כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    תגובות (1)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      10/10/12 22:46:

    האם יצירות אמנות שמכילות את שלשת האלמטים - גובה מים וצמחיה

    יכולים להוות תחליף ראוי לדבר האמיתי שאליו עורגים האנשים?

    0

    ניתוחי מוח וניארופסיכולוגיה למתקדמים

    1 תגובות   יום שבת, 6/10/12, 21:08

    ''  פייטנית - דרורית סן 

     

     

     


                                                       אז בואי נגני בעדינות רבה במתרי אור של חייך

                                       עצבי ומתחי עד תום נימים דקים כלפי פנים וחוץ

                                       חברי ופירמי וחברי מחדש קשרים בין שמים לארץ

                                       מחוטים מתפתלים מתפילות מתוקות, מתקוות עלומות

                                       שנוגעים בעצבים חשופים בתוך תוכי הנשמות

                                       במגע של רכות דקות ודיוק מופלא ואינסופי.

     

     

     

    - כיצד מגע עדין של רך ודקות מעיד דווקא על ביטוי לעוצמה, לחוזק אמיתי?

    - איך הדקות מעידה על דיוק מירבי ומיטבי, על יכולת גמישות והתאמה למצב?

    - מדוע הכרת הטוב המצוי בשפע בתוכנו ומודעות לכוח אמיתי ולעוצמות שלנו

     מאפשרים לנו להיות שמחים בחלקנו כאן ועכשיו?

     

    מאד אופנתי בימים טרופים אלו לצאת לטיול בנבכי הנפש

    לתייר במעמקי חיבוטי הנשמה להתחבר לניצני הרגשות

    שיש להשקות ולזבל בכדי שיצמחו ויפרחו ב'דיוק' הראוי

    וכן לא יזיק להשמיע קולות של מי שמבין באמנות, כזה שולט

    היטב בכל המונחים ה'מדוייקים', קורא את המחקרים החדשנים

    שמודיעים לו איך הוא אמור להרגיש או סתם לחשוב לעומק...


     

    .

    מחקר בינלאומי חדש יוצר אינטגרציה רב-תחומית מרתקת

    ע"י מציאת חיבור הדוק בין דחפים ביולוגיים ל-יצירות אמנות, ל-תקשורת המונים

    ל-עיצוב סביבתי ל-נדל"ן ועוד

    המחקר בדק מה קורה כשניתן לאנשים החופש לבחור את סביבת חייהם?

    מסתבר שכולם נוטים לבחור סביבה המשלבת שלושה מאפיינים:

    (שכמובן חשוב שכל אמנים, הפרסומאים, אדריכלי נוף ויזמי נדל"ן יציבו לנגד עניהם)


    א.  להשקיף מעל - להיות בגובה ולהביט כלפי מטה;  (הסיבה לפריחת המגדלים?)


    ב. להשקיף על הירוק - צמחייה - על שטח דומה לערבה, עצים  גנים וחורשות;


    ג. להשקיף על הכחול - להיות קרובים למאגר מים, כמו נהר, אגם או אוקיינוס.


    גם אם האסתטיקה של כל האלמנטים הללו אינה מושלמת או פונקציונאלית,

    רוכשי הבתים ישלמו כל מחיר שהם יכולים להרשות לעצמם כדי לזכות בנוף מסוג זה.


    מסקנה העולה מניתונים אלו - אנשים מעדיפים לחיות בסביבה

    הזהה לזו של הילידים באפריקה.

    באופן אינסטינקטיבי הם נמשכים לצמחייה של גנים ופארקים

    בריכת - מים טבעית או מלאכותית

    וכך הם משקיפים מהבית על מקורות מזון ומים.


    המדיה מתעסקת בתופעות קוגנטיביות ורואה בתופעות פיזיולוגית

    גורם כמעט בלתי רלוונטי בתקשורת המונים מתקדמת. אך מחקר

    בדק דווקא את הדחפים הסמויים שלא תמיד מודעים לחשיבותם.

    מסתבר שאם בוחנים את התופעה ביולוגית, מתברר

    כי החיבור הזה אינו תמוה כלל. האדם כמו

    כל מיני החיות  מונחה על ידי אינסטינקטים,

    לא שטיפות מוח של פרסומות יקרות גרמו לבחירה האינסטנקטיבית 

    אלא דחף טבעי עתיק יומין

    המכוון לבתי גידול שמעניקים לבני האדם את הסיכוי המרבי

    להישרדות ולרבייה. 

    גם המין האנושי עדיין חש בהשלכות של הצורך העתיק הזה

    כשהוא מחפש לעצמו מקום מגורים אידיאלי. 


    האמנות היצירתית היא מעין התקדמות אבולוציונית,  

    התפתחות מתקדמת של יכולת לחשיבה מופשטת.

    המוח האנושי הצליח ליצור ברישום ובצבע תבניות של צורות וסמלים

    של אובייקטים מסויימים, ואף של פעולות ותנועות, ולהעביר ייצוג שלם

    של הרעיון כזה או אחר לפענוחום של מוחות אחרים.

    כך נולדה לראשונה השפה הכתובה האמיתית והפרודוקטיבית,

    שנוצרה ממילים ומסימנים. אחרי השפה הגיעו האמנות החזותית,

    מוזיקה, ריקודים והטקסים והפולחנים הדתיים.

     

     

    ברור שכבר בעת העתיקה החלו להשתמש

    באפיקי ביטוי בלתי מילוליים של אמנות

    שלא היו רק פונקציונאלים לתקשורת ישירה

    אלא לרבדים עמוקים יותר של הבעה...

     

    כיום המין האנושי מעשיר את סביבת מגוריו ביצירות

    אמנות הן במתחם הציבורי והן במתחם הפרטי

    כדי להעשיר את עולמו הרוחני והחושני ועוד.

     

    ֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱֱ

     

    למרות התקדמות המדע בקשר לחידושי ההיטאק לנוזל החשוב - מים

    וניסיונות ליצור תחליפים למים מגשם משמים עדין אנו כנראה נשאר  

    בנתיים תלויים בהספקתם מהרקיע מהעננים שבשמים

    לכן בקהילות ישראל שונות התפללו בכוונה רבה את תפילת הגשם מהמחזור

    וברבות מהן אף יצאו במחולות שימחה על הגשם הטרי והמרענן שהחל לרדת.

     

    אך רוח השינויים ותמורות לא פסחה גם על תחום בתי הכנסת וקהילות שסביבם

    האם האינטרנט הפך או עומד להפוך אותנו למעין קהילה גלובלית בלתי תלויה

    במבנה הפיזי של היכל ביה"כ?

    האם יהיה ניתן להשלים מניין באופן אינטרנטי כמו בתיווך המכשיר לשיחות פנים מול פנים?

     

    ''

     

                                        ביחד - דרורית San שטסל

     

    בינתיים עד לחידושים הבלתי נמנעים בטכנולוגיות המתקדמות והשלכותיהם לגבינו

    נותרו אמצעי ביטוי של ציורים, פיוטים ומזמורים עוצמתיים וחודרים ללב ולקרביים 

    כשתפוצתם האינטרנטית רק מוסיפה להתרגשות ולתחושה שזה מדבר ישירות אל

    כל אחד ואחת מאיתנו

     

    אֲנַחְנוּ כעֲשָׂבִים בָּרוּחַ.
    סְחוּפִים כָּל אֶחָד כְּדַרְכּוֹ
    וּנְטוּעִים כָּל אֶחָד בדַרְכּוֹ
    מִי בַמַּיִם וּמִי בָאֵשׁ.


    הִנֵּה שְׁכֵנִתי מִשְּׂמֹאל
    עֲנָוָה בּוֹכִיָּה
    וּשְׁכֵנִי מִיָּמִין
    גֵּאֶה וְעָצוּב יָפֶה וְזָקוּף

     

    רָאִיתִי אִישׁ נוֹטֵל לוּלָבוֹ
    בְּחֶרְדַת קֹדֶשׁ
    כְּמוֹ שֶׁנּוֹטְלִים תִּינוֹק 
    וּמְנַעְנְעוֹ מֵעֵבֶר לְעֵבֶר
    בִּזְהִירוּת כִּמְפַחֵד לִשְׁבֹּר.


    הִתְפַּלַּלְתִּי כָּךְ:
    אֱ־לֹהִים
    כַּאֲשֶׁר אַתָּה מְנַעֲנֵעַ שמים וארץ
    יִהְיוּ פָּנֶיךָ חוֹמְלִים וְרַכִּים
    וְיָדֶיךָ עֲדִינוֹת כָּאִישׁ הַזֶּה.


    יְהוּדִים נוֹטְלִים אֶת לוּלְבֵיהֶם
    וְעוֹשִׂים חֹרִים חורים בַּשָּׁמַיִם.
    הופכים את שְׁמֵיהֶם כְּבָרָה
    לְקַבֵּל דרכם אֶת הָאוֹר הַנִּגָּר.
    הֵם קוֹרְעִים קְרוּמִים דַּקִּים
    לִפְתֹּחַ צֹהַר לֶאֱ־לֹהִים שֶׁיָּבוֹא
    וְיִשְׁפֹּךְ עֲלֵיהֶם שפע - מִלְּמַעְלָה.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין