כותרות TheMarker >
    ';

    החיים מבעד למשקפיים שקופים

    ביקורות ושאר יצירות שלא מצאתי מישהו שישלם לי עבורן.

    0

    ישנן שרמוטות

    31 תגובות   יום שלישי, 21/2/12, 20:45

    זוכרים את "ישנן בנות"? השיר הזה שדנה אינטרנשיונל שרה בתחילת שנות ה90, כשכולם חשבו שהאירוניה העצמית שלה - "ישנן בנות, ישנן בנות/אבל אני איני כזאת" - נורא משעשעת?
    מי ששם פחות לב לבתים של השיר וודאי יופתע לגלות שאת השיר הזה כתב דווקא גבר. ולא סתם גבר - גבר-גבר. יורם טהרלב. האיש שאחראי, בין היתר, על שיר ההלל של הבחורה מסונוורת-החאקי, "פשוט שיריונר" (שראומה הנהדרת כבר אמרה את כל שניתן להגיד עליו), הוא גם האיש שהביא לתודעה הציבורית שלנו את הטקסט הבא:


    "ישנן בנות, ישנן בנות
    שמתלבשות כמו בז'ורנל
    החצאית עולה אל על
    ובחולצה יש חור על חור
    שכל אחד יוכל לבחור.

    אבל אני איני כזאת
    אבל אני איני, איני כזאת
    אני צנועה בדרך כלל
    ואיש אלי אינו נטפל.
    "


    יש הרבה מאוד מן המקומם בַקלות שבה גברים מתירים לעצמם לכתוב טקסטים כאלה בשמן של נשים. אני משוכנעת שאיש לעולם אינו נטפל אל טהרלב - שאין להניח שחצאיתו עלתה אי פעם "אל על", ימין-שמאל או לכל כיוון רוח אחר, וש"חור על חור" בחולצתו יעורר בעוברים ושבים בעיקר רצון עז לתרום לו כמה שקלים מכיסם. ולא בגלל היעדרם של פריטי הלבוש לעיל. טהרלב אינו חשוף ל"היטפלויות" בגלל סיבה אחת "קטנה" - הוא גבר. ואם לדייק - הוא גבר שתואם את הסטריאוטיפ לגבי איך גבר אמור להיראות (חסון, מזוקן, לבוש במכנסיים ובחולצה מכופתרת).

    גברים, ובעיקר הגברים בישראל, חייים ביקום מקביל לזה של הנשים ושל מאתגרי הגדרות המגדר. הנשים חיות ביקום שבו הן מפחדות לחזור הביתה לבד אחרי רדת החשיכה; שבו משקה שעזב את טווח הראייה שלהן ולו למספר שניות פסול לשתיה; שבו הן הלקוחות הנאמנות ביותר של סוחרי הגז המדמיע וגז הפלפל; שבו כל הליכה לכיוון הרכב בחניון הופכת לחישוב הראוי לפרס נובל לפיזיקה על המהירות שבה מחזיק מפתחות יכול להפוך לנשק; שבו כל יציאה לרחוב היא בגדר הזמנה אקטיבית למאגר בלתי נדלה של קריאות מגונות, שריקות, פלישה למרחב האישי, חפינות, ובמקרה הגרוע ביותר - תקיפות; שבו זה לא משנה בנות כמה הן, מה מימדיהן, באיזו מידה הן מאופרות, ובעיקר, מה הן לובשות - הן תמיד טרף קל.

    הגברים, מאידך, חיים ביקום שבו לטקסטים כמו זה של טהרלב יש אחיזה במציאות.

    "אני צנועה בדרך כלל, ואיש אליי אינו נטפל"? ספרו את זה לנעמה מרגוליס. כשהיא סבלה ממתקפות של חרדים קיצונים, נזעקנו כולנו (בצדק) להצילה. מעניין שכאשר מדובר על ילדה בת שמונה ברור לנו לחלוטין שהבעיה היא כולה בפסיכיקה של התוקפים, ושאין שום דבר שהיא יכולה לעשות או ללבוש כדי "לגרום" להם "להעניש" אותה על "חוסר הצניעות" שלה - אבל כאשר בחורה בת שמונה עשרה מגיעה להגיש תלונה על תקיפה מינית אנחנו מסתכלים על החצאית שלה באותו אופן שבו "האיש השפוי" מבית שמש מסתכל על הגרביונים של נעמה.

    זה, כמובן, המקום שבו תצוץ הטענה שאי אפשר להשוות ילדה בת שמונה לבחורה בוגרת, כי ילדה בת שמונה לא יכולה להוות בשום צורה אובייקט מיני. האם זה אומר שאילו במקום נעמה הייתה תיכוניסטית בת 18 ניתן היה להצדיק את התקיפה שלהם? ודאי שלא. חוש הליברליות שלנו מזדעק לנוכח כל ניסיון של קיצונים מן החוץ לכפות עלינו את אמות המוסר שלהם. לא נאה להם - שלא יסתכלו.
    אלא שהחשיבה הזו לא עולה באף קנה עם המציאות ברחוב. ואני לא מדברת עכשיו על הרחוב החרדי, אלא על מרכז תל אביב. על המקום שבו אני מוטרדת מינית יותר פעמים בשבוע ממוצע משהוטרדתי לאורך שנה שלמה של שהות בגרמניה. מה נשתנה? לא המראה שלי. לא סגנון הלבוש שלי. אך ורק הסביבה שלי. הסביבה שגדלה על "כשאת אומרת לא - למה את מתכוונת?", על "ישנן בנות", על "פשוט שיריונר". סביבה שבה גבר אינו גבר אם הוא לא מאצ'ו כוחני, אשר שש להפגין את מאצ'ואיותו וכוחניותו על כל דבר שזז. ומה יותר קל מאשר לזקור את הכרבולת (ובמקרים מחרידים במיוחד, לא רק את זו המטאפורית) מול נשים, גייז או קווירז? אני גדול וחזק ו"מגיע לי" - ולכן גם את "מגיעה לי". בין אם את רוצה בכך ובין אם לאו.

    על סמך מה מישהו מחליט שדווקא אותי הוא רוצה כרגע בתור הפרס לגבר-גבר המתקדם? זו יכולה להיות החולצה שלי, צבע השיער שלי, המבטא שלי, צבע העור שלי, היציבה שלי, העובדה שנראיתי נגישה, העובדה שנראיתי בלתי נגישה, או פשוט העובדה שלרוע מזלי הייתי שם באותו רגע נתון. זה לא באמת משנה. למן הרגע שבו נולדתי אישה (או LGBTQ) סומנתי כמטרה.

    אונס הוא לעולם אינו פונקציה של מין, למרות שהוא מתרחש בזירה המינית. אונס קשור לכוח, והוא נובע מרצון לשלוט בקרבן ו/או להפגין עליונות עליו. פעמים רבות הוא אף נובע מהדחף "לחנך" את הקרבן או "להעניש" אותו, על אחד משני דברים. הראשון הוא על היות הקרבן בלתי ניתן להשגה עבור התוקף. אין זה מפתיע שלמעלה מ-70% מכלל האנסים הם בעלי היכרות קודמת עם הקרבן. לאחר שנדחה, האנס כופה את עצמו על הקרבן כדי לאושש את גבריותו. דוגמא קלאסית למשל, זה אונס על ידי בן זוג או "אונס המרה" של לסביות ("היא לא רוצה אותי? מי היא בכלל, להגיד לי לא?! אני אוכיח לה איזה גבר אני!"). ה"עונש" השני הוא על עוול שנגרם לתוקף (או שנדמה לו שנגרם לו) על ידי אדם אחר. כאן תמצאו, בין היתר, תסביכים פרוידיאניים שונים ו"אונס על רקע לאומני". באונס, המין הוא רק כלי של מנוול שמנסה להחזיר לעצמו את השליטה על חשבון אדם אחר.
    וזה לעולם, אבל לעולם, לא קשור לקרבן. לא לבגדים של הקרבן, לא להיסטוריה המינית של הקרבן, ולא לשום דבר אחר הנמצא בשליטת הקרבן. כי לקרבן אין שליטה בסיפור הזה. האנס לוקח את השליטה, כפיצוי על חוסר היכולת שלו לשלוט בתסכולים שלו.

    ולכן, במרץ הקרוב אני אצעד בתל אביב ובחיפה ב"מצעד השרמוטות" - הSlutwalk המקומי.
    מישהו באחד הדיונים בפייסבוק הגדיר את זה מצויין: "שרמוטה היא מילה שגברים המציאו כדי לתאר 'בחורה שאני נמשך אליה ושוכבת עם גבר אחר". ואני אדייק - 'בחורה שאני נמשך אליה, ואינה בתולה, ולא שוכבת איתי'. בואו לצעוד יחד איתנו נגד רטוריקת האונס והאשמת הקרבן.


    צעדת השרמוטות התל אביבית, 16 במרץ, 11:00 בבוקר, מגן מאיר לכיכר רבין


    מצעד השרמוטות חיפה, 23 במרץ, 11:00 בבוקר, ממרכז חורב

    דרג את התוכן:

      תגובות (31)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        1/3/12 15:24:

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 15:11:38

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 14:09:26

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 13:52:58

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 13:20:35

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 12:19:28

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 09:35:45

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

       

      אבוי. זה עלה לך בקליק שלם של העכבר.

       

      גבירתי הנכבדה, ראשית כל - עבור השימוש באצבעות שלי אני נוהג לקחת תשלום.

      מעבר לכך, אחרי הלחיצה על הקליק נאלצתי להמשיך לקרוא ולקרוא עד תומו של המסמך מחשש שאולי אולי אולי בסופו יגיע פאנץ' ליין, כנאמר: "כתיבתי תחילתה בגמגום, המשכה בשתיקה ארוכה וסופה בצעקה". את חייבת לי 15 דקות מהחיים בהם יכולתי להכין לעצמי איזה כריך טעים או למצוא תרופה לסרטן. חבל. ממש חבל

       

      קודם על, יפה שאתה יודע שראוי לפנות לאישה בגבירתי הנכבדה.

      נראה שלא הבנת דבר מן הטקסט. טוב יהיה אם תעשה שיעורי בית בטרם אתה ניגש לניסיון להבין דברים הקשים לתפיסה עבורך.

       

      ראשית, אני גבר. זה אומר שקרוב ל 90 ומשהו אחוז מהדברים קשים לתפיסתי.

      הייתה לי תחושה שהשימוש בביטוי גבירתי הנכבדה יתפוס אותך ועשיתי בו שימוש בעקבות הפוסט על ה BDSM (שהיה, אגב, קלישאתי להחריד). משהו בו יחד עם שאר הברברבת שלך גרמו לי לחשוד והנחתי שזריקת החכה תגרום לך להתפס בפיתיון.

       

      לענייננו, את כבר חייבת לי 20 פלוס דקות. אני מקפיד לפדות את החובות שחייבים לי

       

      לא יודעת איזה קלישאות יש לך על BDSM, אבל זה לא פוסט. זה ראיון. אם יש שם קלישאות, הרי שהן מגיעות ממקור ראשון. אם אתה כזה בר סמכא בנושא, צא מהארון כחובב התחום וכתוב ברברת משלך.

       

      been there done that bought the t-shirt. הכרזתי לא אחת וגם הכיתוב - שייח' סעודי מתייחס, בין השאר, להעדפות שלי בחיים.

       

      הקלישאה היחידה שפוספסה באותה כתבה/ראיון זה: "ביום הוא מנהל בכיר שמחזיק אופרציה גדולה ומנהל מאות עובדים. בערב הוא מעדיף... בלה בלה בלה"

       

        1/3/12 15:11:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 14:09:26

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 13:52:58

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 13:20:35

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 12:19:28

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 09:35:45

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

       

      אבוי. זה עלה לך בקליק שלם של העכבר.

       

      גבירתי הנכבדה, ראשית כל - עבור השימוש באצבעות שלי אני נוהג לקחת תשלום.

      מעבר לכך, אחרי הלחיצה על הקליק נאלצתי להמשיך לקרוא ולקרוא עד תומו של המסמך מחשש שאולי אולי אולי בסופו יגיע פאנץ' ליין, כנאמר: "כתיבתי תחילתה בגמגום, המשכה בשתיקה ארוכה וסופה בצעקה". את חייבת לי 15 דקות מהחיים בהם יכולתי להכין לעצמי איזה כריך טעים או למצוא תרופה לסרטן. חבל. ממש חבל

       

      קודם על, יפה שאתה יודע שראוי לפנות לאישה בגבירתי הנכבדה.

      נראה שלא הבנת דבר מן הטקסט. טוב יהיה אם תעשה שיעורי בית בטרם אתה ניגש לניסיון להבין דברים הקשים לתפיסה עבורך.

       

      ראשית, אני גבר. זה אומר שקרוב ל 90 ומשהו אחוז מהדברים קשים לתפיסתי.

      הייתה לי תחושה שהשימוש בביטוי גבירתי הנכבדה יתפוס אותך ועשיתי בו שימוש בעקבות הפוסט על ה BDSM (שהיה, אגב, קלישאתי להחריד). משהו בו יחד עם שאר הברברבת שלך גרמו לי לחשוד והנחתי שזריקת החכה תגרום לך להתפס בפיתיון.

       

      לענייננו, את כבר חייבת לי 20 פלוס דקות. אני מקפיד לפדות את החובות שחייבים לי

       

      לא יודעת איזה קלישאות יש לך על BDSM, אבל זה לא פוסט. זה ראיון. אם יש שם קלישאות, הרי שהן מגיעות ממקור ראשון. אם אתה כזה בר סמכא בנושא, צא מהארון כחובב התחום וכתוב ברברת משלך.

       

        1/3/12 14:09:

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 13:52:58

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 13:20:35

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 12:19:28

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 09:35:45

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

       

      אבוי. זה עלה לך בקליק שלם של העכבר.

       

      גבירתי הנכבדה, ראשית כל - עבור השימוש באצבעות שלי אני נוהג לקחת תשלום.

      מעבר לכך, אחרי הלחיצה על הקליק נאלצתי להמשיך לקרוא ולקרוא עד תומו של המסמך מחשש שאולי אולי אולי בסופו יגיע פאנץ' ליין, כנאמר: "כתיבתי תחילתה בגמגום, המשכה בשתיקה ארוכה וסופה בצעקה". את חייבת לי 15 דקות מהחיים בהם יכולתי להכין לעצמי איזה כריך טעים או למצוא תרופה לסרטן. חבל. ממש חבל

       

      קודם על, יפה שאתה יודע שראוי לפנות לאישה בגבירתי הנכבדה.

      נראה שלא הבנת דבר מן הטקסט. טוב יהיה אם תעשה שיעורי בית בטרם אתה ניגש לניסיון להבין דברים הקשים לתפיסה עבורך.

       

      ראשית, אני גבר. זה אומר שקרוב ל 90 ומשהו אחוז מהדברים קשים לתפיסתי.

      הייתה לי תחושה שהשימוש בביטוי גבירתי הנכבדה יתפוס אותך ועשיתי בו שימוש בעקבות הפוסט על ה BDSM (שהיה, אגב, קלישאתי להחריד). משהו בו יחד עם שאר הברברבת שלך גרמו לי לחשוד והנחתי שזריקת החכה תגרום לך להתפס בפיתיון.

       

      לענייננו, את כבר חייבת לי 20 פלוס דקות. אני מקפיד לפדות את החובות שחייבים לי

        1/3/12 13:52:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 13:20:35

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 12:19:28

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 09:35:45

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

       

      אבוי. זה עלה לך בקליק שלם של העכבר.

       

      גבירתי הנכבדה, ראשית כל - עבור השימוש באצבעות שלי אני נוהג לקחת תשלום.

      מעבר לכך, אחרי הלחיצה על הקליק נאלצתי להמשיך לקרוא ולקרוא עד תומו של המסמך מחשש שאולי אולי אולי בסופו יגיע פאנץ' ליין, כנאמר: "כתיבתי תחילתה בגמגום, המשכה בשתיקה ארוכה וסופה בצעקה". את חייבת לי 15 דקות מהחיים בהם יכולתי להכין לעצמי איזה כריך טעים או למצוא תרופה לסרטן. חבל. ממש חבל

       

      קודם על, יפה שאתה יודע שראוי לפנות לאישה בגבירתי הנכבדה.

