כותרות TheMarker >
    ';

    ברוכים הבאים

    הבלוג של חנה וייס

    הבנה בינדתית, שלום בטיבט, שלום עולמי, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, חינוך למוסר ויצירת חברה אנושית וחומלת אלה הנושאים שמעסיקים אותי היום. פועלת כדי שניקח בחפץ לב את התרופה לאפידמיית העדר המוסר הפוקדת אותנו ושניישם את תרגול המוסר בחיינו.
     
    שכל בעלי התודעה יזכו לאושר בר-קיימא!

    0

    טראנס ובריאות הנפש

    18 תגובות   יום שבת, 14/7/12, 17:44

    מדעי המוח ומדיטציה 

    מחקר מדעי המוח ומדיטציה (בלעז: contemplative neuroscience), הוא מחקר שיתופי בין מתרגלי מדיטציה מתקדמים ומדעני מוח, שנערך במרכזי מחקר כגון: אוניברסיטת וויסקונסין, אוניברסיטת סטנפורד, מכון מיינד אנד לייף, אוניברסיטת אמורי, אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטאות בהודו ובעוד מקומות, במשך מעל שני עשורים. פעילות האונה השמאלית הקדמית של הקורטקס של המוח ידועה היום כקשורה לרגשות חיוביים של אושר ושל שביעות רצון. הגרף בהמשך מראה תוצאות של פרופ' ריצ'רד דיווידסון, מאוניברסיטת ווסיקונסין, אשר מתאר פעילות שמאלית/ימנית של האונה הקדמית של הקורטקס של המוח למתרגל מתקדם אחד לעומת 150 אנשים רגילים לא מתרגלים. המתרגל המיומן נמצא 4.5 סטיות תקן מחוץ לעקומת הפעמון, לפעילות מוגברת של האונה השמאלית הקדמית של הקורטקס של המוח. זהו מדד ניורולוגי אובייקטיבי של המצב הנפשי של הנבדק. 

     

    ''

    בתמונה: (שמאל) מתייה ריקאר מגיח ממכונת MRI, לצידו עומד פרופ' דייווידסון.

     

    התמונות הנ''ל הן מתוך ההרצאה "הרגלי האושר" של מתייה ריקאר:


    ''

     

    https://www.youtube.com/watch?v=vbLEf4HR74E

    https://www.ted.com/talks/matthieu_ricard_on_the_habits_of_happiness?language=he

     

    סרט מבוא של מכון מיינד אנד לייף על חקר המוח ומדיטציה:

     

    ''

    https://www.youtube.com/watch?v=5o6_KB7tDbc

     

    רמות עדינות של התודעה

    מתרגלי מדיטציה מתקדמים עובדים עם הרמות העדינות של התודעה. מהן רמות עדינות של התודעה? הרמה הגסה ביותר של התודעה היא מצב הערוּת. רמות עדינות יותר של התודעה הן: מצב חלימה, שינה עמוקה, עילפון, קומה, והרמה העדינה ביותר של התודעה היא תודעת המוות. בדרך ל-4.5 סטיות תקן מעקומת הפעמון, יוגי, מתרגל מדיטציה מתקדם, עשוי לחוות מצבי טראנס, מצבים תודעתיים ערים שקשורים למצבי תודעה עדיניים. 

     

    טראנס בטיבט

    מצבי טראנס מתועדים היטב בתרבויות סביב העולם ומוכרים כחלק מהחוויה האנושית. הטראנס בטיבט הוא מוסד ממלכתי. במשך מאות שנים, שלושה אורקלים נכנסים למצבי טראנס כדי לייעץ לממשלה הטיבטית. מסורת זאת ממשיכה גם היום. וידאו של 17 דקות מתאר את האורקל של הנצ'ונג, קוטן-לה, במצב של טראנס, ומאוחר יותר בווידאו, צרינג צ'נגה, גם אורקל טיבטי, מתראיינת. הווידאו הבא מראה את קוטן-לה לא במצב של טראנס, כשהוא משוחח עם חבר הקונגרס דניס קוסיניץ'. הצילום הזה מראה את צרינג צ'נגה במצב של טראנס. כך שנוכל לראות שני אורקלים טיבטים במצב תודעתי של ערות שהוא מצב תודעתי רגיל, ובמצב תודעתי של טראנס. 

     

    ''

    האורקל של הנצ'ונג במצב של טראנס


    ''

    האורקל של הנצ'ונג, קוטן-לה

     

    ''

    צרינג צ'נגה

     

    תרגומים בעברית לשני הסרטים להלן נמצאים כאן.

     

    האורקלים הטיבטים:

     

    ''

    https://www.youtube.com/watch?v=VS2xxz7lcVE

     

    האורקל של הנצ'ונג משוחח עם חבר הקונגרס דניס קוסיניץ':


    ''

    https://www.youtube.com/watch?v=72fETRdUlCI

     

    תרגומים בעברית לשני הסרטים הנ''ל.

     

    רפואה טיבטית :סוק-לונג ולונג

    שלא כמו המוסדות הממשלתיים הפורמלים הנ''ל, מתרגלים יכולים לחוות מצבי טראנס אחרים, שמוכרים בטיבט הנקראים: לונג וסוק לונג. לונג משמעו 'רוח', וסוק לונג, 'רוח החיים', הפרעה באנרגית הערוץ האנרגתי המרכזי של הגוף. רופאים טיבטים, הנקראים 'אמג'י' (גם: אמצ'י), לומדים לאבחן אבחנה מבדלת את מצבי התודעה השונים שביחד נקראים 'רוח'. הסימנים האופייניים של סוק לונג כוללים: שליטה מאומצת של החשיבה, השתן, הקול, הרוק, תנוחת הגוף, הצואה וכו'. סוק-לונג נפוץ בטיבט, במיוחד במנזרים, תמיד מטופל נכון ו'אף אחד לא נשאר ככה'. מאוד חשוב לטפל נכון בסוק-לונג. הטיפול הוא בעיקר על ידי אינטראקציה חברתית עדינה ומשחק. 

     

    כאשר נזיר מפתח סוק-לונג, הנזירים האחרים מפסיקים את המדיטציות ואת הלימודים שלהם ומשחקים 'שוֹ', משחק קוביות מסורתי, ביחד עם הנזיר החולה, עד שהוא מתחבר מחדש באופן הדרגתי לתודעה הגסה ולמציאות הרגילה. הנזירים משחקים איתו כל יום, כל יומיים, כל שלושה ימים, עד שהמצב עובר בהדרגה. רופאים טיבטים גם מטפלים בבעיות של לונג עם צמחי מרפא, מסג', תזונה, מאנטרות וקטורת רפואית. הלאמות, המורים הרוחניים הטיבטים, גם יכולים לערוך טקסי טהרה לאדם שאובחן בסוק-לונג. מחלות נפש הן נדירות בטיבט.

     

    ''

    צמחי מרפא טיבטים, מרשם לסוק-לונג

     

    לגבי הרפואה הטיבטית, כבוד הדלאי לאמה אמר, "הרפואה הטיבטית היא שיטה אינטגרלית של בריאות ששירתה את הטיבטים באופן מוצלח במשך מאות שנים ואני סבור שהיא עדיין יכולה להביא תועלת רבה לאנושות בכללותה. הקושי שעומד בפנינו הוא קושי של תקשורת, כי, בשונה משיטות מדעיות אחרות, חייבים להבין את הרפואה הטיבטית במושגים שלה, וגם בהקשר המחקרי האובייקטיבי." 

     

    הסוגיה המערבית

    מכיוון שטראנס הוא חלק מהחוויה האנושית, מערביים רבים גם עשויים לחוות מצבי טראנס. ישנם מרפאים רוחניים שנכנסים ויוצאים ממצבי טראנס באופן תדיר, כמו המרפאה בתיקשור דון קלארק. כאשר מצבי טראנס קורים באופן ספונטני במערב, נדיר שהם מאובחנים כטראנס, אם בכלל. חלק ממצבי הטראנס חולפים מעצמם, כאשר אחרים זקוקים לטיפול רפואי אקוטי קצר. מצבי טראנס אלה מוכרים יותר ויותר כ"בקיעה רוחנית" (spiritual emergence) ו/או כמשבר רוחני (spiritual emergency). במאמר אחר, כיניתי מצבי טראנס אלה "שפעת רוחנית". החברה המערבית, באופן כללי, נוטה לא להיות סובלנית כלפי מצבי תודעה יוצאי דופן, ואנשים שמגיבים בבהלה ו/או באגרסיביות בסביבת אדם במצב של טראנס בעצם תורמים להחמרת, במקום להקלת, הסימפטומים. 


    תרופות פסיכיאטריות יכולות להיות מאוד מהירות ואפקטיביות לטיפול במצבי טראנס. מתן תרופות של 1-4ימים עשוי להיות מספיק כדי שאדם יחזור למצב התודעתי הרגיל הגס של הערות ולתפקוד רגיל. בנקודה הזאת, הדבר הטוב ביותר, ככל הנראה, הוא להפסיק את השימוש בתרופה. אנשים עם סוק-לונג הם רגישים במיוחד; שימוש מופרז בתרופות פסיכיאטריות, הן המינון והן משך הזמן, יכול לגרום להפרעות במערכת העצבים ובמערכת כלי הדם. כאשר הטיפול הפסיכיאטרי לא נעשה בכפייה, האדם שחווה את מצב הטראנס יכול לשלוט ולומר מתי להפסיק את הטיפול, על סמך החוויה שלו ועל פי שיקול דעתו.


    הסרט הזה, שאורכו 45 דקות, מאת מליסה גונסנה, "תודעות בהתהוות: פסיכוזה ורוחניות", מציג טיפול טבעי במצבי טראנס, המכונים כאן "פסיכוזה", בעיקר מפרספקטיבה מערבית. הסרט גם מציג את הקונפליקט האפשרי בין מתרגלים רוחניים כאשר הם מתמודדים עם הפסיכיאטריה המערבית. תרגמתי את כל הסרט לעברית, וניתן להוריד את התרגום כמסמך PDF


    ''

    https://www.youtube.com/watch?v=h12_kRYITTA


    לסיום

    אולי הגיע הזמן שנתחיל ליישם מדדים מדעיים אובקייטיבים ואת תובנת בריאות הנפש שנובעת ממחקרי מדעי המוח ומדיטציה, על "חולי נפש" ועל עצמנו. גם נוכל לשקול להתייעץ עם רופאים טיבטים לגבי טיפול חומל ואפקטיבי במצבי תודעה יוצאי דופן. כבוד הדלאי לאמה כבר הציע להתייעץ עם רופאים טיבטים למקרים להם אין לרפואה המערבית מענה. 

     

    ספרות וקישורים לארגונים ולמידע נוסף באנגלית


    ביקורת לגבי הפסיכיאטריה המערבית

    ד''ר ג'ון וויראפן, מנכ''ל איליי לילי לשעבר בשבדיה

     

    תודות למוריי: כבוד הדלאי לאמה, קנסור ג'האדו טולקו רינפוצ'ה, קנסור דנמה לוצ'ו רינפוצ'ה, קירטי צנשאב רינפוצ'ה ז''ל, קנצ'ן טרהאנגו רינפונצ'ה, גשה פמה דורג'ה, קנפו קלסאנג נימה, גשה ג'מפה גייצו ז''ל, הנזירה ריטה ריניקר, גן גייאצו, גן דמצ'ו גיילצן, גשה לאקדור, ג'צונמה טנזין פלמו, הנזיר שון פרייס, הנזיר אנטוניו סאטה, הנזירה סנגייה קהדרו, הנזירה רובינה קורטין ועוד. אם לא רשמתי מישהו זה לא מחוסר כבוד! 

    לגבי סוק-לונג באופן ספיציפי: ד''ר לובסונג דונדופ, סינטיה הוסטד, אמצ'י-לה אורני זקס, גשה פמה דורג'ה ועוד רופאים ונזירים טיבטים.

     

    אולי תהנה/י גם לקרוא:

    בשעה טובה, עידן המוח הגיע - על הטמעת חמלה, מוסר ומדיטציה בחינוך

    שיווק ועסקים עם הכוונה האלטרואיסטית - בריאות הנפש

    מהפך של הלב

    בודהיזם מדע של התודעה - הדלאי אלמה מסביר על רמות תודעה עדינות

    שפעת רוחנית, לא מחלת נפש

    דרג את התוכן:

      תגובות (18)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/8/12 07:03:

      צטט: ky210 2012-07-16 05:56:32

      ראשית , לא אומרים "מחלת נפש" , אומרים "פגוע נפש"...

      שנית , לצערי, לא קראתי הכתבה ,  מאחר וצריך זמן לכך...

      שלישית , כאדם שמוגדר "פגוע נפש" , תמיד כדאי ללמוד...

      רבעית,כל "פגוע נפש" לא בהכרך נולד "פגוע נפש"ולהפך...

      חמישית , כל מחלה בעולם ,ניתנת לריפוי עצמי של  הגוף ...

       שישית  , מרבית "פגועי הנפש" נפגעים בשנות השלושים...

      שביעית  , לפני שאדם מחליט / בוחר להתאבד שיתקשר ...

       

      יורם קורנגולד

      052-2595714

       

      ניצול הפסיכיאטריה

        22/7/12 10:02:
      מעניין מאוד, מפאת קוצר הזמן אשוב כדי להעמיק :))
        21/7/12 11:24:
      חנה המופלאה שלנו!! לשים לך כוכבים על הפוסטים שלך זה הכי מעט שרק אפשר. אין גבולות לאושר שלי כאשר אני קוראת את המידע הקסום שאת מעבירה ואני מאמינה בו מרגע היוולדי לעולם הגשמי הזה. תבורכי!!!!!!! והמשיכי להפיץ את האור והאמונה. החסד והרחמים מהמקום הגבוה.
        20/7/12 15:50:

      מרב, הוספתי דיון על מדיטציה יהודית, ומירי ארמה מלמדת מדיטציה 'נייטרלית', חילונית, בחיפה, למי שנרתע מ"בודהיסטי" ושהמדיטציה עדיין מעניינת אותו. המדיטציה מביאה שלווה פנימית והעיסוק בה חשוב ביותר - לא משנה איך נתייג ונקרא לה. לכולנו תודעה, כפי שלכולנו גוף, וטוב שנפעל למען בריאות התודעה שלנו. 

        16/7/12 12:55:

      צטט: עו''דפרייסאורי 2012-07-16 09:12:05

      יישר כח, כל הכבוד חנה, על המאמר המועיל והיסודי. ברשותך אפיץ לחובבי טיבט ממיודעי תומר פרסיקו וענת צחור. חן חן. תודה רבה.

       

      תודה אורי. תפיץ רחב ככל שניתן. שנשחרר את טיבט. 

        16/7/12 12:52:

      צטט: ky210 2012-07-16 05:56:32

      ראשית , לא אומרים "מחלת נפש" , אומרים "פגוע נפש"...

      שנית , לצערי, לא קראתי הכתבה ,  מאחר וצריך זמן לכך...

      שלישית , כאדם שמוגדר "פגוע נפש" , תמיד כדאי ללמוד...

      רבעית,כל "פגוע נפש" לא בהכרך נולד "פגוע נפש"ולהפך...

      חמישית , כל מחלה בעולם ,ניתנת לריפוי עצמי של  הגוף ...

       שישית  , מרבית "פגועי הנפש" נפגעים בשנות השלושים...

      שביעית  , לפני שאדם מחליט / בוחר להתאבד שיתקשר ...

       

      יורם קורנגולד

      052-2595714


      תודה ביקורך והתיחסותך, יורם. ההבדל בין 'פגוע נפש' ל'חולה נפש' לא ברור לי. למי שחסר זמן או סבלנות, הפואנטה בפוסט היא, ש"מחלות נפש" נדירות בטיבט וכדאי ללמוד מהטיבטים מה הם עושים, כדי שניפטר מכל הבעיה החברתית. אף אחד לא נולד עם 'מחלת נפש', לכן אנחנו צריכים לבדוק מה אנחנו, כחברה, עושים כדי לגרום לעצם התופעה. אנחנו נוטים לאתר את 'המחלה' אצל אדם מסוים, כאשר, לרוב, 'המחלה' היא חברתית, כי מי שמסמן ומדביק תווית לאחר הוא לא האדם המסומן - 'מחלת התוויות' היא מחלה חברתית רווחת. על ידי נידוי, כעס, הרחקה, אלימות פעילה וסבילה, אנחנו פוגעים בזולת, שמגלם תופעות כמו אבדנות, זעם, התכנסות, וכן הלאה. התמקדתי בטראנס/פסיכוזה בפוסט.


      "כל מחלה בעולם ,ניתנת לריפוי עצמי של  הגוף ..." כמובן שלא ניתן לרפא כל מחלה בעולם, אבל ניתן בהחלט לרפא מחלות רבות, של הגוף ושל הנפש. בפרט הנפש ניתנת לריפוי עצמי - התודעה, כאשר תשומת ליבה מופנית פנימה ומויישמת באופן נכון, מרפאה את התודעה עצמה. כל נושא בריאות הנפש הוא נושא בעייתי ביותר וטעון. יש נטייה לומר "כל מקרה לגופו" אבל התופעה היא תופעה חברתית, ויש (ז''א, נחכים) להתיחס, למגר ולעקור את התופעה החברתית מהשורש. אישית, דרכתי מעל גופות של 'זומבים' שרועים על רצפת מחלקה לחולי נפש 'כרוניים' של בית חולים לחולי נפש, אנשים שנשפטים בהעידרותם לתקופות חוזרות של אשפוז כפוי, מיוצגים על ידי עו''ד כוזבים, כאשר איש לא משקמם ולא שומע את זעקתם. אני עדה לפשעים נגד האנושות בתחום הפסיכיאטריה. 

        16/7/12 09:12:
      יישר כח, כל הכבוד חנה, על המאמר המועיל והיסודי. ברשותך אפיץ לחובבי טיבט ממיודעי תומר פרסיקו וענת צחור. חן חן. תודה רבה.
        16/7/12 05:56:

      ראשית , לא אומרים "מחלת נפש" , אומרים "פגוע נפש"...

      שנית , לצערי, לא קראתי הכתבה ,  מאחר וצריך זמן לכך...

      שלישית , כאדם שמוגדר "פגוע נפש" , תמיד כדאי ללמוד...

      רבעית,כל "פגוע נפש" לא בהכרך נולד "פגוע נפש"ולהפך...

      חמישית , כל מחלה בעולם ,ניתנת לריפוי עצמי של  הגוף ...

      שישית  , מרבית "פגועי הנפש" נפגעים בשנות השלושים...

      שביעית  , לפני שאדם מחליט / בוחר להתאבד שיתקשר ...

       

      יורם קורנגולד

      052-2595714

       

        15/7/12 17:31:

      צטט: כִּשְׁ-רוֹנִית 2012-07-15 17:22:18

      מרתק. גילית שי לי המוני מצבי עדינות (: חצי מהיום אני חולמת.

       

      צוחק נחמד.

      כן, כל הילדים האלה שחולמים ומביטים מבעד לחלון בשיעורים -

      הם בסדר גמור. :)

        15/7/12 17:22:
      מרתק. גילית שי לי המוני מצבי עדינות (: חצי מהיום אני חולמת.
        15/7/12 17:20:
      הרשתות האינטרנטיות פותחות קשר מיידי למתרחש בכל נקודה בעולם. וזה נפלא.
        15/7/12 17:15:

      צטט: מרב 1956 2012-07-15 16:48:28

      צטט: חנה וייס 2012-07-15 13:54:57

      צטט: מרב 1956 2012-07-15 07:21:04

      תודה חנה על הרשומה .

      בעקבות מה שכתוב כאן 

      מחלות נפש הן נדירות בטיבט.

      מעניין אותי לדעת האם זה מפני השלווה בה הם חיים,

      האם בעקבות התירגולים?

      אם זה אכן כך, ניתן אולי בכלל לא לחלות ,

      אם נאמץ גישה טיבטית בחיינו.

       

      השלווה היא בעקבות התרגולים, כן.

      וכן, ככל שנאמץ וניישם תרגול תודעה,

      תהיה לנו תודעה ממושמעת יותר.

      תודעה לא מתורגלת היא תודעה חסרת משמעת,

      היא המקור לסבל רב.

      בהחלט, ניתן בכלל לא "לחלות". 

      אפשר בהחלט לאמץ שיטות טיבטיות יעילות לתרגול התודעה

      שהן נייטרליות, כמו שכל אדם יכול, למשל, לקבל דיקור סיני

      מבלי להיות סיני; הדיקור עדיין אפקטיבי. 

      קשב לנשימה, תרגול חמלה, התבוננות בתודעה או בדימוי מנטלי,

      אלה כולן שיטות נייטרליות לפיתוח ריכוז.

      (אם המילה 'בודהה' מוזכרת, אפשר פשוט להתמיר אותה

      ל- : 'צדיק', 'חסיד', 'בעל תודעה שלווה וממושמעת'). 

      גם מוסר אנושי אוניברסלי הוא לא תלוי-תרבות או דת או אמונה כלשהן.

      גם נדיבות, סבלנות, ענווה, הם לא "טיבטים" דווקא. 

      אנחנו בהחלט יכולים.   תודה לך חנה יקרה. ממש חבל שאין כאן בארץ (או שיש ואיני מודעת לכך) תירגולים כאלה. כפי שיש מדיטציה, צ'י-קונג וכד'.

       

      יש, בשפע. למדתי רק בארץ. (בטיבט למדתי שפה.) התרגול הוא תרגול של מדיטציה.  

      הנה כמה: 1, 2, 3 ,4, 5 ,6, 7

        15/7/12 17:00:

      צטט: shabat shalom 2012-07-15 16:11:24

      אם הבנתי נכון אזי מדיטציה פנים רבות לה: אני קישרתי אותה למצב של שלווה והשלמה והנה אני רואה שהיא גם קשורה למצבי טראנס שמעידים (אם איני טועה) למצבי עירות קיצוניים. אני חושב שכל שיטות הטיפול הבלתי קונבנצונאליים הם מתאימים לאנשים בעלי מאפ]יינים גופניים ואישיותים ספציפים - וראוי שכל אדם ינסה אותם אבל לא יזניח כלל את הרפואה הקונבנציונלית...

       

      תודה על הביקור ועל התגובה ועל ה-*.

      המדיטציה בהחלט קשורה למצב של שלווה והשלמה, עם כל מצב תודעתי נתון.

      יש מצבי טראנס שונים ואני בהחלט לא מומחית להם. הטיבטים - כן.

      אצל האורקלים, אלה מצבים של תיקשור של יישויות שמימיות נטולות גוף (יש כאלו).

      אצל המתרגל שנקלע ללונג או לסוק-לונג, זה כמו ששחקן אולימפי יקבל נקע או מתיחת שריר. זהו חלק בלתי נמנע, אצל חלק מהמתרגלים, אבל לא מקור לדאגה עמוקה. מטפלים וזה חולף. ממשיכים לתרגל.

      לגבי "שיטות טיפול לא קונבציונליות", עצם ההגדרה טומן את הבעיה - האם דיקור סיני הוא קונבנציה היום או לא? הוא נמצא בכל קופ''ח בארץ...

      שיטות טיפול הן פשוט שיטות טיפול, והפופולריות שלהן או מידת המקובלות שלהן לא אומרת דבר וחצי דבר על האפקטיביות שלהן.

      כמובן שרפואה טיבטית מקובלת בטיבט, הטיפול איננו חריג, שם גם המדיטציה נפוצה. מכיוון שהמדיטציה היום מבוססת ונפוצה בארץ, רצוי שנלמד גם איך לטפל בבעיות שעלולות להתעורר.

      היום, לרפואה "הקובנציונלית" לא רק שאין מענה לבעיות אלו, אלא הטיפול עשוי להיות ממש פוגעני - למשל, בחור שתרגל פאלון דאפא (פאלון גונג) מצא את עצמו בטיפולים של שנה בבתי חולים פסיכיאטרים, מנותק מכל חבריו, כי "נפל לתוך כת".

      פאלון דאפא הוא תרגול מדיטטיבי מעולה שמפתח חמלה, ובוודאי ובוודאי לא גורם ל"מחלת נפש" ובטח שלא מהווה "כת".

      טיפול בניורוטוקסינים (רעלי עצבים) במתרגל מדיטציה בהחלט יכול לגרום לפגיעה ניורולוגית שאח''כ מוגדרת כ"מחלת נפש".

      לכן, הסברתי כיצד יש כן להשתמש ולהיעזר ברפואה "הקונבציונלית".

      רק לסבר את אזניך, עבדתי בפסיכיאטריה בבי''ח בארץ במשך שנה עם דיקור וצמחי מרפא, הרציתי 3 שנים ברציפות בכנס ארצי של "אנוש" על טיפול טבעי במחלות נפש.

      אני מתרגלת מדיטציה ברמה מתקדמת, אף חוויתי מצבי טראנס.

      כאשר בני תירגל מדיטציה ונקלע למצב טראנס, הוא זכה ל"טיפול" שאני לא מאחלת לאף אחד. יצא עם עקמת כל עמוד השידרה והצוואר, בקושי הלך, אחרי "טיפול" מיותר של 4 חודשים בכפייה.

      כך שהגיע הזמן שנדע איך להתיחס אחד לשני כבני אדם ושיהיה לנו את החופש לבחור את הטיפולים שמתאימים לנו ואת החופש להגיד תודה, די. 

      הגיוני שהרופאים המומחים לטיפול במודטים באים ממסורת בה המדיטציה מוכרת ונפוצה ומושרשת כבר 1300 שנה.

      אני מצטערת שהתגובה שלי מתארכת -

      הדרך היחידה להכיר ולהבין מהי מדיטציה היא לתרגל.

      כמו כל דבר, לא ניתן להסביר את חווית השחייה לאדם שלא שוחה, את הרכיבה על אופניים לאדם שלא רוכב, את חווית הקריאה לאדם שלא קורא...

      התודעה צובעת כל רגע ורגע מהקיום שלנו, מההוויה שלנו, לכן, תרגולהּ כל כך חשוב. 

        15/7/12 16:48:

      צטט: חנה וייס 2012-07-15 13:54:57

      צטט: מרב 1956 2012-07-15 07:21:04

      תודה חנה על הרשומה .

      בעקבות מה שכתוב כאן 

      מחלות נפש הן נדירות בטיבט.

      מעניין אותי לדעת האם זה מפני השלווה בה הם חיים,

      האם בעקבות התירגולים?

      אם זה אכן כך, ניתן אולי בכלל לא לחלות ,

      אם נאמץ גישה טיבטית בחיינו.

       

      השלווה היא בעקבות התרגולים, כן.

      וכן, ככל שנאמץ וניישם תרגול תודעה,

      תהיה לנו תודעה ממושמעת יותר.

      תודעה לא מתורגלת היא תודעה חסרת משמעת,

      היא המקור לסבל רב.

      בהחלט, ניתן בכלל לא "לחלות". 

      אפשר בהחלט לאמץ שיטות טיבטיות יעילות לתרגול התודעה

      שהן נייטרליות, כמו שכל אדם יכול, למשל, לקבל דיקור סיני

      מבלי להיות סיני; הדיקור עדיין אפקטיבי. 

      קשב לנשימה, תרגול חמלה, התבוננות בתודעה או בדימוי מנטלי,

      אלה כולן שיטות נייטרליות לפיתוח ריכוז.

      (אם המילה 'בודהה' מוזכרת, אפשר פשוט להתמיר אותה

      ל- : 'צדיק', 'חסיד', 'בעל תודעה שלווה וממושמעת'). 

      גם מוסר אנושי אוניברסלי הוא לא תלוי-תרבות או דת או אמונה כלשהן.

      גם נדיבות, סבלנות, ענווה, הם לא "טיבטים" דווקא. 

      אנחנו בהחלט יכולים.   תודה לך חנה יקרה. ממש חבל שאין כאן בארץ (או שיש ואיני מודעת לכך) תירגולים כאלה. כפי שיש מדיטציה, צ'י-קונג וכד'.

       

        15/7/12 16:26:
      חייב להודות שאיני מבין בדברים..אך הם מענינים..תודה לך..
        15/7/12 16:11:
      אם הבנתי נכון אזי מדיטציה פנים רבות לה: אני קישרתי אותה למצב של שלווה והשלמה והנה אני רואה שהיא גם קשורה למצבי טראנס שמעידים (אם איני טועה) למצבי עירות קיצוניים. אני חושב שכל שיטות הטיפול הבלתי קונבנצונאליים הם מתאימים לאנשים בעלי מאפ]יינים גופניים ואישיותים ספציפים - וראוי שכל אדם ינסה אותם אבל לא יזניח כלל את הרפואה הקונבנציונלית...
        15/7/12 13:54:

      צטט: מרב 1956 2012-07-15 07:21:04

      תודה חנה על הרשומה .

      בעקבות מה שכתוב כאן 

      מחלות נפש הן נדירות בטיבט.

      מעניין אותי לדעת האם זה מפני השלווה בה הם חיים,

      האם בעקבות התירגולים?

      אם זה אכן כך, ניתן אולי בכלל לא לחלות ,

      אם נאמץ גישה טיבטית בחיינו.

       

      השלווה היא בעקבות התרגולים, כן.

      וכן, ככל שנאמץ וניישם תרגול תודעה,

      תהיה לנו תודעה ממושמעת יותר.

      תודעה לא מתורגלת היא תודעה חסרת משמעת,

      היא המקור לסבל רב.

      בהחלט, ניתן בכלל לא "לחלות". 

      אפשר בהחלט לאמץ שיטות טיבטיות יעילות לתרגול התודעה

      שהן נייטרליות, כמו שכל אדם יכול, למשל, לקבל דיקור סיני

      מבלי להיות סיני; הדיקור עדיין אפקטיבי. 

      קשב לנשימה, תרגול חמלה, התבוננות בתודעה או בדימוי מנטלי,

      אלה כולן שיטות נייטרליות לפיתוח ריכוז.

      (אם המילה 'בודהה' מוזכרת, אפשר פשוט להתמיר אותה

      ל- : 'צדיק', 'חסיד', 'בעל תודעה שלווה וממושמעת'). 

      גם מוסר אנושי אוניברסלי הוא לא תלוי-תרבות או דת או אמונה כלשהן.

      גם נדיבות, סבלנות, ענווה, הם לא "טיבטים" דווקא. 

      אנחנו בהחלט יכולים. 

        15/7/12 07:21:

      תודה חנה על הרשומה .

      בעקבות מה שכתוב כאן 

      מחלות נפש הן נדירות בטיבט.

      מעניין אותי לדעת האם זה מפני השלווה בה הם חיים,

      האם בעקבות התירגולים?

      אם זה אכן כך, ניתן אולי בכלל לא לחלות ,

      אם נאמץ גישה טיבטית בחיינו.

       

      פרופיל

      חנה וייס
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      ארכיון