כותרות TheMarker >
    ';

    סיזיפוס

    תמיד ניסית? תמיד נכשלת? אין דבר, נסה/נסי שוב, היכשל/י שוב, הכשלי יותר טוב (סמואל בקט).

    Ever tried? Ever failed? No Matter, try again, fail again, Fail better.


    מחכים/ות לאמת
    מחפשי/ות האמת לא נגמרים/ות, אבל חיים/ות בזבל.

    0

    שווייץ: איסור על מילה וגם על עגילים באוזני תינוקות?

    10 תגובות   יום שני, 10/9/12, 18:10

    נוסח כתבה ששודרה ביומן חוץ, רשת בית/קול ישראל 10.9.2012:


    אין רגיעה בארצות הדוברות גרמנית בנושא מילת בנים על רקע דתי. על הגל הפופוליסטי טיפסה בַּשבוע שעבר חברת פרלמנט שווייצית חשובה ודרשה להעלות את העניין מחדש לדיון בפרלמנט.

    ז'קלין פֵר (Fehr) מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית נחשבת חברת הפרלמנט בעלת ההשפעה הגדולה ביותר והיא גם נשיאת ארגון לַהגנת ילדים. במסווה של טובת הילד, היא דורשת לֶאסור את המילה על רקע דתי וככל הנראה כדי שלא יחשדו בה בגִזענות הוסיפה גם תביעה מגוכֶחֶת בַּעליל לאיסור על ניקוב חורים לעגילים באוזני תינוקות וילדים בגיל רך.
    הכתבה:


    ''
    הגנה על הילד הרך וַחסר הישע  - זהו טיעון שמוכר את עצמו טוב בלי דרישות של בקיאות רבה מדי בנושא. פֵר שהצליחה לתפּוס כמה כותרות, הועילה לעצמה בוודאי בַּבּחירות הפנימיות שנערכו במפלגתה ביום ראשון. שכן ברור למדי שבמפלגות השמאל הדרישה לאסור את המילה מִטֶעמים דתיים מאוד פופולארית ודווקא פוליטיקאים ועיתונאים המזוֹהים עם מפלגת העם הימנית מתנגדים בַּחריפות לאיסור. מפלגת יָמין זו ידועה בדרך כלל כגִזענית, ושנאת מוסלמים ואף יהודים לא בְּדִיוק בלתי מוכרת בקירבה. כאן יש ככל הנראה הבדל בין קהל המצביעים לנבחֲריהם, מִכּיוון שסִקְרי דעת קהל, הנראים דֵי אמינים, מלמדים שיותר מִ60% מֵהנשאלים תומכים באיסור המילה. לפי התגובות באינטרנט אפשר לראות בבֿירור קואליציה של גִזענים ושונאי דת פרימיטיביים.  לדיון הנפיץ מתווסף הנימוק שהמילה פוגעת כביכול במיניות.  ברוח זו פנה גם חינמון נפוץ אל קְהל הקוראים בבקשה להפנות אליו ניזוקי מילה.
    הדרישה להעלות את העניין לדיון בפרלמנט תמוהה למדיי שכן רק לפני שנה עסקו בו שם, וּוַעדה בראשות חבְרת מפלגה של פֵר, מצאה שאין לֶאסור את המילה על רקע דתי, והפרלמנט בהתנגדות של קול אחד קיבל המלצה זו. החלטת בית החולים לילדים בציריך באמצע חודש יולי להשהות את המילות עד בירור המצב החוקי היתה מוזרה מאוד, שכן בדיקה באינטרנט היתה מעלה בתוך דקות ספורות שהמצב ברור לחלוטין. באמצע אוגוסט הודיע בית החולים שהוא מֵסיר את האיסור, בהסתמכו על חוות דעתו של התובע הראשי של ציריך. לפי קביעתו אמנם המילה היא פגיעה בגוף התינוק לפי דיני העונשין, אבל כל עוד לא קבע המחוקק עונש על מילה דתית  לא תוגש תביעה נגד מי שמל תינוק.
    למרות חוסר הרצינות שבטַעַנותיהם של התומכים באיסור, מתקשים המתנגדים לו, כלומר תומכי המילה, להעלות את הנימוקים המשכנעים הנמצאים בהישג יד. הטַענה שמדובר במנהג עתיק ימים איננה משכנעת, כי הנימוק הזה מאיר את המילה באור ארכאי, כלומר שלילי. פחות מדי מובאות הראיות לנזק מזערי ברוב המכריע של המקרים, וכי לצידו תועלת רפואית שקשה לערער עליה.
    בין כך ובין כך ברור שהנושא שנופח מעבר לִמְמדים סבירים לא במהרה ירד מהדיון הציבורי.
    ........
    תוספת (לא בשידור) בדיחת מילה:
    נשאל יהודי נימול: תגיד האם המילה היא באמת כזו פגיעה כפי שטוענים?
    ענה היהודי: האמת שאינני זוכר בדיוק, אבל מה שאני יודע שלפחות שנה אח"כ לא יכולתי ללכת וגם לא לדבר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (10)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        10/10/12 23:04:

      In conclusion, circumcision removes the most
      sensitive parts of the penis and decreases
      the fine-touch pressure sensitivity of glans
      penis. The most sensitive regions in the
      uncircumcised penis are those parts ablated
      by circumcision. When compared to the most
      sensitive area of the circumcised penis,
      several locations on the uncircumcised penis
      (the rim of the preputial orifice, dorsal and
      ventral, the frenulum near the ridged band,
      and the frenulum at the muco-cutaneous
      junction) that are missing from the
      circumcised penis were significantly more
      sensitive

       

        4/10/12 15:10:

      בבל"ת תחת הכותרת: האדם כמתקן הטבע

      צטט: shraga elam 2012-09-13 18:44:33

      אינני בטוח כלל וכלל שספירת תאי העצב היא מדוייקת. מה שבטוח זה שבמצב של זיקפה אצל בעלי עורלה, הפין נשלף מתוכה והיא נסוגה אחורה. כך שהתפקיד שלה במגע המיני ממש מבוטל, אם בכלל. הגירוי המיני הוא ממילא ברובו בראש. אם בכל זאת יש לעורלה איזשהו תפקיד במגע המיני, הסרתה בכל זאת לא פוגעת בתיפקוד המיני בצורה משמעותית, שכן ממילא חלק גדול מהגברים סובל מגירוי יתר, שפיכה מוקדמת וכיו"ב. גבר גרמני שנימול כאשר היה מעל 40 לדרישת בת-זוגו (לא על רקע דתי), דווקא מאושר מהחלטתו אם כי הוא מציין שיש לו בעיות בהטלת שתן (זרם מפוזר) וגם האינטסיביות של השפיכה קצת ירדה. וזאת מכיוון שלדעתו ברגע השפיכה העורלה מצרה וגורמת עי"כ לשפיכה יותר חזקה. קשה לשפוט עד כמה תורם הגיל המתקדם לתופעה זו ועד כמה מדובר בתחושה סובייקטיבית לחלוטין. כאמור בשורה האחרונה הוא שלם עם החלטתו ולא מתחרט לרגע. חשוב לציין שזה מסוג הדברים שאם הם נעשים בגיל מבוגר, הסיכויים לסיבוכים גדלים. העורלה לפי חוות דעת רפואיות תפקידה הוא להגן על הפין מפני כל מיני השפעות חיצוניות. הואיל ורוב הגברים היום לובשים תחתונים ומכנסיים, מספקים אלו הגנה מספקת ואפילו יותר טובה מעורלה. הואיל ורוב הגברים אינם מקפידים על הגיינה נאותה, מהווה העורלה מקום למצבור כל מיני חיידקים. רופא המתנגד למילה גורס שטיעון זה אמנם נכון, אבל חוסר הגיינה נאותה היא בעיה הקיימת בעיקר בארצות פחות מפותחות. רופא מוסלמי המתמחה בעניין, ציטט לעומת זאת מתוך מחקר שנערך בגרמניה. החוקרים התקינו מצלמות במשתנות ציבוריות והתברר שלאחר הטלת מיים רק 5% מהגברים שוטפים גם את אבר מינם. אני חייב לציין שבכל שנותיי אני עצמי לא עשיתי זאת וגם לא ראיתי במשתנה אף אחד שעושה זאת, כך שהמספר 5% נראה לי אפילו מוגזם. אין שום ספק שלמילה יש יתרונות בריאותיים רבים ולדעתי צריך לעשות אותה יותר מקצועית ובעיקר להפריד אותה מהדת. כלומר שלחילונים (אמי הייתה אומרת חופשיים) תהיה אפשרות לבצע מילה בטוחה מבלי להיעזר בשירותים דתיים.
        14/9/12 20:27:

      אז כתבתי כבר שרפואה בתחומים רבים אינה מדע רפואה? אז אחזור על עצמי. כתב העת היוקרתי Lancet בכל אופן בעד מילה:

      Lancet:

      "In 1999, the AAP declared that despite the potential health benefits of circumcision in newborn boys, they felt unable to recommend the practice. By 2008, US circumcision rates had fallen from 67% to 55—57%. On Aug 20, Seema Kacker and colleagues estimated in Archivesof Pediatric and Adolescent Medicine that a continuing decline in circumcisions could total in excess of US$4 billion in associated health-care costs in the next 10 years."

      http://www.lancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736%2812%2961487-1/fulltext


      The American Academy of Pediatrics" (AAP):

      " Systematic evaluation of English-language peer-reviewed literature from 1995 through 2010 indicates that preventive health benefits of elective circumcision of male newborns outweigh the risks of the procedure.

      (...)

      Specific benefits identified included prevention of urinary tract infections, penile cancer, and transmission of some sexually transmitted infections, including HIV.
      (...)

       

      "Although health benefits are not great enough to recommend routine circumcision for all male newborns, the benefits of circumcision are sufficient to justify access to this procedure for families choosing it and to warrant third-party payment for circumcision of male newborns."

      http://pediatrics.aappublications.org/content/130/3/585.full

       

      אם זה אפילו חצי נכון אז צריך להמליץ על מילה בערך כפי שעושה לנסט ואילו הארגון האמריקאי קצת מנסה ללכת בין הטיפות, לא נגד, אבל לא ממש בעד. היתרונות הרפואיים לא מצדיקים לכאורה המלצה.

       

       

        13/9/12 18:44:
      אינני בטוח כלל וכלל שספירת תאי העצב היא מדוייקת. מה שבטוח זה שבמצב של זיקפה אצל בעלי עורלה, הפין נשלף מתוכה והיא נסוגה אחורה. כך שהתפקיד שלה במגע המיני ממש מבוטל, אם בכלל. הגירוי המיני הוא ממילא ברובו בראש. אם בכל זאת יש לעורלה איזשהו תפקיד במגע המיני, הסרתה בכל זאת לא פוגעת בתיפקוד המיני בצורה משמעותית, שכן ממילא חלק גדול מהגברים סובל מגירוי יתר, שפיכה מוקדמת וכיו"ב. גבר גרמני שנימול כאשר היה מעל 40 לדרישת בת-זוגו (לא על רקע דתי), דווקא מאושר מהחלטתו אם כי הוא מציין שיש לו בעיות בהטלת שתן (זרם מפוזר) וגם האינטסיביות של השפיכה קצת ירדה. וזאת מכיוון שלדעתו ברגע השפיכה העורלה מצרה וגורמת עי"כ לשפיכה יותר חזקה. קשה לשפוט עד כמה תורם הגיל המתקדם לתופעה זו ועד כמה מדובר בתחושה סובייקטיבית לחלוטין. כאמור בשורה האחרונה הוא שלם עם החלטתו ולא מתחרט לרגע. חשוב לציין שזה מסוג הדברים שאם הם נעשים בגיל מבוגר, הסיכויים לסיבוכים גדלים. העורלה לפי חוות דעת רפואיות תפקידה הוא להגן על הפין מפני כל מיני השפעות חיצוניות. הואיל ורוב הגברים היום לובשים תחתונים ומכנסיים, מספקים אלו הגנה מספקת ואפילו יותר טובה מעורלה. הואיל ורוב הגברים אינם מקפידים על הגיינה נאותה, מהווה העורלה מקום למצבור כל מיני חיידקים. רופא המתנגד למילה גורס שטיעון זה אמנם נכון, אבל חוסר הגיינה נאותה היא בעיה הקיימת בעיקר בארצות פחות מפותחות. רופא מוסלמי המתמחה בעניין, ציטט לעומת זאת מתוך מחקר שנערך בגרמניה. החוקרים התקינו מצלמות במשתנות ציבוריות והתברר שלאחר הטלת מיים רק 5% מהגברים שוטפים גם את אבר מינם. אני חייב לציין שבכל שנותיי אני עצמי לא עשיתי זאת וגם לא ראיתי במשתנה אף אחד שעושה זאת, כך שהמספר 5% נראה לי אפילו מוגזם. אין שום ספק שלמילה יש יתרונות בריאותיים רבים ולדעתי צריך לעשות אותה יותר מקצועית ובעיקר להפריד אותה מהדת. כלומר שלחילונים (אמי הייתה אומרת חופשיים) תהיה אפשרות לבצע מילה בטוחה מבלי להיעזר בשירותים דתיים.
        13/9/12 01:18:
      מה עושה את המילה למנהג בריא - איבוד כמחצית מעצבי אבר המין? למרות שהנימולים רואים בערלים ברברים קשה לאתאיסט שלא לראות זאת במהופך. מדוע יחשב הדבר לכפיה או להפליה להגן על גופו של הרך הנולד מפני מנהג שמקורו באמונה דתית? הן התינוק אינו שותף לאמונה זו. אי אפשר לחכות עד שיגדל ויואיל להחליט בכוחות עצמו? נראה דווקא שמי שנלחם על זכות המילה בשם חופש הפולחן כופה הר כגיגית בראש ובראשונה על הקורבנות עצמם כמו על הוריהם הנכנעים למנהג הנפסד מחוסר אונים.
        12/9/12 21:35:

      ואפרופו על גרימת המום, איך זה שהקעוקעים היום פורחים וגם אנשים מבוגרים לא מהססים להטיל בעצמם מומים לצמיתות?

      וזה נחשב אפילו כמשהו מקובל.  ובגלל הגיל זה מותר כמובן...
      אני רואה במילה  בעיקר כטקס שמגדיר קבוצה אתנית לזהות מסוימת, במקרה הזה מדובר ביהדות ובמילה, ואם נחפש נמצא טקסים מגוונים וחלקם אפילו תמוהים  ביותר בתרבויות אחרות שמילה נראית  לידם כמשחק ילדים, ולא ניתן לעקור תרבות או מנהג שמושרש אלפי שנים ומגדיר זהות בהצעה פופוליסטית כזאת או אחרת, אבל יהודים כיהודים חייבים להתוכח ולהוכיח את נאורתם מול הגוים וזאת בדיוק הבעיה.

      ארכאי או לא, אור שלילי או לא, איננו חייבים להוכיח דבר לאף אחד לא בשם הדת וגם לא בשם האזרחות הטובה. 

      ילדים נמצאים בחזקת הוריהם ונולדים לתרבות מסוימת והמגמה האידיוטית הזאת דווקא מצביעה על הבורות הגדולה  והאי הטולרנטיות לכל דבר ששונה מ" נצרות  הנאורה"  וגם על אי ההבנה הטוטלית בתחום שנקרא "תרבות" האנושית.

        12/9/12 21:33:
      מנהגים דתיים של קבוצת אנשים החייה בארץ שאינה מולדתם ההיסטורית., כל זמן שאין הם מוטלים בכוח הזרוע, וכל עוד אין תעמולה להוסיף אנשים ,שאינם נמנים על הקבוצה, לעשות כמעשה הקבוצה, אין כל סיבה להחליט על פסילת המנהג או המנהגים. החלטה כזו היא כפייתית וגזענית.
        12/9/12 16:11:
      כתבה מאוד מגמתית ... אכן הילד חסר ישע והמילה היא פגיעה גופנית ללא תרתי משמע .... המחקרים מראים שאולי יש פחות סיכוי להידבק במחלות מין איידס וכד' אך האם זו סיבה מספיק טובה להטלת מום גורף בכלל התינוקות...ואולי נקודה למחשבה על האיסלם שם חותכים לילד בגיל 13 ... לפחות יש לו איזשהו כושר שיפוט בגיל זה (לא שמשתמשים בו אבל יש) ואם האיצטלה רפואית יתקינו לנו חכמי הדור אולי לעשות ברית מילה בגיל 18 למי שירצה כמובן ....
        11/9/12 01:42:
      מנהגים עתיקי יומין יכולים להיות חיוביים ויכולים להיות שליליים. מוסד השבת כשלעצמו הוא ללא ספק חיובי מאוד. שחיטה כשרה כפי שמבוצעת היום וניפוף תרנגולות מעל הראש לא. המילה היא ללא כל ספק אחד המנהגים החיוביים (בלי קשר לאברהם) שיש לו יתרון רפואי מוכח ואם המילה נעשת כיאות היא אינה אמורה להסב כאב רציני. כדי להגביל את חופש הפולחן הדתי צריכות להיות סיבות כבדות משקל והן לא הובאו. כמה "מחקרים" רפואיים מאוד מפוקפקים רחוקים להיות הוכחה ואפילו אם היה ניתן לקחת אותם ברצינות, יש להביא בחשבון שהרפואה בהרבה מקרים אינה מדע מדוייק וישנן תיאוריות שונות בקשר למילה. אותי משכנעות מאוד התיאוריות הרואות במילה כשלעצמה (לא מדובר בטקס הדתי) כדבר חיובי. אבל גם מי שלא מקבלן חייב להודות שמתוך שהעניין שרוי במחלוקת (במקרה המזערי) ואין הוכחה חותכת לנזקים, הרי עומדת כאן לפחות חזקת הספק לטובת המילה. כלומר כדי להגביל את חופש הפולחן יש צורך בהוכחות חד-משמעיות. מה לעשות והגברת פר, איתה במקרה יצרתי קשר, באמת לא מתמצאת בנושא, וגם לא מתאמצת לקבל מידע שלא תואם את הדעות הקדומות שלה? דרך אגב אדון בק מי שחושב כמוך שרוב היהודים הם שקרנים נקרא גזען. http://cafe.themarker.com/post/2720140/
        10/9/12 20:15:

      צטט: זאב בק 2012-09-10 19:45:39

      "במסווה של טובת הילד, היא דורשת לֶאסור את המילה על רקע דתי וככל הנראה כדי שלא יחשדו בה בגִזענות הוסיפה גם תביעה מגוכֶחֶת בַּעליל לאיסור על ניקוב חורים לעגילים באוזני תינוקות וילדים בגיל רך."

       

      האם העובדה שחותכים פיסת עור מאבר מינו של התינוק על רקע דתי מקנה לגיטימציה להליך מכאיב ומיותר ?

       

      האם דעתו של שרגא עילם, הכתב, המושפעת ממסורות לאומיות דתיות, מעניקה לו לגיטימציה לקבוע כי טענת טובת הילד משמשת להסוואה בלבד ? האם אין זאת עיתונאות אינדוקטרינרית ? "דיווח" המופנה לאזניים סובייקטיביות בפופוליזם מעורר  סלידה בפרימיטיביות שבו ?שרגא עילם חושש, כנראה, לדווח דיווח אובייקטיבי לקהל שאיננו מוכן לקבל דיווח אובייקטיבי.

       

      אור ארכאי הוא אכן אור שלילי.  סיפור על אלוהים שדיבר עם דמות מיתולגית בשם אברם, שמל עצמו באמצעות אבן צור, ולא חשש ממחסור בחומרים אנטיביוטיים בבית המרקחת הקרוב איננו נימוק קצת ארכאי?

       

      זה אותו אברהם שהיה מוכן לשחוט את בנו אחרי שיחה עם אותו אל, מבלי להכין אפילו סיפור כיסוי לשרה, כשיגיע הביתה בלי הבן.

       

      זה אותו אברהם שהיה מוכן לתת לשרה להכתיב לו לשלוח את הגר ובנם המשותף למות במדבר .

       

      זאת בריתו של אברהם ? אי אפשר לכרות ברית בחתימה על ניר ? גם אלוהים וגם אברהם לא סומכים על עורכי דין יהודים?

       

      זה אותו אברהם שעל קברו (מי אימת?) פתח ד"ר גולדשטיין באש על מוסלמים שגם הם מאמצים לעצמם את האגדות שרק ליהודים אמור להיות עליהם מונופול...

       

      אין שום הוכחה לתועלת רפואית בטקס אווילי זה. אלפי מחקרים נערכו בנושא מצית דמיון זה, וכמספר המחקרים הטוען לתועלת רפואית - כך מספר המחקרים הטוען את ההיפך.

       

      סינדרום היהודי הנרדף מבצבץ מבין מילותיו של שרגא עילם. עדיין יש כמה גויים שאינם כה טפשים כפי שהיהודים אהבו לתאר אותם מאחורי גבם, בגזענות מתנשאת.

       

      אבל יהודי זה יהודי.... שימשיך לפרק את נורת המקרר כל יום שישי אחה"צ ויחפש את הגבינה בשבת במקרר החשוך...עם הגיון כזה אי אפשר להתווכח, רק להיות משועשע.

       

       

      ארכיון

      פרופיל

      shraga elam
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין