כותרות TheMarker >
    ';

    ביקורת תערוכות

    ארכיון

    חגי ארגוב : מעברים תערוכת יחיד בבית האמנים תל אביב

    3 תגובות   יום שני, 16/1/12, 13:14

     חגי ארגוב / מעברים 

    אוצר: דן בירנבוים

    בית האמנים ת"א

     

     18.2.2012 <  26.1.2012

     

    הפתיחה: יום ה'  26 בינואר 2012   בשעה 20:00   

      

     

    ''

     

    ''

     

     התערוכה הנוכחית של חגי ארגוב מפגישה שלושה מוטיבים רפטטיביים ביצירתו: שימוש בחומרי "רדי מייד", דיוקן, ומכוניות. גם בסדרת ציורים חדשה זו נותר ארגוב נאמן לציור פורמליסטי אשר נושאיו מוגדרים וברורים. הציורים נוטים למונוכרומטיות (לרוב בגווני ירוק/טורקיז/אפור המזוהים עם סגנונו) ועשויים בווירטואוזיות. סגנונו הציורי נע בין הצורך להעמיק ולחדור במבט פנימה ובין הצורך לחסום ולהשהות את חדירת המבט. ברבות מעבודותיו בוחר ארגוב להשתמש בחומרים/מצעים "רדי מייד", חומרים 'עניים', חומרים זרוקים שנאספו ברחובות, המאזכרים את דלות החומר של התרבות הישראלית.

    ''

    המסמן הוויזואלי בתערוכה "מעברים" הוא הרחוב. ארגוב מפנה זרקור אל עבר תנועת הרחוב, המכוניות החולפות והדמויות שלרגע הם כאן ולמשנהו הן נעלמות. הדיוקן והמכוניות נחשפים ברחוב ארכיטיפי חסר שיוך קונקרטי של זמן ומיקום טריטוריאליים. טשטוש הדמויות והמכוניות מתקשר למצבים משתנים חולפים/נמוגים המתרחשים ברחוב בהקשר קונוטטיבי של ארעיות. המרחב מדגיש את מצוקת הדיוקן המתמסמס ונמוג אל תוכו. הציורים של ארגוב: המכונית בתוך הבוהק החיוור, הדיוקן הכלוא במרחב, ציור מקטע של מכונית המתוח על גבי המסגרת האקספרסיבית - הם קודם כל שירה של יחסים. מחד גיסא, האובייקט מקבל את משמעותו מתוך היחס בינו לבין המרחב הסובב אותו. מאידך גיסא, הניכור בין האובייקט לבין היחס שמכונן אותו, מלמד על הבדידות העומדת ביסוד קיומו.

    ''

    הציורים מזמינים את הצופה לפיענוח. ציור אחד, "גשר ראשון" מצויר על גבי אובייקט ששימש טפסנים שעבדו בזמן הרחבת גשר ראשון לציון בשנת 1997. כשהגשר הושלם, האובייקט הושלך לרחוב ונאסף. ארגוב השתמש בו כמצע לעבודה "ללא כותרת" משנת 1998 שהוצגה בשנת 1999 בתערוכה משותפת עם האמן רענן חרל"פ במשכן האמנים בהרצליה. על גבי העבודה זו, שעברה מאז עוד מספר גלגולים, מצויר הציור הנוכחי "גשר ראשון" משנת 2010.

    אפי גן כתבה על הציורים של ארגוב כי " הבחירה במצעי עבודה בלתי שגרתיים, המסגרות האקספרסיביות, המתפרצות, המתפרקות ונבנות מחדש, מעידות על פעולה שנעשתה מתוך כוח והותירה סימנים למאבק שקדם לפעולת הציור, למלחמה על הצורך לייצר, לצייר ולהוציא מהכוח אל הפועל" (אפי גן, 2010). ניתן לקשר את הבחירה במצעי העבודה המקוטעים והמתפרצים בתערוכה הנוכחית כאזכור לחלקי חילוף של מכוניות, ואת סימני המתיחה ומשיכות המכחול כהדהוד של תנועת המכוניות.

    חגי ארגוב מתבטא בישירות. ציורי המכוניות מזמינים את הצופה לשיחה על החיים, על מהות הפעולה האמנותית, על היסטוריה ועל חפצים. בפעולה האמנותית נוצר קשר בין האובייקט הישן שאותו אסף האמן מהרחוב לבין האובייקט החדש אותו הוא מצייר. לציורים בתערוכה "מעברים" העוסקים במצב של ארעיות חולפת והמתכלה יש רובד של זיכרון. לעבודות בתערוכה יש היסטוריה, יש להם גלגולים קודמים.

     

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        22/1/12 14:24:
      היי תודה לכן, עתליה ורחל
        19/1/12 12:16:
      הרבה הצלחה לשניכם.
        16/1/12 13:43:
      לחגי ולדן ,על פי הדימויים והטקסט המצורף נראה מעניין ומסקרן,ב ה צ ל ח ה !

      פרופיל

      דן בירנבוים
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין