כותרות TheMarker >
    ';

    שוורץ מכשכש : )

    מי אני?
    קוראים לי שוורץ ואני גולדן רטריוור בן 6 או 7, האמת אבדה בשכונות הקשות של מכלאת הכלבים של צער בעלי חיים בירושלים שם גדלתי. למזלי יום אחד אימצתי איש שמתעניין ב:
    תרבות, אמנות, אינטרנט, שיווק, פרסום, Web 2.0.

    מאז טוב לשנינו : )
    תהנו...

    על טעם ועל ריח ועל מה משתלם להתווכח

    0 תגובות   יום ראשון, 9/12/07, 21:16
    פעמים רבות אנו נוטים לחשוב כי העובדה שיש לנו טעם אישי ומערכת מוצקה של דעות בעניינים אסתטיים מקנה לנו הבנה בעיצוב בכלל ובעיצוב גרפי בפרט. זוהי אחת הטעויות הבסיסיות ביותר בהן אני נתקל בעבודתי עם לקוחות, והבעיה הולכת ומחריפה ככל שהתקדמות הטכנולוגיה מאפשרת לחובבנים לייצר מוצרים גרפיים בקלות.

    בניית המיתוג של העסק שלנו על בסיס הטעם האישי שלנו היא לרוב אסטרטגיה מוטעית אשר לא רק שלא תסייע לבניית מותג נכון עבורנו אלא לרוב רק תזיק. זוהי קביעה אשר במבט ראשון עשיו לקומם אך ניתן להוכיחה על נקל על ידי שימוש בעסקים הפונים לפלחי אוכלוסיה ברורים כדוגמאות:


    האם מיתוג של מפעל צעצועים יכול להיות מבוסס על טעמו של המנכ"ל?

    אני מניח כי לכולנו טבעי ביותר שהתשובה לשאלה זו היא שלילית. אנו סוברים שזו תהה טעות לבסס את המיתוג של מפעל הצעצועים על ההעדפות והטעם של מנכ"ל משום שזה איננו משתייך לקבוצת הצרכנים של מוצריו. המנכ"ל איננו ילד. מתחכמים יאמרו "אבל מה אם הוא אב לילדים?" – גם אם קביעה זו נכונה היא איננה משנה את העובדה כי כיום אלו הם הילדים אשר מחליטים אלו צעצועים יירכשו, ההורים מהווים בראש ובראשונה מקור מימון, וגורם מחליט רק באופן משני...


    האם מנכ"ל צבר מסוגל להכין קמפיין הפונה ללקוחות בחו"ל?

    גם כאן ברור לנו כי מדובר בשאלה רטורית. אנו מבינים על נקל כי מחסומי השפה והתרבות, האחראיים לכל כך הרבה מהפולקלור הישראלי, מהווים חסם בפני היכולת של המנכ"ל הצבר לקיים תקשורת יעילה עם ציבור הלקוחות אליו הוא פונה.


    המעצב הגרפי – המתווך המקשר

    בשנים האחרונות במרבית ממוסדות הלימוד המחלקות המלמדות "גרפיקה" ו"עיצוב גרפי" החלו לקרוא לעצמן מחלקות ל"תקשורת חזותית". זהו איננו שינוי סמנטי בלבד...
    ההקמה של משרדי פרסום ומחלקות המתמחות בפניה לנישות ספציפיות כגון הציבור הדתי, הציבור החרדי, נוער וכד', היא ראייה נוספת לשינוי המתחולל והיא בהחלט מוכיחה את עצמה, כפי שיעידו וודאי החברות הגדולות הנעזרות במשרדים אלה בכל פנייה שלהם לנישות אלו.

    אנו עדים לשינוי תפיסתי המתחולל ממש מול עיננו בתפקידו של המעצב הגרפי. על פי התפיסה החדשה

    זה איננו מופקד עוד על רק ייצור "גרפיקה" אלא בתחום אחריותו לייצר תקשורת יעילה בין בעל המסר (המפרסם) לציבור הצרכנים. המעצב אחראי לכך שהמסרים החשובים למפרסם יעברו באופן האפקטיבי ביותר אל קהל המטרה. עניין זה מחייב אותנו המעצבים להיות בקיאים ומשכילים בטעמם והעדפותיהם של קהלי מטרה ספציפיים. משימה כלל לא פשוטה המחייבת רצינות אשר איננה תלויה בטעמנו האישי כמעט כלל.


    מעצב מנוסה לרוב לא טועה

    מעצב מקצועי איננו עובד על סמך טעמו האישי אלא על סמך ההבנה שיש לו בהכנה של מסרים אפקטיביים לקהלי המטרה בהם הוא מתמחה. הבנה זו לרוב נסמכת על מבנה אישיותו של המעצב (האינטואיציה שלו), עבודת מחקר יסודית אותה הוא מבצע, ושנים של ניסיון עבודה מצטבר עם אותם מגזרים. ככל שהמעצב מנוסה ומוצלח יותר היכולת שלו לייצר מסרים אפקטיביים ביעילות ובזריזות לקהל המטרה טובה יותר.

    כמו במקרים רבים אחרים בהם אנו נזקקים לשירותיו של בעל מקצוע חופשי, אנו לרוב איננו מבינים לעולם את המחיר המלא של בחירתנו לעבוד עם חובבן. למרות שניתן לחשב בקלות את עלות ההפקה וההפצה של חומרים פרסומיים, אין כל דרך לכמת את הנזק הכספי שנגרם לעסק בגין אובדן ההכנסות הנובע משימוש בתקשורת חזותית בלתי הולמת, חובבנית או ירודה. חיסכון של מספר מאות או אלפי שקלים הנובע מבחירה לעבוד עם מעצב נחות או טירון עשוי להיתרגם לאובדן הכנסות בשיעורים גבוהים פי כמה.

    אז איך בכל זאת אפשר לחסוך?

    אין להבין שאני ממליץ לעבוד כל הזמן רק עם המעצבים הבכירים ביותר בארץ, בלאו הכי זו אופציה שאיננה אפשרית תקציבית עבור מרבית העסקים. ישנן דרכים לקבל מעט מהטוב בשני העולמות – מצד אחד עבודה איכותית של מעצב מנוסה ומצד שני חיסכון בהוצאות הפרסום של העסק. כיצד אתם שואלים? על ידי שימוש בטיפים המפורטים מיד:

    1. להשתמש במעצב מנוסה בהתחלה - כדאי להכין את התשתית של מותגי העסק אצל מעצב מנוסה אשר יש לו ניסיון מוכח בטיפול בפרויקטים דומים. תשתית זו תהווה את הבסיס העיצובי עליו יבנו כל פרסומי העסק בעתיד והיא תהה מורכבת לכל הפחות משלושת הדברים הבאים –
      1. סמליל (Logo)
      2. צבעי מותג
      3. גופנים (Fonts) עבור המותג

    1. כדאי לבקש מהמעצב המנוסה אשר ממנו הזמנתם את העבודה הראשונית להכין לפחות קמפיין אחד של חומרים פרסומיים הכולל מודעות, פליירים, אריזות, קטלוגים וכל מוצר פרסומי אחר הנחוץ לכם. הקמפיין הראשון הזה ישמש כ"מפה" בה תוכלו להיעזר בעתיד גם אם תבחרו להחליף את המעצב המקורי במעצב צעיר/זול יותר.

    2. עבודות מאוחרות יותר ניתן להעביר למעצב צעיר וזול יותר אך חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

      1. בקשו לראות את תיק העבודות של המעצב והבהירו לו כי הנכם מעוניינים בפרויקטים הדומים לצרכים שלכם.
      2. בקשו המלצות וראיינו את הממליצים. בררו איתם האם היו שבעי רצון מתוצאות העבודה שקיבלו והאם העבודה סייעה במינוף העסק?
      3. הבהירו את גבולות הגזרה היצירתיים של המעצב. וודאו כי מובן שהנכם רוצים להמשיך ולהשתמש בתשתית הקיימת אותה פיתחתם אצל המעצב הבכיר והמנוסה.
      4. השתדלו לשמור את המעצב המנוסה בתמונה על ידי העסקתו לעיתים כיועץ בתשלום. בקשו ממנו לחוות דעה ביקורתית על העבודה אותה הנכם מקבלים מהמעצב החדש שלכם. גם אם לא תאהבו או תסכימו עם כל מה שנאמר זכרו כי מדובר בחוות דעתו המקצועית של אדם מיומן ומנוסה שהתעלמות מוחלטת מדבריו עשויה להיות משגה חמור.


    סיכום

    כולנו בורכנו בטעם אישי – אנו מקבלים די והותר הזדמנויות להפגין אותו במסגרת חיינו הפרטיים...
    את עיצובו ומיתוגו של העסק כדאי להשאיר בידיהם של מקצוענים בעלי תעודות. זוהי הבחירה הנכונה והמקצועית עבור העסק שלכם. זוהי הבחירה שתסייע למנף את העסק שלכם קדימה.

     

     

    מייק דרנל

    מנהל קריאייטיב

    www.oleh.com – טכנולוגיות ותקשורת לשיווק ברשת האינטרנט

     

     


     

    פוסט זה בחסות : http://www.ReaderImpact.com
    שיווק מורשה באימייל

    ובחסות: DigitalArtPrintGallery
    גלרית הדפסים
     

    Mike

    www.speakitz.com - תגובות בכל אתר
     

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      מייק דרנל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין