כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (6)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      7/6/18 17:15:

     

    שיווק אפקטיבי הוא מצרך נדרש עבור מימוש רעיון

    והפיכתו למוצר זמין.

    המדיה הדיגיטלית מספקת ערוצי שיווק וכלים פרסומיים עוצמתיים 

     

    כתיבת בלוג

    בלוג עם מסרים בעלי תוכן איכותי ומשמעותי

    בתחום הרלוונטיים תאפשר לקהל הלקוחות הפוטנציאליים

    להכיר ולהתאב וכן לשתף מידע ולהתעדכן באופן רציף.

     

    שימוש חכם בבלוג יאפשר לבעלי עניין מוכרים בתחום

    להיות חלק מן הפעילות, וכך לפתוח את הדלת לגולשים נוספים

    ליצור פלטפורמה מוכרת ומוערכת לשיתוף מידע בתחום הרלוונטי.

    שימוש חכם באפיק זה יהפוך אתך לאוטוריטה מוכרת

    בתחום בו אתה עוסק.

     

    שיווק מחדש – Remarketing


    שיווק מחדש הוא שליחת מודעות לקהל שכבר גילה התעניינות במוצר. היתרון של שיווק מחדש הוא שהוא מופנה לקהל מעוניין מראש, ובכך מגדיל את הסיכויים להמרת הגולש ללקוח. כך, לקוח שביקר באתרך ורק סקר אותו, יראה פרסום שלך מספר פעמים, ומבלי משים המוצר שלך יירשם בתודעתו. בפעם הבאה שיזדקק למוצר דומה, המוצר שלך כבר ייראה לו מוכר. מכאן ועד לרכישה, להרשמה לניוזלטר וכיוצא בזה – הדרך קצרה. שיווק מחדש הוא אמצעי יעיל להפיכת המוצר שלך למוכר, בלי לפתוח בקמפיין שיווק מאסיבי ובלי לבזבז משאבי פרסום על גולשים שאין להם עניין במוצר.

    פרסום ושיווק בפייסבוק

     

    להגיע לבעלי עניין בשירות או במוצר שלך בתפוצה רחבה בעזרת שיתופים, כאשר גולש שמזהה את הייחוד ואת החדשנות במוצר משתף אותו עם חבריו, ואלה מביניהם שמזהים את הפוטנציאל הטמון בחברה שלך משתפים את חבריהם וכן הלאה. אמנם היכולת שלך לשלוט בתפוצת המסרים קטנה, אך ככל שהמוצר שלך טוב יותר וככל שהדרך שבה אתה מציג אותו אטרקטיבית יותר – כך גדל הסיכוי להפצה נרחבת שלו.

     

    לינקדאין

    הרשת החברתית לינקדאין נוצרה לצורך שיתופים עסקיים, ולכן מהווה פלטפורמה מצוינת לשיתוף ולשיווק טכנולוגיות וסטרטאפים. שימוש מושכל בלינקדאין יכול להוביל אותך לשיתופי פעולה עסקיים פוריים, וכמובן – לחשוף בעלי עניין, אנשי עסקים ומשקיעים למוצר שלך.

     

     

     

    שיווק פנימי – Inbound Marketing


    שיווק פנימי שם את מוקד המאמץ השיווקי בתוך האתר של החברה, ויוצר מצב שבו גולשים בעלי עניין מעוניינים להגיע לאתר על מנת להתעדכן, לשאוב מידע ולקבל השראה. להבדיל משיווק חיצוני, שבו הדגש הוא על מודעות פרסום בכל מיני נקודות ברשת, שיווק פנימי מתמקד ביצירת תוכן אטרקטיבי, עדכני ואיכותי באתר החברה, וכך ממתג את העסק שלך כמוקד משיכה ועניין בתחום שבו אתה עוסק. זהו כלי מתאים במיוחד לסטארטאפים ולטכנולוגיות מתחדשות, מכיוון שהוא מחייב חדשנות וחשיבה יצירתית.

     

     יוטיוב

    יוטיוב הוא פלטפורמה לשיתוף סרטונים המאפשרת לך לייצר סרטון שיכול להפוך לקרש קפיצה משמעותי עבור העסק, ולעשות זאת בהשקעה נמוכה יחסית. כל סרטון שהופך לוויראלי הוא נכס שיווקי שערכו לא יסולא בפז. אם הצלחת לפרסם סרטון ויראלי, מובטחת לך חשיפה אדירה, מהירה וללא שום השקעה נוספת מצידך.

     

     ×ª×•×¦××ª תמונה עבור מיתוג

      19/6/15 10:13:

    צטט: סל תרבות 2012-11-29 16:07:00

    מעניין, נשוב לקרוא.

     

    מעניין איזה אמנים חשים דחף תמידי לחדש וליצור משהו שונה

    מקורי ייחודי רק להם שלא כזה שאף אחד לא עשה לפניהם...

    ואלו מעדיפים ללכת בתלם שכבר נחרשה?

    האם אלו שבוחים להצטרף לזרמים ולטרנדים העכשוויים

    שייכים לסוג הראשון או השני?

     

     

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן דיוקן רשת

     

     דרורית סן / פיסול ברשת

      8/12/12 18:37:

    לסל תרבות,

     

    כנראה שהכשרה לאמן צריכה לכלול

    היבטים שהם אולי כמעט ההיפך הגמור לרוח האמנות

      29/11/12 16:07:
    מעניין, נשוב לקרוא.
      28/11/12 22:48:
    תודה על המאמר המרתק מתחבר לי טוב מאוד עם ספרו של דוד פוגל "חרא של פרסום"
      28/11/12 15:57:

    בעירה פנימית כדלק מניע ליצירה אמתית 

    או מהלכים מחושבים ומאורגנים

    בשיטות שנלמדות בפקולטות לשיווק?

    0

    יחסי גומלין בין מיתוג, מיצוב, התניה פסיכולוגית לבין יצירתיות אמנותית

    6 תגובות   יום רביעי, 28/11/12, 13:15

    ''

     

     

    כיצד סגנון אמנותי שמזוהה עם אמן

    עוזר להצלחתו בזירה האמנותית?

    מדוע ואיך מיתוג, מיצוב וכו'

    חשובים דווקא בזיהוי אפיקים

    של חידושים אצל אמנים יצירתיים במיוחד? 

     

    איך אפשר למנוע מרעיונות וחידושים

    להדחות ע"י מקבלי החלטות

    שמצבם הפסיכולוגי מול חדש הוא נפחד ומבוהל?

    ובסוף מסקנות `מוזרות`

    מי בעצם מוכר למי את הרעיונות?

     

    האם בכדי למכור אמנות צריך מיתוג ומיצוב

    כמו בכל תחום בעולם השיווק והפרסום? 

    מהן המשמעויות המעשיות

    של שימוש במערכות מתחום הפרסום?


    מה זה בעצם בכלל מיתוג?

    מיצוב? התניה פסיכולוגית?

    כמושגים מעולם האסטרטגיה והשיווק

    המונחים קיבלו מספר משמעויות.


    המשמעות העיקרית מתייחסת להיבט האסטרטגי:

    גיבוש אסטרטגי - "אסטרטגיה תחרותית" (Competitive Strategy).

    שמשמעותה  "עמדה בשוק" מול המתחרים. 

    המטרה של מיצוב אסטרטגי היא ליצור יתרון תחרותי בר-קיימא,

    להשיג ייחוד שקשה לחיקוי,

    שיגרום להעדיף את המוצרים או השירותים שלנו

    לעומת אלו של המתחרים.

    הממדים של "המיצוב האסטרטגי" כוללים:

     - הייעודים של הארגון (מה להציע ולמי להציע),

    - הפריסה הגאוגרפית שלו,

    - מידת האינטגרציה האנכית והאופקית,

    - גודל נתח שוק, ועוד.


    המשמעות נוספת מתחומי הפרסומאיות והפסיכולוגיות  -

    `Positioning – The Battle for Your Mind`

    בתרגום חופשי - מציאת דימוי לאובייקט 

    ונטיעתו בתודעתם של הצרכנים בפוטנציה.

     

    התהליך אמנם מתחיל עם האובייקט הנבחר, אך

    לא עוסק במה שעושים לאובייקט,

    אלא במה שגורמים

    לתודעה של אוכלוסיית המטרה ביחס לאובייקט.


    המושג של "מיצוב תדמיתי" קנה מקום של כבוד בכל החשיבה

    הנוגעת לשיווק, לפרסום ולמכירות.

    המונח העברי "מיצוב" הוא שילוב של מיקום ומצב.

    לעצב באופן מתוכנן את הדעה הראשונית הספונטנית

     כלפי 'המותג'

     

    מיתוג -  מתאר חברהמוצר, קו מוצרים או שירות

    המונח מותג מתייחס לסך כל העמדות

     הרגשות והתפיסות

    של הצרכנים בנוגע לאובייקט.

    עמדות ורגשות אלה מכונים "נכסי המותג". 

    מיתוג - יצירת "ישות עצמאית" יש מאין שתשדר אותנטיות פנימית

    והעברת תחושות פסיכולוגיות במודע ובתת-מודע

    המותג מהווה מעין האנשה

    האמצעי להענקת : ערכים, אופי, "אישיות" ועוד.


    מטרתו של המשווק היא לייחס למותג ערכים חיוביים,

    כמו איכות, יוקרה, הנאה או לפעמים דווקא מאמץ,

    חיבור ליסודות עממיים...

    עסקה כדאית כספית ביחס לתמורה וכד'.


    מותג אינו רק הסממנים החיצוניים הוויזואליים של המוצר,

    כגון: שם,, סלוגן או מוטו, 

    סמליל (לוגו)

    וסימנים ויזואליים אחרים כמו צבעים  

    או עיצוב

    הסימנים הוויזואליים הן רק חלק מהמותג.

    הם מכונים בשם זהות מותגית.

     

    המונח העברי - שילוב של המילים: מוצר+תג.

    אולי לא מייצג את המרכיב הנוסף

    - סוג של שטיפת מוח

    שמחבר בין החלק הוויזואלי

    למשהו פנימי מעורר תחושות אמתיות

    שגורמים להעדפה מודעת ובלתי מודעת.

     

    מיתוג  - הנו תהליך אסטרטגי, מקיף, שיטתי, ארוך טווח,

    מתמשך ובר-קיימא,

    שמטרתו יצירת ערך תודעתי מוביל ומבודל,

    המצדיק העדפתו על פני מותגים המתחרים,

    תוך יצירת סט ערכים, רגשות, תחושות

    ומחשבות במוחו של קהל המטרה, 

    החודרות ללא הפרעה וללא מודעות בעזרת אמצעים בלתי מלולי,

    חודרות מבעד למעטה של "רעש" תקשורתי,

    המוביל בטווח הארוך ליצירת ערך חשבונאי-נכסי הניתן למדידה

    ולכימות ושתוצרתו - רווחים למותג מעבר לתשואת הענף..


    `מיצוב תפיסתי`, המונח מבולבל פעמים רבות עם מיתוג

    מדובר בתהליכים שונים אך מושפעים זה מזה ובעלי נקודות השקה רבות...

    בעוד שתהליך מיתוג  עוסק בחיבור של ערכים ותפיסות עם המותג,

    מטרתו של המיצוב היא ליצור הגדרה לזהות המותג

    ולמקם אותו בשוק ביחס למתחרים.


    מסתבר שבעולנו גם בתחום החדרת רעיונות אמנותיים 
    וקבלת סגנון יצירות שונות במהותם מהקיים מחייב התיחסות
    שיווקית כאל החדרת מוצרים חדשים לשוק.
     
    האמן צריך להתחשב במאפיינים פסיכולוגים מורכבים של קהל היעד -
    הלקוחות / מנהלי הגלריה המוזיאון - שאמורים לאשר או לדחות

    כל רעיון יצירתי שונה ומהפכני באמת

    האמן חייב להתנתק בנקודה מסוימת

    מהסטטוס קוו הקיים בתחומו.    

    אבל התנתקות זו מהמוכר והרגיל גורמת לאנשים רבים אי נוחות.

    חרף התשוקה המוצהרת של כולם

    להיות יצירתיים ופתוחים ליצירתיות וחידושים,

    רוב אנשים משתוקקים בעצם

    בעיקר לוודאות ולמבנה יציב ומוכר.  

     

    במצב של אי ודאות עומדת במבחן הפתיחות והרצון המוצהר לחידוש

    ולרוב מתפתחת הטיה מובנת אוטומטית

    נגד יצירתיות והתחדשות המאיימת.         

    כיצד ניתן להתגבר אל הנטייה להצמד לקיים ולדחות שינויים וחידושים?

     

    ''
     

    ההטיה הזו התגלתה לראשונה במחקרים שונים

    שבחנו מה התפיסות שבהן מחזיקים אנשים

    כלפי רעיונות יצירתיים בזמן אי ודאות.

    במחקר חולקו המשתתפים לשתי קבוצות ,

    שבאחת מהן יצרו החוקרים רמה נמוכה של אי ודאות -

    נאמר למשתתפים שיהיו זכאים לתשלום נוסף בהתבסס על הגרלה אקראית.

    אחר כך בסדרת מבחנים הוצגו להם זוגות של מילים,

    והם התבקשו לבחור בזיווגים הרצויים מתוכם.

    הזיווגים הגיעו משתי קבוצות: יצירתי מול מעשי

    (חדשני, מקורי, פונקציונלי, שימושי),

    או טוב מול רע (שמש, שלום, מכוער, קיא).

     

    מבחן, הידוע בשם "מבחן אסוציאציות חבויות",

    התבסס על מהירות תגובתם של הנבדקים

    כדי למדוד את עוצמת האסוציאציות.

    מבחן נוסף בחן כיצד נתפסת יצירתיות מפורשת: 

    נבדקים התבקשו לדרג את גישתם כלפי יצירתיות ומעשיות

    על פני סולם שנע בין 1 ל־7.

    מהתוצאות עלה כי חברי הקבוצה שלמשתתפיה

    לא הובטח תשלום נוסף קישרו בין יצירתיות ומעשיות

    הן באופן מפורש והן באופן חבוי; לעומת זאת,

    בקבוצה שבה שררה אי ודאות נראו תוצאות שונות.

    חבריה קישרו באופן מפורש בין יצירתיות למעשיות,

    אולם באופן חבוי הפרידו בין השתיים.

    הייתה להם הטיה סמויה נגד יצירתיות כדבר שימושי.

     

    הנטייה לדחות רעיונות חדשים מקוריים במיוחד על הסף

    קיימת בעיקר בתקופות של אי ודאות,

    אולי מסבירה מדוע בהיסטוריה נרשמו מקרים רבים של דחיית החידושים

    שהתברר באיחור שהם גדולים וחשובים ביותר.

    כדי לבחון סברה זו צוות מחקר בדק במעבדה את יכולתן

    של שתי קבוצות משתתפים לשפוט רעיון יצירתי למוצר.

    המשתתפים חולקו לשתי קבוצות – בעלי סבילות נמוכה וגבוהה כלפי אי ודאות.

    שתי הקבוצות עברו מבחנים זהים של אסוציאציות חבויות,

    ואז התבקשו לדרג רעיון יצירתי למוצר חדש

    התברר שהקבוצה שהתאפיינה בחסינות נמוכה כלפי אי ודאות

    הפגינה הטיה סמויה נגד יצירתיות,

    והעניקה לרעיון ציון נמוך יותר.

     

    תוצאות הניסויים מסייעות לדעת כיצד למכור רעיונות בכלל

    ורעיונות אמנותיים בפרט.

    מסתבר שלא משנה כמה האנשים טוענים שהם פתוחים,

    רובם בכל זאת סובלים מהטייה מסוימת נגד רעיונות יצירתיים

    בעיקר כשהם נמצאים במצב של אי ודאות.

    לפיכך, כשמציעים רעיון יצירתי, ייתכן שלא הרעיון עצמו הוא שנדחה;

    אלא אי ודאות שחש קהל היעד,

    הפוגעת ביכולתו לזהות רעיון כחדשני ושימושי.

     

    כדי לשפר את הסיכוי שהרעיון מקורי יתקבל, יש לתכנן את הגשתו

    כך שתיעשה מתוך תחושת ודאות ונינוחת מרבית בקרב קהל היעד.  

    ניתן לעשות זאת במגוון דרכים.

    למשל, לאשרר (אולי במילים בוטות יותר פשוט 'ללקק'?)

    עבור הלקוח או הבוס

    את מה שהם כבר יודעים

    ומאד גאים לגבי הפרויקטים המוכרים שלהם,

    באופן שיהפוך אותם לפחות מסתייגים וחששנים ו

    וליותר מוכנים נפשית ופסיכולוגית

    להיות פתוחים עקרונית ומעשית כלפי הרעיון החדש.

    חיבור הרעיון החדש לרעיונות מוכרים יותר,

    כמו פרויקטים קודמים שהצליחו,

    מגביר הוא את סיכוייו של רעיון חדש להיתפס כמעשי ונחשק.

     

    אז מה המסקנה?

     צריך להוביל את מקבל ההחלטה אל הרעיון המקורי שלכם

    בדרך ארוכה של סדרת הנחות בסיסיות והצהרות שעמן הם מסכימים,

    ורק אז בסוף התהליך ההרגתי להציגו כרעיון - שהם כבר חשים מחוברים 

    ואז נדמה להם כאילו הוא היה שלהם מלכתחילה,

    או אולי היה יכול להיות שלהם באיזה בהתפתחות טבעית מתבקשת מאליה.

    בכך תציבו אל מול ההטיה נגד יצירתיות את ההטיה החזקה עוד יותר –

    זו הגורמת לרב האנשים להתאהב ולהאמין בעיקר ברעיונות של עצמם.


    ------------------------------------


    מצא את ההבדלים בתרגום רעיונות לסמלים גרפיים 

    בין צייר, פסל מאייר וכד' לבין אינפווגרף:

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין