לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

גבעות הכורכר בנס ציונה

4 תגובות   יום שני, 2/4/12, 18:50

זו שלא זוכרת כמעט שם אחד של פרח התפתתה לצאת לטיול פריחה בגבעות הכורכר של נס ציונה, ומראש מתנצלת על אי היכולת לזכור את השמות של כל הפרחים ואני בטוחה שתעזרו לי להשלים את השמות ליד התמונות שנשארתי קלולסית לגביהן. הטיול, ביוזמת עמיתים לטיולים (כל הכבוד לעמית אררט על הארגון ולעמית הורן אשר גונבה שמועה לאוזננו שנטש את ספרי הרפואה וקפץ לבדוק את המסלול ולהציע עוד נקודות לבקר בהן חיוך) והודרך על ידי עודד אנוקוב, יליד העיר, דור שלישי, אם אינני טועה.

יצאנו בשישי בבוקר בשעה שמונה וחצי מפסל שומר הגבעות. לא פשוט היה לקום בבוקר ולהגיע לאחר המעבר לשעון קיץ בלילה, אך לוותר על יום נפלא בטבע כי מתעצלים לקום בבוקר, לא מומלץ ובדיעבד יכול היה להיות טעות גדולה.

טיפסנו על גבעות הכורכר, שמענו על מגוון הפריחה באזור, נהננו מהמרחבים, חזינו בשכונה המתפתחת למרגלות הגבעה ושמענו על המאבקים לעצור את התרחבותה. מצאנו את נ. טריג 71 הבריטי ובהמשך הדרך למרגלות מבנה הרוס, עודד שהוא כוורן חובב סיפר על ענף הדבוראות בישראל. ניצלתי את הזמן להקשבה והכנת תה צמחים לרווית מספר אנשים.

המשכנו לכיוון נחל שורק ובדרך ביקרנו בסביל אבו נבוט, מבנה ישן ששימש כנקודת דואר ומנוחה, אשר נבנה על ידי מושל יפו שכונה אבו נבוט (נחשו למה? נכון, צודקים). חצינו את נחל שורק על צינור של מקורות (ישנו צינור אחד שפתוח למעבר, נא לא לעבור באלו שרשום כי אין לטפס עליהם) וצעדנו לעבר אתר הידוע בקרב המוסלמים כקברו של ראובן בן יעקב.

הקשבנו להסברים ולקינוח שלף עודד את הספר "שולמן ישלם בתרפפו" שנכתב על ידי יאיר מחט ושאל: מה מקור השם טנדר ובאיזו שפה. והתשובה: בתקופת הבריטים היו מחלקים את האנשים ל: Ten There, ו- Ten there – להלן טנדר והיו עוד הברקות.

משם חזרנו מרוצים לכיוון צומת עובד, הקפצת רכבים קצרה ומשם נסעתי לארוחת צהרים אצל חברים בראשון לציון, איזה כיף שיש חברים חיוך וכל כך קרוב.

שלכם מגניב

סוזאן

שומר הגבעות

במעלה הגבעה, שכונה בנס ציונה מאחורינו

נוף הגבעות

תורמוס

הציפור שישבה לנוח

הרדופנין הציצית (חיפשתי במגדיר ומצאתי...)

נ. טריג 71 הבריטי

במורד הגבעה

שום תל אביב

סביל אבו נבוט

עודד מדריך על ....לא זוכרת

גדילן מצוי (על פי המגדיר)

נחל שורק

בדרך

צינור המעבר מעל שורק

דרדר הקורים (תודה לסיגלית)