כותרות TheMarker >
    ';

    כפר סבתא

    המימד הנוסף.
    ליקוטים.

    0

    הכוחות הנסתרים של הרב יצחק כדורי זיע"א - זכותו יגן עלינו . אמן.

    7 תגובות   יום ראשון, 22/1/12, 12:49

     

      

    הכוחות הנסתרים של הרב יצחק כדורי זיע"א,
    זכותו יגן עלינו .
    אמן.
    .
    ''

     

    .
    ספר הבקשות של הרב יצחק כדורי
    .

    ספר הבקשות כולל בתוכו תפילות

    שתוקנו ע"י גדולי המקובלים בדורות הקודמים

    ובאמצעות אמירתן יכול האדם לבקש על כל מחסורו.
    סגולה ידועה להדליק נר לפני אמירת התיקון.

    .

     
    ''
     

    כמה מילים על הצדיק.

    הרב יצחק כדורי

    (ט"ז בתשרי ה'תרנ"ט, 2 באוקטובר 1898 (שנת הלידה משוערת)

    - כ"ט בטבת ה'תשס"ו, 28 בינואר 2006),

    רב ומקובל יליד בגדאד שבעיראק.

    בשנותיו האחרונות כונה "זקן המקובלים"

    תוכן עניינים

     [הסתרה

    שונות נוסף

    דרג את התוכן:

      תגובות (7)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/1/12 23:07:
      תודה על הפוסט ועל התגובות כאן. למדתי כמה דברים שלא ידעתי עליו. תהיו כולכם מבורכים
        24/1/12 11:07:
      אמן!
        23/1/12 17:03:

      תודה.

      .

       

       
      תאריך פטירה:
      כ"ט טבת  ה'תשס"ו
      דרכי גישה
      מקום קבורה:
      הר המנוחות, ירושלים
      '' לצפייה במפה - לחץ כאן!
      מפה
      הדפס
      |
      שלח לחבר
      רבי יצחק כדורי

      הרב יצחק כדורי, נולד בעיר בגדד שבעירק לאביו רבי זאב דיבה.

      חייו:
      בצעירותו נשלח על ידי אביו ללמוד ב"בית זילכה" – מקום הוועד של חכמי העיר, וכילד פגש את רבי יוסף חיים בעל ה"בן איש חי".

      ארץ ישראל:
      בשנת ה'תרפ"ב עלה רבנו לארץ ולמד בישיבת פורת-יוסף בעיר העתיקה בירושלים, לאחר מלחמת תש"ח עבר הרב כדורי ללמוד בישיבת המקובלים "בית אל", ולפרנסתו עסק בכריכת ספרים בשכונת הבוכרים בירושלים, שם גם התגורר.

      דרך בעבודת השם:
      רבנו נהג בסגפנות והיה אוכל מעט מאוד, רק כדי להחיות נפשו. מאז היותו בן עשרים ועד סוף ימיו לא אכל בשר, ואילו דגים אכל רק פעמיים בשנה, בערב יום כיפור ובסעודת פורים.
      רבנו היה ישן שלש שעות בלילה, ובחצות הלילה היה קם כארי "שיהא הוא מעורר השחר" (כלשון השולחן ערוך) ולומד עד אור הבוקר. ביום ישן מעט שעה שעתיים ואת כל יתר הזמן הקדיש ללימוד תורה.
      מקורביו מספרים כי רבנו היה בעל זכרון פנומנלי, והיה זוכר בעל פה את כל דפי התלמוד הבבלי.

      כוחותיו המיוחדים:
      באותם ימים חפש רבנו מגרש בכדי לבנות את ישיבתו, כאשר באו והודיעו לו כי מצאו מגרש סמוך לביתו, ביקש לראות את המגרש, כאשר ראה את המגרש סירב רבנו לקנותו באומרו כי המגרש מלא בקברים, רבנו מצא מקום אחר לבנות עליו את ישיבתו אשר נקרא בשם 'נחלת יצחק'.
      לאחר שנים ספורות חפרו באותו מגרש שרבנו סירב לקנות והתברר כי אכן המקום כולו מלא קברים, ועד היום עומד המגרש שומם מוקף בחומת פחים.

      ענוותנותו:
      רבנו היה מיוחד בענוותנותו המופלגת, ובפרט באהבתו לכל יהודי באשר הוא, צדיק אמיתי מגזע קדושים, רבים צבאו על פתח ביתו לקבלת ברכה או לבקשת ישועה, חילונים כחרדים, אנשי עסקים, שרים ושופטים היו מבקרים בביתו ואת כולם קיבל רבנו בחמימות ובאהבה.
      רבים הסיפורים על תשועות וניסים ורבים הם האנשים אשר נושעו בזכות ברכותיו.

      קבלה מעשית:
      רבנו עסק בקבלה מעשית, ואף נודע כ"זקן המקובלים", אולם כשנשאל על דרך הקבלה ענה, רק מי שמילא כריסו בש"ס ופוסקים מורשה ללמוד קבלה, ורק צדיק שלמד הלכה וגמרא רשאי לכתוב קמיעות.
      כמו כן נמצאה מחברת העוסקת בענייני קבלה בכתב ידו הקדוש.

      פטירתו:
      בכ"ט בטבת ה'תשס"ו עלתה נשמתו הטהורה בסערה השמיימה, רבנו זכה לאריכות ימים מופלגת וחי מעל למאה ושבע שנה שהיו מלאים בתורה ותפילה.

      לחצו כאן לשידור חי מציונו של הצדיק רבי יצחק כדורי זצוק"ל

       
        22/1/12 19:18:

      ''

        22/1/12 13:19:

      אגרת הרמב"ן

      "שְׁמַע בְּנִי מוּסַר אָבִיךָ, וְאַל תִּטֹּשׁ תּוֹרַת אִמֶּךָ"

      (משלי א ח).

      .

      תִּתְנַהֵג תָּמִיד לְדַבֵּר כָּל דְּבָרֶיךָ בְּנַחַת, לְכָל אָדָם וּבְכָל עֵת,

      וּבַזֶּה תִּנָּצֵל מִן הַכַּעַס, שֶׁהִיא מִדָּה רָעָה לְהַחְטִיא בְּנֵי אָדָם.

      .

      וְכֵן אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ ז"ל (נדרים כב ע"א):

      כָּל הַכּוֹעֵס – כָּל מִינֵי גֵיהִנּוֹם שׁוֹלְטִים בּוֹ,

      שֶׁנֶּאֱמַר (קהלת יא י):

      "וְהָסֵר כַּעַס מִלִּבֶּךָ, וְהַעֲבֵר רָעָה מִבְּשָׂרֶךָ".

      וְאֵין "רָעָה" אֶלָּא גֵיהִנּוֹם, שֶׁנֶּאֱמַר (משלי טז ד): "וְגַם רָשָׁע לְיוֹם רָעָה".

      .

      וְכַאֲשֶׁר תִּנָּצֵל מִן הַכַּעַס,

      תַּעֲלֶה עַל לִבְּךָ מִדַּת הָעֲנָוָה, שֶׁהִיא מִדָּה טוֹבָה מִכָּל מִדּוֹת טוֹבוֹת,

       שֶׁנֶּאֱמַר (משלי כב ד): "עֵקֶב עֲנָוָה, יִרְאַת ה'".

      .

      וּבַעֲבוּר הָעֲנָוָה,

      תַּעֲלֶה עַל לִבְּךָ מִדַּת הַיִּרְאָה,

      כִּי תִתֵּן אֶל לִבְּךָ תָּמִיד:

      מֵאַיִן בָּאתָ, וּלְאַן אַתָּה הוֹלֵךְ;

      וְשֶׁאַתָּה רִמָּה וְתוֹלֵעָה בְּחַיֶּיךָ, וְאַף כִּי בְּמוֹתָךְ;

      וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן, לִפְנֵי מֶלֶךְ הַכָּבוֹד, שֶׂנֶּאֱמַר (דה"ב ו יח):

      "הִנֵּה שָׂמַיִם וּשְׂמֵי הַשָׂמַיִם לֹא יְכַלְכְּלוּךָ",

      אַף כִּי לִבּוֹת בְּנֵי אָדָם (ע"פ משלי טו יא).

      וְנֶאֱמַר (ירמיהו כג כד):

      "הֲלֹא אֵת הַשָׂמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ אֲנִי מָלֵא, נְאֻם ה'".

      .

      וְכַאֲשֶׁר תַּחֲשֹׁב אֶת כָּל אֵלֶּה,

      תִּירָא מִבּוֹרְאֶךָ וְתִשָּׁמֵר מִן הַחֵטְא,

      וּבַמִּדוֹת הָאֵלֶּה תִּהְיֶה שָֹמֵחַ בְּחֶלְקֶךָ.

      .

      וְכַאֲשֶׁר תִּתְנַהֵג בְּמִדַּת הָעֲנָוָה לְהִתְבּוֹשֵׁשׁ מִכָּל אָדָם,

      וּלְהִתְפַּחֵד מִמֶּנּוּ וּמִן הַחֵטְא –

      אָז תִּשְׁרֶה עָלֶיךָ רוּחַ הַשְּׁכִינָה, וְזִיו כְּבוֹדָהּ, וְחַיֵּי עוֹלָם הַבָּא.

      .

      וְעַתָּה בְּנִי דַע וּרְאֵה,

      כִּי הַמִּתְגָּאֶה בְּלִבּוֹ עַל הַבְּרִיוֹת – מוֹרֵד הוּא בְּמַלְכוּת שָׁמַיִם,

      כִּי מִתְפָּאֵר הוּא בִּלְבוּשׁ מַלְכוּת שָׁמַיִם,

      שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים צג א): "ה' מָלָךְ גֵּאוּת לָבֵש", וגו'.

      .

      וּבַמֶה יִתְגָּאֵה לֵב הָאָדָם?

      אִם בְּעֹשֶׁר – "ה' מוֹרִישׁ וּמַעֲשִׁיר" (שמ"א ב ז).

      וְאִם בְּכָבוֹד – הֲלֹא לֵאלֹהִים הוּא, שֶׁנֶּאֱמַר (דה"א כט יב):

      "וְהָעֹשֶׁר וְהַכָּבוֹד מִלְפָנֶיךָ", וְאֵיךְ מִתְפָּאֵר בִּכְבוֹד קוֹנוֹ?

      וְאִם מִתְפָּאֵר בְּחָכְמָה: "מֵסִיר שָֹפָה לְנֶאֱמָנִים, וְטַעַם זְקֵנִים יִקַח" (איוב יב כ).

      .

      נִמְצָא: הַכָּל שָׁוֶה לִפְנֵי הַמָּקוֹם,

      כִּי בְאַפּוֹ מַשְׁפִּיל גֵּאִים, וּבִרְצוֹנוֹ מַגְבִּיהַ שְׁפָלִים.

      .

      לָכֵן הַשְׁפִּיל עַצְמְךָ, וִינַשַֹּאֲךָ הַמָּקוֹם.

      .

      עַל כֵּן אַפָרֵשׁ לְךָ אֵיךְ תִּתְנַהֵג בְּמִדַּת הָעֲנָוָה, לָלֶכֶת בָּהּ תָּמִיד:

      כָּל דְבָרֶיךָ יִהְיוּ בְּנַחַת, וְרֹאשְׁךָ כָּפוּף; וְעֵינֶךָ יַבִּיטוּ לְמַטָּה לָאָרֶץ, וְלִבְּךָ לְמַעֲלָה;

      וְאַל תַּבִּיט בִּפְנֵי אָדָם בְּדַבֶּרְךָ עִמוֹ.

      וְכָל אָדָם יִהְיֶה גָדוֹל מִמְךָ בְּעֵינֶיךָ:

      אִם חָכָם אוֹ עָשִׁיר הוּא – עָלֶיךָ לְכַבְּדוֹ.

      וְאִם רָשׁ הוּא, וְאַתָּה עָשִׁיר אוֹ חָכָם מִמֶנוּ –

      חֲשֹׁב בְּלִבְּךָ כִּי אַתָּה חַיָּב מִמֶנוּ, וְהוּא זַכַּאי מִמְךָ,

      שֶׁאִם הוּא חוֹטֵא – הוּא שׁוֹגֵג, וְאַתָּה מֵזִיד.

      .

      בְּכָל דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶֹיךָ וּמַחְשְׁבוֹתֶיךָ, וּבְכָל עֵת –

      חֲשׁוֹב בְּלִבָּךְ כְּאִלוּ אַתָּה עוֹמֵד לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּשְׁכִינָתוֹ עָלֶיךָ,

      כִּי כְּבוֹדוֹ מָלֵא כָּל הָעוֹלָם.

      .

      וּדְבָרֶיךָ יִהְיוּ בְּאֵימָה וּבְיִרְאָה, כְּעֶבֶד לִפְנֵי רַבּוֹ.

      וְתִתְבַּיֵּשׁ מִכָּל אָדָם.

      .

      וְאִם יִקְרָאֲךָ אִישׁ – אַל תַּעֲנֵהוּ בְּקוֹל רָם, רַק בְּנַחַת כְּעוֹמֵד לִפְנֵי רַבּוֹ.

      .

      וֶהֱוֵי זָהִיר לִקְרוֹת בַּתּוֹרָה תָּמִיד, אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמָהּ.

      וְכַאֲשֶׁר תָּקוּם מִן הַסֵּפֶר –

      תְּחַפֵּשֹ בַּאֲשֶׁר לָמַדְתָּ אִם יֵשׁ בּוֹ דָבָר אֲשֶׁר תּוּכַל לְקַיְּמוֹ.

      .

      וּתְפַשְׁפֵּשׁ בְּמַעֲשֶֹיךָ בַּבֹּקֶר וּבָעֶרֶב, וּבָזֶה יִהְיוּ כָּל יָמֶיךָ בִּתְשׁוּבָה.

      .

      וְהַסֵר כָּל דִבְרֵי הָעוֹלָם מִלִבְּךָ בְּעֵת הַתְּפִלָּה,

      וְהָכֵן לִבְּךָ לִפְנֵי הַמָּקוֹם בָּרוּךְ הוּא.

      וְטַהֵר רַעֲיוֹנֶיךָ, וַחֲשֹׁב הַדִּבּוּר קֹדֶם שֶׁתּוֹצִיאֶנּוּ מִפִּיךָ.

      .

      וְכֵן תַּעֲשֶֹה כָּל יְמֵי חַיֵּי הֶבְלֶךָ בְּכָל דָּבָר וְדָבָר, וְלֹא תֶחֱטָא.

      וּבָזֶּה יִהְיוּ דְּבָרֶיךָ וּמַעֲשֶֹיךָ וּמַחְשְׁבוֹתֶיךָ יְשָׁרִים;

      וּתְפִלָּתְךָ תִּהְיֶה זַכָּה וּבָרָה וּנְקִיָּה,

      וּמְכֻוֶּנֶת וּמְקֻבֶּלֶת לִפְנֵי הַמָּקוֹם בָּרוּךְ הוּא,

      שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים י יז):

      "תָּכִין לִבָּם – תַּקְשִׁיב אָזְנֶךָ".

      .

      תִּקְרָא הָאִגֶּרֶת הַזֹּאת פַּעַם אַחַת בְּשָׁבוּעַ וְלֹא תִפְחֹת,

      לְקַיְּמָהּ וְלָלֶכֶת בָּהּ תָּמִיד אַחַר הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,

      לְמַעַן תַּצְלִיחַ בְּכָל דְּרָכֶיךָ,

      וְתִזְכֶּה לָעוֹלָם הַבָּא הַצָּפוּן לַצַּדִּיקִים.

      וּבְכָל יוֹם שֶׁתִּקְרָאֶנָּה –

      יַעֲנוּךָ מִן הַשָּׁמַיִם כַּאֲשֶׁר יַעֲלֶה עַל לִבְּךָ לִשְׁאֹל, עַד עוֹלָם.

       אָמֵן סֶלָה

        22/1/12 13:06:

      ''

        22/1/12 12:59:

      ''

      .

      תעודת זיהוי מנדטורית של הרב כדורי משנת 1931 .

      .

      ''

      .

      קברו של הרב כדורי בירושלים

      הכוכבים מאירים ללא הפסקה