      נראה שלא הבנת דבר מן הטקסט. טוב יהיה אם תעשה שיעורי בית בטרם אתה ניגש לניסיון להבין דברים הקשים לתפיסה עבורך.

        1/3/12 13:20:

      צטט: נערה במשקפיים 2012-03-01 12:19:28

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 09:35:45

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

       

      אבוי. זה עלה לך בקליק שלם של העכבר.

       

      גבירתי הנכבדה, ראשית כל - עבור השימוש באצבעות שלי אני נוהג לקחת תשלום.

      מעבר לכך, אחרי הלחיצה על הקליק נאלצתי להמשיך לקרוא ולקרוא עד תומו של המסמך מחשש שאולי אולי אולי בסופו יגיע פאנץ' ליין, כנאמר: "כתיבתי תחילתה בגמגום, המשכה בשתיקה ארוכה וסופה בצעקה". את חייבת לי 15 דקות מהחיים בהם יכולתי להכין לעצמי איזה כריך טעים או למצוא תרופה לסרטן. חבל. ממש חבל

        1/3/12 12:19:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-03-01 09:35:45

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

       

      אבוי. זה עלה לך בקליק שלם של העכבר.

        1/3/12 09:35:

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 17:50:41

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

       

       

      ברור שלא. רק בחרת בכותרת פרובוקטיבית שתגרום לי להכנס.

        27/2/12 17:59:

      צטט: amir_geva 2012-02-27 16:19:48

      שירים שנכתבו בימי הזוהר של יורם טהר לב. השתמשו הרבה בגישה הומוריסטית. מצ'ואיסטית. ''אהבת פועלי הבניין''. מה שעובר עלייך ביום אחד בתל אביב. זה באמת שוק בשבילי. בנעורי, אהבתי את הסגנון המצואיסטי הישראלי.ולא היה בסביבתי אפילו גרם אחד של הטרדות. וודאי לא נשים ישירות. העובדות מדברות, הסיבות לא הוצגו בפוסט. מחזק אותך בצעדת המחאה.

       

      תודה.

      כולנו חטאנו בחוסר מודעות. גם אני כילדה חשבתי ש"אהבת פועלי הבניין" הוא שיר חמוד - עד שגדלתי והפכתי לבחורה שבשיר (ואפילו אין לי שמלה אדומה).

      על הסיבות אני יכולה לכתוב עוד כמה וכמה פוסטים באורך דומה... בקיצור נמרץ מאוד, אפשר למצוא את השורשים בהאדרת הצבא והמצ'ואיזם המיליטנטי. פשוט כאן רציתי להתמקד באופן קוהרנטי באג'נדה של הצעדה עצמה.

        27/2/12 17:50:

      צטט: יאיר ברטשפיז 2012-02-27 16:23:46

      ''

      לא זכור לי שהצמדתי אקדח לרקתך וכפיתי עליך לקרוא.

        27/2/12 17:49:

      צטט: * אילת השחר * 2012-02-27 15:31:18

      איפה?

      פורים שמח.

       

      כמו שצויין בתחתית הפוסט:
      בתל אביב ב16 במרץ, ב11 בבוקר, מגן מאיר לכיכר רבין.
      בחיפה ב23 במרץ, גם ב11 בבוקר, ממרכז חורב.
      מקווה לראותך שם! חג שמח! :) 

       

       

        27/2/12 17:47:

      צטט: איתיצדק 2012-02-27 16:07:11

      מה הקשר? מנהי .... מחמיחי ףךף ךךך לצל ....לח מל ... לממ עוד חודשיים יש מיצעד הפיגור מוזמנות לקחת חלק זה באיזור הדימיוני 46

       

      תגובה קוהרנטית ושנונה, ללא ספק. ממש חתן פרס נובל לספרות.

        27/2/12 16:23:

      ''

        27/2/12 16:19:
      שירים שנכתבו בימי הזוהר של יורם טהר לב. השתמשו הרבה בגישה הומוריסטית. מצ'ואיסטית. ''אהבת פועלי הבניין''. מה שעובר עלייך ביום אחד בתל אביב. זה באמת שוק בשבילי. בנעורי, אהבתי את הסגנון המצואיסטי הישראלי.ולא היה בסביבתי אפילו גרם אחד של הטרדות. וודאי לא נשים ישירות. העובדות מדברות, הסיבות לא הוצגו בפוסט. מחזק אותך בצעדת המחאה.
        27/2/12 16:07:
      מה הקשר? מנהי .... מחמיחי ףךף ךךך לצל ....לח מל ... לממ עוד חודשיים יש מיצעד הפיגור מוזמנות לקחת חלק זה באיזור הדימיוני 46
        27/2/12 15:31:

      איפה?

       

      פורים שמח.

      -

       

      ''

       

        27/2/12 14:05:

      צטט: נערה במשקפיים 2012-02-27 13:53:05

      פוסט מעולה, אלמורה. וריאציות דומות שלו מסתובבות כבר שנים.

      תיקון חשוב !!

       זה לא פוסט שלי!!!!!

       

        27/2/12 14:01:

      צטט: אלון תבור 2012-02-27 14:00:22

      אכן, אין שום קשר בין השיר שבחרת לבין המסר (הצודק) שלך. נטפלת לשיר הלא נכון.

       

      וכי למה?

        27/2/12 14:00:
      אכן, אין שום קשר בין השיר שבחרת לבין המסר (הצודק) שלך. נטפלת לשיר הלא נכון.
        27/2/12 13:53:

      צטט: OCN 2012-02-27 13:30:12

      כל הכבוד וכל הכבוד למצעד השרמוטות

       

      אז את באה? :)

        27/2/12 13:53:
      פוסט מעולה, אלמורה. וריאציות דומות שלו מסתובבות כבר שנים.
        27/2/12 13:47:

      צטט: אלמורה 2012-02-27 13:46:24

      פוסט מצויין, ראוי שיקרא ע"י כל גבר ואשה, בתקווה שיתחולל שינוי תפיסתי עמוק. צרפתי קישור לטקסט מעולה שהתפרסם באתר של האגודה הישראלית ללימודי מגדר ופמיניזם. על יחס החוק לקורבונות אונס. "החוק מתייחס לקרבנות אונס בצורה שלא הייתה מתקבלת על ידי קורבנות של כל פשע אחר. בדוגמה הבאה, קורבן לשוד נשאל שאלות הדומות לאלו שקורבן אונס בדרך כלל נשאלת:...המשך קריאה בקישור המצורף

       http://www.gendersite.org.il/2011/01/26/%D7%90%D7%9D-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%99%D7%95-%D7%A0%D7%97%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9B%D7%9E%D7%95-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%90/

        27/2/12 13:30:
      כל הכבוד וכל הכבוד למצעד השרמוטות
        27/2/12 13:19:

      צטט: אייקון חברתי 2012-02-27 11:17:40

      תלמדי קצת היסטוריה לפני שאת יורה לכל הכיוונים...
      ככה זה כשרוצים לכופף שירים לטובת אג'נדה.
      במקרה השיר ישנן בנות מדבר על מישהי צנועה...
      והכוונה של "הגבר" המשוקץ בעיניך היתה שנשבר לו מכל השרלילות.הוא רוצה אישה צנועה.
      ואוו וזה לא מתחבר לך למסר שאת רוצה להעביר.
      אולי תמצאי שירים אחרים או אמנים אחרים
      שכותבים על זה. לדוגמא יונה וולך.
      שכתבה חופשי על הרצון שלה בסקס.
      אבל היא אישה ואוו.....

       

      אוי לחברה שאתה האייקון שלה.

      עצם השימוש שלך במילה "שרלילה" רק מאושש את כל מה שכתבתי בפוסט. תודה.

        27/2/12 13:16:

      צטט: tal_riv 2012-02-27 11:07:24

      מסכים עם הגישה. רוצה להאמין שמשהו השתנה בארץ בכל זאת מאז כתבו השירים האלו. משום מה ההתייחסות לנשים שיוויונית יותר ככל שמתרחקים יותר מקו המשווה. אנו עדיין במקום רע באמצע.

       

      היא שיוויונית יותר ככל שמתרחקים ממדינות המקדשות את הצבא.

        27/2/12 13:14:

      צטט: איה שדה 2012-02-27 11:30:27

      פוסט מבריק לחלוטין, נכון ביותר ומזעזע. מה שכתבת כבר הפך לחלק כל-כך אינטגרלי במציאות חיינו שאנחנו כבר לא טורחים לחשוב על כך ומקבלים זאת כדברים טבעיים לחלוטין. ואני לא מזמן שמעתי גרסה מחודשת לשיר "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת", מה שאומר שהוא רלבנטי היום כפי שהיה לפני עשרים שנה. נראה לי שגם אני אצעד במצעד השרמוטות, למרות שאני מתנזרת.

       

      אני כרגע שמחה יותר מתמיד שכבר שנים לא פתחתי רדיו כדי לשמוע מוסיקה.

      בואי לצעוד! מתנזרת, לא מתנזרת - זה בדיוק העניין. אין שום קשר בין ההיסטוריה המינית שלך להטרדות ולאונס.

        27/2/12 13:11:

      צטט: מרב 1956 2012-02-27 12:25:51

      אני חושבת שכשיורם טהר לב כתב את השירים האלה,

      לא היתה כזו אלימות נגד נשים.

       

      ודאי שהייתה. משה דיין היה מטרידן מוכר. פשוט לא דיברו על זה אז.

        27/2/12 12:25:

      אני חושבת שכשיורם טהר לב כתב את השירים האלה,

      לא היתה כזו אלימות נגד נשים.

        27/2/12 11:30:
      פוסט מבריק לחלוטין, נכון ביותר ומזעזע. מה שכתבת כבר הפך לחלק כל-כך אינטגרלי במציאות חיינו שאנחנו כבר לא טורחים לחשוב על כך ומקבלים זאת כדברים טבעיים לחלוטין. ואני לא מזמן שמעתי גרסה מחודשת לשיר "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת", מה שאומר שהוא רלבנטי היום כפי שהיה לפני עשרים שנה. נראה לי שגם אני אצעד במצעד השרמוטות, למרות שאני מתנזרת.
        27/2/12 11:25:

      צטט: אייקון חברתי 2012-02-27 11:17:40

      תלמדי קצת היסטוריה לפני שאת יורה לכל הכיוונים...
      ככה זה כשרוצים לכופף שירים לטובת אג'נדה.
      במקרה השיר ישנן בנות מדבר על מישהי צנועה...
      והכוונה של "הגבר" המשוקץ בעיניך היתה שנשבר לו מכל השרלילות.הוא רוצה אישה צנועה.
      ואוו וזה לא מתחבר לך למסר שאת רוצה להעביר.
      אולי תמצאי שירים אחרים או אמנים אחרים
      שכותבים על זה. לדוגמא יונה וולך.
      שכתבה חופשי על הרצון שלה בסקס.
      אבל היא אישה ואוו.....

      שטויות במיץ עגבניות

       

        27/2/12 11:17:

      תלמדי קצת היסטוריה לפני שאת יורה לכל הכיוונים...
      ככה זה כשרוצים לכופף שירים לטובת אג'נדה.
      במקרה השיר ישנן בנות מדבר על מישהי צנועה...
      והכוונה של "הגבר" המשוקץ בעיניך היתה שנשבר לו מכל השרלילות.הוא רוצה אישה צנועה.
      ואוו וזה לא מתחבר לך למסר שאת רוצה להעביר.
      אולי תמצאי שירים אחרים או אמנים אחרים
      שכותבים על זה. לדוגמא יונה וולך.
      שכתבה חופשי על הרצון שלה בסקס.
      אבל היא אישה ואוו.....

        27/2/12 11:07:
      מסכים עם הגישה. רוצה להאמין שמשהו השתנה בארץ בכל זאת מאז כתבו השירים האלו. משום מה ההתייחסות לנשים שיוויונית יותר ככל שמתרחקים יותר מקו המשווה. אנו עדיין במקום רע באמצע.

      ארכיון

      פרופיל

      נערה במשקפיים
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין