כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    ניהול שיחה אפקטיבית

    הבלוג יעסוק בכלים מעולם הגישור שבאמצעותם ניתן ללמוד כיצד לנהל שיחה אפקטיבית שניתן להשיג את המטרות החשובות:
    איך לנהל את השיחה?
    איך לגייס את הצד השני ולגרום לו לשתף איתנו פעולה?
    איך ניתן באמצעות כלים גישוריים להשיג את המטרות ולשפר את איכות החיים?
    איך לפתור בעיות בדרך מהירה ויעילה?

    *כותבת הבלוג, איריס אבידן, מגשרת בתחום המשפחתי והעסקי.
    www.irisavidan.com

    לקבלת המדריך לניהול שיחה אפקטיבית ישירות לתיבת המייל:
    http://irisavidan.mypages.co.il/pages/3296

    מה היה קורה אם ושתי ואחשורוש היו פונים להליך גישור?

    22 תגובות   יום ראשון, 4/3/12, 23:44

    השבוע יחול חג הפורום וכולנו נצא מחופשים לרחוב. חלקנו אף יבקרו בעדלאידע ובסעודות פורום השונות.

    זוכרים את הסיפור של ושתי ואחשורוש?
    סיפור מאוד מעניין ויש לו פרשנויות שונות.
    אשמח להביא לכם כאן את הפרשנות של הלל ויהונתן אורי:

    ובכן, בתחילת המגילה רשום כי אחשורוש מולך מהודו ועוד כוש.
    מדוע רשום מולך ולא מלך? משום שאחשורוש, לפי המדרש היה שומר סוסים של נבוכדנאצר וושתי היה בת המלך. כלומר, אחשורוש מלך רק משום שהתחתן עם ושתי.
    בשנת 3 למלכותו כבר היתה מלוכתו מבוססת, והוא ערך משתה.
    אחשורוש ערך את המשתה בחצר גינת ביתן המלך, ואילו ושתי, המלכה, ערכה את המשתה שלה, בו זמנית, בבית המלכות.
    אנו רואים כאן משחקי כבוד של ממש. ושתי רוצה להראות לאחשורוש, שהמשתה שלה נערך בתוך הבית ולכן היא השולטת האמיתית.
    אולם אחשורוש, לא נשאר חייב, ולכן שולח את הסריסים להביא את ושתי למשתה שלו, גם כדי להעמיד אותה על מקומה, וגם כדי להראות את יופיה.
    כדי להראות שהיא נתונה למרותו, הוא שולח את הסריסים, ולא את משלחת השרים או אנשים מכובדים אחרים.
    ושתי רוצה להראות לאחורוש שהיא מלכה אמיתית, ולא תגיע לשום משתה עם הזמנה שכזו ומסרבת לבוא.

    וכאן, אחרי משחקי כבוד אלו, מצבו של אחשורוש בעייתי: מצד אחד, הוא אינו יכול לעבור על פגיעה זו של ושתי בשתיקה, אולם מצד שני, הוא לא רוצה להדיחה, כי היא למעשה, מקור כוחו.

    במקום להתמודד עם ושתי, במקום להתמודד עימה פנים מול פנים, או להעזר באדם נייטראלי, אחשורוש עורך דיון פומבי. הוא פונה לאנשים חיצוניים שאינם מכירים את מערכת היחסים בין בני הזוג ואינם מזהים את האינטרסים של המלך והמלכה.
    הוא פונה לשבעת שרי פרס ומדי.
    הוא מראה להם שהוא מאוד כועס על מעשיה של ושתי, אולם הוא גם רומז להם על נסיבות מקילות, שבהם הם יכולים להשתמש כדי לזכות את ושתי - הוא מסביר להם שהיא נקראה לבוא ע"י סריסים, וזוהי למעשה השפלה בשבילה ולכן לא באה.
    אך התכנון של אחשורוש לא מצליח, ואחד היועצים מציע להדיח את ושתי, בגלל החשש שאם לא ידיחו את ושתי, הנשים בממלכה ילמדנה ממנה ותמרדנה בבעליהן, וכך תגרם תסיסה בעם.
    לאחר הטיעון הזה, כבר לא יכל אחשורוש לרדת מהעץ הגבוה שטיפס עליו והוא מדיח את ושתי.

    תודו שזוהי פרשנות מעניינת.....

    ועכשיו תארו לעצמכם, שאחשורוש וושתי לא היו עסוקים כל כך במשחקי כבוד.
    תארו לעצמכם שאחשורוש לא היה מחליט לפנות ליועצים חיצוניים, שלי מזכירים במקרה הזה, גם שופטים.

    תארו להם שאחשורוש וושתי היו פונים לגישור:
    הם היו פוגשים מגשר נייטראלי, שאינו מהווה חלק המשחק.
    אינו מושפע בשיקולים אלו ואחרים.
    הוא היה עוזר לאחשורוש ולושתי לנהל את הדיאלוג ביניהם, והיה גורם להם להבין שהם נכנסו למערבולת של משחקי כבוד שפוגעת לא רק בממלכה, אלא בהם עצמם באופן אישי.
    הוא היה חושף את האינטרסים המשותפים של שניהם, והיה עוזר להם למצוא את הדרך להסכמה.
    כי בסה"כ, לפחות לפי הפרשנות הזו, אחשורוש לא רצה להדיח את ושתי, הוא רצה לשמור על מעמדו בעם.
    מגשר היה עוזר להם למצוא את הדרך.

    ומה היה קורה לנו אם היה גישור?
    אסתר המלכה לא היתה מלכה.
    לא היינו שומעים את הסיפור על מרדכי היהודי
    ויכול להיות שגם לא היו תולים את המן.
    ולא היה לנו את חג פורים, ולא היינו מתחפשים ולא יוצאים לרחובות לעדלאידע..

    אז כאן, זה היה לטובתנו.
    כאן, היה מי שעמד על המשמר, הרי זה מרדכי היהודי, אשר הזדרז והביא את אסתר.
    אבל בחיים זה לא תמיד כך. 
    בחיים, אם לא נדע להתמודד עם בעיות בצורה טובה, נהיה אנו שנפסיד.
    ולכן, חשוב קודם כל להכיר בבעיה ולהבין שהאחריות לפתרונה היא קודם כל שלנו.
    קל להאשים את האחר, אולם אם לא ניקח אחריות אישית, לפתור את הבעיה, הבעיה פשוט לא תפתר.
    ואם נפנה לשופטים חיצוניים, עו"ד יהיו אלו שיציגו את הטענות המשפטיות, ידברו על פסקי דין שונים, ידברו על תקדימים,ועל חקיקה זו או אחרת, ואנו עוד יכולים למצוא את עצמינו יושבים בדיון ושואלים את עצמינו: "על מה הם בכלל מדברים"? 

    ולכן,עלינו לקחת אחריות לפתרון הבעיה שלנו.
    קודם כל עלינו לנסות לפתור את הבעיה בעצמינו, אולם אם הדבר אינו עולה בידינו, כדאי לפנות לאדם חיצוני, נייטראלי
    ואובייקטיבי, אשר ביכולתו לסייע לנו לראות את הדברים אחרת, וביכולתו ליצור את הגשר לפתרון.
    ומה שהכי חשוב - משאיר לנו את ההחלטה הסופית בידינו, לא קובע ולא מחליט.
    הבעיה - שלנו וכך גם הפתרון.
    והאדם הטוב ביותר לעשות זאת הוא המגשר.

    מקווה שאהבתם את הסיפור ואת מוסר ההשכל שלו.
    אם אתם עומדים בפני בעיה קשה, ואם ברצונכם לפנות להליך גישור - מומלץ שתקראו את המאמר הבא. הוא יעזור לכם מאוד.

    לחצו כאן לקרוא את המאמר החשוב על 15 טיפים לגישור מוצלח+טיפ חשוב למתגרשים.


    נ.ב.
    במידה והפרשנות הנ"ל לסיפור אחשורוש וושתי אינה לרוחך, אני מכבדת זאת.
    הרעיון היה להעביר מסר חשוב אודות הגישור ברוח החג.


    חג פורים שמח! חיוך


    דרג את התוכן:

      תגובות (22)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        19/3/12 07:07:
      הבעיה שלי היא לרוב עם המגשרים עצמם...אם תכנסי לועדת האתיקה הגונזת תלונות אוטומטית כמעט נגדם ..הבעיה היא לא הליך הגישור אלא אמינות המגשרים....שהרי לישכת עורכי הדין ועדת האתיקה אינה מגבילה ....
        12/3/12 00:27:
      תודה רבה לכולם על התגובות החמות. חג שמח.
        12/3/12 00:26:

      צטט: דאז 2012-03-10 13:03:05

      מגשר אינו נטול אינטרסים. בראש מעייניו שכרו. ותוצאת הגישור היה אוצר מלכות הרבה יותר מדולדל!!

       

      כל אדם הוא אחר וישנם מקרים שאתה צודק, אולם בכל מקרה, אוצר המלכות לא היה מדולדל שכן הגישור זול משמעותית מכל חלופה משפטית.

        10/3/12 13:03:
      מגשר אינו נטול אינטרסים. בראש מעייניו שכרו. ותוצאת הגישור היה אוצר מלכות הרבה יותר מדולדל!!
        8/3/12 13:48:
      גישור זה דבר ניפלא,מ הם לא הלכו לגישור, אבל זה היה מזמן ולא ניתן לשנות את ההסטוריה, אולי ננסה לשנות את ההסטוריה של מחר ונשלח לגישור כמה אנשים, כמו - ציפי ליבני ושאול מופז, עמיר פרץ ואיתן כבל, ממליץ על עיני כמגשר איני ממשיך בדוגמאות אבל יש הרבה, אתם מוזמנים להוסיף
        6/3/12 09:43:
      חג פורים שמח
        5/3/12 22:38:
      חג שמח
        5/3/12 19:34:
      פרשנות מעניינת ויפה חג פורים שמח ומבדח*
        5/3/12 18:48:
      פרשנות מעניינת..פורים שמח.
        5/3/12 18:04:
      לא תמיד נכון לקפוץ על כל הזדמנות דעתי הצנועה בלבד
        5/3/12 17:45:
      יפה מאד . יופי של פרשנות
        5/3/12 16:39:
      אם היו עוברים הליך גישור אז היו משאירים את הבעיות מאחור ואנו היהודים היינו חסרים את אחד החגים המדהימים לילדינו ולנו. חג פורים שמח
        5/3/12 14:43:
      פרשנות מקורית עם הוספות. מתאים לפורים,אהבתי ביותר,תודה
        5/3/12 11:22:
      פורים שמח איריס....החכמתי ולו במעט ..תודה
        5/3/12 11:16:
      חג פורים שמח!!
        5/3/12 10:40:
      פורים שמח ומבדח
        5/3/12 10:36:

      נבוכדנצר מלך בבל - אחשוורוש מלך פרס - איך זה מסתדר ?....
      ומה חכמינו היו עושים לולא נזדמן להם סיפור עסיסי כזה - תליית ילדים קטנים ....
      ולמעשה - כן היה גישור בעניין מגילת אסתר, שרק בכוחו הוכנסה המגילה לתנ"ך, שמצד אחד לא מוזכר בה הקדוש ומצד שני היא מספיק רחוקה מישוע כדי שלא תשמש קטליזטור להכנסת הברית החדשה לתנ"ך (בגישור זה הוכנס ספר יחזקאל ונדחה ספר החשמונאים)

      שורה אחרונה

      גישור זה דבר מספיק טוב כך שלא צריך לאנוס למענו את התנ"ך.

      חג שמח

      עד-דלא-ידע.

        5/3/12 09:54:
      בהחלט זווית ראיה מיוחדת לסיפור מגילת אסתר :) חג שמח !
        5/3/12 09:44:
      אהבתי את ההסבר שלך לנושא. חג שמח
        5/3/12 09:29:
      "שבעים פנים לתורה" וכעת שבעים ואחד... אהבתי את הפרשנות שלך לסכסוך המתוקשר... חג שמח!

      הכל לטובה, אומר תלמוד, הכל, אז תני חיוך גדול !!צוחקנשיקה

       

      http://cafe.themarker.com/image/2353516/

        4/3/12 23:50:
      מזל שלא !

      ארכיון

      פרופיל

      איריס אבידן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין