כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (0)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    אין רשומות לתצוגה

    0

    דרורית סן - הכל שקוף והכל שביר?

    3 תגובות   יום שני, 27/8/12, 22:26

    ''

     

    צלחת ענקית לדג ותוספות - הפלה של זכוכית פלוט בתבנית בבניה אישית

     

     

    "תכלה שנה וקללותיה; תחל שנה וברכותיה."

     

     

    את ההכנות לשנה חדשה ואת חשבון נפש

     

    הכי כדאי לעשות בהתבוננות ביצירות

     

    בעלות תכנים של ברכות רבות ככל האפשר בנוסף לאיכויותיהן האמנותיות.

     

    ''

                   פיוזינג זכוכית עם כיס (תלת מימד) באותיות נחושת - דרורית

     


    מעניין האם ההסחפות הספונטנית שלנו באהבה והערצה ליצירות אמנות

    בחומר הזכוכית נובעת מתכונת השקיפות - כי הרי תמיד עדיפה שקיפות המלאה? 

    או אולי מכיוון שצריך להתייחס ליצירה מזכוכית בזהירות בגלל שבריריותה

    כפי שצריך להתייחס לזולת לפחות באלול ועשרת ימי תשובה?

     

    מגניב     מגניב                   מגניב         מגניב            מגניב

     

    ביקור בגלרית ליטבאק:

    ההצלחה הכלכלית-מסחרית המסחררת של תערוכות הזכוכית הראשונות

    גרמה לרף ציפיות מאד גבוה אצלי וכנראה גם אצל ישראלים רבים אחרים.

     

     

    אז מה הפלא שפתחנו תקוות שאחרי התערוכות של אמני לא ישראלים

    תתחיל הגלריה להציג גם תערוכות מושקעות של אמני זכוכית ישראלים

    תחשוף ותתן במה להבעה אמנותית ישראלית עכשווית העוסקת באמת

    במציאות הישראלית, בתמורות, בשינויים החלים ובמתרחש כאן ועכשיו

     

     

    ''

    נכון, בעלי הגלריה הרי אף פעם כלל לא שאלו אותי האם כדאי לגלריה

    להתמקד בהתמחות באמנות הזכוכית?

     או לערוך סתם תערוכת ציורים כמו בכל גלריה?

    הם גם מעולם לא הראו סימנים מיוחדים לנטיה או לקרבה יהודית או ישראלית

    מלבד פריזמה של סמל מגן-דוד שהוזמנה מאמן (צ'כי?)

     

                             דרורית סן - חג שמח - פיוזינג תלת מימד זכוכית ונחושת.

     

    ''

     

    גלריית ליטבאק הציגה בעבר באופן ייחודי בעיקר

    תערוכות של אמנות הזכוכית מרהיבות ומרגשות.

    למרות שהגלריה גבתה מחירי כניסה די גבוהים - המקום

    היה מלא בקהל. אוטובוסים מלאים מיוחדים הגיעו

    להביא המוני אדם מהצפון ומהדרום...

     

    תערוכות הזכוכית הראשונות היו

    סיפור הצלחה כלכלי. 

    אוסף

    יצירות מדהימות מהשורה הראשונה של אמני

    זכוכית וירטואוזים מרחבי העולם (בעיקר איטליה

    צ'כיה וארה"ב בהם מרכזי לימוד זכוכית ותיקים)

     

    המקום עם יצירות הזכוכית הצבעוניות היה כה מרהיב ביופיו

    שחלל המקום הוזמן לאירועים פרטים  או כנסים מקצועיים

    להשרות לאירוע צביון אמנותי מיוחד במינו...

     

    מסיבה לגמרי לא ברורה לי הגלריה החליטה לעבור

    להציג אמנות בתחומים של ציורים וכד' וכך לבטל את

    ייחודה (וכנראה גם סוד הצלחתה?) בתחום אמנות

    הזכוכית... וליזום תערוכות רגילות בדומה לכל שאר

    הגלריות מסביבה הן מקרוב והן מרחוק.

     

    בשלב זה הגלריה מארחת תערוכות של אמנים

    בין-לאומיים ללא קשר לאמנות הזכוכית.

     

    התערוכה הנוכחית היא של אמן איטלקי מיקלה

    בובאקו

     ''

    האמן מוונציה הוזמן במיוחד לישראל ע"י הגלריה

     

    לתערוכה ראשונה שלו בת"א

     

    ויצר כאן תוספות לתערוכה - יצירות גדולות מימדים. 

     

    בכנות, לא אהבתי אף יצירה בתערוכה זו וחלקן היו

     

    אפילו מעוררות גועל בעייני.

     

    כמו: המון רגלים תלויות, המון צבע אדום של דם וכד'.

    ''

    ההסבר המלומד שהאמן מנסה לתאר את הניכור המאפיין

    את האדם המודרני בימינו - לא בדיוק מקורי וכבר שחוק מרב שימוש

    וכן, ההסבר הזה בהחלט איננו משכנע במיוחד.

    מצחיק שכבר שמעתי תירוץ בדיוק זהה לזה לגבי סרט חסר תסריט

    או עלילה - שוב כסיבה לשעמום וכיעור

    כחזרה על התירוץ של 'אמנות עכשווית' לחוסר באלמנטים

    מינמאליים הנדרשים מאמנות שניתן להתחבר אליה

    נשלף המרכיב של - 'המאפיין את הניכור...'

     

    בחדר החושך הסגור באולם הגלריה, שמהווה תמיד את שיאו של

    הביקור בתערוכה בגלריית ליטבאק. יצר האמן יצירה מקיפה-סראונד.

    במבט הראשון זה מרשים - מעין תמונת ענק עם יצורים מסביב

    לכל הקירות בתאורה ממוקדת... אך לאחר רגע מה שמוגדר

    'המשתה המוזר וחסר הרסן עם מינייריזם'

     

    מזכיר בית מטבחיים...

     

     

     

    מוזר שמכל עבודות הזכוכית המיוחדות שיש לגלריה

    פורסם שדווקא עבודותיו אלו של בובאקו יוצגו

    בהמשך השנה ביריד האמנות

    העכשווית 'ארט שנחאי', כחלק מביתן גלריה ליטבק.


    האין זה מעצבן שהגלריה הישראלית

    איננה סבורה שיש אמנים ישראלים

    שמתאים יותר לייצגם בתערוכה ביפן?


    עדין החלק המרשים בגלריה הם עבודות הזכוכית 

    המוצגות בחלל האחורי של הגלריה

    ובחנות שמוכרת יצירות קטנות מימדים.

     

    ''

    מיתרים ופעמונים בחרוט דמוי כלי נגינה


    שוב מככבים כאן אמנים מוונציה ששולטים באופן וירטואוזי בחומר

    הזכוכית ובטכניקות סודיות מיוחדות.

    יצירות של אמני זכוכית ישראלים מוצגים

    רק בחנות המכירות למרות שחלקן בהחלט מרשימות!

     

     

     

    אולי פשוט הגלריה לא בחרה באומן בוקאו הנכון.

     

    ואלי התכוונה להציג

     

    יצירות הזכוכית של אמן זכוכית מוכשר

     

    ולא תמונות 'המנוכרות'?

     

    ''

     

    נקווה שתערוכה הבאה תהיה של אמן ישראלי שיוצר

     

    'אמנות עכשווית' לא מנוכרת

     

    כזו שבאמת נוגע בנושאים

     

    של כאן ועכשיו ולא טקסי משתה הזויים מהמאה ה15

     

    של יצורים מבהילים ומבחילים... - מה בדיוק עכשווי בזה?

     

     

     

    למה לא לשמור על הייחוד המאפיין את הגלריה בשונה

     

    מעשרות או מאות גלריות אחרות בת"א שמציגות תערוכות

     

    של שפע יצורים מכוערים ומעוותים?

     

     

    גלריה יקרה, הצלחת ליצור בידול וללמד קהל צופים רחב

     

    את השפה המדהימה והמגוונת של יצירה בזכוכית

     

    בבקשה אל תאבדי את היתרונות המיוחדים הללו

     

    ואל תהפכי לסתם עוד גלריה משמימה ומנוכרת...

     

    ''

     

                                  חלק מפיוזינג זכוכית - דרורית San שטסל

     

                                 

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין