צטט: ilanzisser 2011-12-27 08:33:48

      הציטוט בסיום הוא לא של וולטר אם כי רבים מייחסים אותו לפילוסוף. הנה ההסבר: http://en.wikiquote.org/wiki/Voltaire
      שמחתי לקרוא את מה שכתבת. נדיר למצוא כתיבה שמביעה דעה אבל מוכנה לעשות זאת בלי לצעוק.

       אילן תודה למדתי משהו חדש.

       

        27/12/11 19:36:

      צטט: forte nina 2011-12-27 09:50:38

      עלייה בהתגייסות הדתיים לצבא עלולה להטעות רבים מאיתנו לחשוב,  שזו עדות להתמתנות. ייתכן ויש קיטוב בחברה הדתית כפי שיש בחילונית, אך מעולם לא היתה פלישה בסדר גודל כזה כלפי איזורי מחיה של חילונים, לא מדובר ב-500 עשבים שוטים ודי ברור שמדובר בעשביה ענקית. חלק ממנגנון ההכחשה גם של החילונים הוא להטמיע אמירות כוללניות כדי לא להבין שאנחנו במלחמת תרבות עכשיו ופה, כי למי מתחשק עכשיו בחורף להתחיל מלחמות?! הרי אנחנו עדיין

      עסוקים בליקוק הפצעים של מחאת הקיץ.  אם לא אורח חייהם הסגפני של החרדים,  הם היו עסוקים הרבה פחות במיניותה [הדרה] של האישה.תגיד יוסי,  אין באלוהים שלהם טיפת רחמים? שיסיר לפחות את חוקי הנידה כדי שהגברים החמומים האלה ישתחררו ממועקת האשכים.

      לשאלתך על אלוהים. אינני מאמין בקיומו ולכן לא אוכל להתייחס אליו גם לא אם הוא שלהם.

      כן יש קיטוב ופלגנות בחברה הדתית והראיה שיש שם עשרות כתות וקבוצות ותתי קבוצות, בדיוק כמו בציבור החילוני

       

        27/12/11 19:34:

      צטט: אהוד אמיר. 2011-12-27 08:58:10

      "להקמת קווים אלו היו סיבות רבות, בין היתר: צפיפות ומקרים רבים של הטרדה מינית." אבל כפי שדוברי העדות החרדיות תמיד אומרים, הם מחנה טהור ואצלם אין תופעות כאלו. אתמהה! והיא קושיא.

       

      אהוד תודה לך ולכל המגיבים שעדיין לא התייחסתי אישית לדבריהם.

        27/12/11 19:32:

      צטט: טלא פלא 2011-12-27 12:57:09

      תמיד חשוב ומומלץ להבין את הצד השני לפני שיוצאים בהאשמות, ואני מברך את השקדנות שהקדשת בכתיבה. אולם, מסקנה שהזדעקה לי תוך כדי קריאה: אם זה באמת לא משנה, אז בואו נחליט שנשים יישבו בקדמת האוטובוס והגברים מאחור. אני מוכן אישית להתחייב ללכת לבית כנסת פעם בשבוע אם זה יקרה. ועוד דבר, מדובר בתחבורה ציבורית, כלומר תחבורה שמיועדת לציבור הרחב, אז למה אם יש לחרדים קווים מופרדים, אין לנו החילוניים קווים שפועלים בשבת? זה לא נראה לי צודק.

       

      אכן הודאתו שמוטב היה ולו למראית העין נשים ישבו מקדימה היא מעניינת ומעידה על מחשבה מקורית של אדם שמבין את הבעיה של הדרת נשים. אך אני גם לא תמים עדי כדי כך שאאמין שהרבנים היו מאשרים זאת. מרבית הדתות בוודאי אלה המקדשות פונדמנטליזם יש הדרה והפליה של נשים - בנצרות, באיסלאם וביהדות. הקבוצות בדתות שקשובות לצורכי המודרניות (אסלמיסטים מתונים, חלק מהכנסיות הפרוטסטניות הרפורמים ביהדות) הן מיעוט נרדף.

        27/12/11 19:28:

      צטט: איתמר קרמר 2011-12-27 15:03:46

      תודה רבה- מעניין. השלב הבא יהיה שהידיד החרדי שלך לא יהסס להיחשף. דעה שנאמרת בעילום שם לא תכה גלים.

      תודה על תגובתך איתמר. אתה צודק שזה לא נשמע טוב שידידי מסרב לחשוף את שמו. עדיף היה שיאמר את דבריו לצטוט ולפרסום בשמו המלא. אך מאידך כלום אין המרחב הוירטואלי כאן בקפה מלא במגיבים וןטוקבקיסטים שמסרבים לחשוף את עצמם ובחסות האלמוניות מרשים לעצמם דברים שלעולם לא היו מעזים לומר בגלוי ובשמם. ידידי לפחות אמר לשיטתו דברי טעם ואף לא היסס להשמיע בקורות גם אם רפה על התנהלות מנהיגי הצבור שלו. וכאמור בפוסט אני לא מסכים עם צרבית דבריו אך חשוב היה לי שהם ישמעו.

       

        27/12/11 19:24:

      צטט: shabat shalom 2011-12-27 16:29:28

      צטט: אהוד אמיר. 2011-12-27 08:58:10

      "להקמת קווים אלו היו סיבות רבות, בין היתר: צפיפות ומקרים רבים של הטרדה מינית." אבל כפי שדוברי העדות החרדיות תמיד אומרים, הם מחנה טהור ואצלם אין תופעות כאלו. אתמהה! והיא קושיא.

      יש שיטה אצל דוברי העדות החרדיות. שיטה מכעיסה ביותר:

       גם סיפור ההטרדה המינית באוטובוסים הוא לוקש חרדי. הם פשוט לא מבינים את החירות המינית של החילונים. היום קראתי ב new 1 כותבת חילונית שמצאה ש 85% מהחילוניות התלונו על הטרדה מינית באוטובוסים מעורבים.

      לוקש היא מילה עדינה לבלוף ובלוף היא מילה עדינה לשקר ושקר היא מילה עדינה להסתה נגד החילונים כאילו הם הולכים ותופסים יום יום איזו אשה ואונסים אותה.

      אין זאת אלא שהשדים הפרטים שלהם מדברים מגרונם.

      תוה על התיחסותך

       

        27/12/11 16:29:

      צטט: אהוד אמיר. 2011-12-27 08:58:10

      "להקמת קווים אלו היו סיבות רבות, בין היתר: צפיפות ומקרים רבים של הטרדה מינית." אבל כפי שדוברי העדות החרדיות תמיד אומרים, הם מחנה טהור ואצלם אין תופעות כאלו. אתמהה! והיא קושיא.

      יש שיטה אצל דוברי העדות החרדיות. שיטה מכעיסה ביותר:

       גם סיפור ההטרדה המינית באוטובוסים הוא לוקש חרדי. הם פשוט לא מבינים את החירות המינית של החילונים. היום קראתי ב new 1 כותבת חילונית שמצאה ש 85% מהחילוניות התלונו על הטרדה מינית באוטובוסים מעורבים.

      לוקש היא מילה עדינה לבלוף ובלוף היא מילה עדינה לשקר ושקר היא מילה עדינה להסתה נגד החילונים כאילו הם הולכים ותופסים יום יום איזו אשה ואונסים אותה.

      אין זאת אלא שהשדים הפרטים שלהם מדברים מגרונם.

        27/12/11 15:50:
      גם אין מודעות הקוראות לנשים "להתלבש צנוע" - לא ברור לי למה כוונתו, אבל בירושלים יש מודעות שקוראות לנשים להתלבש צנוע, וזכור לי שירקו על אמי כי הייתה עם שרוול קצר בתוך מכונית פרטית (דרך החלון) כבר לפני שלושים שנה. חברך צודק בטענתו שמכלילים על ציבור שלם, אבל הוא צודק גם שהציבור החרדי נושא באשמת השתיקה. פרט לכך, הסיקריקים קיצוניים במיוחד, אבל הדרת נשים למשל, משותפת לחלק גדול בהרבה מהציבור החרדי.
        27/12/11 15:03:
      תודה רבה- מעניין. השלב הבא יהיה שהידיד החרדי שלך לא יהסס להיחשף. דעה שנאמרת בעילום שם לא תכה גלים.
        27/12/11 11:59:

      הרושם הכללי שההנהגה החרדית כנועה לאוירה הציבורית, וזה סממן לחברה בריאה, חולשתם של הרבנים אינו אלא הכוח של הציבוריות.

       

      מכאן שההפרדה בתחבורה הציבורית היא דרישה שבאה מלמטה, מהציבור(החרדי). ולכן יש מקום להקשיב.

        27/12/11 09:50:

      עלייה בהתגייסות הדתיים לצבא עלולה להטעות רבים מאיתנו לחשוב,  שזו עדות להתמתנות. ייתכן ויש קיטוב בחברה הדתית כפי שיש בחילונית, אך מעולם לא היתה פלישה בסדר גודל כזה כלפי איזורי מחיה של חילונים, לא מדובר ב-500 עשבים שוטים ודי ברור שמדובר בעשביה ענקית. חלק ממנגנון ההכחשה גם של החילונים הוא להטמיע אמירות כוללניות כדי לא להבין שאנחנו במלחמת תרבות עכשיו ופה, כי למי מתחשק עכשיו בחורף להתחיל מלחמות?! הרי אנחנו עדיין

      עסוקים בליקוק הפצעים של מחאת הקיץ.  אם לא אורח חייהם הסגפני של החרדים,  הם היו עסוקים הרבה פחות במיניותה [הדרה] של האישה.תגיד יוסי,  אין באלוהים שלהם טיפת רחמים? שיסיר לפחות את חוקי הנידה כדי שהגברים החמומים האלה ישתחררו ממועקת האשכים.

        27/12/11 08:58:
      "להקמת קווים אלו היו סיבות רבות, בין היתר: צפיפות ומקרים רבים של הטרדה מינית." אבל כפי שדוברי העדות החרדיות תמיד אומרים, הם מחנה טהור ואצלם אין תופעות כאלו. אתמהה! והיא קושיא.
        27/12/11 08:33:

      הציטוט בסיום הוא לא של וולטר אם כי רבים מייחסים אותו לפילוסוף. הנה ההסבר: http://en.wikiquote.org/wiki/Voltaire
      שמחתי לקרוא את מה שכתבת. נדיר למצוא כתיבה שמביעה דעה אבל מוכנה לעשות זאת בלי לצעוק.

        27/12/11 08:00:
      הדרך היחידה לעצור את התחרדות המדינה היא לסגור את הברזים. ללא כסף יאלצו החרדים לצאת לעבוד. הם יבינו שהעולם זה לא החרדים בלבד. ובמידה וימשיכו בפעולותיהם הם ירעבו ללחם. זו הדרך הנכונה.
        27/12/11 00:18:
      אזעקת צבע שחור דיווח ראשוני: יריקה בבית שמש ככה"נ בשטח פתוח עדכונים בהמשך.
        26/12/11 23:47:

      צטט: סמוג 2011-12-26 20:25:08

      אדמונד ברק כתב פעם "שבשביל שהרוע ינצח מספיק שהטובים ישבו בשקט" זה נראה המצב כרגע. שבו אף אחד לא עושה דבר בנידון או עשה כך שהגענו למצב הזה שאנחנו מאשימים קבוצה גדולה מאוד בטירוף של מיעוט

      זה נכון. הרוב החרדי הדומם מניח לחבורת ביריונים להשתולל כשם שרוב המתנחלים מאפשרים לחבורת הטרור של נוער הגבעות לפעול ובשני המיקרים הממשלה נעלמת ולרוב גם נאלמת או ששריה מגיבים כאילו היו פרשנים ונותני עצות ולא מקבלי ההחלטות.  

        26/12/11 23:45:

      צטט: ניומן 2011-12-26 22:32:05

      כנצר למשפחה חרדית וציונית דתית שנספתה כמעט כולה בשואה, חקרתי סיפור השקעותיהם בארץ ישראל ונדהמתי לגזילת רכושם ע'י שכמותנו, שמנעו מהם עליה ארצה בטענה שאינם מתאימים לחקלאות, הגם שהם השקיעו ברכישת הקרקע מהנוצרי ערבי סורסוק....למדתי שגזילת קרקעותיהם ומניעת עלייתם הביאה לשואתם...איפה הסובב והיכן המסובב? האמנם נקיים אנו? עד עצם היום הזה נמנעת הממשלה מלהשיב רכוש ליורשיהם, כולל לי ולמשפחתי...

      תודה שהגבת.

       

        26/12/11 23:44:

      צטט: אדם ראשון 2011-12-26 23:29:58

      חבורת הסיק-רקים מדעת.

      תודה שקראת והתייחסת

       

        26/12/11 23:43:

      צטט: SAMIDAM 2011-12-26 23:40:13

      יוסי אתה כתב אמיץ, שמביא על הכתב בכנות ראויה לציון את הכירותו עם הציבור החרדי, אמנם אני מכיר את חסידי בעלזא ואכן זו חסידות מסבירת פנים ושקולה בהשקפותיה והם מייצגים בהחלט את דעתם של רוב רובו של הציבור החרדי, חבל שאין עוד כמה כמוך שיקומו בגאון ויספרו לציבור שאינו מכיר את הציבור החרדי דברים כהוייתם, נזכור לך את המאמר לטובה , שכוייח (יישר כח) חיים

       

      תודה רבה חיים

        26/12/11 23:40:
      יוסי אתה כתב אמיץ, שמביא על הכתב בכנות ראויה לציון את הכירותו עם הציבור החרדי, אמנם אני מכיר את חסידי בעלזא ואכן זו חסידות מסבירת פנים ושקולה בהשקפותיה והם מייצגים בהחלט את דעתם של רוב רובו של הציבור החרדי, חבל שאין עוד כמה כמוך שיקומו בגאון ויספרו לציבור שאינו מכיר את הציבור החרדי דברים כהוייתם, נזכור לך את המאמר לטובה , שכוייח (יישר כח) חיים
        26/12/11 23:29:
      חבורת הסיק-רקים מדעת.
        26/12/11 22:32:
      כנצר למשפחה חרדית וציונית דתית שנספתה כמעט כולה בשואה, חקרתי סיפור השקעותיהם בארץ ישראל ונדהמתי לגזילת רכושם ע'י שכמותנו, שמנעו מהם עליה ארצה בטענה שאינם מתאימים לחקלאות, הגם שהם השקיעו ברכישת הקרקע מהנוצרי ערבי סורסוק....למדתי שגזילת קרקעותיהם ומניעת עלייתם הביאה לשואתם...איפה הסובב והיכן המסובב? האמנם נקיים אנו? עד עצם היום הזה נמנעת הממשלה מלהשיב רכוש ליורשיהם, כולל לי ולמשפחתי...
        26/12/11 20:25:
      אדמונד ברק כתב פעם "שבשביל שהרוע ינצח מספיק שהטובים ישבו בשקט" זה נראה המצב כרגע. שבו אף אחד לא עושה דבר בנידון או עשה כך שהגענו למצב הזה שאנחנו מאשימים קבוצה גדולה מאוד בטירוף של מיעוט

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      פרופיל

      yossi melman
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין