לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

בריכות שלמה בהדרכת האריות

4 תגובות   יום ראשון, 11/3/12, 10:13

אקדים באזהרה: אין לבקר בבריכות שלמה שלא בתיאום וליווי הצבא.

שישי בבוקר, מגיעים לכניסה הצפונית של הישוב אפרת, ובזמן ההמתנה לליווי הצבאי, אשר איחר בשעה, קיבלנו הדרכה מעניינת מאריה רוטנברג על אמות המים אשר הובילו מים לבריכות שלמה מהמעיינות אשר בסביבה. מערכת אמות המים אורכה המירבי כ-39 ק"מ והפרש הגבהים בין נקודת המוצא לנקודת היעד הוא 40 מטר (ז"א הפרש גובה של מטר לק"מ), דבר אשר דרש עבודה הנדסית מדויקת בחפירתן. נפרדנו מאריה, כשהגיע הליווי הצבאי ויצאנו בדרכנו לכיוון בריכות שלמה הנמצאות ברכס שממול, בדרום בית לחם. מזג האויר היה נפלא, הירוק והפריחה זעקו מכל עבר ובדרך עצרנו לבחון עוד מעיין קטן ופיר מלא מים על אחת הטרסות.

עד שלא מגיעים ורואים את הבריכות במלוא גודלן והדרן לא מבינים את וייחודן, אין מילים לתאר, ראו התמונות. קצת על הבריכות: בריכות שלמה הן שלוש בריכות אשר כל בריכה קיבלה את מימיה ממקור אחר. חלק מהמעיינות שהזינו את הבריכות הן: עין אל ביאר ועין אל-עצפיר הזינו את הבריכה העליונה באמצעות אמת הביאר, עין אל-ערוב, עין א-דלבה ועין כוזיבה את הבריכה האמצעית באמצעות אמת הערוב ועין פרוג'ה ומעין עטן את הבריכה התחתונה. מהבריכות יצאו שתי אמות (עליונה ותחתונה) אשר הובילו את המים לירושלים לארמון הורדוס ולבית המקדש. בנוסף הובילה אמת מים נוספת מים להרודיון.

פגשנו במשפחות פלסטיניות אשר עשו פיקניק ביער, כרגיל השם שלי אהוד מאוד באוכלוסיה הערבית (במיוחד במצרים שלפני המהפיכה) דיברו איתי ויידעו אותי כי you are welcome. למדתי מונח חדש: שו"פ – שוטרים פלסטיניים, ובכלל כמו בכל טיוליי ביו"ש קסם לי ועניין אותי המרקם הכל כך עדין הקיים בשטח.

ירדנו לבריכה העליונה שם קיבלנו הדרכה מאריה קליין תוך כדי נשנוש ארוחת בוהריים. לצערנו, דבריו נקטעו באמצע על ידי הצבא אשר קיבל הוראה לזרז את יציאתנו עקב עניין שגילתה התקשורת הזרה בטיול ומשום שתוך מספר דקות מסתיימת תפילת השישי ורצו למנוע חיכוך אפשרי. טיפסנו חזרה לכיוון אפרת וחזרנו מרוצים, הודנו לחיילים אשר איפשרו את הטיול ולעמית אררט מארגן העל וכמובן לעמית הורן, אריה רוטנברג ואריה קליין על הידע אשר חלקו עימנו.

לסיכום, אני שמחה שיצא לי לבקר במקום המדהים ולשתף אתכם מעט בחוויות והרבה בתמונות. זיכרו: אין לבקר שם ללא תיאום וליווי. כמו כן, כאשר אתם יוצאים לבריכות מומלץ להגיע מהצד הדרומי של הבריכות שנמצא בפאתי היער.

עד הפעם הבאה מגניב

שלכם

סוזאן

בישוב אפרת, ממתינים לצבאומקשיבים להדרכה על הפיר הנמצא בקרבת מקום

בכניסה הצפונית לאפרת

יוצאים מהישוב

יורדים ברכס עם אבטחה צבאית

ירידה בסולם לפיר הרעוע (לא בטיחותי, רק שניים בדקו השאר צילמו מלמעלה)

רועים פלסטיניים

בריכת שלמה התחתונה

בריכת שלמה האמצעית

אכסנייה בבית לחם המארחת את התיירות הצליינית

מבט נוסף על הבריכה האמצעית

הבריכה העליונה (היחידה שהינה ריקה)