כותרות TheMarker >
    ';

    ערפילית אוריון

    חוויות, הגיגים ושאר ירקות

    תגובות (0)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    אין רשומות לתצוגה

    דוריס ווישמן - ה"אמא" של של הסקספלורטישן

    0 תגובות   יום חמישי, 29/11/12, 16:48

    לקראת הקרנה חד-פעמית ומיוחדת של סרטה של דוריס ווישמן Nude on the Moon משנת 1961, כמה מילים ותמונות על מפעלה של היוצרת הגדולה הזו.

     

    ''

     

    דוריס ווישמן, נולדה ב-1 ביוני 1912 בניו-יורק. אמה נפטרה עוד בילדותה, אביה עסק במסחר תבואה, וגידל גם את חמשת אחיה. ווישמן למדב בקולג' האנטר מספר נושאים בינהם משחק. עבדה כמזכירה בחברת סרטים עד לנישואיה עם ג'ק אברהמס . בגיל צעיר התאלמנה, והחליטה שמבמקום להזדקן מוקדם  כאלמנה, תעשה משהו עם חייה.

    ווישמן היתה אחייניתו של אחד מהמפיקים הגדולים ביותר של תעשיית סרטי האימה הבריטית - מקס רוזנברג. וכך, החליטה להכנס ל"תעשייה" בכוחות עצמה. לוותה כ-10,000 דולר מאחותה, פרל קושנר. סרטה הראשון שהופק ובוים על ידה, נקרא "מחבוא מהשמש" Hideout in the Sun , סרט דוקומנטרי אודות מחנה נודיסטים.


     '' 

    סרטה השני, "עירום על הירח" - Nude on the Moon, יצא לאקרנים בשנת 1961. זה היה סרט מדע-בדיוני-נודיסטי. הסרט נאסר להקרנה במדינת ניו-יורק. הצנזורה שם טענה כי הקרנה של תיעוד מחנה נודיסטים היא תקינה, אולם מחנה נודיסטים מדומיין על הירח - אינו תקין. '' 

     
     

    סרטיה הבאים בשנת 1962, כללו את השחקנית האגדית Blaze Starr

     '' 
     
     

    ווישמן המשיכה ביצירה בקצב של כשני סרטים בשנה. בסך הכל יצרה כ-30 סרטים. כשזוהרו של הז'אנר החל לדעוך נטשה את התעשייה.

    תקופה זו של שנות השישים של המאה העשרים היתה תקופת הזוהר של סרטי ה"ניצל" explortation , סרטים שנעשו ללא כל רצון באיכות או בהצטיינות אומנותית, מתוך רצון להפיק רווחים מהירים, לרוב דרך לחץ של מכירות וטכניקות פרסום שהדגישו מרכיב סנסציוני כלשהו של המוצר הקולנועי".

     
     בסרט  Another Day Another Man, עושה ווישמן שימוש במוסיקה של חברת KPM , מוסיקה שהיתה ניתנת לרכישה לצורך פסי-קול של סרטים וטלוויזיה, ושימשה את תעשיית סרטי הניצול והפורנו לאורכה ורוחבה. בארץ, עד כמה שזה ישמע מוזר, שימשה המוסיקה הסו בדיוק, לעיטור פסי הקול של תוכניות לימוד האנגלית של הטלוויזיה החינוכית!!!

     

    ''

    ''

     

     

    בשנת 1965, יוצרת ווישמן תחת הפסאודונים של "לואי סילברמן" את סירטה "נערות רעות הולכות לגיהינום" . Bad Girls Go to Hell סרט זה נוחל הצלחה יחסית. בסרט זה היא גם מתחילה שיתוף פעולה ארוך עם C. Davis Smith , שיתוף פעולה שנמשך עד יומה האחרון. רוב הסרטים הללו צולמו בשחור-לבן .

     '' 

    ב-1968, החלה לעסוק בפורנו-רך שצולם בצבע.  סרטה הראשון בתחום היה Love Toy.

    ''




    את התהילה הגדולה ביותר בתחום, גרפה עם שני סרטים בכיכובה של צ'סטי מורגן בעלת הנתונים הטיבעיים הנדיבים במיוחד. הסרטים "כלי נשק קטלניים" Deadly Weapons, ו-"סוכנת כפולה 73" הראו את הכוכבת בעלת היקף החזה של 73 אינטש (177 ס"מ) בשלל פעולות בהן הושמע אפקט קולי בכל פעם שחנקה, או צילמה בעזרת דדיה המופלאים. סרט זה הכניס את ווישמן לשורה אחת עם היוצרים החשובים ביותר בז'אנר הזה כגון ראס מאייר.

     

    ''


    לאחר קריירה ארוכה בתחום סרטי הסקספלוטיישן, עברה ויישמן ליצירת סרטים אחדים בתחום הפורנו . סרטים כגון השטן הוא ליידי, (1975) ובוא עמי אהובי (1976) שניהם לוהקו כם הכוכבת התורנית של אותה תקופה Annie Sprinkle

    .''

    ווישמן לא אהבה את העשייה הזו והכחישה לאורך כל הדרך את מעורבותה בסרטים אלה. בזמן הצילום של הסצינות הנועזות לא נכחה אף בסצינה עצמה. היא תוארה בעתונות כ"תמימה" מבחינה מינית. לעתים חשבה כי לטיפת פנים אוהבת אירוטית הרבה יותר מהמין עצמו.



    לאחר מכן פנתה ליצירת "עבודת חייה" פרוייקט שנמשך מ-1971 ועד 1978, בשם Let me die a Woman. סרט זה כולל ראיונות עם גברים בוגרים שהחליטו לשנות את מינם ואת ההתקלו הקשה שלהם עם המציאות היום-יומית. בין השר ניתן למצוא שם ראיונות חושפניים עם כוכב הסרט הפורנוגרפי של כל הזמנים "גרון עמוק" הארי רימס .

    ''

    בהמשך, לאחר שמיצתה את הסצנה הפורנוגרפית, עברה לסרטי "קיצוץ" כגון "יום שישי ה-13" ואחרים. ב-1983, עשתה את לילה שלא לזכור A Night to Dismember, שנחל כשלון מסחרי.


    ''

    לאחר כשלונו של סרטה האחרון, עברה באמצע שנות ה-80 להתגורר בפלורידה ועבדה בחנות להלבשה תחתונה. בתקופה זו החלה התעניינות מחודשת בעבודותיה עם הכניסה של מכשירי הוידאו הביתי. קבוצות פולחן של סרטיה החלו להיווצר. יוצרי סרטי פולחן כגון ג'ון ווטרס ליהקו את צ'סטי מורגן שהופיעה בסרטיה. ג'ו -בוב-בריגס, מבקר סרטי ה"דרייב-אין" הנודע, מתאר אותה כ"במאית סרטי הניצול - סקספלוטישן הגדולה בהסטוריה .

    ווישמן נפטרה ב- 10 באוגוסט 2002, בביתה שבפלורידה לאחר מאבק ממושך בלימפומה.

    ''

    בראיונות עמה טוענת ווישמן, כי העבודה בתחום הנודיסטים היתה פרקטית למדי, אין חשיבות לטיב המשחק, וכל התהליך מתאפשר בתקציב נמוך מאוד.

    הקלטת הדיבור בסרטים נעשתה בטכניקה של "אחרי" כלומר הדובר מצולם כך שלא רואים את פניו (בזמן שהוא מדבר) וכך יכלו להקליט את הדיבור לאחר הצילום...

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      עדן אוריון
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין