לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

נחל כלח: מצומת דמון ועד בית אורן

2 תגובות   יום ראשון, 14/10/12, 16:54

בתחילת ספטמבר יצאנו מספר משפחות וילדים רבים ומקסימים לאזור הכרמל במטרה לטייל באחד מנחליו. נפגשנו בפתחת נחל אורן, על כביש 4, משם לאחר שהילדים השתוללו והוציאו אנרגיה וחלק מהגדולים התפנקו בפיתה עם לבנה, נסענו במעלה הכביש (721) עד לצומת דמון. בצומת פנינו ימינה לכיוון עוספייא (כביש 672) ומיד שוב ימינה לתוך החניה הגדולה שלצד הדרך, התארגנו ויצאנו לדרך.

מהחניון יוצא השביל הכחול לכיוון צפון מערב, חוצים את כביש 721 בו עלינו רגע קודם (תזהרו) ומתחילים ללכת בנחל כלח. חלק זה של הנחל מוצל ועל כן גם נעים ללכת בו בשעות החמות. במפגש השבילים האדום פנינו שמאלה (מערבה) לכיוון בית אורן ובעליה מתונה וחביבה (שימו לב: חלק זה של המסלול חשוף לכל אורכו) הגענו שמחים ליעדינו.

זהו טיול חביב ומומלץ של כארבע קילומטרים. ניתן גם לקצר ובמפגש השבילים האדום לפנות ימינה (מזרחה) – דרך קצרה יותר אך תלולה. כשיצאנו לדרך לא ידענו כמה נצליח ללכת עם הילדים ועד לאן נגיע ועל כן כל הרכבים הושארו בתחילת המסלול דבר אשר איפשר לנו לבחור בין השבילים ללא תלות במיקום הרכבים. בבית אורן נשות הברזל תפסו טרמפ כדי להביא את הרכבים בעוד השאר משגיחים על הילדים. בטרמפ סיפר לנו איציק הגר בעוספיא על חיי המקום והמליץ לנו על מסעדות. לאחר איסוף שאר החברים המשכנו כמובן לארוחת צהריים בעוספייא.