כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (1)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      27/7/17 22:47:

    השנה 2017 לא קבל אף אמן 

     

    את פרס ישראל בתום האמנות

     

    שר החינוך הגיב לפרסום ב"ידיעות אחרונות"

     

    על ביטול פרס ישראל בתחום האמנות הפלסטית

     

    והסביר כי משלא הגיעה הוועדה להסכמות

     

    למתן הפרס ליאיר גרבוז, הוא הכריע. לבטל

     

    "היה מי שהגדיר שזה תרבותי וזה לא תרבותי,

     

    אלה הרוב ואלה הקומץ.

     

    יש לנו תרבות מופלאה מכל עדות ישראל

     

    ואין לאף אחד מונפול"

     

    Image result for ‫קריקטורה של יאיר גרבוז ובנט‬‎

    0

    עשרה קבין של כישרון אמנותי קבלו אמני ישראל - 9 קבין נטלו הגברים ורק אחד נפל בחיקה של גברת

    3 תגובות   יום שני, 5/11/12, 17:39

    סוף שנה הוא זמן לסיכומים ודרוגים בתחומים שונים

    המגזין הכלכלי פרובנס בחר את 10 השמות

    הכי חמים באמנות הישראלית:

    מהאמנות הפלסטית-דיגיטלית ועד האג'נדה החתרנית-ביקורתית:
    לא נמצאה בישראל אף אמנית מוכשרת מספיק
    או מדויק יותר מי שמוכרת את מרכולתה האמנותית
    במחירים גבוהים מספיק.
    הגברת היחידה שנבחרה היא בכלל אוצרת ולא יוצרת.

    אז בואו נעיין בנתונים שהוצגו:
    פורבס ישראל - המהדורה הישראלית של המגזין הכלכלי המוביל בעולם.
    לצד חדשות כלכליות,  דירוגים, מחקרים, וכתבות בנושאי חדשנות,
    טכנולוגיה, לייף סטייל ועוד. אז דירוג רבנים אולי קובע מי יהיו פוסקי הדור
    אבל מה בדיוק קובע דירוג האמנים
    - מחירם בשוק האמנות הלוהט?

    מי הן עשרת הדמויות
    שפרצו לראש הרשימה והוגדרו כאשיות מובילות?
     

    לפי מומחי המגזין ענף האמנות הישראלי חי ופועם - יופי.

    מחזור מכירות יצירות האמנות השנתי בישראל הוערך

    בכ־50 מיליון דולר - האמת אין מושג האם זה הרבה או קצת.

    לערכתם תוצרי השגשוג בתחום האמנות ניכרים לעין;

    גלריות חדשות נפתחות,

    אמנים ישראליים משתתפים באירועי אמנות חשובים בחו"ל,

    בתי הספר והסדנאות הומים אדם, ירידי אמנות מתקיימים מדי שנה

    ומושכים קהל רב ומוזיאונים מרבים להתחדש...

    גם משקיעים רבים יותר ויותר מכירים באמנות

    כאפיק השקעה לגיטימי וכדאי רווחית.

    אספני אמנות חדשים מצטרפים לשוק שהיה עד כה די מצומצם,

    ומחירי היצירות של אמנים צעירים ועכשוויים ממריאים בהתאם - הללויה.

     

    אז מי הכוכבים החדשים שהבליחו באחרונה בשמי ענף האמנות המקומי?

    מי הן האושיות שנחשבות לכוחות המשפיעים ביותר בענף האמנות הישראלית?

    מי בדיוק מבין העוסקים באמנות למעגליה שבשנים האחרונות צברו הכי מוניטין?

    מי האמנים ואוצרים שמחוזרים על ידי גלריסטים ומנהלי מוזיאונים המובילים?

    ומי זכה בהגדרה הגרנדיוזית "מעורר השראה"?

    ==============================================

    1.  דורון רבינא

     

    תחום: אמן ואוצר

    רזומה: ב־2009 החליף את יאיר גרבוז

    בניהול המדרשה לאמנות בבית ברל. 

    מאז נחשב לדמות מפתח בעולם האמנות.

    ''

    השתתף כאמן בתערוכות מרכזיות בארץ ובעולם,

    זכה בפרס קיפר לאמן צעיר (1997),

    פרס שר התרבות בתחום האמנות הפלסטית (2008)

    וייצג את ישראל בביאנלה לאמנות בסן פאולו.

     

    בשמונה השנים האחרונות אוצר של גלריית המדרשה לאמנות בתל אביב,

    ובין היתר אצר תערוכה רחבת היקף לסיכום 60 שנה באמנות הישראלית.

    סוזן לנדאו, האוצרת הראשית של מוזיאון ישראל, מינתה אותו כיועץ מיוחד.

    דליה לוין, מנהלת מוזיאון הרצליה, העניקה לו את המפתחות לתערוכות המובילות.

    בשנתיים האחרונות אצר גם תערוכות משמעותיות מעבר לים.

     

    מושאי התשוקה של רבינא נעים על הגבול הדק שבין אסתטיקה בורגנית

    להתנסות חתרנית, מעוררת מחלוקת, שמציגה חיים מוקצנים.

    רבינא מצליח להכניס את הדימויים הקיצוניים האלה

    לסלונים המהוגנים של ישראל,

    בלי שהאספנים יהיו מודעים תמיד למסרים הבוטים שמסתתרים...

     

    ''
    פסל של רבינא במוזיאון ת"א

     =======================================================================

    2. ארם גרשוני

     

    תחום: צייר פיגורטיבי

    רזומה: למרות שלא למד ציור או אמנות בצורה מסודרת,

    נחשב גרשוני, בנו של הצייר וחתן פרס ישראל משה גרשוני,

    למוביל דרך בתחומו.

    גרשוני אינו מרבה להציג, אין לו גלריה שמייצגת אותו, יחסי ציבור או סוכן.

    תערוכת היחיד הראשונה שלו הייתה בשנת 2003

    בגלריה אלון שגב בתל אביב

    והשנייה ב־2009 במוזיאון תל אביב, אותה אצר מוטי עומר ז"ל.

    ''

    בנוסף, לימד גרשוני גם באקדמיה לאמנות ועיצוב

    בצלאל ובסדנה לרישום וציור בירושלים.

    לפני שמונה שנים, פתח יחד עם אמנים נוספים

    את בית הספר התחנה בתל אביב ללימוד רישום וציור פיגורטיבי.

    כיום מתקיימות בבית הספר תוכניות לימודים מלאות

    של שלוש שנים, שיעורי ערב וכיתות אמן.

    ציוריו מבוקשים מאוד על ידי אספנים,

    הפונים אליו ישירות לסטודיו ועוקבים אחר עבודתו מקרוב.

    בקרב רבים בשוק האמנות מוכר גרשוני כאמן בעל איכויות גבוהות

    אשר אין עוררין על היותו משפיע רבות בתחומו על אמנים ואספנים כאחד.

    האם התמקדותו והעמקתו האבסולוטית בנישה הפיגורטיבית

    ובעיקר בפורטרטים, מגבילה את יכולת התפתחותו

    ולכן גם את השפעתו לטווח הרחוק?


    ''
    קרמבו, יצירה של גרשוני

     ==============================================================

     

    3. ג'ייסון אריסון בן של הפלנטרופית שרי אריסון

     

    תחום: יו"ר הקרן המשפחתית על שם תד אריסון

    בעל השפעה ע"י ניהול הכסף

    הקרן בראשותו תרמה ליותר מ־1,250 ארגונים בישראל,

    בתחומי חינוך, בריאות, ילדים ונוער,

    אוכלוסיות במצוקה, נכויות, תרבות, אמנות וספורט.

    ''

    תחום האמנות קרוב מאוד ללבו של אריסון,

    ותחת ניהולו תורמת הקרן בשנים האחרונות

    למגוון רחב של פרויקטים ופועלת לקידום הנושא בפריפריה.

    עם זאת, המיזם שהכניס את אריסון הצעיר

    לרשימת המשפיעים החדשים הוא "ארטפורט",

    מרכז שהוקם השנה במטרה לעודד ולקדם אמנות צעירה בתל אביב.

    המרכז, שממוקם במתחם העסקים והיצירה ברחוב בן צבי בעיר,

    משמש בית לאמנים צעירים,

    תוך שיתוף הקהילה והקהל הרחב בפעילות האמנותית.

    המרכז משתרע על פני 500 מ"ר

    וכולל מתחם תערוכות מרכזי וסטודיו

    לכל אחד מהאמנים הצעירים שנבחרו לפרויקט.

    במסגרת הפרויקט זכו השנה 14 אמנים צעירים,

    שישה ישראלים ושמונה מחו"ל, בסטודיו במתחם,

    במלגת קיום חודשית ובאופציה למגורים.

    הפרויקט כולל גם תוכנית העשרה של תערוכות,

    סדנאות מקצועיות, כיתות אמן, כנסים, מפגשי סלון

    ויוזמות קהילתיות שונות המיועדות לקהל האמנים,

    לקהל שוחרי האמנות ולציבור הרחב.

    ''
    מרכז ארטפורט

     =============================================================

    שם: שלום שפילמן

     

    תחום: אספן ומייסד מכון שפילמן לצילום

    איש עסקים בתחום ההשקעות.

    התעניינותו בתחום הצילום המודרני החלה לפני שנים מועטות יחסית

    והתפתחה בעקבות לימודיו והמחקר האקדמי שלו ה

    עוסק בקשר בין צילום לפילוסופיה.

    את "מכון שפילמן לצילום" ייסד ב־2010,

    במטרה כי ישמש במה לדיון ולחקר סוגיות

    בשיח תולדות האמנות, ההיסטורי, התיאורטי והפילוסופי.

    ''

    מאז נפתח המכון ברחוב שוקן בתל אביב,

    הוא מקיים ימי עיון, הרצאות, סדנאות,

    תערוכות, קבוצות קריאה,

    סיורים מונְחים והדרכות לקהל הרחב.

    כמו כן, ייסד המכון מפעל תרגומים לעברית של מאמרים

    ומוציא לאור ספרי עיון וקטלוגים של תערוכות.

    מעניק המכון מלגות לסטודנטים מצטיינים 

     גובה הפרס עומד על כ־10,000 שקל לכל סטודנט. 

    בנוסף, המכון כולל מוזיאון שבו מוצג האוסף האיכותי

    ורחב ההיקף של שפילמן, הכולל עבודות צילום מודרני של אמנים ישראליים ובינלאומיים.

    שוויו של אוסף שפילמן מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים. 

    חלל תצוגה שנועד לקדם את האמנות והאמנים,

    ומעניק תמיכה ממניעים פילנתרופיים מבלי לצפות לרווח כלכלי. 

    מצד שני, יש הקובלים כי בתמיכתו הרבה, שפילמן "חונק באהבה"

    את תחום הצילום המודרני בענף האמנות בישראל

    ולא מותיר מקום לדריסת רגל של אחרים.

    ''
    מתוך תערוכת LUMA במכון שפילמן | צילום: דודו בכר

     

    נציגת המין הנשי - דרורית גור אריה

     

    תחום: האוצרת הראשית ומנהלת מוזיאון פ"ת לאמנות.


    נחשבת לאוצרת נועזת, דעתנית וכמי שמוכנה לקחת סיכונים ולכן עבודתה חוצה גבולות.

    המוזיאון בפ"ת הפך למוקד עלייה לרגל לחברי קהילת האמנות הישראלית והבינלאומית,

    לאספנים חשובים ולבעלי גלריות מובילות.

    זכתה בפרס האוצר לשנת 2012 מטעם משרד התרבות והספורט והוזמנה לאצור תערוכה

    בביאנלה לאמנות עכשווית בפולין.

    השפעתה - בעקיפין גרמה לעיריות נוספות ברחבי הארץ להכיר בחשיבותם של

    מוסדות אמנות עירוניים ולהקצות משאבים גם לתחום זה.

    ''
    מתוך תערוכה 'בקצה עולם' במוזיאון פ"ת 

     ============================================================

    שם: ערן רשף

     

    תחום: צייר ריאליסטי

    פיתח סגנון אישי וייחודי הזוכה בשנים האחרונות לביקורות נלהבות

    מצד קהל שוחרי האמנות ולביקוש הולך וגובר בקרב האספנים.

    באחרונה התפרסם בעקבות היותו אמן ישראלי עכשווי צעיר,

    שמכר עודו בחייו עבודה בודדת במחיר חסר תקדים של 150 אלף דולר.

    בעקבות מכירה זו הוכתר רשף באחד העיתונים הכלכליים

    כצייר הפיגורטיבי היקר ביותר בישראל.

    היצירה המדוברת, "הבית השני",

    הוצגה בתערוכת יחיד במוזיאון תל אביב ב־2011.

    ''

     

    בשנים האחרונות הסתגר והתרכז בעבודה אינטנסיבית בסטודיו שלו.

    כוחו הגדול של הציור של רשף נובע מכך שהוא נטוע עמוק בהוויה הישראלית,

    אך גם פורץ את גבול המקומיות ומתקבלת בהערכה רבה

    גם בקרב קהלים בינלאומיים.

    עבודותיו נמצאות באוספים רבים, כולל אלה של מוזיאון ישראל,

    מוזיאון, תל אביב, בנק הפועלים ובנק לאומי.

    מבחינת שווי העבודות הוא מתקרב לסטנדרט

    שקבעו דמויות ותיקות ומוכרות ממנו בענף,

    כגון משה גרשוני וסיגלית לנדאו.

    לפני מספר שנים נע מחירה של עבודה שלו בין 30 אלף דולר ל־50 אלף דולר,

    כיום הן נמכרות בטווח שבין 70 אלף דולר ועד 150 אלף דולר לעבודות גדולות.

    ''
    הבית השני, יצירה של ערן רשף

     

    ======================================================================

    שם: אמון יריב

     

    תחום: צלם, גלריסט, אספן אמנות ובעליה של גלריה גורדון

    רזומה: בנם של שעיה יריב והלית ישורון

    ונכדו של המשורר אבות ישורון.

    בשנים האחרונות הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות

    במוזיאונים הגדולים בישראל - בחיפה, בירושלים ובתל אביב.

    ''

    בין הפרסים בהם זכה:

    פרס הצלם הצעיר ע"ש רפאל אנג'ל ופרס ז'ראר לוי לצלם צעיר.

    עבודותיו הוצגו גם בגלריות נחשבות בחו"ל, ביניהן גלריה ויויאן הורן בניו יורק,

    וניתן למצוא רבות מהן באוספים כמו מוזיאון תל אביב לאמנות,

    מוזיאון ישראל, מוזיאון חיפה לאמנות,

    אוסף מוזיאון לאמנות יהודית בת זמננו, סן פרנסיסקו בארצות הברית,

    אוסף שלום שפילמן ואוספים פרטיים בארץ ובחו"ל.

    בשנים האחרונות ערכן של עבודותיו עולה בהתמדה.

    נכון להיום עבודה אחת שלו מוערכת בכ־8,000 דולר,

    ולרוב הן נמכרות בסדרות.

    גורמים בתחום האמנות צופים לו עתיד מזהיר,

    ומעידים כי הצלחותיו כאמן הן "למרות, ולאו דווקא

    בזכות הייחוס והמעמד שנולד אליו בענף האמנות".

    יריב אינו מייצג את עצמו בגלריה שהוא מנהל

    אלא מיוצג על ידי גלריה רוזנפלד,

    שם גם הציג את תערוכת היחיד האחרונה שלו "צלצל"

    שזכתה לביקורות אוהדות.

    באחרונה פתח גלריה חדשה הנקראת גורדון 2.

    המייצגת בעיקר את האמנים הוותיקים

    ואת דור הביניים המבוסס,

    הגלריה החדשה מקדמת תערוכות מתחלפות של אמנים צעירים.

    ''

     

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    שם: בן הגרי

     

    תחום: אמן וידיאו ארט וראש מחלקת וידיאו ארט במדרשה לאמנות בית ברל

    :

    נמנה עם הזוכים בפרס האמן הצעיר של משרד התרבות לשנת 2011,

    ובימים אלה מוצגת עבודה שלו במוזיאון פתח תקווה לאמנות

    שאותה מנהלת ואוצרת במקרה דרורית גור-אריה.

    הציג עבודות בגלריות הנחשבות רוזנפלד וברוורמן,  

    ב־2006 ביאנלה בהרצליה.

    עבודה שלו נרכשה על ידי מוזיאון תל אביב

    ומוצגת כיום בתערוכה הקבועה באגף החדש

    ''

    הציג גם במספר גלריות נחשבות בגרמניה, לונדון, איטליה ועוד.

    ב־2008 זכה בפרס הצטיינות ע"ש רפי לביא

    ובפרס קרן התרבות מריקה־ישראל.

    ב־2009 זכה במלגת שהות יוקרתית בדיסלדורף. ל

    תערוכתו המדוברת "אינוורט" (היפוך) בגלריה רוזנפלד בתל אביב.


    "בישראל קשה לשווק אמנות עכשווית לקהל הרחב", מעידים גלריסטים.

    "הקהל הישראלי ואפילו אספני אמנות ותיקים

    מעדיפים לרכוש בעיקר עבודות שמן על בד.

    וידיאו היה ונשאר אמנות שקשה מאוד למכור".

    אך יצירותיו נמכרות ומחירן עולה בהתמדה:

    נמכרו עבודות בודדות שלו בכ־1,000 דולר לאחת.

    לפי הערכות, כיום מגיע שוויין של כמה מהעבודות הללו גם ל־15 אלף דולר.


    העבודות החדשות שהוצגו בתערוכת אינוורט, נמכרו כולן.

    אחת מהן נרכשה עבור אוסף שוקן,

    אחד הגדולים והיקרים בארץ.

    כיום ניתן לרכוש עבודות מסדרת אינוורט, רק מידי האספנים,

    במחיר של בין 20 ל־25 אלף דולר לפריט.

    צופים כי בשנים הבאות יזכה להכרה בינלאומית

    ועבודותיו יוצגו גם בגלריות מובילות בחו"ל.

     

    ''

    מתוך תערוכת אינוורט

     

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    שם: יהושע סימון

     

    תחום: אוצר, עורך ובמאי סרטים

    בעת ששירת ועבד כעורך וכמראיין בגלי צה"ל ובגלובס

    גיבש השקפת עולם חברתית־ביקורתית.

    מאז הוא משתף פעולה עם כל ז'אנר אמנותי, ספרותי, תרבותי

    החותר להביע עמדה נוקבת.  

    באחרונה התמנה למנהל ואוצר ראשי של מובי,

    קבוצת מוזיאוני האמנות העירוניים של בת ים,

    ומשם בכוונתו להשפיע על חיי הקהילה

    ולהפוך את המוסד העירוני למרכז בעל עניין בסצנה הבינלאומית.

    ''

    נוסף על כך, יחד עם אמנים, כותבים ואוצרים נוספים,

    משתתף סימון זה שנים בהקמת קבוצות והתארגנויות

    דוגמת כתבי העת "מעין", "מערבון", "החדש והרע",

    בכתיבת מאמרים ומחזות כמו "אנרגיות טובות",

    שמבוסס על פרוטוקול ועדת הכלכלה,

    ובהתארגנויות כמו "גרילה תרבות" - התארגנות משוררים

    הפועלת בסולידריות עם מאבקי עובדים,

    ו"האקדמיה החופשית" - מסגרת לימודים ניידת

    והקמת חללי תצוגה זמניים בעיר, 


    בשנים האחרונות פועל סימון במסגרות בינלאומיות,

    בהן הביאנלה של ברלין, מרכז ורה ליסט לאמנות ופוליטיקה

    של הניו סקול בניו יורק, סטורפרונט בניו יורק, וייט־ספייס בציריך ועוד.

    מאמרים שכתב פורסמו בכמה מגזינים

    כמו פלאש־ארט, שפרינגרין וארט אינפו־גרמניה.

    בימים אלה הוא מסיים כתיבת ספר

    על פיסול וחיים בעולם של סחורות Neo־Materialism,

    שיראה אור בהוצאת סטרנברג (ניו יורק וברלין).

     ''
    מתוך התערוכה רנדריאדימה בלונדון, 2011-2010

     

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    שם: ז'וזף דדון


    תחום: אמן חברתי וקולנוען

    דדון עשה מסלול לא שגרתי בדרך להכרה בינלאומית;

    מעיר הולדתו ניס בצרפת, דרך העלייה לישראל

    בגיל חמש והחיים באופקים כבחור ישיבה,

    ועד מוזיאון הלובר בפריז, בו צולם חלק מסרטו "ציון" בכיכובה של רונית אלקבץ.

    ''
    צילום: אמינה הס

    יצירתו של דדון מציעה מבט רב־תרבותי,

    שפה ותכנים החורגים מהשפה החזותית

    השגורה באמנות הישראלית העכשווית.

     

    במקביל להצלחתו בישראל וברחבי העולם,

    גיבש דדון חזון תרבותי להעצמת הקהילה בעיר ילדותו אופקים.

    ב־2009 יזם את פרויקט "במדבר" - מהלך מתמשך

    ורחב יריעה של אקטיביזם אמנותי־חברתי באופקים,

    במסגרתו יצר סרטים ועבודות וידיאו וצילום

    שחלקם נעשו בשיתוף עם בני נוער מקומיים,

    עבורם יזם דדון גם תוכניות חינוך והעשרה.

    גולת הכותרת בפעילותו זו היא הפרויקט האדריכלי רחב ההיקף "אופ־אר",

    לו שותפים גם האדריכל צבי אפרת

    ומשרדו והיזם והפעיל החברתי איציק קריספל.

    הפרויקט מציע תכנון והקמה בפועל של מרחב קהילתי חדש שישלב בין יזמות חברתית, יצירה תרבותית ופעילות עסקית בשטחיו הנטושים עצומי הממדים של מפעל הטקסטיל אופ־אר באופקים. פרויקט זה, שעורר הדים וזכה לשבחים בארץ ובחו"ל, חשף את עיירת הפיתוח הפריפריאלית לעיני המרכז ההגמוני ולגורמים בעלי השפעה בתחום האמנות,

    והגדיר מחדש את המושג אקטיביזם אמנותי ואת תפקיד האמן בחברה.


    בעקבות הפרויקט של דדון, הגיעו לאופקים שגריר צרפת בישראל

    ונספח התרבות הצרפתי, אדריכלים, אוצרים, אמנים, אספנים,

    עיתונאים ומבקרי אמנות מהארץ ומהעולם. פרויקט "במדבר"

    אף זכה לשבחים במגזין האמנות הנחשב Art Press,

    בתקשורת הישראלית ובעיתון הצרפתי לה מונד.


    טווח מחירי עבודותיו נע היום בין 2,000 ל־15 אלף יורו.

    בעשור האחרון הייתה עלייה קבועה ומתמדת בשווי עבודותיו,

    ובשנה האחרונה לבדה נסק היקף המכירות שלו ב־50%.

    כמו כן, השנה נרכשו עבודותיו

    על ידי מכון שפילמן לצילום, מוזיאון ישראל

    ואספנים רבים.

    בחודשים הקרובים יציג בחלל האמנות מזון רוז' בפריז ובביאנלה לאמנות עכשווית

    של פוזנן בפולין וכבר הוזמן לשהות ברזידנסי יוקרתי לאמנים בברלין ב־2013.

    ''
    אופקים, 2010, וידאו, ז'וזף דדון

     


    אז איך נערכה הבדיקה?


    בחירת המשפיעים החדשים בענף האמנות הישראלית

     

    לא הייתה קלה;

     

    לצורך כך שוחחו עם מבקרים, בעלי גלריות, אוצרים, אמנים,

     

    אספנים ואנשי שיווק מכל גווני הקשת בתחום.


    כמובן שקונצנזוס מוחלט הוא בלתי אפשרי,

     

    הבחירות הנעשות בענף, הם עניין של אסכולות וטעם אישי

     

    - בתכנים, בשפה החזותית, בסגנון, במגמות הרווחות, בחדשנות ועוד. 

     


    אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא אמנות הווידיאו,

     

    שעד לפני זמן קצר רק מעטים הביעו בה עניין.

     

    מרבית המוזיאונים, הגלריות והאספנים

     

    היו אדישים יחסית כלפי יוצרי הווידיאו ו

     

    יצירותיהם כמעט ולא קיבלו הכרה.

     

    התמורות שחלו בשנים האחרונות - בטכנולוגיה, בשפה ובטרנדים

     

    - שינו את פני הדברים וקידמו את אמנות הווידיאו אל חזית הבמה.

     

    המדיום הפך פופולרי יותר ויותר,

     

    ובהתאם לכך גם אמני וידיאו רבים זוכים כיום להערכה ולמעמד,

     

    שלפני שנים מועטות לא העזו לחלום עליו. 


    ענף האמנות מורכב מגורמים רבים - מלבד האמנים והאוצרים,

     

    גם מעולמות משיקים, כמו עולם האקדמיה והשיווק,

     

    וגם ממבקרים ואספנים. התייחסות למגוון רחב של גורמים,

     

    הובילה להתמקדות בעשרה שמות הנ"ל.


    לא תמיד ידענו שאנחנו במזרח התיכון

     

    שבו לא סופרים נשים כאמניות משפיעות?...

     



    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין