כותרות TheMarker >
    ';
    0

    פרשת קורח לפניכם............

    33 תגובות   יום שלישי, 19/6/12, 10:28

                    <<<<<< פרשת קורח >>>>>>

    ''
    פרשת השבוע נקראת 'קורח' על שם קורח, שפתח במחלוקת נגד משה ואהרון.
    *
    דבר זה מעורר תמיהה ::::: הלא מהפסוק [משלי י, ז.] - "ושם רשעים ירקב ".
    *
    לומדת הגמרא [ יומא ל'ח ב' ] --- שאין להזכיר שמו של רשע.
    *
    ופה, לא רק שמזכירים שמו של רשע אלא אפילו...................קוראים על הפרשה על ש מ ו ????????
    *
    מוזר מאוד...................
    *
    יש לומר שגם במחלוקת קורח ועדתו טמונה בסופו של דבר, נקודה חיובית.
    *
    ולכן נקראת הפרשה על שמו. כדי להבין זאת, יש להתעמק בתוכנה ובמהותה של המחלוקת שניהל.
    *
    טענותיו של קורח נראות לכאורה מוזרות.
    *
    הוא טוען ::::: כל העדה קדושים ובתוכם ה' ומדוע תתנשאו על קהל ה' ?
    *
    כלומר הוא מטיף לשוויון ולביטול פער מעמדות.
    *
    מצד שני קורח ועדתו מבקשים בעצמם להיות כוהנים [כפי שמשה עונה להם "וביקשתם
    *
    גם כהונה"] מזה נראה שקורח לא חלק על עצם מושג הכהונה אלא על אופיה.
    ''
    ואכן קורח הכיר בייחודם של הכוהנים. הוא ידע שכל ישראל עסוקים בענייני עולם. בענייני
    *
    עשיה גשמיים. לעומת הכוהנים המובדלים מהוויות העולם, ועסוקים רק בענייני קודש.
    *
    ובפרט הכוהן הגדול שעליו נאמר "ומן המקדש לא ייצא" [ויקרא כ'א ] על כך לא חלק קורח.
    *
    אבל הוא רצה הפרדה מוחלטת בין הכוהנים ובין העם. הפריעה לו העובדה שהכוהן משפיע על
    *
    העם ומנסה להעלות את העם למעלה.
    *
    מחלוקת קורח היתה על הזיקה שיש בין הכוהנים לבין העם. הוא רצה בכהונה שמופרדת מחיי העם.
    *
    קודש לחוד וחולין לחוד. [כפי שבימינו יש הטוענים להפרדה בין הדת לבין המדינה. ]............
    *
    טענתו היתה שענייני החולין הם מטרה בפני עצמה, ואין הכרח שיתחברו עם קדושה - שמיוצגת ע'י
    *
    הכוהנים.
    *
    לכן טענת קורח ועדתו, "ומדוע תתנשאו" לא סתרה את תשובתו של משה רבינו. "וביקשתם גם כהונה".
    (
    כי הם רצו סוג של כהונה שאין לה חיבור וקשר עם 'כל העדה'.
    (
    אך בכך פעל קורח נגד רצון ה' - הקב'ה רוצה דווקא ב ח י ב ו ר בין הקודש לבין החול !!!!
    *
    רצון ה' הוא, שהכוהנים יקרינו מ-אור הקדושה של המקדש - על העם.
    *
    וכך העם יתרומם לענייני קדושה. ע'י הקדשת שעות אחדות מהיום ללימוד תורה. לכן נתן הקב'ה
    *
    לכוהנים אחרי מחלוקת קורח, את עשרים וארבע מתנות הכהונה.
    *
    כדי להדגיש את הזיקה ההדדית בין הכוהנים לבין העם.
    ''
    כך קרה, שדווקא מחלוקת קורח ח י ז ק ה את מעמד הכהונה וביססה את הקשר שצריך להיות בין
    *
    הכוהנים לבין העם. וזו הסיבה שהפרשה נקראת על שמו של קורח, כי בסופו של דבר צמח - גם מקורח
    *
    דבר חיובי ודווקא על ידו התבסס עניין הכהונה.
    *
    כשיש היפוך של חושך לאור - אז האור נעלה יותר. מאשר אם היה סתם אור מלכתחילה.
    *
    דווקא הקליפה שמבררים אותה והיא נהפכת לקדושה - מזה יש נחת רוח לה'
    *
    מזה אנו יכולים ללמוד ,
    *
    שהפרעות שונות לקיום התורה והמצוות בסופו של דבר אין בהן ממש.
    *
    זהו נ ס י ו ן בלבד. אפילו דבר שלילי כמו מחלוקת קורח הביא בסופו של דבר לתוצאה חיובית.
    *
    ומכאן שאין להירתע מפני כל קושי. כי גם הקושי מטרתו להוביל לקיום רצון ה'
    *
    ולחזק את האדם בעבודת ה'. -בעבודה שהוטלה עליו אישית לברר ולזכך.
    *************ליקוטי שיחות כרך ח' עמ' 115.
    ''

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (33)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        29/6/12 20:39:
      שבת שלום
        23/6/12 15:48:
      תודה....
        23/6/12 00:26:
      מ ש י ח !!!
        22/6/12 07:02:
      שבת שלום
        21/6/12 13:41:
      יישר כוח מיכלי....תודה על כל מה שאת מביאה....את נהדרת....סאלינה
        21/6/12 10:26:
      תודה על המאמר המרתק , יישר כח מיכל . שבת שלום טובה ושקטה
        21/6/12 09:06:
      אין לך מושג כמה אני אוהב לקרוא את מחשבותייך. יום נעים מיכל
        21/6/12 07:02:
      תודה על ההקשרים של אז והיום זה מחזק האמונה שאין חדש תחת השמש. תודה מתוקתי מיכלי
        20/6/12 11:39:
      לא לחינם יצא הביטוי " עשיר כקורח " עליה וקוץ בה אחלה יום
        20/6/12 11:01:
      אכן האור שלמעלה משתלשל למטה ומהחושך מפציע האור...
        20/6/12 08:55:
      תודה
        20/6/12 07:23:
      מיכל - תודה ובוקר נפלא
        20/6/12 02:54:

      צטט: ky210 2012-06-20 01:32:59

      פרמידת האנושות:

      המיקרו של המקרו , POD ' ISO'

      1. העם הנבחר

      2. דגל ישראל

      3. אנחנו , הישראלים של היום, 

         מחויבותינו להביא  השינוי והעצירה

         של ההדרדרות המתמשכת...ועכשיו.

      נעשה ונשמע וימים ידברו....

       

      יורם המדען הראשי / ממציא/ פטנט / זכויות יוצרים ,

      (18.06.2012 , כח סיון תשע"ב)

      http://cafe.themarker.com/post/2655284/

       

        19/6/12 23:48:
      תודה ששיתפת בפוסט משובח תבורכי באהבה צחיתוש
        19/6/12 23:23:
      אה באמת רפי ? נדמה לי שקראתי משהו באחד הפוסטים שלך - אבל לא משנה, אם אתה לא מבלה בקניונים נו.........אשריך וטוב לך עם חשבון הבנק שלך .
        19/6/12 19:58:
      תודה על פוסט ראוי ומחכים
        19/6/12 18:50:

      צטט: מיכל..shalev 2012-06-19 15:28:41

      תגובתי לרפי הג'ירפי - .....כפי שאתה נוכח לראות מר כבשן איננו נכלל בין חבריי המכובדים והיקרים, ועובדה זו אומרת ה כ ל. בטוחני שאתה ולשונך המלומדת והשנונה יודעים להסתדר היטב גם בלעדיי............תודה על ביקורי הנימוסין שלך אצלי, והמשך לבלות בקניון חולון [רק אתמול הייתי שם, שיפצו והרחיבו יפה מאוד ] ותיהנה מהחיים .כל טוב.

      תודה למיכל ולדוקטור לאה על תשובותיהן המרגיעות. (אומר רק בסייפא כי כף רגלי מעולם לא דרכה על רצפת קניון חולון או סביבותיו. הנני ממעט להיכנס גם ליתר הקניונים ברחבי הארץ. כנראה זה מישהו שמתחזה לי... או מזכיר אותי...)  

        19/6/12 16:09:

      צטט: toffie 2012-06-19 15:38:06

      פרוש מעניין.כנראה צדק חברתי לא התחיל רק מתקופתינו אנו.. תודה

       

      אכן עשית חיבור יפה. משה היה המנהיג ומוביל מצד אחד ומצד שני  רצה להבין, להעביר את דבר

      העם. מנהיג למופת. היה מוכן להקריב את כניסתו לארץ ישראל עבור העם אותו הוא הנהיג.

        19/6/12 16:05:
      תודה רבה. נהדר. בדיוק כמו שאלוהים הקשה את לב פרעה על מנת לחזק את אמונתו של משה בעצמו ובדרך שאלוהים סלל. הקושי לעיתים בה לחזק את החוזקה. שנבדוק את עצמנו, דרכנו והאמונה שלנו. מקסים אהבתי
        19/6/12 15:38:
      פרוש מעניין.כנראה צדק חברתי לא התחיל רק מתקופתינו אנו.. תודה
        19/6/12 15:29:
      דברי התורה שיהיו לרפואה שלימה לרייזלע בת זלדה
        19/6/12 15:28:
      תגובתי לרפי הג'ירפי - .....כפי שאתה נוכח לראות מר כבשן איננו נכלל בין חבריי המכובדים והיקרים, ועובדה זו אומרת ה כ ל. בטוחני שאתה ולשונך המלומדת והשנונה יודעים להסתדר היטב גם בלעדיי............תודה על ביקורי הנימוסין שלך אצלי, והמשך לבלות בקניון חולון [רק אתמול הייתי שם, שיפצו והרחיבו יפה מאוד ] ותיהנה מהחיים .כל טוב.
        19/6/12 15:23:
      המון תודה
        19/6/12 15:06:
      יישר כוח ! *
        19/6/12 14:38:


      מיכל יקרה !

      מחלוקת נוראה התגלעה בנושא "פרשת קורח" ביני לבין אחד מבני עדתך הלא הוא "כבשן האש" שביקש ממני חברות לפני זמן רב ונעניתי בשמחה.

      בואי את ושפטי בינינו והיי את בוררת של צדק ומשפט.


      זה התחיל מכך שהגבתי אצלו ברוח הדברים של דוקטור לאה הנכבדת. כאן

       

      הוא ענה לי בדואר הפרטי בלשון שאינה משתמעת: 

      ראוי ללמוד גם מהג'ירפה שאוכלת מה

      שנקבע לה בבריאתה.אנחנו בתור יהודים,

      על שם יה-ודה' מחוברים לשם הוי-ה

      שנתן לנו את התורה ע"י שליחו משה

      רבנו עליו השלום.ומשם בתורה אנו

      לומדים התנהגות יהודית מה היא,

      שמירת שבת,אכילת כשר,טהרת משפחה,

      וכו' וכו',כנראה שאתה בכלל לא בקטגוריה

      הזו.לכן בקשה אל תכתוב לי תגובות כאלו.

      הם ימחקו.ועצור כאן ומייד.ראה הוזהרת.

      שלא תבוא בטענות.לא אענה לך.

       

      מיהרתי ועניתיו כהאי לישנא: 

      מאין אתה לוקח עכשיו את החוצפה "להזהיר", אותי?

      או לאיים עליי?

      מצידי אתה יכול למחוק או לחסום.

      זה לא יפגום בתקפותם של דבריי.

      מה שאתה עושה כאן

      הוא בדיוק מה שעשו לקורח.

      איימו עליו והשתיקו אותו.

      ואתה רואה כמה שזה עזר... 

      מה שאני מאמין בו הוא הדבר הנכון.

      למה אתה פוחד לשמוע "כפירה"?

      אולי משהו מזה ייתפס בך?

      התורה היא של כולנו.

      היא ספר מוסָר.

      פרשת קורח ניתנת לפירוש בדרכים רבות

      הדרך "שלך" היא רק אחת מיני רבות.

      אתה מנהל כאן קרב מיותר עם אחד היחידים שעוד היה מוכן להקשיב לכם ולענות בכבוד.


        19/6/12 13:48:
      תבורכי.
        19/6/12 13:20:

      מיכל יקרה,

      קורח, שמורח,

      העיקר שלא חסכת מעצמך טורח,

      ונתת את השעור בלי לקצץ באורך,

      והזכרת את הרבי בלי מורך,

      וזיכית את עצמך בברכת המבורך...

        19/6/12 13:09:

      תודה מיכל יקרה לליבי על שהבאת לנו מפרשת קורח

      ואני החכמתי והוספתי ידע

      * כוכב אהבה ממני

      וחיבוק אוהב ונשיקות חמות את ליבך המלא באמונה

      תתפללי גם בשביל רפאלה שלנו.תודה
      תודה לך
        19/6/12 12:10:
      כיף לחזור איתך, בעזרת הכתבות האלה, לימי ילדותי ולהיזכר . תודה מיכלי ויום טוב.
        19/6/12 12:05:
      פרשת השבוע מתאימה למה שקורה כיום בארצינו..ריח של פילוג..
        19/6/12 11:46:
      לפרשת קורח פירושים לא מעטים. קורח ועדתו רצו שיוויון מלא של העם. אין שבטים יוצאי דופן, כמו כהנים ולוויים שיש להם תפקידים מיוחדים, ותמלוגים מיוחדים. כל השבטים שווים. בוחרים אישים למלא תפקידים. כמובן שקורח ועדתו הם ברמה גבוהה ואפשר לבחור מתוכם. הם נענשו על ידי האל, ובשבטי ישראל לא היה שיוויון. היו שבטים מיוחדים לעבודת האל. לאחר שחרב בית המקדש, והוחלט על הצלת העם באמצעות הקמת בתי כנסת לתפילה, חוסל בעצם מעמד הכהונה והלוויים. אבל דברים שנקבעו פעם בהיסטוריה האנושית אינם נוטים להעלים בקלות ואנו יודעים כי גם בישראל המתחדשת קיימים הכהנים והלוויים. ותפקידם מצומצם לבתי הכנסת ולבריתות המילה. אם נחזור לקורח ועדתו , רצונם לאחדות העם לא הצליחה עד היום הזה.