כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    הבלוג שלי

    0

    על פליטים, יפיי נפש ופוליטיקאים צבועים

    40 תגובות   יום חמישי, 31/5/12, 08:09

    אין ספק שנושא הפליטים הוא מורכב ביותר ויש להתייחס אליו, לדעתי, בשתי רמות עיקריות :

    הרמה  האנושית והרמה הפוליטית

    מדובר כאן באנשים שברחו מסבל עצום אל אשר נשאום רגליהם כדי להציל את נפשם ולברוח מקיום בלתי אנושי. כאקט של הישרדות.

    שמעתי  תיאורים ממקור ראשון, מהעיניים שראו משפחות שלמות גברים נשים וטף רצים באימה בחשכת הלילה אחרי מסע של תלאות במדבר. יש שזכו להיכנס אל מעבר לגבול הישראלי ויש שנשארו מאחור חשופים לאכזריות הרצחנית של החיילים המצרים. את הכל קלטה עדשת המשקפת  של חיילת צעירה שראתה ושמעה ושוחחה והזדעזעה. במקביל היא גם הבינה שכשמעלים עשרות ומאות מסתננים כאלה על אוטובוסים ופשוט מורידים אותם בכל מיני יישובים בארץ  וחושבים ש"יהיה בסדר" – הפיצוץ הוא רק שאלה של זמן.

    וכאן נכנסים לתמונה שני הגורמים המרכזיים: הממשלה שאינה עושה כלום ושלמרבה הצער חלק מנציגיה רק זורים ומלבים את השנאה והגזענות – כדי למלא את החלל של חוסר הפעילות הנדרשת מהם כרשות השלטונית והאנשים מהרחוב, הרואים את הסבל והמצוקה ומושיטים יד. לעזור ולו במעט. כאדם לאדם אחר הנמצא במצוקה (וזה קצת מזכיר לי את פעילות מאות העמותות בארץ הפועלות כדי לא להפקיר נשים מוכות, אמהות חד הוריות, זקנים, נכים ועוד ועוד כי הממשלה שלהם אינה מעמידה אותם בראש סדר העדיפויות....).

    נושאים טעונים שאינם מטופלים דינם לתפוח ולהתעצם. וכך מתיישבים עשרות ומאות פליטים כאלה, חסרי עבודה, חסרי בית, חסרי סיכוי בתוך ריכוזי אוכלוסייה. וכך צומחת מצוקה וגם אלימות ופשע. וכך תושבי השכונות בהן הם חיים חווים קושי אמיתי, אך קולם לא נשמע. וכך הם נגררים למאבק ההישרדות הזה, באותה זירה מבוימת היטב של נציגינו בשלטון שרואים ואינם עושים.          וכשהלבה מתפרצת אותם נציגי שלטון אימפוטנטי ואדיש לאזרחיו מתעוררים, מנופפים בידיים ומשמיעים קולות התלהמות של ליבוי השנאה והפחד. בחוכמה הם עושים מנקודת ראותם. עליהם להרחיק את האש פן תופנה אליהם. פן יתלקח כיסאם.

    ובכך הם בוגדים פעמיים: פעם אחת – בכך שאינם מקיימים את חובתם השלטונית לשמור על רווחת אזרחי מדינתם ולפעול לפתרון בעיית הפליטים/ המסתננים -  בכל דרך (החל מסגירת הגבולות והמשך בהסכמים בינלאומיים לסיוע לפליטים) . ופעם שנייה – כאשר הם זורים עוד הרס בעם הזה, קשה היום ועתיר הגזרות ומלבים שנאה, גזענות, פילוג, הפליית מיעוטים.

    יש מי שלא מבין שזה ייגמר בבכי? שנאה ואלימות הם שנאה ואלימות והם לעולם אינם מופנים רק אל מי שנדמה לנו שאליו הם מופנים. הם הופכים לדרך חיים המפלה בין דם לדם ובין מוצא למוצא, בין צבע לצבע. ותמיד תמיד הם יחזרו כמו בומרנג אל החברה שמגדלת עולם מושגים כזה.

    אני מתקשה לשער בנפשי רמה גדולה יותר של גועל, חוצפה ועליבות נפש – מזו של אלה הבוחרים  לכנות בני אדם שמושיטים יד לבני אדם אחרים  "התייפייפות". וזה הולך ומעצים אל עבר סתימת פיות, כליאת אנשים.....  

    יש כבר מתנדבים לדווח למלשינון על יפי נפש שהביאו סיר מרק לרעבים בלווינסקי רחמנא ליצלן?

    ה"מתיפייפים" האלה אולי מונעים את גל האלימות הבא. ה"מתיפייפים" האלה מגיבים לצורך אנושי ומקדישים מזמנם, כספם, מרצם למען הקל מעט על סבלו של האחר. ה" מתיפייפים " האלה גורמים לי לחוש גאווה בבני עמי (ומשפחתי).

    קדימה כנסת נכבדה: צאו ולימדו. הביאו אהבה במקום שנאה. פתרונות במקום הפחדה. עשו את מה שבשבילו נבחרתם. היו אמיצים הוגנים ואנושיים. כי עיני העם הזה נשואות אליכם.

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (40)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        12/6/12 09:26:

      צטט: lech.alze 2012-06-12 00:54:01

      צטט: esty.d 2012-06-11 19:03:44

      צטט: esty.d 2012-06-11 19:03:05

      צטט: noami4u 2012-06-11 16:45:06

      זה פוסט נכון ואמיתי כולו פרט לסיפא שלו...כלומר עד שהגעת לענין המטורלל הזה של...אהבה. הסוגיה היא הומאנית - חברתית - קיבוצית. ווכלו הם הפתרונות הנדרשים לה. אין לזה דבר ןחצי דבר עם ....אהבה.

      אהבה היא  עניין מטורלל? מאיזו בחינה? האין המושג "אנושיות" נשען על הקוד המוסרי האומר "ואהבת לרעך כמוך?"פנים רבות לאהבה ומנקודת ראותי אהבת אדם היא ערך מוסרי מרכזי, שלאורו חובה עלינו לפעול. גם פעולה הכרוכה בהגנה עצמית, הגנה חברתית, לאומית וכד' - צריכה להיעשות בדרך הומנית, מתוך ערך אהבת הזולת והתייחסות אליו באנושיות באשר הוא אדם. ההקשר שבו כתבתי את הדברים, של לבוא מתוך מסר של אהבה ולא דרך מסר של שנאה - לכך התכוון. ברור לי שבארסנל הפתרונות לבעיה ישנם פתרונות הכרוכים בכאב לזולת מעצם תפיסתם את הפתרון  כרע מבחינתם.  עדיין - הגישה והיחס צריכים להיות של כבוד, התחשבות וראיית האחר כאדם כמוני. ובהקשר הזה - המילה "אהבה" לא נראית לי כזאת מטורללת.
      ערב נעים ותודה על ההתייחסות.

       

      המילה היא חמלה (אם כבר)

      לא שאני..אבל מה זה ?

       

       נכון. חמלה היא מילה מאוד מדוייקת לעניין.

       

        12/6/12 00:54:

      צטט: esty.d 2012-06-11 19:03:44

      צטט: esty.d 2012-06-11 19:03:05

      צטט: noami4u 2012-06-11 16:45:06

      זה פוסט נכון ואמיתי כולו פרט לסיפא שלו...כלומר עד שהגעת לענין המטורלל הזה של...אהבה. הסוגיה היא הומאנית - חברתית - קיבוצית. ווכלו הם הפתרונות הנדרשים לה. אין לזה דבר ןחצי דבר עם ....אהבה.

      אהבה היא  עניין מטורלל? מאיזו בחינה? האין המושג "אנושיות" נשען על הקוד המוסרי האומר "ואהבת לרעך כמוך?"פנים רבות לאהבה ומנקודת ראותי אהבת אדם היא ערך מוסרי מרכזי, שלאורו חובה עלינו לפעול. גם פעולה הכרוכה בהגנה עצמית, הגנה חברתית, לאומית וכד' - צריכה להיעשות בדרך הומנית, מתוך ערך אהבת הזולת והתייחסות אליו באנושיות באשר הוא אדם. ההקשר שבו כתבתי את הדברים, של לבוא מתוך מסר של אהבה ולא דרך מסר של שנאה - לכך התכוון. ברור לי שבארסנל הפתרונות לבעיה ישנם פתרונות הכרוכים בכאב לזולת מעצם תפיסתם את הפתרון  כרע מבחינתם.  עדיין - הגישה והיחס צריכים להיות של כבוד, התחשבות וראיית האחר כאדם כמוני. ובהקשר הזה - המילה "אהבה" לא נראית לי כזאת מטורללת.
      ערב נעים ותודה על ההתייחסות.

       

      המילה היא חמלה (אם כבר)

      לא שאני..אבל מה זה ?

       

       

        12/6/12 00:51:

      צטט: esty.d 2012-06-11 18:28:39

      צטט: esty.d 2012-06-11 17:56:41

      צטט: lech.alze 2012-06-11 16:37:25

      למה זה דומה ? דומה לילד קטן, עולל רך שנים, אשר אוכל קציצה טעימה שסבתו הכינה לו במיוחד. הוא לא מעלה על דעתו מה מקור הקציצה וכמה אכזרי התהליך שבסופו הונחה הקציצה בצלחתו. ואפילו אימו הורתו, שכן היא מעמידה פנים ומדחיקה מחשהות כאלה, אינה מעלה בדעתה להביא את הנושא לשולחן. גב' ST היקרה, האם את מדחיקה את עובדת חיינו בגיהנום ? אם תשובתך הכנה היא כן, ארגיעך, את בחברה טובה. ותחשבו על זה, הי הי הי הי הא (:

       

      לאו יקר, כנראה שאני אכן מדחיקה.... שכן איני רואה כעובדה את מציאות חיינו כגהינום (אף כי מודעת למורכבות הרבה ולקיומו של הרוע כחלק מהמהות האנושית). אולי אלה רגעי האושר הנדירים אך הכל כך יקרים ששווה לחיות בשבילם. ואולי בגלל  רגעי אושר אלה, גם החיים בהדחקה עדיין בוחרים בחיים.... 

      ותחשוב על זה ה' ה' ה' ה' הא! 

      מאחלת לך שתצליח להדחיק מספיק וליהנות מערב נעים.

      אסתי

       

      ST היקרה

       

      מי אמר שאי אפשר להינות בגיהנום ? נהפוך הוא (אמר התורכי)

       

      ראי איך אני שמח בחלקי ואפילו בחלקך

       

      ו...תחשבי על זה הי הי הי הי הא

       

        11/6/12 19:03:

      צטט: esty.d 2012-06-11 19:03:05

      צטט: noami4u 2012-06-11 16:45:06

      זה פוסט נכון ואמיתי כולו פרט לסיפא שלו...כלומר עד שהגעת לענין המטורלל הזה של...אהבה. הסוגיה היא הומאנית - חברתית - קיבוצית. ווכלו הם הפתרונות הנדרשים לה. אין לזה דבר ןחצי דבר עם ....אהבה.

      אהבה היא  עניין מטורלל? מאיזו בחינה? האין המושג "אנושיות" נשען על הקוד המוסרי האומר "ואהבת לרעך כמוך?"פנים רבות לאהבה ומנקודת ראותי אהבת אדם היא ערך מוסרי מרכזי, שלאורו חובה עלינו לפעול. גם פעולה הכרוכה בהגנה עצמית, הגנה חברתית, לאומית וכד' - צריכה להיעשות בדרך הומנית, מתוך ערך אהבת הזולת והתייחסות אליו באנושיות באשר הוא אדם. ההקשר שבו כתבתי את הדברים, של לבוא מתוך מסר של אהבה ולא דרך מסר של שנאה - לכך התכוון. ברור לי שבארסנל הפתרונות לבעיה ישנם פתרונות הכרוכים בכאב לזולת מעצם תפיסתם את הפתרון  כרע מבחינתם.  עדיין - הגישה והיחס צריכים להיות של כבוד, התחשבות וראיית האחר כאדם כמוני. ובהקשר הזה - המילה "אהבה" לא נראית לי כזאת מטורללת.
      ערב נעים ותודה על ההתייחסות.

       

       

        11/6/12 18:28:

      צטט: esty.d 2012-06-11 17:56:41

      צטט: lech.alze 2012-06-11 16:37:25

      למה זה דומה ? דומה לילד קטן, עולל רך שנים, אשר אוכל קציצה טעימה שסבתו הכינה לו במיוחד. הוא לא מעלה על דעתו מה מקור הקציצה וכמה אכזרי התהליך שבסופו הונחה הקציצה בצלחתו. ואפילו אימו הורתו, שכן היא מעמידה פנים ומדחיקה מחשהות כאלה, אינה מעלה בדעתה להביא את הנושא לשולחן. גב' ST היקרה, האם את מדחיקה את עובדת חיינו בגיהנום ? אם תשובתך הכנה היא כן, ארגיעך, את בחברה טובה. ותחשבו על זה, הי הי הי הי הא (:

       

      לאו יקר, כנראה שאני אכן מדחיקה.... שכן איני רואה כעובדה את מציאות חיינו כגהינום (אף כי מודעת למורכבות הרבה ולקיומו של הרוע כחלק מהמהות האנושית). אולי אלה רגעי האושר הנדירים אך הכל כך יקרים ששווה לחיות בשבילם. ואולי בגלל  רגעי אושר אלה, גם החיים בהדחקה עדיין בוחרים בחיים.... 

      ותחשוב על זה ה' ה' ה' ה' הא! 

      מאחלת לך שתצליח להדחיק מספיק וליהנות מערב נעים.

      אסתי

       

        11/6/12 16:45:
      זה פוסט נכון ואמיתי כולו פרט לסיפא שלו...כלומר עד שהגעת לענין המטורלל הזה של...אהבה. הסוגיה היא הומאנית - חברתית - קיבוצית. ווכלו הם הפתרונות הנדרשים לה. אין לזה דבר ןחצי דבר עם ....אהבה.
        11/6/12 16:37:
      למה זה דומה ? דומה לילד קטן, עולל רך שנים, אשר אוכל קציצה טעימה שסבתו הכינה לו במיוחד. הוא לא מעלה על דעתו מה מקור הקציצה וכמה אכזרי התהליך שבסופו הונחה הקציצה בצלחתו. ואפילו אימו הורתו, שכן היא מעמידה פנים ומדחיקה מחשהות כאלה, אינה מעלה בדעתה להביא את הנושא לשולחן. גב' ST היקרה, האם את מדחיקה את עובדת חיינו בגיהנום ? אם תשובתך הכנה היא כן, ארגיעך, את בחברה טובה. ותחשבו על זה, הי הי הי הי הא (:
        4/6/12 09:36:

      צטט: ה ד ר ק ו ן 2012-06-03 21:35:49

      צטט: esty.d 2012-06-03 19:30:27

       

      אז מה ההבנה שלך מכל זה? שאין צורך להוסיף עוד מיעוטים במדינה? אני אפילו מסכימה אתך. רק שיש לזכור שהם אינם האכזרים. הם הופכים לכאלה בכורח הנסיבות של שלטון שאפשר להם להגיע ואז מתעלל בהם ודוחף אותם לפינה. כשרעבים - גונבים. - ההבנה שלי היא להחזירם בכבוד לארצם.


      ח"כ שמילוב היא אדם מסוכן וזה שהיא יושבת בכנסת של מדינה ששואפת להיות דמוקרטית זו בעייה רצינית. יש להבין שכשהשיח הציבורי הוא "להעלות אנשים על משאיות" או "להשליך אנשים (ותנועות חברתיות) לכלא" - זה כבר לא משנה כלפי מי מופנים הדברים. הכל עניין של תור בהירככיה החברתית וכל אחד ייבחר את הדירוג המתאים לאמונותיו. ככה אמורה להיראות המדינה שלחמת עליה? - כאשר השלכתם את אנשי גוש קטיף כמו כלבים לרחובות, עמדתם בבתי הקפה בתל אביב ורקדתם על השולחנות. אז כדאי שנזכור מה עשינו לאחים טובים בטרם נדאג למסתננים. ועוד שאלה, מעניין אנשי "מרק לוינסקי", האם ראית אותם למשל בדימונה או בירוחם וכדומה? ודאי שלא. אז נחזור לתחילת דברי "כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים".

       

       

       עמדתם? השלכתם? רקדתם? אל מי אתה מדבר ומה בכלל אתה יודע על מי אני, מהן דעותיי ומה עשיתי / חשבתי בעת פינוי אחינו מגוש קטיף? כן אדון דרקון: ככה נוצרות סיטגמות. ככה מחלקים אנשים בין טובים ורעים, צודקים וטועים, לגיטימיים ולא לגטימיים, שחורים ולבנים..... ואתה יכול להמשיך כיד הדמיון הטובה עליך. שטחיות כבר אמרנו?

       

        4/6/12 06:41:

      צטט: toffie 2012-06-04 01:01:06

      צטט: esty.d 2012-06-02 00:20:58

      צטט: toffie 2012-06-01 21:57:38

      toffie
      היום 21:52:
      "אני מתקשה לשער בנפשי רמה גדולה יותר של גועל, חוצפה ועליבות נפש – מזו של אלה הבוחרים לכנות בני אדם שמושיטים יד לבני אדם אחרים "התייפייפות". וזה הולך ומעצים אל עבר סתימת פיות, כליאת אנשים..."

      אולי בדומה לגועל נפש חוצפה ועליבות שמעוררים מחניקי השיח הציבורי באמצעות הלעגה והמאסה של עקרונות וערכים מושרשים כמו לאומיות, אהבת מולדת, או אפילו כלכלת שוק-חופשי...

       

      החנקת שיח ציבורי היא אכן חוצפה ועליבות. לאומיות, אהבת מולדת ואפילו כלכלת שוק חופשי - הנם ערכים שאני מתחברת אליהם בכל לבי. הלעגה והמאסה של כל אלה - מתייחסת בעיקר לפרשנות של מושגים אלה. איני יודעת מהי פרשנותך אבל מבחינתי נלעגת מאוסה ומסוכנת היא כל פרשנות המחברת ערכים אלה לזילות כבודו וערכו של האחר והופכת את המושגים  "עם סגולה" ו"עם נבחר" לשווי ערך ל"אני ואפסי עוד" וכל האמצעים כשרים.


      אכן אינך מכירה אותי ואינך מכירה את פרשנותי.ולכן אשתמש במילים שלך .אכן יש "עם נבחר "אך משום מה הוא מיוחס לאנשי השמאל וכבר התבטא אחד מכתבי הרדיו ואמר אנחנו האינטלקטואלים...

      אכן יש "אני ואפסי " אך הפלא ופלא שוב איכשהו זה אצלי מתקשר עם דרך ההתנהגות וההתבטאות של השמאל ביחס לימין. ואם במעשים עסקינן  מי התנהג כ"אני ואפסי "בגרוש של גוש קטיף?

      מי גם כיום מוכן לירות ולהרוג מתנחלים?

       צריך להבהיר כבר עכשיו שאנחנו נילחם בכל האמצעים באלימות של מתנחלים קיצונים. כולל הגנה עצמית בכל המובנים. ואם לא תהיה ברירה, אם חס וחלילה יכריחו אותנו, ניאלץ לפתוח באש… צריך יהיה לירות באוויר. אחר כך לירות כדי לפצוע. ובמקרה אחרון, כמוצא אחרון, צריך יהיה לשתק אותם באמצעות ירי-כדי-לפגוע" .

      (ח" כ אבשלום וילן בראיון ל" הארץ" )

      הקצין אמר לו: " מבחינתי, המילואים שהכי אשמח לבוא אליהם, זה כשיגידו לי לפנות את המתנחלים. אבל, יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר, שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם… צריך לתפוס את האנשים האלה ולעשות להם כמו בשואה…. מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני-אדם, אלא רק חיסול עשבים שוטים" .

      (ידיעות אחרונות ל" באב תשנט 12.8.99)

      ויש עוד רבים כהנה וכהנה .

      עם סגולה?  עם נבחר , אני ואפסי?

       

      אכן חציר העם..


      אני רואה את הדברים באופן מאוד מאוד שונה ממך. הדיאלוג בינינו מביא לביטוי עצוב את הקרע וחוסר התקשורת בעם שלנו. בחרת למקם אותי באופן מאוד ברור על המפה הפוליטית (שוב, ללא שום ידיעה עובדתית אלא רק בגלל הגנתי על הומניות וההנחה שלך שההומניות מיוחסת לשמאלנים...). לעולם לא אתמוך בשום סוג של אלימות בין יהודים בארץ ישראל. מלחמת אחים תסכן באופן הכי ממשי את קיומנו. מה שיעמוד תמיד כמדד האולטימטיבי לגבולות הפעילות - יהיה קיום החוק והאמצעים החוקיים לאכיפתו. האם על כך נוכל להסכים?        בוקר טוב ומבורך.

       

        4/6/12 01:01:

      צטט: esty.d 2012-06-02 00:20:58

      צטט: toffie 2012-06-01 21:57:38

      toffie
      היום 21:52:
      "אני מתקשה לשער בנפשי רמה גדולה יותר של גועל, חוצפה ועליבות נפש – מזו של אלה הבוחרים לכנות בני אדם שמושיטים יד לבני אדם אחרים "התייפייפות". וזה הולך ומעצים אל עבר סתימת פיות, כליאת אנשים..."

      אולי בדומה לגועל נפש חוצפה ועליבות שמעוררים מחניקי השיח הציבורי באמצעות הלעגה והמאסה של עקרונות וערכים מושרשים כמו לאומיות, אהבת מולדת, או אפילו כלכלת שוק-חופשי...

       

      החנקת שיח ציבורי היא אכן חוצפה ועליבות. לאומיות, אהבת מולדת ואפילו כלכלת שוק חופשי - הנם ערכים שאני מתחברת אליהם בכל לבי. הלעגה והמאסה של כל אלה - מתייחסת בעיקר לפרשנות של מושגים אלה. איני יודעת מהי פרשנותך אבל מבחינתי נלעגת מאוסה ומסוכנת היא כל פרשנות המחברת ערכים אלה לזילות כבודו וערכו של האחר והופכת את המושגים  "עם סגולה" ו"עם נבחר" לשווי ערך ל"אני ואפסי עוד" וכל האמצעים כשרים.


      אכן אינך מכירה אותי ואינך מכירה את פרשנותי.ולכן אשתמש במילים שלך .אכן יש "עם נבחר "אך משום מה הוא מיוחס לאנשי השמאל וכבר התבטא אחד מכתבי הרדיו ואמר אנחנו האינטלקטואלים...

      אכן יש "אני ואפסי " אך הפלא ופלא שוב איכשהו זה אצלי מתקשר עם דרך ההתנהגות וההתבטאות של השמאל ביחס לימין. ואם במעשים עסקינן  מי התנהג כ"אני ואפסי "בגרוש של גוש קטיף?

      מי גם כיום מוכן לירות ולהרוג מתנחלים?

       צריך להבהיר כבר עכשיו שאנחנו נילחם בכל האמצעים באלימות של מתנחלים קיצונים. כולל הגנה עצמית בכל המובנים. ואם לא תהיה ברירה, אם חס וחלילה יכריחו אותנו, ניאלץ לפתוח באש… צריך יהיה לירות באוויר. אחר כך לירות כדי לפצוע. ובמקרה אחרון, כמוצא אחרון, צריך יהיה לשתק אותם באמצעות ירי-כדי-לפגוע" .

      (ח" כ אבשלום וילן בראיון ל" הארץ" )

      הקצין אמר לו: " מבחינתי, המילואים שהכי אשמח לבוא אליהם, זה כשיגידו לי לפנות את המתנחלים. אבל, יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר, שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם… צריך לתפוס את האנשים האלה ולעשות להם כמו בשואה…. מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני-אדם, אלא רק חיסול עשבים שוטים" .

      (ידיעות אחרונות ל" באב תשנט 12.8.99)

      ויש עוד רבים כהנה וכהנה .

      עם סגולה?  עם נבחר , אני ואפסי?

       

      אכן חציר העם..


       

        3/6/12 21:35:

      צטט: esty.d 2012-06-03 19:30:27

       

      אז מה ההבנה שלך מכל זה? שאין צורך להוסיף עוד מיעוטים במדינה? אני אפילו מסכימה אתך. רק שיש לזכור שהם אינם האכזרים. הם הופכים לכאלה בכורח הנסיבות של שלטון שאפשר להם להגיע ואז מתעלל בהם ודוחף אותם לפינה. כשרעבים - גונבים. - ההבנה שלי היא להחזירם בכבוד לארצם.


      ח"כ שמילוב היא אדם מסוכן וזה שהיא יושבת בכנסת של מדינה ששואפת להיות דמוקרטית זו בעייה רצינית. יש להבין שכשהשיח הציבורי הוא "להעלות אנשים על משאיות" או "להשליך אנשים (ותנועות חברתיות) לכלא" - זה כבר לא משנה כלפי מי מופנים הדברים. הכל עניין של תור בהירככיה החברתית וכל אחד ייבחר את הדירוג המתאים לאמונותיו. ככה אמורה להיראות המדינה שלחמת עליה? - כאשר השלכתם את אנשי גוש קטיף כמו כלבים לרחובות, עמדתם בבתי הקפה בתל אביב ורקדתם על השולחנות. אז כדאי שנזכור מה עשינו לאחים טובים בטרם נדאג למסתננים. ועוד שאלה, מעניין אנשי "מרק לוינסקי", האם ראית אותם למשל בדימונה או בירוחם וכדומה? ודאי שלא. אז נחזור לתחילת דברי "כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים".

       

       

       

        3/6/12 19:30:

      צטט: esty.d 2012-06-03 19:24:05

      צטט: ה ד ר ק ו ן 2012-06-03 18:54:19

      הביטי "כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים".

      אני רוצה לשמור על המדינה שנלחמנו עליה, מדינה יהודית.

      מספיק לי עם המיעוטים שכבר גרים כאן, אז להוסיף עוד.


      ואצטט לך את ח"כ שמילוב מקדימה - לא מפלגה דתית,

      ולא מפלגת ימין או ימין קיצוני. "להשליך לכלא את כל

      ארגוני השמאל". זאת אמרה ח"כ שמילוב .

      ועוד ציטוט "ארגוני השמאל המרחמים על המסתננים,

      יהיו הראשונים להעלות על משאיות,

      את החרדים ואת המתנחלים".


      ועכשיו אומר לך "ואידך זיל גמור".

       

      אז מה ההבנה שלך מכל זה? שאין צורך להוסיף עוד מיעוטים במדינה? אני אפילו מסכימה אתך. רק שיש לזכור שהם אינם האכזרים. הם הופכים לכאלה בכורח הנסיבות של שלטון שאפשר להם להגיע ואז מתעלל בהם ודוחף אותם לפינה. כשרעבים - גונבים.

      ח"כ שמילוב היא אדם מסוכן וזה שהיא יושבת בכנסת של מדינה ששואפת להיות דמוקרטית זו בעייה רצינית. יש להבין שכשהשיח הציבורי הוא "להעלות אנשים על משאיות" או "להשליך אנשים (ותנועות חברתיות) לכלא" - זה כבר לא משנה כלפי מי מופנים הדברים. הכל עניין של תור בהירככיה החברתית וכל אחד ייבחר את הדירוג המתאים לאמונותיו. ככה אמורה להיראות המדינה שלחמת עליה?

       

       

        3/6/12 19:24:

      צטט: ה ד ר ק ו ן 2012-06-03 18:54:19

      הביטי "כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים".

      אני רוצה לשמור על המדינה שנלחמנו עליה, מדינה יהודית.

      מספיק לי עם המיעוטים שכבר גרים כאן, אז להוסיף עוד.


      ואצטט לך את ח"כ שמילוב מקדימה - לא מפלגה דתית,

      ולא מפלגת ימין או ימין קיצוני. "להשליך לכלא את כל

      ארגוני השמאל". זאת אמרה ח"כ שמילוב .

      ועוד ציטוט "ארגוני השמאל המרחמים על המסתננים,

      יהיו הראשונים להעלות על משאיות,

      את החרדים ואת המתנחלים".


      ועכשיו אומר לך "ואידך זיל גמור".

       

        3/6/12 19:23:

      צטט: toffie 2012-06-03 18:13:42

      צטט: esty.d 2012-06-02 22:52:36

      צטט: noami4u 2012-06-02 21:42:57

      "לדווח במלשינון" זה רק ההתחלה. חברת כנסת מתועבת אחת קראה להקמת מחנות ריכוז לשמאלנים ו..לפליטים אפריקאיים גם יחד.

      ה ם   מ פ ח ד י ם. זה הכל. זהו בסיסן של כל תורות הגזע. הפחד מהאחר, מהשחור... (המטפורי והממשי).

      להרחיק. להפחיד. למדר. לגדר. שיוכלו להרגיש חזקים. טהורים. נקיים.

      עד כמה זה בעצם להרחיק ככל האפשר את החלקים השחורים בעצמם אותם הם כל כך שונאים ומהם הם כל כך מפחדים...?

      ואיפה זה יעצור?

      אני חושבת שקצת התבלבת. לא מדובר כאן על תורת גזע.כשהזרים היו במספרים סבירים אף אחד לא פתח את הפה. אך כשהכמויות שלהם הולכות והופכות לכאלה שעוברות  את מספר המהגרים יחסית  לרוב מדינות אירופה להוציא את  שבדיה ונורוגיה  קראי את הסטטיסטיקות( והלוואי היינו במצבן הכלכלי ועשירים כמותם ) הרי יש בזה קצת יותר מטעם לפגם. הוסיפי לזה שלא את מארחת אותם בשכונתך ולא כל מגישי המרק אלא הם מצטופפים בשכונות צפופות ממילא שגם כך אינן מקבלות סיוע רב ( ואינני זוכרת אפילו  פעם אחת  את כל מגישי העזרה / מרק נחלצים לעזרת המזים שם מרעב או הכורעים תחת הנטל . זוכרת את הילדים שבתי ספר קנו לחם וממרח כדי לתת לילדים סנדוויץ ביום? זה היה שם.).זה בא על חשבון הסיוע של הרווחה שהם מקבלים, זה בא על חשבון הסיוע בחינוך שאינם מקבלים  זה מתחרה על שכירות הדירות שעלו פלאים ואין ידם משגת יותר לשלם ,שלא לדבר על עבודות שאולי יכלו לעבוד בהן אך היום יש פועלים זולים יותר.

      הם אולי נשמעים מתלהמים אך הם בסך הכל נואשים.לא שמעתי שהגשת להם סיוע כלשהו לעזור להם לפתור את הבעיה .את מגישה מרק. מה הפלא אם כך שהגיעו עד לתחתית הזו.הכי קל להאשים בגזענות.ואז  ללא ספק את טובה יותר, אנושית...

      טופי יקרה, בכוונת מכוון הפרדתי בפוסט שהעליתי בין הפן הממשלתי לבין הפן האנושי. גם אני, כמוך וכמו רבים אחרים חושבת שישנן סכנות ממשיות בכניסה ההמונית של הפליטים/ מסתננים למדינה. ברור לי הקושי וברור לי שישנן פעולות שצריכות להינקט כהגנה על פליטים מתוך האמנות הבין לאומיות. השאר לא צריכים להגיע לכאן. אני מאשימה את ממשלת ישראל שמשך שנים מאפשרת גבול כמעט פתוח ואף תיארתי שאני מכירה זאת מאוד מקרוב ויודעת מה מתרחש שנים בגבול המצרי. כשמדינת ישראל רוצה לסגור גבול היא יודעת לעשות זאת. אבל כשבני אדם כבר כאן ואין להם היכן לגור ומאיפה למצוא את לחמם והממשלה פשוט פורקת אותם מהאוטובוסים בשכונות מצוקה ואז קוראת כלפיהם קריאות הפחדה וגזענות - על כך אני מתרעמת. קשה לי לראות נערים מתעללים בזרים/ חסרי בית/ אחד בשני כשמסר האלימות גם מגיע מהראש וגם לא נמנע על ידי השקעה בחינוך טיפול הוגן בשכונות מצוקה. האלימות הזאת שפושטת, הקלות הזאת בה מפלים בין אדם לאדם ובין דם לדם - מזעזעת אותי. וכשרואים אדם רעב ומושיטים לו קערת אוכל - אני מברכת על כך ומעריכה זאת מאוד - וזה לא במקום הטיפול שהמדינה צריכה לתת לבעיה. ובשולי הדברים: כיוון שאת לא מכירה אותי ולא יודעת מה עשיתי או לא עשיתי בחיי למען אזרחי וחלשי מדינתי - לא כדאי שתמהרי לשפוט. ייתכן שאת טועה בגדול. ועל אף הערכתי כלפי מי ששומר על אנושיותו ורואה כל אדם כאדם - מעולם לא הגשתי מרק בלווינסקי אף שהייתי שמחה לעשות זאת.

        3/6/12 18:54:

      הביטי "כל המרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים".

      אני רוצה לשמור על המדינה שנלחמנו עליה, מדינה יהודית.

      מספיק לי עם המיעוטים שכבר גרים כאן, אז להוסיף עוד.


      ואצטט לך את ח"כ שמילוב מקדימה - לא מפלגה דתית,

      ולא מפלגת ימין או ימין קיצוני. "להשליך לכלא את כל

      ארגוני השמאל". זאת אמרה ח"כ שמילוב .

      ועוד ציטוט "ארגוני השמאל המרחמים על המסתננים,

      יהיו הראשונים להעלות על משאיות,

      את החרדים ואת המתנחלים".


      ועכשיו אומר לך "ואידך זיל גמור".

        3/6/12 18:13:

      צטט: esty.d 2012-06-02 22:52:36

      צטט: noami4u 2012-06-02 21:42:57

      "לדווח במלשינון" זה רק ההתחלה. חברת כנסת מתועבת אחת קראה להקמת מחנות ריכוז לשמאלנים ו..לפליטים אפריקאיים גם יחד.

      ה ם   מ פ ח ד י ם. זה הכל. זהו בסיסן של כל תורות הגזע. הפחד מהאחר, מהשחור... (המטפורי והממשי).

      להרחיק. להפחיד. למדר. לגדר. שיוכלו להרגיש חזקים. טהורים. נקיים.

      עד כמה זה בעצם להרחיק ככל האפשר את החלקים השחורים בעצמם אותם הם כל כך שונאים ומהם הם כל כך מפחדים...?

      ואיפה זה יעצור?

      אני חושבת שקצת התבלבת. לא מדובר כאן על תורת גזע.כשהזרים היו במספרים סבירים אף אחד לא פתח את הפה. אך כשהכמויות שלהם הולכות והופכות לכאלה שעוברות  את מספר המהגרים יחסית  לרוב מדינות אירופה להוציא את  שבדיה ונורוגיה  קראי את הסטטיסטיקות( והלוואי היינו במצבן הכלכלי ועשירים כמותם ) הרי יש בזה קצת יותר מטעם לפגם. הוסיפי לזה שלא את מארחת אותם בשכונתך ולא כל מגישי המרק אלא הם מצטופפים בשכונות צפופות ממילא שגם כך אינן מקבלות סיוע רב ( ואינני זוכרת אפילו  פעם אחת  את כל מגישי העזרה / מרק נחלצים לעזרת המזים שם מרעב או הכורעים תחת הנטל . זוכרת את הילדים שבתי ספר קנו לחם וממרח כדי לתת לילדים סנדוויץ ביום? זה היה שם.).זה בא על חשבון הסיוע של הרווחה שהם מקבלים, זה בא על חשבון הסיוע בחינוך שאינם מקבלים  זה מתחרה על שכירות הדירות שעלו פלאים ואין ידם משגת יותר לשלם ,שלא לדבר על עבודות שאולי יכלו לעבוד בהן אך היום יש פועלים זולים יותר.

      הם אולי נשמעים מתלהמים אך הם בסך הכל נואשים.לא שמעתי שהגשת להם סיוע כלשהו לעזור להם לפתור את הבעיה .את מגישה מרק. מה הפלא אם כך שהגיעו עד לתחתית הזו.הכי קל להאשים בגזענות.ואז  ללא ספק את טובה יותר, אנושית...

        2/6/12 22:52:

      צטט: noami4u 2012-06-02 21:42:57

      "לדווח במלשינון" זה רק ההתחלה. חברת כנסת מתועבת אחת קראה להקמת מחנות ריכוז לשמאלנים ו..לפליטים אפריקאיים גם יחד.

      ה ם   מ פ ח ד י ם. זה הכל. זהו בסיסן של כל תורות הגזע. הפחד מהאחר, מהשחור... (המטפורי והממשי).

      להרחיק. להפחיד. למדר. לגדר. שיוכלו להרגיש חזקים. טהורים. נקיים.

      עד כמה זה בעצם להרחיק ככל האפשר את החלקים השחורים בעצמם אותם הם כל כך שונאים ומהם הם כל כך מפחדים...?

      ואיפה זה יעצור?

        2/6/12 21:42:
      "לדווח במלשינון" זה רק ההתחלה. חברת כנסת מתועבת אחת קראה להקמת מחנות ריכוז לשמאלנים ו..לפליטים אפריקאיים גם יחד.
        2/6/12 11:23:

      צטט: esty.d 2012-06-02 09:47:54

      צטט: מיכאלה 2012-06-01 21:29:35

      הייטבת לנסח את הדברים. במקום לטפל במצוקות, במקום לנסות לפתור את הבעיות מהן סובלים תושבי השכונות ובמקביל לטפל במניעת כניסה המונית ולא מבוקרת - משסים את תושבי השכונות בזרים. ובדיוק כמו שכתבת: השנאה, האלימות וההתלהמות הופכות לדרך חיים שלא מבחינה בין דם לדם. אוי ואבוי לחברה שלנו...

       

      כן, המציאות בארץ שלנו הולכת ונהיית קשה ומפחידה. החלק הכי עצוב - הוא לראות את הנוער. בגילי המופלג אני עוד זוכרת נוער שוחר שלום, מאמין, מחוייב. זרע הפורענות היה לקחת את המשאבים מהחינוך ושוב - לחשוב שיהיה בסדר. אבל מעל 20 שנות הזנחה בחינוך - נותנות את אותותיהן. מה נותר לעשות לפני שנאבד תקווה? כל אחד במטר הקרוב לו, במעגל החברים, המשפחה, העבודה. לדבר אנושיות. מוסריות. ערכים. אהבת האדמה אך גם האדם. מחוייבות. ודיאלוג דיאלוג דיאלוג, מכבד, קשוב, מאפשר חילוקי דעות. כל אחד במטר הקרוב.

       

      אסתי - אני חותמת על כל מילה!
      שבת שלום, שירלי

        2/6/12 10:23:

      צטט: esty.d 2012-06-02 00:14:51

      צטט: vladtepes 2012-06-01 17:47:37

      המתייפיפים לא מונעים שום גל אלימות. בגללם המסתננים מספרים שטוב בארץ, וכך יש להם חלק עיקרי בגידול במספר המסתננים.

       

      כשאדם מגיש צלחת מזון לאדם רעב - הוא לא מתייפיף - הוא יפה באמת. הפליטים לא מגיעים הנה כי כל כך טוב כאן.... נו באמת - מה כל כך טוב? הם מגיעים כי הם במאבק על הישרדותם וכל מקום שאפשר להגיע אליו הם יגיעו אליו. לא צלחות המרק לרעבים יוצרים את ההגירה ההמונית. בעובדה היא קרתה עוד לפני המרק בלווינסקי. ולכן הטיפול בה - גם הוא אינו קשור באלה שאתה בוחר לכנות מתייפיפים ואני קוראת להם בני אדם מוסריים ואנושיים.

       

      כשאדם מקיים בחיים אנשים רעבים שיש להם ילודה גבוהה, הוא לא יפה, הוא רק עושה לעצמו טוב בלב ויוצר בעייה קשה יותר בדורות הבאים. המסתננים כן מגיעים הנה כי טוב כאן. הם עושים דרך ארוכה מאפריקה, ועוצרים רק כשהם מגיעים לת"א. יש סיבה שלאחר הגל הראשון של ההסתננות, קיבלנו גלים הרבה יותר גדולים - האנשים דיווחו שיחסית טוב פה.

        2/6/12 09:47:

      צטט: מיכאלה 2012-06-01 21:29:35

      הייטבת לנסח את הדברים. במקום לטפל במצוקות, במקום לנסות לפתור את הבעיות מהן סובלים תושבי השכונות ובמקביל לטפל במניעת כניסה המונית ולא מבוקרת - משסים את תושבי השכונות בזרים. ובדיוק כמו שכתבת: השנאה, האלימות וההתלהמות הופכות לדרך חיים שלא מבחינה בין דם לדם. אוי ואבוי לחברה שלנו...

       

      כן, המציאות בארץ שלנו הולכת ונהיית קשה ומפחידה. החלק הכי עצוב - הוא לראות את הנוער. בגילי המופלג אני עוד זוכרת נוער שוחר שלום, מאמין, מחוייב. זרע הפורענות היה לקחת את המשאבים מהחינוך ושוב - לחשוב שיהיה בסדר. אבל מעל 20 שנות הזנחה בחינוך - נותנות את אותותיהן. מה נותר לעשות לפני שנאבד תקווה? כל אחד במטר הקרוב לו, במעגל החברים, המשפחה, העבודה. לדבר אנושיות. מוסריות. ערכים. אהבת האדמה אך גם האדם. מחוייבות. ודיאלוג דיאלוג דיאלוג, מכבד, קשוב, מאפשר חילוקי דעות. כל אחד במטר הקרוב.

        2/6/12 00:20:

      צטט: toffie 2012-06-01 21:57:38

      toffie
      היום 21:52:
      "אני מתקשה לשער בנפשי רמה גדולה יותר של גועל, חוצפה ועליבות נפש – מזו של אלה הבוחרים לכנות בני אדם שמושיטים יד לבני אדם אחרים "התייפייפות". וזה הולך ומעצים אל עבר סתימת פיות, כליאת אנשים..."

      אולי בדומה לגועל נפש חוצפה ועליבות שמעוררים מחניקי השיח הציבורי באמצעות הלעגה והמאסה של עקרונות וערכים מושרשים כמו לאומיות, אהבת מולדת, או אפילו כלכלת שוק-חופשי...

       

      החנקת שיח ציבורי היא אכן חוצפה ועליבות. לאומיות, אהבת מולדת ואפילו כלכלת שוק חופשי - הנם ערכים שאני מתחברת אליהם בכל לבי. הלעגה והמאסה של כל אלה - מתייחסת בעיקר לפרשנות של מושגים אלה. איני יודעת מהי פרשנותך אבל מבחינתי נלעגת מאוסה ומסוכנת היא כל פרשנות המחברת ערכים אלה לזילות כבודו וערכו של האחר והופכת את המושגים  "עם סגולה" ו"עם נבחר" לשווי ערך ל"אני ואפסי עוד" וכל האמצעים כשרים.

        2/6/12 00:14:

      צטט: vladtepes 2012-06-01 17:47:37

      המתייפיפים לא מונעים שום גל אלימות. בגללם המסתננים מספרים שטוב בארץ, וכך יש להם חלק עיקרי בגידול במספר המסתננים.

       

      כשאדם מגיש צלחת מזון לאדם רעב - הוא לא מתייפיף - הוא יפה באמת. הפליטים לא מגיעים הנה כי כל כך טוב כאן.... נו באמת - מה כל כך טוב? הם מגיעים כי הם במאבק על הישרדותם וכל מקום שאפשר להגיע אליו הם יגיעו אליו. לא צלחות המרק לרעבים יוצרים את ההגירה ההמונית. בעובדה היא קרתה עוד לפני המרק בלווינסקי. ולכן הטיפול בה - גם הוא אינו קשור באלה שאתה בוחר לכנות מתייפיפים ואני קוראת להם בני אדם מוסריים ואנושיים.

        2/6/12 00:09:

      צטט: esty.d 2012-05-31 22:06:12

      צטט: forte nina 2012-05-31 10:44:51

      בבחירת המילה "התיפיפות" ההנהגה המפוארת שלנו מעוררת שיסוי של הימין שחוגג כרגע מההזדמנות לעליהום בזרים אך גם בכל מי שלא חושב כמוהם. ומה אסור להזכיר,  שבחקלאות משוועים לידיים עובדות וכמה פשוט היה לפחות להעביר אותם לקטיף שהיה מוזיל את הפירות והירקות שאנחנו אוכלים,  הם היו מתקיימים בכבוד ממשלת ישראל הייתה נראית סוף סוף יעילה במשהו, כי כולנו הבנו שאי אפשר להעלות אותם מחר על המטוסים. כדאי להתעורר לאיזה אנושיות מינימאלית.

       

      אני חושבת שנכון לעצור ומיד את כניסת הזרים לארץ בדרך בה הם נכנסים. אך אלה שכבר כאן - כבר כאן ויש למצוא עבורם פתרון שיאפשר להם קיום הוגן, קורת גג, שירותי בריאות וכד'. התעלמות מהם והישארותם ללא שום סיכוי בשכונות שונות בישראל - הוא בדיוק המתכון למה שאנחנו רואים עכשיו. ועל המצע הזה צומחת שנאת הזרים, גזענות קשה ואלימות שרק מחפשת כתובת.

       

       

       

        2/6/12 00:05:

      צטט: Mosheshy 2012-05-31 15:10:49

      אחד בפה ,ואחד בלב.

       

      עושים מעשה זמרי (דופקים את השכונות ואנשיהן  עד העצם ),  ומבקשים שכר כפנחס .( משיגים הון פוליטי מההסתה )

       

      ממש כך.

        2/6/12 00:02:

      צטט: שמעון מאיר 2012-05-31 14:07:29

      צטט: pbhba 2012-05-31 13:37:20

      יפה נפש זה לא כינוי גנאי - אלא מחמאה. הבעיה היא שבחברה שמעריצה כיעור נפש זה נתפס כחיסרון.

      כן הא? בואי נשמע הוכחות מדעיות על "החברה שמעריצה כיעור נפש".

      להסתתר אחרי בובת חצילים ולזרוק בוץ, ולכנות חברה שלמה כמעריצה כיעור נפש - אולי זו תמצית כיעור הנפש בעולם?

      יפה נפש זה דבר אצילי - ובפרט שהוא בא על חשבון האציל, בבית שלו, בשכונה שלו. ולא על חשובן זקנים בשכונות.

      אין ויכוח על כך שתושבי שכונות שבהן מרוכזים הפליטים/ מסתננים - סובלים מקושי אמיתי. אין ויכוח. זעקתם מוצדקת. השנאה והאלימות בעלת האופי הגזעני אינה מוצדקת. הכעס צריך להיות מופנה ובצדק לממשלת ישראל שתעשה כבר משהו לפתור את הבעיה. התעלמות ממנה רק מעצימה אותה.

        1/6/12 23:59:

      צטט: שמעון מאיר 2012-05-31 11:02:37

      מי שמציע מרק (יבורך), שיציע את זה לפחות גם אצלו בשכונה שלו.

      מי שלא ביקר בשכונות האלה עשרות שנים, שלא יופיע שם פתאום ויתנהג כבעל הבית.

      פשוט לקנא. נכון שזה לא דומה, אבל עשרות שנים יושבים בשכונות אנשים שאף אחד לא השתין עליהם, ופתאום שמגיעים מהגרים ומסתננים רצים אליהם בחמלה. לו אני הייתי זקן שם בשכונה הייתי פשוט מקנא.

       

      אני מסכימה איתך שישנה בעיה קשה בשכונות רבות בארץ. אוכל אפילו להעיד על כך שחלק ממחלקי המרק הם אותם אנשים שעושים למען השכונות ופועלים למען מעורבות וערבות הדדית. ולכן אני מפנה את האצבע המאשימה לממשלת ישראל שמעדיפה לשסות קבוצה חלשה אחת בקבוצה חלשה אחרת - שתיהן קורבן של התנהלות חסרת אחריות של הממשלה שלנו.  אבל שנאה היא שנאה היא שנאה. ואלימות היא אלימות היא אלימות. ואנושיות היא אנושיות היא אנושיות. שנאה - אלימות או אנושיות - בחר באיזו חברה אתה רוצה לחיות וזכור שכל מושג כזה מייצג דרך שלא נעצרת בקבוצה זו אחרת אלא הופכת לסגנון חיים.

       



       

        1/6/12 21:57:

      toffie
      היום 21:52:
      "אני מתקשה לשער בנפשי רמה גדולה יותר של גועל, חוצפה ועליבות נפש – מזו של אלה הבוחרים לכנות בני אדם שמושיטים יד לבני אדם אחרים "התייפייפות". וזה הולך ומעצים אל עבר סתימת פיות, כליאת אנשים..."

      אולי בדומה לגועל נפש חוצפה ועליבות שמעוררים מחניקי השיח הציבורי באמצעות הלעגה והמאסה של עקרונות וערכים מושרשים כמו לאומיות, אהבת מולדת, או אפילו כלכלת שוק-חופשי...

        1/6/12 21:29:
      הייטבת לנסח את הדברים. במקום לטפל במצוקות, במקום לנסות לפתור את הבעיות מהן סובלים תושבי השכונות ובמקביל לטפל במניעת כניסה המונית ולא מבוקרת - משסים את תושבי השכונות בזרים. ובדיוק כמו שכתבת: השנאה, האלימות וההתלהמות הופכות לדרך חיים שלא מבחינה בין דם לדם. אוי ואבוי לחברה שלנו...
        1/6/12 17:47:
      המתייפיפים לא מונעים שום גל אלימות. בגללם המסתננים מספרים שטוב בארץ, וכך יש להם חלק עיקרי בגידול במספר המסתננים.
        31/5/12 22:06:

      צטט: forte nina 2012-05-31 10:44:51

      בבחירת המילה "התיפיפות" ההנהגה המפוארת שלנו מעוררת שיסוי של הימין שחוגג כרגע מההזדמנות לעליהום בזרים אך גם בכל מי שלא חושב כמוהם. ומה אסור להזכיר,  שבחקלאות משוועים לידיים עובדות וכמה פשוט היה לפחות להעביר אותם לקטיף שהיה מוזיל את הפירות והירקות שאנחנו אוכלים,  הם היו מתקיימים בכבוד ממשלת ישראל הייתה נראית סוף סוף יעילה במשהו, כי כולנו הבנו שאי אפשר להעלות אותם מחר על המטוסים. כדאי להתעורר לאיזה אנושיות מינימאלית.

       

       

        31/5/12 21:51:

      צטט: דוקטורלאה 2012-05-31 17:08:53

      הערה לנומנקלטורה: "פליטים" זה אנשים שאמנות שונות שחוברו באומות המאוחדות מגינות עליהם וקובעות מה היחס שהם חייבים לקבל בכל ארץ אליה הם מגיעים. מספר הפליטים על פי הגדרה זו הוא מועט ביותר, והם קבלו את כל מה שנדרש לתת להם. כל השאר, ההמונים הרבים, הם מסתננים מבקשי-עבודה. החוק לגבי מי שנכנס לארץ זרה ללא רשות הוא שונה, הזכויות שיש למדינה בהתנהגותה כלפיו שונות לגמרי (לעומת הפליט). מה שמונח לפנינו כבעייה קשה הם המסתננים. רצוי לא להטעות ולקרוא להם פליטים.

       

      זה פשוט לא נכון! מה שקורה הוא שישראל נמנעת מלדון בבקשות של הפליטים. וכתוצאה מזה "אין הרבה פליטים". לפי החוק החדש, יש לאחראי על ביקורת הגבולות שלוש שנים זמן לדון בבקשה. אז הוא לא ממהר לשום מקום. אגב, לפי אותו החוק אפשר גם להחזיק את מבקש הבקשה באותן שלוש שנים במעצר ללא משפט. וזה למה בונים את מחנות המעצר הגדולים בדרום.


        31/5/12 17:08:
      הערה לנומנקלטורה: "פליטים" זה אנשים שאמנות שונות שחוברו באומות המאוחדות מגינות עליהם וקובעות מה היחס שהם חייבים לקבל בכל ארץ אליה הם מגיעים. מספר הפליטים על פי הגדרה זו הוא מועט ביותר, והם קבלו את כל מה שנדרש לתת להם. כל השאר, ההמונים הרבים, הם מסתננים מבקשי-עבודה. החוק לגבי מי שנכנס לארץ זרה ללא רשות הוא שונה, הזכויות שיש למדינה בהתנהגותה כלפיו שונות לגמרי (לעומת הפליט). מה שמונח לפנינו כבעייה קשה הם המסתננים. רצוי לא להטעות ולקרוא להם פליטים.
        31/5/12 15:10:

      אחד בפה ,ואחד בלב.

       

      עושים מעשה זמרי (דופקים את השכונות ואנשיהן  עד העצם ),  ומבקשים שכר כפנחס .( משיגים הון פוליטי מההסתה )

        31/5/12 14:51:
      אנחנו האצילים..והאיסלם מתפשט על חשבון ה"אצילות" רוב אלה שכאן מוסלמים !!! ומי משלם את כסף המעבר שלהם ??גייס חמישי מהדלת האחורית במימון איסלמי קצוני !! החרדה הגדולה של המאה ה21 באירופה ובעולם המערבי בכלל....ראו ולמדו מה"אביב הערבי" עשרות אלפים נטבחו ונרצחו ע'י אחיהם המוסלמים !! וכולם זועקים אללה וואכבאר. ....ודי לחכמה ברמז..
        31/5/12 14:07:

      צטט: pbhba 2012-05-31 13:37:20

      יפה נפש זה לא כינוי גנאי - אלא מחמאה. הבעיה היא שבחברה שמעריצה כיעור נפש זה נתפס כחיסרון.

      כן הא? בואי נשמע הוכחות מדעיות על "החברה שמעריצה כיעור נפש".

      להסתתר אחרי בובת חצילים ולזרוק בוץ, ולכנות חברה שלמה כמעריצה כיעור נפש - אולי זו תמצית כיעור הנפש בעולם?

      יפה נפש זה דבר אצילי - ובפרט שהוא בא על חשבון האציל, בבית שלו, בשכונה שלו. ולא על חשובן זקנים בשכונות.

        31/5/12 13:37:

      יפה נפש זה לא כינוי גנאי - אלא מחמאה.

       

      הבעיה היא שבחברה שמעריצה כיעור נפש זה נתפס כחיסרון.

        31/5/12 11:02:

      אכן, נושא מורכב שנטחן עד דק.

      ובכל זאת;

      - ממה שאנחנו קוראים רוב המסתננים והמהגרים לא "ברחו מסבל עצום.... כדי להציל את נפשם".

      - "תלאות המדבר", ו"האכזריות הרצחנית של המצרים" יודעה למצילים את נפשם.

      זה נאמר מליון פעם ושוב ייאמר:

      מי שמציע מרק (יבורך), שיציע את זה לפחות גם אצלו בשכונה שלו.

      מי שלא ביקר בשכונות האלה עשרות שנים, שלא יופיע שם פתאום ויתנהג כבעל הבית.

      פשוט לקנא. נכון שזה לא דומה, אבל עשרות שנים יושבים בשכונות אנשים שאף אחד לא השתין עליהם, ופתאום שמגיעים מהגרים ומסתננים רצים אליהם בחמלה. לו אני הייתי זקן שם בשכונה הייתי פשוט מקנא.

      מילה אחרונה:

      בסופו של יום, ועם על התלאות, ההפגנות, האלימות, המטרד... מי שמארח את המסתננים והמהגרים הם תושבי השכונות. אז נא לא להתייפייף עליהם וכנות אותם גזענים, נאצים פאצים ונצנצים. ולא כל חלון ראווה שבור זה ליל הבדולח.


        31/5/12 10:44:

      בבחירת המילה "התיפיפות" ההנהגה המפוארת שלנו מעוררת שיסוי של הימין שחוגג כרגע מההזדמנות לעליהום בזרים אך גם בכל מי שלא חושב כמוהם. ומה אסור להזכיר,  שבחקלאות משוועים לידיים עובדות וכמה פשוט היה לפחות להעביר אותם לקטיף שהיה מוזיל את הפירות והירקות שאנחנו אוכלים,  הם היו מתקיימים בכבוד ממשלת ישראל הייתה נראית סוף סוף יעילה במשהו, כי כולנו הבנו שאי אפשר להעלות אותם מחר על המטוסים. כדאי להתעורר לאיזה אנושיות מינימאלית.

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      esty.d
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין