לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

יום ירושלים שלי: הרובע הארמני, החומה הדרומית, מנזר דורמציון וסיור מקבר דוד לקברי מלכי בית דוד

4 תגובות   יום שבת, 9/6/12, 19:44

יום עמוס עבר על כוחותינו וכל דקה ממנו היתה שווה. הסיור של עמיתים לטיולים אמור להתחיל בשעה 18:30, אז החלטתי לצאת בצהריים ולטייל עצמאית באזור הרובע הארמני וסביבתו ולהצטרף לסיור.

אתמול (תחילת יוני) קיבלתי הודעה שהאוטו, אוטוטוטו מתוקן (הגיע הזמן), אך ביום של הטיול (24 במאי) הוא היה במוסך, לא זה מה שימנע ממני לצאת לדרך, עליתי על אוטובוסים ורכבת קלה והגעתי לשער יפו. קשה היה לי לבחור איזה תמונות להעלות, אז הפעם אקצר במלל ודרך התמונות והכיתוב שתחתן אני מקווה להעביר לכם את חוויות יום ירושלים שלי. יובל פוקס תיעד את הנאמר וניתן לקרוא זאת כאן.

שעת צהריים, הגעתי לשער יפו ואכלתי פלאפל (לא משהו, אך הייתי רעבה)

רחוב הפטריארכיה הארמנית

הרחוב צרררררררר

קתדרת יהושע הקדוש פתוחה בין השעה 15:00 לשעה 15:30 בכל יום, מלבד היום בו ביקרתי במקום. השומר החביב נתן לי להכנס ולהסתובב בחצר וכך תיעדתי את ציורי הקיר

חזרתי לשער יפו כדי לצאת לטיול על החומה הדרומית

רגע לפני, הנה הוכחה שזו אני

המדרגות המובילות לקטע החומה הדרומית המתחילה בשער יפו, עובר דרך שער שכם ומסתיים בשער האשפות

על החמה

מגדל דוד

מבט על העיר

קיר החומה

דורמציון

מבט אחר על רחוב הפטריארכיה הארמנית

שער שכם

עורבי, מוטיב חוזר בטיוליי בירושלים, נהנה מהשמש האביבית. חכה, עוד מעט יגיע הקיץ קריצה

הר הזיתים

הצל שלי ואני.....

ירושלים של זהב

משער האשפות ירדתי לכיוון הכותל ומשם טיפסתי לאורך החומה החיצונית להר ציון, דרך שחזרתי עליה גם בתום הסיור בשעה 22:30

בסמטאות ליד דורמציון

מעלה מעלה מעלה (זמזמו את השיר של צביקה פיק)

חדר הסעודה האחרונה הנמצא ליד "קבר דוד"

פסל דוד המלך ועזרת נשים ב"קבר דוד"

קולאז' מתוך כנסיית דורמציון

מעניין

הסיור של עמיתים החל בגן בוני ירושלים

כל הסיור עיינו בתנ"ך ולמדנו משם על מעללי דוד המלך, אגב - ארכיאולוגים רבים טוענים כי דוד המלך לא באמת היה קיים