כותרות TheMarker >
    ';

    ברוכים הבאים

    הבלוג של חנה וייס

    הבנה בינדתית, שלום בטיבט, שלום עולמי, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, חינוך למוסר ויצירת חברה אנושית וחומלת אלה הנושאים שמעסיקים אותי היום. פועלת כדי שניקח בחפץ לב את התרופה לאפידמיית העדר המוסר הפוקדת אותנו ושניישם את תרגול המוסר בחיינו.
     
    שכל בעלי התודעה יזכו לאושר בר-קיימא!

    0

    בית בהאוונא - מדיטציה, ויפאסנה ולימוד החשיבה הבודהיסטית

    4 תגובות   יום ראשון, 17/6/12, 06:33

    כדי ללמוד מדיטציה, כמו ללמוד כל דבר אחר, צריך מורה...

     

    מקדישה כמה פוסטים לקבוצות הדהרמה השונות, כי ב"גשם ברכה של דהרמה - מאי יוני וכל השנה", כבר נהיה מאוד צפוף וקשה לעדכן. 

     

    כאן תמצאו את הנזירה טובטן צ'וקי (ליבת קמחי) בשיתוף עם אבי פאר: "מוסר ומותר בעיניים בודהיסטיות"

     

    להלן העלון השבועי של בית בהאוונא בת''א, תמיד מלווה קטע מתוך הספר "מודעות אינטואיטיבית):


     

    ''

    תור ואיתמר


    http://www.bhavanahouse.org


     

    סנגהה יקרה,

    אנא, העבירו עלון מידע זה לאנשים שאתם מבקשים את טובתם.

     

    החלה ההרשמה ל"הווכחות ישירה", סדנת מדיטציה ויסודות
    הפסיכולוגיה הבודהיסטית, שתפתח בתאריך 18.7.2012.
     
    "הווכחות ישירה" היא סדנה בת ששה מפגשים, המתאימה למתרגלים מתחילים ומנוסים,
    שתתקיים במהלך חמישה ימי רביעי רצופים ושבת תרגול ולימוד אינטנסיבית אחת.
    עפ"י המסורת אין להוראה מחיר נקוב והקורס מתקיים על בסיס נדיבות לבם של המשתתפים,
    למעט דמי הרשמה בסך 200 ₪ לכיסוי הוצאות ולהבטחת מקום בסדנה.
    ההרשמה לסדנה בטלפון 6025429.

     

    פעילויות השבוע הקרוב:

    יום שני 9.7.2012 בשעה 19:30
    "שיח סנגהה" - קבוצת תרגול מתמשכת עם איתמר
    (הצטרפות משתתפים חדשים מחודש נובמבר בלבד)

    יום רביעי 11.7.2012 בשעה 19:30
    "הווכחות ישירה" - סדנת מדיטציה ועיקרי הפסיכולוגיה הבודהיסטית עם תור ואיתמר
    פגישה חמישית, בהרשמה מראש).

    יום חמישי 12.7.2012 בשעה 19:30
    "תבונת הגוף והאחדות בין הגוף לרוח בתורת הזן" עם עינב רוזנבליט 
    האימון המנטלי בזן מאפשר נגישות אל המקום העמוק ביותר של הקיום, מקום אינטימי
    ופואטי, שמהותו נוכחות במציאות כמות שהיא באמת. הגוף באימון זן הוא האמצעי למימוש
    המסע המנטלי. אימון זן מאפשר למתרגל לחוות את העולם במלואו, ולא רק דרך קטגוריות
    מושגיות, המסווגות את המציאות, ועורכות לה רדוקציה לצמדים של ניגודים. בין צמד
    הניגודים שאימון זן מאחד מצויים המושגים גוף ורוח... במפגשים נעיין באחדות שבין הגוף
    לרוח, ונבחן כיצד היענות לתבונת הגוף מאפשרת התפתחות רוחנית. 
    עינב רוזנבליט, חוקרת מחול ובודהיזם, הגישה את הדוקטורט בפקולטה לאמנויות
    באוניברסיטת תל-אביב, מרצה למחול ומנחת קבוצת אימון בדרך הזן.
    המפגש פתוח לכולם ויתקיים על בסיס של נדיבות לב הדדית (דאנה)

    מבט חטוף להמשך
    סמינר יולי 2012 עם דניאל סטמבלר: קריאה מוארת ב"סוטרת ההרים והנהרות" של מאסטר דוגן (באנגלית)
    The World is Your Teacher: Dogen's Mountains and Rivers Sutra. We will read the 13th century Japanese Zen master Dogen's poetic teaching, Mountains and  Rivers Sutra, together over the course of the month. The writing will serve as a guide for our reflecting on our relationship to the world, nature, and ourselves. Each participant will receive a copy of the text
     

     

    תאריכי המפגשים: 19.7.2012, 26.7.2012, 2.8.2012, 9.8.2012
    ההשתתפות בסמינר מותנית בהרשמה מראש במייל או בטלפון 6025429
    הסמינר מתקיים על בסיס נדיבות לבם של המשתתפים, למעט דמי הרשמה
    בסך 100 ש"ח להבטחת כיסוי חלקי של הוצאות תפעול הבית

     

    ''


    "...בשבוע שעבר דיברתי עם אחד הנזירים עד כמה קשה לעיתים לראות את עצמנו במונחים של איכויות חיוביות, מאחר ואנחנו כל כך מורגלים לראות את עצמנו במונחים של שלילה, של מה שאיננו בסדר, של הפגמים. איתנו, המערביים, אירופאים ואמריקאים, אני שם לב שזמן רב מתבזבז בביקורת עצמית ובהתעסקות במה שאנחנו חשים שפגום אצלנו, לא טוב או חלש. אנחנו סבורים שזו טעות אפילו להודות באיכויות הטובות שלנו. אני הייתי רגיל לחוש כך: שאני כֵּן כאשר אני מודה בחולשות ובפגמים שלי, אבל אם אודה במעלותי - יהיה בכך משום התרברבות. כאן, בבריטניה, התרברבות מעידה על טעם רע - לספר לאנשים כמה אתה נפלא, כמה כסף אתה מרוויח, בכמה תְּארים ויִחוסים חשובים אתה מחזיק.  בתאילנד, ישנם נזירים המחזיקים בכרטיסי ביקור שבהם מופיעים כל תאריהם - ב.א., מ.א., דוקטורט, צ'או-קון, ראש המחוז, סגן הנשיא של האחווה הבודהיסטית העולמית והקונגרס העולמי של הבודהיסטים, נאמן של גוף זה או אחר, שם זה בסדר להציג את עצמך במונחי ההישגים שלך.


    אבל כאן זה נחשב  בעיננו לטעם רע מאד, זה מביך. אתם אף פעם לא ראיתם בבית אנגלי אנשים התולים על הקיר את תעודות ממוסגרות של תאריהם האוניברסיטאיים, האין זאת? הם יהיו נבוכים מכדי לעשות זאת כי זו התפארות. כאן, בבריטניה, קיימת איכות של צניעות שהיא נעימה למדי במובנים רבים. עם זאת, ניתן לקחת זאת לקיצוניות שאינה מאפשרת להכיר באיכויות הטובות שלכם או להעריך את ההצלחות והמידות הטובות שלכם.

     

    האם נהפוך למפלצות אנוכיות ומנופחות אם נודה שאנחנו אוהבים דברים טובים? מדוע הפכתי לנזיר בודהיסטי (בהיקהו, bhikkhu)? מדוע שאבחר לחיות חיים של פרישות במסדר הנזירי הזה? הייתי יכול לתת לכם סיבות כמו, "אני חייב להתאפס, לקחת את עצמי בידיים ולהתנהג כמו שצריך. אני לא יכול לעשות זאת אחרת. אני חייב לעשות משהו כדי להכריח את עצמי לזה". אני יכול להסתכל על זה במונחים של חולשה וחוסר יכולת, על כך שנחוצה לי תמיכה של תנאים חיצוניים כי אני לא יכול לעשות את זה בכוחות עצמי. אבל אני יכול גם להסתכל על זה גם במונחים של משיכה לעבר מה שהנו מיטיב, מוסרי ויפה. יכולה להיות הצדקה לשתי הפרספקטיבות הללו. למרות שאני יכול להיות מוקסם על ידי דברים נמוכים יותר והצד האפל של החיים, זה לא שאני כל כך טוב שאני נמשך רק לכל מה שהנו מואר ויפה - בהחלט הוקסמתי גם ממה שאיננו כזה. הייתי אומר שזו נטית אופי אצלי להעדיף את המואר והטוב, הנכון והיפה. זה הכִּוון שאני מעונין בו. זה משהו ראוי, משהו שניתן לכבדו.  אני רואה זאת כמשהו טוב באופִיי..."


    מתוך ספרו של אג'אהן סומדהו "מודעות אינטואיטיבית" בהוצאת בית בהאוונא.
    הספר מוצע למכירה במחיר של 60 ש"ח.
    להזמנת משלוח בדואר התקשרו לטלפון 6025429


    אנחנו שבים ומזמינים אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק של הבית בקישור הבא:
     http://www.facebook.com/group.php?gid=47603707343&ref=ts


    פעילות בית בהאוונא מתקיימת ברחוב מרים החשמונאית 16 בת"א, קומת קרקע, דלת צהבהבה מימין למעלית. המפגשים מתקיימים על בסיס נדיבות ורוחב לב (דאנה).
    הבית יפתח כרבע שעה לפני תחילת הפעילות. אנא, השתדלו להגיע בזמן.


    בלב פתוח - תור ואיתמר


    לפרטים נוספים התקשרו אלינו:
    בטלפון: 03-6025429
    במייל: 
    bhavana@bhavanahouse.org

     

    ~  ~  ~

    כיצד לבחור מורה רוחני

    דרג את התוכן:

      תגובות (4)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        18/6/12 14:58:

      צטט: ציפי*** 2012-06-18 08:44:22

      חנה יקרה, את כל כך צודקת והידע שלך מאזן אותי בנושא של היוהרה והגאווה אל מול הביטחון ב-עצמי יותר משאר ה-עצמי. לגבי הקנאה, גם כאן למדתי שיש שני סוגים. רב האנשים מניעים את עצמם ביחס לאחר ולא מתוך רצון פנימי. במקרה הזה, הקנאה יכולה להיות מנוע לא רע בכלל על מנת לצאת מהתקיעות. אני מכנה זאת קינאה בונה.. שהאחר רוצה גם את מה שיש למושא כמיהתו. אישית אני לא מכירה את המקום הזה כי תמיד עסקתי בחקר עצמי ויכולותיי. כמובן, יש את הקיאה שהורסת כל חלקה טובה. וכאן בדיוק אין מה לעשות. זהו אימפולס שאיתו האדם הגיע לעולם וזה השיעור שלו בחיים. במקרים כאילו כמו שכתבת יש לשלוח אהבה ולהחזיר את הקינאה למקום ממנה היא יצאה.. תודה לך חנה שאת מעשירה את העומק של הדברים. זה מעבר לכל פילוסופיה או דת. אני קוראת לזה הגיון בריא ונשמה סוציאלית כי את מוציאה את עיקרי הדברים ואותם מפיצה. תבורכי חברה יקרה

       

      הדלאי לאמה כינה למה שאת קוראת "קנאה בונה", תחרותיות חיובית. הטיבטים גם קוראים לזה "שאיפה", והקשר עם המורה הרוחני נוצר על בסיס זה: לו יש תכונות שגם אני הייתי רוצה, לכן אקשיב למה שיש לו לומר ואשתדל גם ליישם בחיי. זהו המקלט האמיתי במורה, כאשר מפתחים שאיפה להדמות לו. 

      שמחה בשמחת הזולת, שמחה אמפתית, היא תרופת נגד ספציפית לקנאה (באנגלית). הבסיס לתרגול רוחני כלשהו מסתמך על העובדה שניתן לשנות את התודעה (במדע: תחום הניורופלסטיות, לדוגמה, תתמיר את תודעתך, תשנה את מוחך), כך שתמיד יש מה לעשות וחשוב מאוד גם לעשות. אחד מגדולי היוגים הקדושים של טיבט, מילרפה, רצח 35 בני אדם לפני שהתמיר את תודעתו. 

        18/6/12 08:44:
      חנה יקרה, את כל כך צודקת והידע שלך מאזן אותי בנושא של היוהרה והגאווה אל מול הביטחון ב-עצמי יותר משאר ה-עצמי. לגבי הקנאה, גם כאן למדתי שיש שני סוגים. רב האנשים מניעים את עצמם ביחס לאחר ולא מתוך רצון פנימי. במקרה הזה, הקנאה יכולה להיות מנוע לא רע בכלל על מנת לצאת מהתקיעות. אני מכנה זאת קינאה בונה.. שהאחר רוצה גם את מה שיש למושא כמיהתו. אישית אני לא מכירה את המקום הזה כי תמיד עסקתי בחקר עצמי ויכולותיי. כמובן, יש את הקיאה שהורסת כל חלקה טובה. וכאן בדיוק אין מה לעשות. זהו אימפולס שאיתו האדם הגיע לעולם וזה השיעור שלו בחיים. במקרים כאילו כמו שכתבת יש לשלוח אהבה ולהחזיר את הקינאה למקום ממנה היא יצאה.. תודה לך חנה שאת מעשירה את העומק של הדברים. זה מעבר לכל פילוסופיה או דת. אני קוראת לזה הגיון בריא ונשמה סוציאלית כי את מוציאה את עיקרי הדברים ואותם מפיצה. תבורכי חברה יקרה
        18/6/12 03:42:

      צטט: ציפי*** 2012-06-18 00:25:10

      חנה יקרה. תודה על החומרים שאת חושפת שמעוררים כל הזמן שאלות ותהיות. הגבול בין המוסר והענווה לבין חטא היוהרה הוא אכן דק. למדתי עם השנים שדווקא לשתף בהצלחות מהמקום של הדוגמה האישית ואופן התפתחות תקין ולא מתוך התרברבות ושחצנות, גורמת לאנשים להגיד - גם אני רוצה! כאשר אנשים מחפשים את ההצלחות אצל אחרים על מנת לחזק את האמונה שזה אפשרי - כאן בעצם ניתן למצוא את האישור שהדרך שאותו אדם דוגמתי עושה, היא נכונה. הגבול הדק בין ליצור שונאים לאוהדים. תודה לך


      ציפי יקרה, איזה יופי שהגעת והשארת לי/לנו עוד תגובה רגישה ומעוררת מחשבה. צריך המון ביטחון עצמי כדי להשתחרר מאגו. הטיבטים מבדילים בין שני סוגי גאווה, האחת יוהרה, שחצנות, דימוי עצמי גבוה שנובע מאגו, לעומת ביטחון עצמי אמיתי משולב ענווה, דהיינו מודעות למקומנו האמיתי בייקום וביחס לזולת. בבודהיזם הטיבטי, תרגילי מדיטציה של הדמייה עצמית עם דמות הבודהה, נועדו (בין השאר) להחליש אגו ולהעצים ביטחון עצמי אמיתי חיובי. מתמירים דמוי עצמי של 'אני' קטן וצר, בבודהה מלא בחמלה אינסופית לכל היצורים החיים. באופן שיכול להראות פרדוקסלי, האגו קטֵן, ככל שהביטחון העצמי מתעצם.


      לגבי "הגבול הדל בין ליצור שונאים לאוהדים", זה כבר בעייתי יותר, כי למרות שהכוונה היא ליצור אוהדים, איך שהזולת תופס אותנו, יהיה בהתאם לתודעתו שלו. כך, לדוגמה, הוספתי דוקטורט ומצאתי שרק עצם הדוקטורט עורר תחושות נחיתות ו/או של קנאה ו/או של איום אצל אנשים, ללא כל כוונה מצידי. קנאה זה דבר נוראי. תרופת הנגד לקנאה היא "שמחה בשמחת הזולת". עלינו להשוות את עצמנו של היום ל'אני' של אתמול, האם התקדמתי בתרגול שלי עצמי? לגבי דמות כמו הדלאי לאמה, אנחנו יכולים לשאוף לשם, ובמקביל, להעריך הצלחה של כל זולת. אדם עם ביטחון עצמי אמיתי יוכל להעריך הצלחה של אחר, והפוך, גם ככל שנשמח בהצלחת הזולת, כך גם הביטחון העצמי שלנו יגדל. גם, אם נשמח כל אחד רק בשמחתו שלו עצמו, השמחה תהיה רק של אדם אחד. אם נשמח בשמחתו ובהצלחתו של כל זולת, שמחתנו תגדל פי מונים. 


      עד שזה יעלה כפוסט אצלי, תגובה שלי אצל אורי זמיר בנושא יוהרה לעומת ביטחון עצמי אמיתי

      מהפך של הלב - כאן התיחסות לשמחה בשמחת הזולת, שלעפ נאחעס, ביידיש... 

        18/6/12 00:25:
      חנה יקרה. תודה על החומרים שאת חושפת שמעוררים כל הזמן שאלות ותהיות. הגבול בין המוסר והענווה לבין חטא היוהרה הוא אכן דק. למדתי עם השנים שדווקא לשתף בהצלחות מהמקום של הדוגמה האישית ואופן התפתחות תקין ולא מתוך התרברבות ושחצנות, גורמת לאנשים להגיד - גם אני רוצה! כאשר אנשים מחפשים את ההצלחות אצל אחרים על מנת לחזק את האמונה שזה אפשרי - כאן בעצם ניתן למצוא את האישור שהדרך שאותו אדם דוגמתי עושה, היא נכונה. הגבול הדק בין ליצור שונאים לאוהדים. תודה לך

      פרופיל

      חנה וייס
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      ארכיון