לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

שביל הגולן – יום ראשון: מקופות החרמון דרך ברכת רם לפלס"ר 7

4 תגובות   יום שני, 16/4/12, 08:58

יצאתי לדרך מביתי בסביבות השעה 07:30, החניתי את רכבי על יד האנדרטה לחללי פלס"ר 7, תפסתי טרמפ עם זאיד ממג'דל שאמס, כורם בכרמי רמת הגולן, אשר היה נחמד והביא אותי עד לנקודת ההתחלה של היום הראשון – נמרוד. כן, החלטתי לדלג על קטע הירידה מהחרמון וזאת משום שאני מעדיפה לחבר קטע זה (קופות החרמון – נמרוד) לטיול שאני מתכננת לעשות בסוף שביל הגולן אשר יחבר אותו עם שביל ישראל (קופות החרמון עד קיבוץ דן) וגם משום שירידה כשהגוף עוד לא חם ופחות בכושר עדיפה בשעות אחר הצהריים או אחרי חימום טוב.

בעליה לנמרוד בצד שמאל של הכביש חזיתי במחשוף נדיר (באזור הצפון) של אבן חול נובית צבעונית, המשכתי לטייל בינות למטעי הדובדבן הפורח במלוא תפרחתו הלבנה, פגשתי קבוצות מטיילים (אשר חלקם גם הציעו לי להצטרף אליהם), עברתי על פני קבר הנביא אליה הדרוזי, חציתי את נחל סער, הסברתי לטיילת מחו"ל איך להגיע לעין קנייה והגעתי לברכת רם (אשר עליה עוד יסופר סיפור ברשומת היום השני). בהולכי בגבעה מעל הבריכה ראיתי מרחוק שלושה מטיילים יושבים מתחת לעץ ונחים וביקשתי לצלמם, הם הסכימו ובאותה נשימה הזמינו אותי לקפה ומצה עם שוקולד. כך פגשתי את תום, רחלי וליאל המקסימים, אשר עוד נכונו לנו חוויות רבות בדרך.

לאחר המנוחה, המשכנו ללכת סביב ברכת רם ובינות למטעים, לרגע קל עצרנו בחצר האחורית של דרוזי חביב אשר ישב לו ברגיעות בתוך הנוף עוצר הנשימה, קשקשנו איתו,הצטלמנו והמשכנו בדרכנו. פה עליה קטנה ושם ירידה, עצירה לארוחת צהריים מתחת לעצי הדובדבן (כך קיימנו את מסורת הסאקורה היפנית) ואז טיפוס קליל להר אודם. רגע לפני ההגעה למוצב עצרנו בגלל שלט גדול אשר ציין "זהירות קרינה – לא להתקרב", עקפנו את הסכנה והמשכנו בינות לשדות המוריקים ולפרות הרועות באחו. פגשנו מטיילים רבים, שביליסטים כמונו וכאלה שעצרו לרגע עם הג'יפ (תודה לצלם שצילם אותנו). בתחילת הירידה ישנה מחצבה נטושה, מחצבת סקוריה בשלל צבעים, עוד תמונה וממשיכים לצעוד בתוך יער אודם עד לפלס"ר 7, נקודת הסיום של היום הראשון. לאחר מתיחות, קפיצה לבוקעתא להצטיידות, שתיית פלאסק שנאפס אפרסקים מעולה, פרידה מהחברים הנפלאים, המשכתי לישוב אלרום לקמפינג, מקלחת חמה, ארוחה קלה ושינה עריבה.