כותרות TheMarker >
    ';

    ברוכים הבאים

    הבלוג של חנה וייס

    הבנה בינדתית, שלום בטיבט, שלום עולמי, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, חינוך למוסר ויצירת חברה אנושית וחומלת אלה הנושאים שמעסיקים אותי היום. פועלת כדי שניקח בחפץ לב את התרופה לאפידמיית העדר המוסר הפוקדת אותנו ושניישם את תרגול המוסר בחיינו.
     
    שכל בעלי התודעה יזכו לאושר בר-קיימא!

    0

    יום ההנצחה 10 במרץ של העם הטיבטי לזכר ההתקוממות הלא אלימה בלהסה 1959

    9 תגובות   יום שבת, 10/3/12, 22:55

    We join the Tibetan people in commemorating the March 10, 1959 Lhasa non-violent uprising.


    יום ההנצחה 10 במרץ של העם הטיבטי

    לזכר ההתקוממות הלא אלימה בלהסה 1959

     

    האמת, אמש, לכבוד יום ההנצחה ה-10 במרץ של העם הטיבטי, חשבתי לתרגם מאמר מפהיולאתר החדשות של הטיבטים

     הגולים. היו כמה אופציות: דברי הדלאי לאמה האחרונים לגבי חוסר היעילות של אלימות לפתור סכסוכים, ראיון עם פרופ' רוברט תורמן על ספרו "למה הדלאי לאמה חשוב", או כותרות של מאמרים מהתקופה האחרונה תוך התייחסות ל-26 טיבטים שבחרו לקפח את חייהם שלהם עצמם למען השבתו של מנהיגם הרוחני כבוד הדלאי לאמה וחופש לעם הטיבטי, ולשלושת הטיבטים השובתים רעב מול האו''ם בניו יורק.

     

    ''

    אזהרה של גוגל מודיעה על חסימת אתר פהיול

     

    לתומי חשבתי שבניו יורק יש לנו גישה חופשית לאינטרנט - אבל ערב היום החשוב הזה מצאתי שכולנו בסין - אתר פהיול היה חסוםלכן זכיתם בכמה דברים מעניינים לא פחות, אפילו יותר...

     

    להלן 3 סרטים קצרים. התרגומים בסוף והמלצות נוספות הכי בסוף.

     

    1. פרופ' רוברט תורמן, אוניברסיטת קולומביה מדבר על ספרו "למה הדלאי לאמה חשוב" 


    2. ספר אסור בסין: "להסה 1959 !" של ההיסטוריונית הסינית-אמריקאית לי ג'יאנגלין

     

    3. "מיוצר בטיבט" - שיר-תפילה עכשווי של שייאפלה - ראּפּ טיבטי

     

    תהנו וביחד נחכים. אם נעזור לאחרים, סביר לחשוב שבעתיד חברינו הרבים ייעזרו גם לנו... 

     

    חופש לטיבט הוא גם חופש לכולנו. טאשי דלק! חופש לטיבט!

     

    ''

    הסבר של גוגל לגבי חסימת האתר של פהיול

     

    http://cafe.themarker.com/video/2559799/

    http://www.youtube.com/watch?v=h1nHPfewjcA

    פרופ' רוברט תורמן מסביר: "למה הדלאי לאמה חשוב"

     

    בספר "למה הדלאי לאמה חשוב", פרופ' רוברט תורמן, מומחה מוכר בנושא טיבט, נשיא בית טיבט וחבר אישי וותיק של הדלאי לאמה, מציג תכנית אמיצה בת חמש נקודות לייסוד אוטונומיה אמיתית של טיבט בתוך סין, אשר מאפשרת לסין לחדש את תדמיתה בעולם על ידי אפשור הדלאי לאמה להבטיח חירות לעמו. כאשר סין תשנה את מדיניותה ותאפשר לטיבטים להיות מי שהם, טיבט תוכל, בתורה, לחבור עם סין בדו-קיום של שלום. למידע נוסף: http://dalailamamatters.com

     

    http://cafe.themarker.com/video/2559013/

    http://www.youtube.com/watch?v=Apg1v2py5Co

    "להסה 1959 !" הוא ספר מוחרם בסין. 

     

    הדלאי לאמה, המנהיג הרוחני של טיבט, ברח מארץ מולדתו ב-17 במרץ, 1959, מתוך חשש לרדיפה על ידי המשטר הסיני הקומוניסטי. לאחרונה, לי ג'יאנגלין, היסטוריונית סינית, הוציאה את ספרה "להסה 1959 !". הספר מתאר בפרוטרוט את מה שבאמת אירע בטיבט בשנות החמישים המאוחרות. לי אומרת שחשוב לשוב ולבקר בפרק העצוב הזה של היסטוריית טיבט ושהיא פשוט ניסתה "למצוא את העובדות במקום התעמולה או השקרים". לטיבטים ולממשלה הסינית יש דאגות שונות. בעוד הטיבטים דואגים בעיקר לשמירת תרבותם ודתם, ההנגה בבייג'ינג שמה דגש על השלמות הטריטוריאלית של סין. המחברת לי נפגשה לראשונה עם הדלאי לאמה ב-1999. היא קיבלה את רשותו של הדלאי לאמה לכתוב את הביוגרפיה שלו. 

     

    http://cafe.themarker.com/video/2527346/

    http://www.youtube.com/watch?v=bDwahj8_hhg

    ...ותפילה - "מיוצר בטיבט" - ראפ טיבטי - תרגום לעברית נמצא כאן

    אחים ואחיות, אנחנו לא יודעים אם תוכלו לשמוע אותנו, אבל מקווים שתקבלו את המסר הזה

     


     

    תרגומים לעברית:


    1. "למה הדלאי לאמה חשוב" עם פרופ' רוברט תורמן

    רוברט א. פ. תורמן

    מחבר, "למה הדלאי לאמה חשוב"

    שלום. אני מאד שמח שבאתם לאתר שלי. תודה שבאתם. העובדה שאתם כאן אומרת שאתם מתעניינים בטיבט, אתם מתעניינים בדלאי לאמה ואתם מתעניינים בעתיד העולם ואתם פותחים צוהר למהי ראייה חיובית. 

    אחת הבעיות, הבעייה הגדולה ביותר שעומדת בפנינו בשביל איכות הסביבה, המצב הפוליטי, תיתכן עניין היתנו פוחדים והיותנו נואשים. ובכן, באתם לשמוע כי שמעתם משהו, באופן לא מודע אפילו, אם אתם לא יודעים כבר, שהדלאי לאמה הוא מישהו ששמח, שיש מישהו שמרגיש שאנחנו יכולים להסתדר עם זה. חזון חיובי. הדלאי לאמה אומר שאנחנו יכולים לעשות שלום, אנחנו יכולים לעשות דיאלוג. לא לפחד, כפי שבודהת הבאנג'אן אומר: "זה נקרא: הייה ללא פחד". 

    הדלאי לאמה אינו מפחד. הוא סבל רצח עם, עמו סבל רצח עם במשך 50 שנים אבל הוא לא מפחד. הוא מוכן לדבר עם האנשים, הוא לא מאשים אותם, הוא מבין שהם חלק מאידיאולוגיה מבולבלת, מכונה שגויה, ולכן הם דורסים כמה אנשים. זה כמו שאתה לא מרגיש שאתה מבצע רצח עם כשאתה רומס תלולית של נמלים עם האוטו שלך. בכלל לא שמת לב שהם שם!

    הוא כזה. הוא מסתכל באור חיובי. הוא מציע גישה חיובית למנהיגים הסינים והוא חשוב כי אם ניתן לעשות שלום בניסיון לא אלים להפוך את טיבט לאיזור של שלום, במאבק שחרור לא אלים, זה אומר שניתן להפוך את כל המאבקים האלימים לשלווים. אנשים יוכלו להתחיל להאבק באופן לא אלים במקום באלימות ואז נוכל להגיע לפתרונות. מכיוון שאנחנו חכמים אנחנו יכולים למצוא פתרונות, אם לא נהרוג את האדם השני שצריך לעזור לנו עם הפתרונות. 

    על זה אנחנו מדברים פה ועל למה הדלאי לאמה חשוב. כמובן, אנחנו מדברים בהקשר של התנועה הטיבטית עצמה ואנחנו מנסים להתגבר על הרעיון ולאפשר לאנשים לראות שיהיה קל לסין ושגם יהיה באינטרס של סין לאפשר טיבט חופשית. כמובן שזה גם באינטרס שלנו כאמריקאים שהיא תהיה חופשית, שסין תהיה שמחה יותר בכך שהיא לא תהיה קולוניאלית, ולא פוגעת באנשים אחרים ולכן גם לא מדכאת את האנשים שלהם עצמה. 

    כל הדברים האלה משתלבים יחד. על זה אנחנו מדברים בספר הזה. אנחנו מדברים על חזון חיובי שהוא הסוד האמיתי עבורך כדי להיות מאושר וכדי להתחיל לפתח חזון חיובי לגבי אמריקה, לגבי איכות הסביבה, לגבי החיים שלך עצמך, לגבי פרנסתך, לגבי המקצוע שלך עצמך. אנחנו תופסים את הרעיון שאנחנו יכולים, אם לא ניכנע לפחד ולאימה. אנחנו זקוקים לגלגול של רוזוולט. רוזוולט אמר את מה שצריך היה להאמר ב-9/11, "הדבר היחיד שיש לפחד ממנו הוא הפחד עצמו". זה גם מה שדלאי לאמה אומר, כי הפחד מוביל לכעס ולשנאה ואז אנשים אחרים צריכים לפחד מאיתנו וזה מעגל אינסופי. ישו אמר את זה! באמת, חבר'ה! שנאה לא תגבר על שנאה. אל תשנא את אויבך. תאהב את אויבך. הבודהה אמר: שנאה לא תגבר על שנאה. רק אהבה תגבר על שנאה. רק סובלנות תגבר על שנאה. סבלנות תגבר על שנאה. זה מה שאתם פוגשים כאן ואתם פוגשים את זה בתוך הספר הזה, באתר שלי, כיצד ניתן לפתור את המצב הזה. זה אנחנו יכולים בהחלט לסין, זה אנחנו יכולים בהחלט לטיבט. זה אנחנו יכולים בהחלט להודו, לאפגניסטן, לכולם... לך. תודה שבאתם. 

    "למה הדלאי לאמה חשוב"

    ספר חדש מאת רוברט תורמן

    הזמינו היום באתר

    www.dalailamamatters.com

    ~ ~ ~


    2. "להסה 1959 !" הוא ספר מוחרם בסין. 

     

    NTDTV.COM

    - וויי גאונג דינג - 

    במרץ 1959 הדלאי לאמה "עזב" את להסה. 

    למה הוא עזב? איך הוא הצליח לעזוב?

    ישנן גרסאות רבות לסיפור שלו. 

    הספר "להסה 1959 !" נאסרה בסין

    אבל זכה לאחרונה בתשומת לב ציבורית בחו''ל. 

    המבקרים מאמינים שהספר הזה פרס את הסצנות ההיסטוריות

     של "אירוע להסה" ואת "עזיבת הדלאי לאמה" מחדש

    והוא ספר חובה אם הנך מבקש להבין את העניין הטיבטי. 

    - 1959 להסה ! מאת לי ג'יאנג לין - 

    - חרם  ספר מוחרם"להסה 1959 !" - 

    המחברת לי ג'יאנגלין ההיסטוריונית סינית אמריקאית.

    הספר מתאר את "אירוע להסה" 

    אשר אירע ב-10 במרץ, 1959 

    ומסביר את הסיבות למה הדלאי לאמה "עזב" את טיבט.

    הספר נחשב לתיאור ההיסטוריה המלא ביותר של היסטוריה זו.

    הספר חושף שהחל מ-1956 המשטר הקומוניסטי הסיני ביצע 

    רפורמת קרקעות ורדיפה דתית אלימות בקרב הארבעת הפרובינציות

    הטיבטיות אשר גובלות על טיבט. 

    [ארבע פרובינציות שהן חלק היסטורי-גיאוגרפי אינטגרלי של טיבט עצמה; האיזור האוטונומי הטיבטי הנו רק חלק קטן של טיבט. - ח.ו.]

    המשטר הקומוניסטי הזמין מנהיגים טיבטים רבים

    לפגישות או משתים אבל הם לעולם לא חזרו. 

    ב-10 במרץ 1959, מתוך דאגה שהדלאי לאמה יחטף באותו האופן, אלפי טיבטים הקיפו את ארמון הנרובולינגקה

    בו התגורר הדלאי לאמה, כדי למנוע את נסיעתו המתכוננת

    למפקדה הצבאית של טיבט כדי לצפות בהצגה. 

    ב-17 במרץ שני פגזים נחתו על ארמון הנורבולינגקה.

    מאוחר יותר באותו הלילה, הדלאי לאמה ברח מטיבט.

    כעבור 48 שעות

    כוחות הצבא הקומונוסיטי התחילו לטבוח המוני טיבטים.

    - לי ג'יאנגלין, מחברת הספר "1959 : להסה !"

    מחברת לי ג'יאנג לין: ב-50 שנים האחרונות,

    רק קול אחד נשמע ושום פרטים אחרים. 

    מבחינתי, יש רק תעמולה. אין שום היסטוריה. 

    תעמולה אינה יכולה להחליף היסטוריה. 

    להיסטוריה חייבים להיות פרטים.

    לי אמרה שכל פרט בספר נחקר ונבדק שוב ושוב

    גם בגרסאות הסיניות וגם בגרסאות הטיבטיות של האירוע.

    במרוצת העשורים האחרונים, המשטר הקומוניסטי הסיני

    כינה את האירוע כזה כמתוכנן מראש וזומם שלב שלב 

    על ידי מנתגדי שלטון טיבטים בכירים.

    לי אמר שבינתיים לא נמצאה ראייה לכך,

    בין אם במסמכים ציבוריים ובין אם במסמכי פנים,

    כדי לתמוך הגרסת המשטר הקומוניסטי.

    - לי ג'יאנגלין, מחברת "1959 להסה !" -

    לי: מצאתי את בדיוק להפך. 

    המשטר הקומוניסטי תכנן את האירוע הזה מראש.

    לפני ה-10 במרץ 

    הוא כבר סיים את הפריסה המבצעית.

    ב-16 במר הכוחות הראשונים חדרו לטיבט.

    לי התחילה לעסוק במחקר בעניין הטיבטי ב-2004.

    במשך שנים היא ראיינה טיבטים גולים בהודו ובנפאל.

    היא נפגשה פעמים רבות עם הדלאי לאמה,

    -חופש דת-

    אספה הקלטות של מעל 200 אנשים ומעל 60 שעות של צילומי ווידאו.

    היא חקרה מעל 800 מסמכים באינטרנט וצילמה אלפי צילומים.

    היא קראה כמויות גדולות של פרסומים קומוניסטים רשמיים ודיווחי יד ראשונה של עדים סינים וטיבטים לפני שסיימה את הכתיבה. 

     

    כתב העת "ניו אפוק" (האפוקה החדשה) המליץ על הספר והעיר שהספר הוא עבודה חלוצית אשר חושף את האמת ההיסטורית של אירוע להסה 1959 לאחר עבודת מחקר קפדנית מתוך עמדה נייטרלית. 

    ההוצאה לאור "לינקינג" של טאיוון ציינה ש"להסה 1959 !" מחזירה אותנו לסצנות ההיסטוריות ומספר סיפורים אמיתיים של עדים ואנשים בגולה. 

    לי כתבה במבוא לספר שהספר משקם את ההיסטוריה, 

    כי לא ניתן להתחמק מההיסטוריה וההיסטוריה לא משקרת.

    רק על ידי בחינה מחדש את אירוע 1959 

    ומתוך הבנת מה באמת קרה בטיבט במרץ 1959,

    ניתן למעשה להבין את הכאב של העם הטיבטי

    או למה מדי 20 שנה יש מהומות בטיבט.

    "להסה 1959 !" הוצא לאור ביולי 2010 בהונג קונג בהוצאת "ניו אפוק" ובהוצאת "לינקינג" של טאיוון. 

    לספר 23 פרקים ו-361 עמודים עם עשרות תמונות היסטוריות יקרות ערך. 

    לי היא בתו של פקיד בכיר במפלגה הקומוניסיטית הסינית.

    היא בוגרת אוניברסיטת פודאן והוענק לה תואר שני במדעי ספרייה ועד תואר שני בהיסטוריה בארה''ב.

    קרייני NTD ז'ו יולי וז'ו שין-יי [קסין-יי]. 

    ~  ~  ~ 
    המלצות נוספות להזדהות עם העם הטיבטי: (סרטים עם תרגום לעברית)
    חתן פרס נובל לשלום ליו שייאבו ופעילי זכויות אדם ודמוקרטיה בסין
    "מיוצר בטיבט" - שיר-תפילה, ראפ טיבטי של שייאפאלה, טיבטית, תרגום בעברית, כתוביות באנגלית

    חשוב:
    ~  ~  ~

    דרג את התוכן:

      תגובות (9)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/3/18 08:32:

      אקטואלי

        12/3/12 01:29:

      צטט: edna.l 2012-03-11 05:16:00

      פוסט מבורך!! בהצלחה בכנס!


      תודה! הכנס הוא לכול מי שטיבט חשובה לו, שפיתרונות של שלום חשובים לו, ולכול מי שרוצה ומוכן ומעוניין לבוא וללמוד איזו אופציות בונות יש לפעולה למען הגשמת עולם טוב יותר לנו ולילדינו. 

        12/3/12 01:25:

      צטט: אסתי הורן 2012-03-11 08:40:23

      אני מקווה ומאמינה שהפתרון לטיבט יבוא כשגם בסין העם יצטרף למהפכה העולמית וידרוש דמוקרטיה.


      ...וכאשר כולנו פה אחד נדרוש זאת. הבעיה של טיבט היא בעיית כדור הארץ, מבחינת האקלים, מים ואיכות הסביבה, מבחינת האלימות וגישה לפיתרון קונפליקטים גלובלית, ותפיסת איש את רעהו כ'אויב' או כשותף למסע.

      הנה עצומה אחת, יש עוד...

      אפשר לאמץ ערים טיבטיות (PDF להורדה)

      לכתוב מכתבים...

      לא חסר מה לעשות

      תודה אסתי

       

      הנה בקשה של פעיל טיבטי נודע למעורבות העולם במצוקה הטיבטית:

       

      http://cafe.themarker.com/video/2520409/

       

      הנזיר טנזין באגדרו

       

      אסיר פוליטי לשעבר

      פעיל ידוע למען טיבט

      מחבר "גהנום עלי אדמות"

       

      מדבר מביתו בגלות במקליאוד גאנג',

      הודו על הדיכוי בתוך טיבט עם

      בקשה לעולם לעזרה...

       

      זה באמת מאד מאד חשוב.

      אנחנו באמת סובלים.

      אנחנו ממש זקוקים לקהילות הבינלאומיות.

      באמת, אנחנו זקוקים לעזרה, בארץ הזאת, טיבט, היום.

      השליחות שלנו, אנחנו לא פונים לאלימות. 

      אנחנו רק פועלים בדרך של שלום. 

      זוהי התרבות הבודהיסטית הטיבטית שלנו.

      זאת הסיבה , שבאמת, שעכשיו, אנחנו זקוקים

      כל הפרטים והעמותות השונות

      והקהילות הבינלאומיות,

      במיוחד האו''ם,

      אנחנו באמת זקוקים לעזרה!

      והאו''ם צריך להרשות לדלאי לאמה לדבר באו''ם על זכויות אדם בטיבט.

      והסינים, אני יודע, על הצהרת זכויות האדם, הם חתמו על המסמך הזה, על הצהרת זכויות האדם,

      אבל במציאות הממשלה הסינית, לא מכבדת את המסמך הזה. 

      אבל הם חתמו על המסמך, אבל הם לא מכבדים את המסמך הזה.

      וגם מתרגלי הפאלון גונג,

      והתנועה הדמוקרטית, והאנשים הבודהיסטים,

      ממשיכים לסבול בתוך טיבט ובתוך סין.

      באמת, אנחנו זקוקים לעזרה. זאת משאלתי. 

      בבקשה, בבקשה, עזרו לטיבט עכשיו. 

      עכשיו אנחנו זקוקים לעזרה. 

      השנה ובשנה הבאה, היא שנה טיבטית מאד חשובה.

      ואז סין תזכה באולימפיאדה הזאת, ואז סין באמת לא תעשה כל דיאלוג

      כי יש להם כסף 

      יש להם הכל

      ולא אכפת להם מאף בן אדם

      והם לא מכבדים בני אדם, הממשלה הסינית 

      זאת הסיבה שאנחנו באמת זקוקים לעזרה, לחץ חזק על הממשלה הסינית.

      לזה אנחנו זקוקים, בבקשה.

      תודה. 

        11/3/12 23:00:

      צטט: bonbonyetta 2012-03-11 09:07:27

      * וואלה כבר מהכותרת מצאתי את עצמי קצת קצת מתרגזת. מה זאת אומרת "למה הדלאי למה חשוב"? מוזר קצת לשאול שאלה כזו, בודאי שהוא וכל מה שהוא מייצג חשובים. זה בדיוק כמו לשאול למה להיות אנושי, מתחשב, עם חמלה, ולחשוב גם על האחר חשוב. עכשיו הוצאתי את זה אז אני יכולה לקרוא בנחת. הייתי חייבת בגלל הכותרת הזו.... :-) שבוע טוב אה, ועוד משהו, את היום הזה בו השתלטו על טיבט אני זוכרת במעורפל אמנם, אך לא אשכח אותו. אז, עדיין לא עיכלתי את המשמעות במלואה ולא הכרתי את הסיפור, אך הייתי בהלם וכאב לי. כי טיבט ידועה כמדינה מיוחדת, לא תיירותית במיוחד, לא אלימה, עם מורשת רוחנית גדולה ועמוקה. לגבי המדינה שהשתלטה עליה מאז ומתמיד בלי קשר לטיבט לא אהבתי במיוחד אותה ואת אנשיה, או יותר נכון את דרך ההשקפה שלהם. צר לי, אבל זה כך.


      בונבוייטה, כבר אמרתי לך שלהתווכח איתך זה כמו להתווכח עם הדיוקן במראה

      ההתרעמות שלך לגבי "למה בכלל שואלים 'למה הדלאי לאמה חשוב"!' קולעת ונוגעת ללב

       

      לגבי הסינים - אני דוברת סינית, גרתי שנים בסין, גרתי עם משפחה סינית כול כך חמה ודואגת ואוהבת, עוסקת 30 שנה ברפואה סינית, רבים ממוריי סינים, אני גם מוקירה למורשת של דורי דורות של רופאים סינים, תירגלתי טאי צי', מסתכלת דרך עיניים סיניות על בריאות וחולי כול השנים האלו. השפה עשירה יפה חכמה, שפה שיכולה להוביל להארה. מורשת גדולה של מוסר: קונפוציוס, של תובנת האחדות שמעבר לדואליות ושכולנו קשורים מיקשה אחת: טאואיזם, חמלה ואלטרואיזם: בודהיזם. העולם התעשר, כולנו התעשרנו, מייצוא סיני רב-ערך: אומנויות לחימה (קשות ורכות) וצי' גונג: עבודת גוף מלווה מודעות, רפואה, פילוסופיה, ספרות, אמנות, קולנוע, אגדות, אימרות ופתגמים...  עולם תרבות עשיר

       

      אבל הנ''ל רק מתייחס לנקודה שהעלית מההיבט הצר: "אני לא אהבתי במיוחד את העם ספציפי הזה, או את דרך השקפתו", עם דגש על המושא, על העם, ואני עונה: העם הזה בסדר. אבל צריך להסתכל טוב על הדמות הזאת בראי שאנחנו מתווכחים איתה, שיש לנו תרעומת נגדה, והדגש שנובע מההשתקפות בראי, שנובע מתוך תפיסה שאומרת שהשני הוא אדם בדיוק כמוני, שאין למעשה הבדל ביני לבינו, הוא דגש על הנושא ולא על המושא של המשפט הנ''ל: "אני לא אהבתי במיוחד". שם צריך להתבונן ולתקן. שם צריך לאתר ולעקור את שורש הבעיההפועל 'לא אהבתי', הוא פועל שנגזר מההתייחסות ל'אני'.

       

      האני הזה לא קיים כפי שאנחנו נוהגים לתפוס אותו, כגוף עצמאי ובלתי תלוי. אנחנו קיימם כהתהוות תלוייה וקשורה, אנחנו כולנו קשורים אחד בשני. לכן, לא ניתן באמת לשנוא 'אויב'. אסור לנו להציב מולינו 'אויב'. כול מורי העולם אמרו את זה יותר טוב ממני: ישו, בודהה, משה, מוחמד ועוד רבים. לכן, בבקשה, תסתכלי בראי ותתבונני ותחפשי - מאיפה המחשבה הזאת עולה? איך התודעה ממשיגה את האחר? איך התודעה ממשיגה את האני? חפשי טוב טוב את האני הזה. האם הוא ביד? ברגל? בחלקים? בסכום החלקים? איפה האני הזה נמצא? כאשר נתבונן עמוק בתוך עצמינו, נגלה שהטעות היא אצלינו. שהסטיגמה והשנאה שאנחנו משליכים על האחר הם אצלינו בלב

       

      זה לא אומר שלא נביע כול תרעומת כשנראה עוול! שאיש לא יחשוב כך. כאשר אנחנו עוצרים אדם מלפגוע בזולת, אנחנו מטיבים לא רק עם הקורבן אלא גם עם האדם הפוגעני. כדי לעזור ולהקל על סבלם של כול היצורים החיים, לא נפגע בזולת וגם לא נסכים בפאסיביות לפגיעה בזולת. אי-אלימות היא לא פאסיבית. היא פעילה

       

      הדלאי לאמה מפריד בין האדם ועבודת תודעתו יקרת הערך בצד האחד לבין הפעולה הפוגענית בצד האחר. יש להפריד בין שני אלה

       

      חמלה לכולם, ללא יוצא מן הכלל

      אהבה  = לרצות את טובת כולם ללא יוצא מן הכלל

      חמלה = לרצות להקל על סבלם של כולם ללא יוצא מן הכלל

      חמלה גדולה = אני בעצמי אעשה כול שביכולתי להקל על סבלם של כולם, ללא יוצא מן הכלל

       

      חוץ מזה, הדלאי לאמה מפריד בין הממשל הסיני לעם ופונה ישירות לעם. כ-9 אנשים בשלטון אוחזים בטיבט; סין היא כ-1.3 מיליארדהדלאי לאמה יוזם ומבקש שיתופי פעולה בין סינים לטיבטים, אומר שהבעייה בסופו של דבר תיפתר רק בין שני העמים האלה. (שיתוף פעולה טיבטי-סיני באוסטרליה ויש עוד)

       

      גם רוברט תורמן אומר את זה בבירור בפוסט הזה

      "מכיוון שאנחנו חכמים אנחנו יכולים למצוא פתרונות, אם לא נהרוג את האדם השני שצריך לעזור לנו עם הפתרונות."

      וכאן

      "ישו אמר את זה! באמת, חבר'ה! שנאה לא תגבר על שנאה. אל תשנא את אויבך. תאהב את אויבך. הבודהה אמר: שנאה לא תגבר על שנאה. רק אהבה תגבר על שנאה. רק סובלנות תגבר על שנאה. סבלנות תגבר על שנאה."

       

      כול הנקודות שהעלית מאד מאד חשובות. תודה רבה

        11/3/12 14:27:

      צטט: חיים יפים 2012-03-11 09:36:18

      מעניין למה אנחנו נוהגים להחרים את מי שלא מוכן לאחוז נשק ביד, את מי שעבודתו היא תפילה. את השטריימלים והציציות אנחנו מגנים ומעריצים את הלאמה

       

      תודה לך הא/ערתך.


      לעניין היחס המשווע והמצער כלפי החרדים התייחסתי באריכות כאן. תמצית דבריי: אכן יש הרבה דמיון בכול הדרכים הרוחניות שוחרות חמלה ושלום.

       

      אני גם ממליצה בחום על הרצאתו של הדלאי לאמה "מגשרים על פער האמונה: חמלה בפעולה" שתרגמתי במלואה והיא מופיעה בבלוג בשני חלקים:

      מגשרים על פער האמונה חלק א'

      מגשרים על פער האמונה חלק ב'

        11/3/12 09:36:
      מעניין למה אנחנו נוהגים להחרים את מי שלא מוכן לאחוז נשק ביד, את מי שעבודתו היא תפילה. את השטריימלים והציציות אנחנו מגנים ומאריצים את הלאמה
        11/3/12 09:07:
      * וואלה כבר מהכותרת מצאתי את עצמי קצת קצת מתרגזת. מה זאת אומרת "למה הדלאי למה חשוב"? מוזר קצת לשאול שאלה כזו, בודאי שהוא וכל מה שהוא מייצג חשובים. זה בדיוק כמו לשאול למה להיות אנושי, מתחשב, עם חמלה, ולחשוב גם על האחר חשוב. עכשיו הוצאתי את זה אז אני יכולה לקרוא בנחת. הייתי חייבת בגלל הכותרת הזו.... :-) שבוע טוב אה, ועוד משהו, את היום הזה בו השתלטו על טיבט אני זוכרת במעורפל אמנם, אך לא אשכח אותו. אז, עדיין לא עיכלתי את המשמעות במלואה ולא הכרתי את הסיפור, אך הייתי בהלם וכאב לי. כי טיבט ידועה כמדינה מיוחדת, לא תיירותית במיוחד, לא אלימה, עם מורשת רוחנית גדולה ועמוקה. לגבי המדינה שהשתלטה עליה מאז ומתמיד בלי קשר לטיבט לא אהבתי במיוחד אותה ואת אנשיה, או יותר נכון את דרך ההשקפה שלהם. צר לי, אבל זה כך.
        11/3/12 08:40:
      אני מקווה ומאמינה שהפתרון לטיבט יבוא כשגם בסין העם יצטרף למהפכה העולמית וידרוש דמוקרטיה.
        11/3/12 05:16:
      פוסט מבורך!! בהצלחה בכנס!

      פרופיל

      חנה וייס
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      ארכיון