כותרות TheMarker >
    ';

    יומן סיפורים

    תמיד אהבתי לכתוב, זה החל במכתבים והמשיך בסיפורים, זיכרונות, הדי פנטזיות מדליקות. הסיפורים נולדים מאוחר בלילות או מוקדם בבקרים, תמונה, תסריט או רעיון. ציור מילים על מסך מחשב, מפיח בהם חיים אחרים, לפעמים מפתיעים, גם אותי.

    הנץ דואה © כל הזכויות שמורות

    0

    האלכימיה של התשוקה

    12 תגובות   יום חמישי, 2/2/12, 07:49

    "האלכימיה של התשוקה" טרון ג' טג'פל, הוצאת בבל

     

    הספר מתחיל ב:

    "סקס, לא אהבה, היא הדבק החזק ביותר שמחבר בין שני אנשים"

     

    טרון כתב את התיאור היפה ביותר של ההבדל היסודי בין גבר ואישה:

       "פיז השמיעה צווחות ללא קול – מבעד לשיניים חשוקות, מבעד לפה פעור – ורק מי שהיה עם אישה שצווחת ללא קול בזמן אורגזמה יודע עד כמה יכול הקול הזה להחריש אוזניים.  הוא פילח את דממת החדר והטריף את דעתי.

       מפעם לפעם טיפסה לפסגות גבוהות כל כך, שלרגעים אחדים נעלמה נעלמה מעיני, והיה עלי לחכות בסבלנות עד שתשוב ותרד לפני שיכולתי לגעת בה שוב.

       לפעמים חזרה והיתה להוטה לטפס מיד על עוד פסגה. לפעמים תש כוחה, ואז היה עלי להכין אותה מחדש.  ולא הייתה כל אפשרות לדעת לאילו גבהים תעפיל בפעם הבאה.  ניסיתי ללכת בעקבותיה, להישאר צמוד אליה, אבל לא תמיד עלה הדבר בידי.  אין ספק שבכל הנוגע לסקס, גברים אינם מסוגלים לטפס אלא עד גובה מחנה הבסיס; הם מתענגים על כל ההנאות המזדמנות למי שמטפס עד חצי ההר, אך לא להם נועדו הפסגות המסחררות.  אין להם מספיק אויר, דמיון, יכולת לאבד שליטה, וגם לא את האנטומיה המתאימה.  תפקידם להכין את מי שיעפילו אל ראש ההר, את הנשים, אמניות הגבהים.  צפירי ההרים המדלגים מצוק לצוק, מפסגה לפסגה, עד לנקודה שממנה נשקפים רק מרחבי הנצח..."  עמ 118

     

    והמסקנה שלו שאני מאמץ בחום:

    "גברים פקחים ממתינים וחוזים בעקיפין.  יוצרים פורנוגרפיה והנאות חילופיות.  מסייעים למטפסות ורווים עונג.

    גברים טיפשים כובלים את צפירי ההרים בשלשלאות. מתלכדים, יוצרים דת, יוצרים כללי מוסר, יוצרים חוקים, מקיים גדרות חזקות וחוסמים את הדרך להרים.  איש לא ילך למקום שנבצר ממנו להגיע אליו. מרומי ההר יאבדו לעד"  עמ 119

     

    אבל לא רק על תשוקה כתב טרון גם את מחשבותיו כתב:

    "העולם מתקיים בזכות אנשים שהתברכו בנדיבות הרוח..

    אך שייך לאלה שאינם יודעים מהי."  עמ 154

     

    והקישור המתבקש לדת.  זה כל כך יפה, למרות שלא ממש מציאותי:

    "..הבנתי מדוע הקדמונים הוקירו את האקסטזה המינית ויראו מפניה.  היא מאפשרת לכל אדם לבוא קרוב אל אלוהיו.  אינך זקוק לכוהן דת או למלך שיורו לך את הדרך.  האהבה – משוחררת מחוקי הכהן והמלך – היא כל שאתה זקוק לו.  המפתח ליקום לא מצוי בידי כוהן או מלך.  המפתח ליקום מצוי בגוף האוהב."  עמ 174

    כי כמה מאתנו אוהבים באקסטזה משוחררת עקבות, דעות קדומות, ומסגרות שמגבילות אותנו שנים...

     

    טרון גם יודע כמה חזקות יכולות נשים להיות, ביחס ישיר לשבירות ולחולשה שלהן:

    "גברים יכרעו ברך בפני אישה חזקה בנכונות רבה יותר מאשר בפני גבר חזק... גברים מבינים מה מניע גברים חלשים, מה מניע גברים חזקים, ומה מניע נשים חלשות.  אין להם מושג מה מניע נשים חזקות; הם לא יודעים לפצח את הדי-אן-איי שלהן."  עמ 202

     

    הנישואים שלדעתו הורסים את התשוקה.. אבל דיעה זו משתנה במפתיע.. לא ארחיב על מנת לא לקלקל את הסוף:

    "התשוקה היא דבר נפלא כ עוד היא חופשייה ומשוחררת מכבלים, אך במלכודת המונוגמיה היא לא תשרוד ללא אהבה."         עמ 332

     

    גם בשלטון יש תשוקה, גם בדיקטטורה וגם באלו שמתמרדים נגד כל דיכויי:

    "השאלה שמפילה מלכים מכיסאם.

    מי נתן לך את הזכות לשלול את זכויותי?" עמ 338

     

    הראיה שלו 'את הסיפורים' או כפי שאני קורא לזה 'את השיחות' שאוהבים מנהלים, השיחות שלפעמים הן המשחק המקדים הטוב ביותר האפשרי:

    "הסיפורים שאוהבים מספרים זה לזה הם סיפורים על עצמם, על עברם, על עתידם, על ייחודם, על מה שאין בידם לשנותו.. סיפורים על החלומות שלהם, על הפנטזיות, על הפינות האפלות של הפחדים והסטיות שלהם, מי שמסוגלים לספר סיפורים רבי-עוצמה יוצרים אהבה רבת-עוצמה. מי שאינם מסוגלים – אינם יודעים מהי אהבה.

    האהבה היא הסיפור, היין שבתוך הבקבוק.  המספר אינו אלא הבקבוק, ויש לו חשיבות רק עד שלוגמים מן היין.  בקבוקים מרהיבים נמקים במרטף אם היין שבתוכם טפל, אם הסיפורים מקרטעים.

    כולנו מכירים אנשים יפים שמעולם לא ידעו אהבה"  עמ 475

     

    הספר מסתיים במסקנה:

    "אהבה, לא סקס, היא הדבק החזק ביותר שמחבר בין..."

     

    ספר חובה לאוהבים, למי שחוקר ומנסה להבין את התשוקה המופלאה האפשרית בין שני אנשים, וגם למי שמשתוקק לאהבה..  תרגום מעולה של חני גלעד.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (12)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        7/2/12 05:00:
      *תודה מעניין
        4/2/12 09:43:
      כבר בפתיחה שכתבת, ידעתי שאני רוצה לקרוא את הספר, תודה.
        3/2/12 17:09:
      תודה על הדברים. עוררת מספיק סקרנות ועולמות מבורכים...ואתה... יין משובח מאוד מאוד:))שבת עונג...
        2/2/12 21:13:
      תודה. ולחיי הגברים הפיקחים, כן ירבו - אמן :) ולחיי אלה המסוגלים לאהוב : " באקסטזה משוחררת עקבות, דעות קדומות, ומסגרות שמגבילות אותנו שנים..." אמן אמן אמן :) ובנימה אופטימית זו סוף שבוע קסום:)
        2/2/12 20:12:

      חיוךסקס,רק סקס,הוא כמו דבש.
      כשהוא בא לבד ,פעם פעמיים הוא טעים
      אחר כך יש בחילה.

        2/2/12 19:32:
      פוסט נפלא! ברוך שובך:) אני בעד הגברים הפיקחים...נשים שצווחות ללא קול..ומחרישות אוזניים...והכי הכי...השיחות שמנהלים אוהבים." מי שמסוגלים לספר סיפורים רבי-עוצמה יוצרים אהבה רבת-עוצמה. מי שאינם מסוגלים – אינם יודעים מהי אהבה".ואני מחכה..למכתב בבקבוק...:)
        2/2/12 18:52:
      "סקס, לא אהבה, היא הדבק החזק ביותר שמחבר בין שני אנשים" מסכימה..... השאר הרגל... אולי גם לסקס...????
        2/2/12 16:29:
      אתה נפלא בתיאור הנקרא .... אין ספק שאהבה חולשת על הכל מכל ... אחר כך מגיעים שאר הדברים הטובים
        2/2/12 16:23:

      כמי שכתבה פעם על סקס מקודש נראה לי שאני חייבת לקרוא את הספר הזה.

      תודה על ההמלצה ועל היכולת הנהדרת שלך לכתוב על ספרים

        2/2/12 09:16:
      אחזור לקרוא !!!!
        2/2/12 08:47:
      תודה על שהבאת את זה, נץ. כתמיד, מרתק הנסיון להתמודד אינטלקטואלית עם החמקמקות המושגית של תחושות עוצמתיות כמו תשוקה ואהבה.
        2/2/12 08:09:
      מצאתי את עצמי כדמות במלאכת האהבה של טרון

      ארכיון

      פרופיל

      הנץ דואה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין